D-Link RangeBooster N 650 Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link RangeBooster N 650 Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

caev 30-10-2013

Ondertussen de router al 2,5 jaar in bezit. Lang geen problemen gehad. Sinds een aantal maanden terug valt telkens verbinding weg, niet alleen op laptop maar ook op twee tablets die aangesloten zijn. Slechte prijs kwaliteit verhouding.

Ingeborg_473 03-10-2010

Nadat ik de router ruim 2 1/2 jaar naar tevredenheid heb gebruikt heeft ie het nu begeven. Geen nood; er zit immers 11 jaar garantie op. Dus contact gezocht met de D-Link Self Service Portal en een "zaak" aangemaakt. Ik wacht nu al 3 weken op een reactie van hun kant. Ik heb meerdere follow-ups van mijn "zaak" toegevoegd, maar ontvang geen enkel teken van leven. Zo stelt die 11 jaar garantie helemaal niks voor.

Heb inmiddels een Sitecom 300N X3 aangeschaft. Uit eerdere ervaringen met een Sitecom router weet ik dat daar wel echt 10 jaar garantie op zit. Bovendien blijkt de Sitecom toch veel gebruiksvriendelijker: met alle beveiligingen binnen 5 minuten gebruiksklaar in het hele huis.

jokke 15-11-2009

Wij gebruiken deze router reeds meer dan een jaar met volle tevredenheid. 2 vaste PC's, een PS3 en twee laptops gelijktijdig is geen probleem. Zeer stabiele verbinding. Wel drie-tal keer moeten resetten op 1 jaar tijd. Goed product.

MartinB 14-09-2009

Router nu een week of 3 in bezit en moet zeggen dat ie goed bevalt! (1 desktop (XP) via een vaste LAN kabel en 1 WLAN via mijn laptop (Vista)aangesloten.)

Ik heb mijn printer op de usb poort van de router aangesloten en via de bijgeleverde shareport software kan ik nu met beide computers (draadloos) printen! Ik heb ook een 1TB losse harde schijf geprobeert, werkt ook prima!

Installeren gaat vrij makkelijk, alleen jammer dat niet wordt uitgelegd hoe alle mogelijkheden werken, volgens mij moet je nog heel veel in kunnen stellen.

RobvB 28-08-2009

Product deed het goed op 2 van de 3 computers (een laptop met Vista een desktop met XP en een desktop met Vista). De laatste kreeg geen verbinding met internet (wel met de router. Heb de router vervangen door een Belkin N150. Die geeft geen enkel probleem.

Peter Two 15-11-2008

Ben zeer tevreden overdeze router:
zeer eenvoudig en snel aan te sluiten, is echt maar minutenwerk.
Prima bereik, zowel in als buiten het huis. Stabiele verbinding en zéér snel.
Aanrader

make it simple 19-09-2008

Deze Chineese rortzooi niet kopen, aansluiting is zeer moeizaam onder vista. Ik heb 1keer een verbinding gehad, nu niets meer en hij is niet meer aan de praat te krijgen. Wel via de kabel maar ik wil wireless. Ik ben zelf vrij technisch maar dit is niet te begrijpen. Gebruikshandleiding klopt niet, updates van hun websites alleen in BIN files dus niet om te zetten zoals een normale zipfile.
Ga voor Zyxel of een ander goed merk met een plug and play functie.

Xoc 11-03-2008

Koop deze ROMMEL aub niet !

Een week geleden gekocht ter vervanging van een USRobotics (heeft plots de geest gegeven). Installatie was eenvoudig. (ook voor mijn werk reeds gewerkt met een belkin en een linksys)
Ontvangst was net iets (niet veel) beter dan de USRobotics met 2 antennes, wat al een beetje een tegenvaller was.
Wat echter een veeeel grotere tegenvaller is:
meer dan 10 minuten aan een stuk probleemloos surfen is mij, of mijn vrouw, nog niet gelukt. Ofwel valt de connectie om de 5minuten even weg (als je geluk hebt) ofwel valt de verbinding volledig weg en kan je de router gaan herstarten. Aangezien dit fenomeen zich voordoet op 2 verschillende pc's, die met de vorige router wel uren aan een stuk probleemloos werkten, kan het volgens mij niet aan de pc liggen.

Morgen gaat deze rommel terug naar de winkel!!!!

GRiZLOC 27-02-2008

Heb de D-LINK DIR635 net binnen en het instellen was kinderspel. Ik was binnen enkele minuten online.
Ik heb de router aangesloten op mijn pc met draad en draadloos met de Playstation 3. Ik heb 2 verdiepingen en heb zelfs 100% ontvangst boven.
Ik was wel verbaasd toen ik zag dat er op de doos van de DIR-635 11 jaar garantie opstaat. Verder is dit een 802.11N (draft-N) router dus hij is extreem snel.
Ik ben er zeer tevreden mee en hoop dat ik m nog lang zal gebruiken.

