iRobot Roomba 564 PET

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 564 PET op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

j***********@g******** 22-02-2024

Roomba, een blijvertje

Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

De iRobot Roomba 564 PET gekocht juni 2011.
Nu na ca 12,5 jaar goede diensten is deze aan vervanging toe.
Het profiel is inmiddels van de wielen weggesleten, maar op de gladde vloer doet hij nog steeds zijn werk. Alleen op het tapijt heeft hij nu moeite vanwege gebrek aan grip.
Dus gaan we deze Roomba nu na 12,5 jaar goede dienst vervangen.

Pluspunten

• doet vrijwel probleemloos zijn werk
  • levensduur

Stuver 17-03-2013
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Omdat we hier dieren en kinderen hebben en grote oppervlakte, is deze stofzuiger er voor het gemak bijgekomen.

Wat een luxe, een hulp bij het stofzuigen!
Speciaal gekozen voor de PET versie, ivm de dieren.

Helaas gaf "ze" na een poosje steeds een Error aan tijdens het zuigen, de haren liepen vast in het kleine bolle wieletje voorin. Het was lastig verwijderen, tot we ontdekten dat je dat bolletje eruit kon drukken. Na elke zuigbeurt doen we dat keurig, maar het bolletje komt er steeds makkelijker uit, ik ben bang dat hij binnenkort niet meer blijft hangen. Voor een PET versie dus niet zo handig..

Voor de rest heel blij mee. Ik kan niet zeggen dat hij 100% goed zuigt, onder de bank of in de hoeken moet ik zelf nog langs. En onze woonkamer is mss net wat te groot voor 1 sessie, waardoor hij plekjes mist.

Het is ideaal dat je tijd in kunt stellen! Het schoonhouden is een makkelijk klusje. Met de gewone stofzuiger zuig ik het filter uit, bakje leeggooien is zo gebeurd en "haren plukken" uit de borstels ook.

Het is voor mij geen vervanging van een gewone stofzuiger, maar wel een super hulp, die me wat tijd per dag bespaart!

A.B.58 20-01-2013
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Heb half dec. 2012 een Roomba Pet gekocht. Geweldig apparaat, hondenharen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Na 1 week trad er echter een storing op en heeft hij niet meer gewerkt.
Contact opgenomen met de serviceafdeling van IRobot Nederland.
Div. tips gehad om het probleem op te lossen, zonder resultaat.
Er werd mij gemeld dat het apparaat was aangemeld bij de reparatieafdeling en zou worden opgehaald.

Nu op dit moment zijn we 1 maand ( 6 mails, 2x 30 min. zonder resultaat wachten aan de telefoon)later en hebben nog altijd een splinternieuwe niet werkende stofzuiger in ons bezit.
De service van Irobot Nederland is dus zeer slecht te noemen.

Jammer!!! Ik blijf het namelijk (als hij werkt) een geweldig apparaat vinden.

A.B.58 25-02-2013

Eind januari een mail ontvangen met het verzoek de Ruumba Pet voor repararie op te sturen naar Duitsland.Vandaag 25 februari 2013 hebben wij een nieuwe Ruumba 581 mogen ontvangen als vervanger van de Ruumba Pet.

Zonder verdere info over hoe, wat of waarom.

Nu maar hopen dat deze wel aan de verwachtingen voldoet.
We gaan het zien.

Barend121 16-01-2013
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Na twee maanden maakte de roomba een snerpend geluid. Terug naar de mediamarkt gebracht en na 3 weken gaven ze aan dat het niet te repareren viel en kreeg ik mijn geld terug. Nu een roomba 650 ervoor gekocht.

Conclusie: tot de roomba stuk ging wel heel tevreden en zeker goede ervaring. Gelijk aan mijn ervaring met de 650 (andere review).

irene58 11-12-2012
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Super apparaat. Heb m nu enkele maanden en we hebben er een boven en een beneden lopen. De hondenharen worden prima opgezogen en als je ziet hoeveel fijn stof er uit de slaapkamer verdieping wordt gehaald!

Na enkele maanden begaf de aandrijving het. Helaas. Irobot gebeld, en binnen no time was geregeld dat er een nieuwe unit hiervoor wordt gestuurd binnen de garantie. Gegevens konden makkelijk via internet/email met kopie van de aankoopbon worden verstuurd.
Mijn complimenten voor de service, zo zou het overal moeten zijn!

K. Grefen 01-08-2012
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Ik heb mijn Roomba 564 pet ruim drie maanden. Ik ben er overgelukkig mee, scheelt me heel wat uren werk. Met twee honden en een kat ligt er elke dag heel wat aan haren en vuil op de vloer.
De Roomba heeft genoeg mogelijkheden, vooral het programmeren is super ideaal. Hij loopt minimaal 5 nachten per week. Je staat op en je vloer is schoon. Kan je dag dan nog kapot?
Hij is makkelijk te bedienen en de vormgeving is ook goed. Je kunt hem makkelijk in een hoek van de kamer plaatsen. Gaat ook fijn weer op zijn dock terug na gedane arbeid.
De duurzaamheid kan ik nu nog niet goed beoordelen na zo'n korte tijd. Ik hoop natuurlijk dat ie heeeeel lang meegaat.
In ieder geval kun je alle onderdelen makkelijk nabestellen.
Tip: je kunt bij de onderdelenshop ook een stootband kopen, beschermt je meubels en dempt het geluid bij aanstoten en beschermt natuurlijk ook de Roomba tegen beschadiging.
Ik kan deze Robot warm aanbevelen, gemak dient de mens en wie heeft niet graag meer vrijetijd om leukere dingen te doen dan te poetsen.

Daneron 27-07-2012
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Heb een Irobot 564 pet en een Homerun van Philips, de Irobot hebben we als laatste gekocht na 1 jaar ervaring met de homerun van philips. De Irobot pet ivm onze maine coons die hun haren niet bij willen houden.
De Irobot is hierbij de winnaar!! nu moet ik dit natuurlijk gaan onderbouwen, hierbij waarom.
:Komt altijd op z'n laadstation zonder moeite te hebben dat ding te vinden of tientallen rondjes maken eer dat hij erop gaat? (sensoren zijn schoon)
:Minder lawaai
:Zuigt alle haren op
:Borstel makkelijk schoon te maken
:Niet onnodig in storing als het wieltje een x niet draaid (philips..zucht)
:Meer programma mogelijkheden
:Gaat bij mij onder de bank, tafel, kast en bed door
:veel sneller met schoonmaken
:vuil detectie sensor

En
:Reserve onderdelen makkelijker te bestellen
:Meer accesoires erbij geleverd

Dus heb je huisdieren, laagpolig tapijt, tegels of laminaat dan zou ik gaan voor de Irobot.

Naam janseb 17-05-2012
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Heb de roomba aangeschaft als hulp bij het gevecht tegen de kattenharen. Heb hier zeker geen spijt van! Ik heb (te) lang getwijfeld over de aanschaf, want ik vond het apparaat duur en ook wel een beetje decadent.
Vandaag heeft hij door de kamer gereden en ik ben zeer enthousiast! De kattenharen verdwenen als sneeuw voor de zon. De roomba reed eenvoudig van mijn parketvloer op het kleed en weer terug. De roomba maakt voor mij iets teveel geluid om hem 's nachts aan te zetten, maar het programmeren is een uitkomst. De roomba is zeer eenvoudig te bedienen. Behalve dat de roomba 16 uur opgeladen moet worden voor de eerste keer gebruik, zijn er geen speciale handelingen nodig om het apparaat aan de praat te krijgen. Enige nadeel is dat ik de bank nog zelf moet stofzuigen, maar als dat alles is?

M.H. van der Hoek 09-05-2012
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

De Roomba 564 Pet is een perfecte hulp in huis. Al na een paar dagen was het "ik-snap-niet-dat-ik-ooit-zonder-heb-gekunt" gevoel er.

De Roomba rijd dagelijks zo'n 2 maal door ons huis.

Voordelen Roomba:
- Maakt bijzonder goed schoon
- Ideaal is de functie om hem on schedule snachts te laten rijden
- Rijd automatisch naar zijn laadstation, laad op en gaat verder waar hij gebleven was als hij tijdens zijn schoonmaakbeurt een lege accu had.
- Virtual Walls zijn ideaal zodat de Roomba niet in ruimtes komt waar hij niet moet zijn
- Spot functie(Roomba rijd een spiraalvorm van klein naar groot tot een diameter van 1 meter)
- Elk onderdeeltje is los verkrijgbaar, waardoor je bij een defect niet direct je hele device hoeft te vervangen.

Nadelen:
- Behuizing van de Roomba beschadigd snel, roomba zag er bij ons al na een week uit alsof hij een jaar in gebruik was geweest.
- Je huishouden moet wel "Roomba Proof" zijn. DWZ geen kabels over de vloer banken en kast 9cm of hoger.

michielbro 03-04-2012
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Heb deze nu een paar weken, en ben niets anders dan teleurgesteld.
Ten eerste doet hij het meer dan beroerd op een tapijt, dus je vloerkleden kan je het best weg laten.
Daarnaast mist hij alle hoekjes en alles om poten of opstakeld heen.
En ik heb ook regelmatig dat deze vastloopt.

Het is misschien ideaal als je een grote woonkamer heb met een houten vloer en geen meubels er in, maar voor de rest komt hij niet in de buurt van een gewone stofzuiger.

Kost iets meer tijd, maar je huis wordt tenminste schoon. Ik heb deze verkocht en ben nu weer terug bij de vertrouwde stofzuiger. Ik laat men nog even verder ontwerpen, totdat ze goed bruikbaar worden.

Ifness 06-04-2012

Het aparte is, ik heb heel andere ervaring met tapijt. In de slaapkamer ligt hoogpolig tapijt. Niet schoon te krijgen met een gewone stofzuiger. Rommeltjes en stof springt eruit maar verdwijnt niet in de gewone stofzuiger (Dyson, hoog watt). De Roomba weet het tot mijn grote verbazing wel voor elkaar te krijgen. Kleden (laagpolig) heb ik niet, dus daar kan ik hem niet op testen.

Hoekjes en om poten gaat hier prima, zolang hij er maar door kan en bij kan. De keukenkastjes zijn net iets te laag voor hem bij ons. Daar kan hij dus net niet bij. Vastlopen doet hij bij mij alleen maar wanneer hij recht de convectorput overgaat en met zijn wieltjes tussen de houten balkjes komt. Makkelijk op te lossen door even tijdelijk iets over de convectorput te leggen.

Ik ben nog steeds ernstig tevreden. Beste aankoop in 10 jaar wat mij betreft.

erikdezwart 04-04-2012

Ik geef u gelijk wat betreft dat de roomba op de vloerbedekking het moeilijk heeft. Maar geen probleem rond de voeten ons bankstel of eettafel of hoeken. wij hebben altijd het probleem onder het bed of bankstel en nu niet meer. Ik denk eerder dat het een maandag productie is jammer.

erikdezwart 26-02-2012
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

we hebben hem 2e hands kunnen kopen met nog 1 jaar garantie voor 199 euro. voor die prijs kan je hem niet laten staan. werkt zeer goed maar zal nooit een echte stofzuiger vervangen aangezien we veel meubels hebben en kan dus niet overal komen. Jammer genoeg is hij niet compatible met lighthouse dus als je meerdere kamers heb zal moeilijker gaan. Maar al bij al die labrador haren zijn wel weg en dus moeten we niet meer om de 2 dagen zelf stofzuigen maar de roomba. ik hoop wel dat de batterij lang mee zal gaan met dagelijks gebruik.

erikdezwart 21-03-2012

1 maand later we zijn super tevreden en kunnen alleen maar zeggen dat het stofzuigen bijna overbodig is geworden. pas juist op voor kabels.

Ifness 13-01-2012
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Nog niet zo lang in huis maar het is al onze held. Met een cattery en kittens, altijd haren en houtgrit op de grond. Fantastisch! Het is nog even afwachten wat er gebeurt mocht er een kat op gaan zitten tijdens de werkzaamheden. Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is het swiepertje wat onder het apparaat uitsteekt terwijl op de oplader is. Ik hoop dat dat met rust gelaten wordt door de katten hier. Gelukkig is er een vervangend exemplaar standaard bijgeleverd.

Ifness 13-01-2012

Nog een kleine aanvulling: waterbakjes worden wel opzij geschoven door de Roomba. Dat kan er overheen gaan klotsen. Ik denk niet dat de robot heel blijft als hij water opzuigt.

Luitjes 22-05-2012

Ifness,

Jij hebt deze roomba nu een half jaar. Hoe zijn de bevindingen nu met al die haren en houtgrit. Wij hebben de standaard roomba 531 en komen tot conclussie dat deze absoluut niet geschikt is voor 2 honden, 2 katten en een klein kind. Ding zit om de haverklap vol met haren in de aandrijving.. Heb jij last van dat de roomba minder functioneert dan in het begin?

Groeten Luitjes

Jumparound 29-07-2011
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Deze uitvoering heeft allerlei extra onderdelen bijgeleverd: oa extra stofbak, extra borstels. Volledig programmeerbaar, een uitkomst want als wij aan het werk zijn is de Roomba ook aan de slag, dus bij thuiskomst een schoon huis en zelf alleen de stofbak legen. Verbazingwekkend om te zien hoeveel stof er dagelijks in het bakje zit, al met al een prima apparaat! Jaren eerder moeten kopen! Een aanrader!

Reggyevens 21-07-2011
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Zijn heel tevreden over de roomba pet,we hebben een mops en die verliest hopen haren,en de roomba neemt ze allemaal zonder probleem op wat een verlichting,nu kunnen we andere dingen doen terwijl hij het werk doet...het proper maken vd roomba neemt ook niet veel tijd in beslag,gaat ook mooi onder de kasten en onder de salon waar je normaal niet komt,alleen de hoeken vd de kamer slaat hij over ma dat is een kleinigheid.een aanrader voor wie weinig tijd heeft ( eigen zaak waar 14 uur per dag gewerkt wordt ) een aanrader !!!

Fritsie1967 02-07-2011
Geschreven voor: iRobot Roomba 564 PET

Geweldig apparaat, scheelt enorm veel tijd! Je stelt in wanneer hij aan het werk moet, en het resultaat is beter dan dat ik zelf stofzuig. Wij hebben 2 honden welke veel verharen, geen enkel probleem voor de 564 pet!