Netforce1 24-02-2008

Zeer eenvoudige installatie door middel van bijgeleverde cdrom. Hervoor had ik een sitecom die constant de draadloze vervinding verloor. Bij deze D-Link zeer goede Wifi ontvangst. Punt van kritiek: de LAN-verbinding van mijn desktop PC is door deze router gehalveerd!

hvg51 05-02-2008

Uitstekende router. Ik heb er twee geïnstalleerd en beide zonder problemen. Prima bereik door het hele huis, zowel met speciefieke 802.11N-adapters als met oude, goed ingestelde, 802.11G-adapters.

Er zijn twee versies van deze router : Rev. A en Rev. B..Deze worden nu door elkaar verkocht. Rev. B (met F/W ver. 2.20EU) heeft meer componenten van zijn grote broer, de DIR-655 en heeft meer instelmogelijkheden. Bovendien is deze beter voorbereid voor de definitieve 802.11n norm en werkt beter samen met adapters van andere fabrikanten.
Het etiket op de doos geeft uitkomst. Zorg dus dat je Rev. B krijgt.

Eén als router achter een Casema modem geïnstalleerd, samen met wireless adapter DWA-140 en één als accesspoint achter een Zyxel basismodem van Telfort (zie vorige reactie), samen met wireless PCI adapter DWA-547.

Wireless security kun je het beste instellen op WPA-AES of WPA2-AES, aangezien AES afgehandeld wordt in de hardware en dat geeft snelheidswinst op de draadloze verbinding. WPA(2)-TKIP is vaak een softwarematige afhandeling.

De loadbalancer WISH werkt zeer goed, beter dan WMM wat op de veel andere routers standaard is.

patje01 25-01-2008

Perfect router.
Ik heb de router aangesloten op een Telfort modem/router. Wij hebben ook telefonie van Telfort waardoor ik het dhcp gedeelt vam mijn modem niet mag uitschakelen (kan anders niet meer bellen). DHCP op de DIR-635 even uitgeschakeld en het modem op een lan-poort aangesloten ipv wan. IP-adres even gewijzigd in de range wat mijn in modem ingesteld stond en de beveiliging ingesteld. Ben er totaal 15 minuten mee bezig geweest. Verbinding in huis is nu helemaal top. Zelfs op zolder uitstekende verbinding (ook met wifi-g). Signaal moet wel door twee betonnen vloeren heen.
Er kunnen zeer veel zaken handmatig ingesteld worden, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept.
De bijgevoegde handleiding in PDF is niet heel erg duidelijk (alleen het gebruik van de wizard wordt getoond). Ik had al een handleiding van het internet gedownload. Deze was een stukje duidelijker door niet alleen de wizard te laten zien, maar ook alle handmatig te maken instellingen.

Mr X-Ray 15-01-2008

Sinds 4 weken deze router in gebruik. Installatie was gemakkelijk en ook de
diverse laptops aanmelden geen probleem gaat om ongeveer 4 stuks. 2 met vista
en 2 met XP. Alleen mijn HP-PDA krijg ik niet wireless aan de praat helaas.
Ook een vreemd geval aan de hand gehad. Vorige week waren de instellingen en netwerknaam ineens veranderd. Alsof de router zich had gererset, zeer vreemd opnieuw geinstallerd en alles weer oke, toch raar.
Ook een ander geval waar we last van hebben: met regelmaat geven de laptops aan dat de verbinding is verbroken en een paar sec. later dat er weer verebinding is.
Over het algemeen toch nog een tevreden gebruiker. en een goede router voor een scherpe prijs zeker wat de doorvoer snelheid betreft.

Frits Langerak 16-12-2007

Alleen maar ellende met de N650 router. Volgens de handleiding voor het installeren de wizzard volgen en installatie in een paar seconden. Nou vergeet het maar. Na hier uren mee bezig te zijn geweest, nog geen Internet verbinding. De helpdesk van Dell Inspiration gebeld die weer verwees naar D-link. Dell heeft me toch geholpen maar kon na een 45 minuten de verbinding niet realiseren. Toen de helpdesk van D-link gebeld die de instellingen van de Dell-computer de schuld gaf. Na een half uur konden zij een Internet-verbinding maken die echter weer uit viel. Het lag nu aan het signaal van bekabelaar Casema. Ik moet het kabelmodem een uur uitzetten en na het inschakelen het routermodem inschakelen. Ja het werkte. Maar iedere dag viel de verbinding wel eens weg en moest ik de PV opnieuw opstarten. Op een gegeven moment weer D-link gebeld en nu lag het aan de magnetron en radio in de nabijheid. Weer de instellingen aangepast. Nu valt de verbinding nog steeds regelmatig weg. Ik begin het spuugzat te worden met die routers.

o DaX o 12-12-2007

Perfecte router! Zeer professioneel. Internet werkte al voordat ik ooit ingelogd ben geweest via DHCP van de provider. Ook het draadloze LAN, plug and play. Het mooie is dat het dus zonder meer werkt, maar ik ben ICT-er en in de router kan je zo diep gaan als je zelf wilt. Extreme instellingen zijn toch makkelijk te maken en ook de beveiliging is makkie. Zelf heb ik aanstan: WPA2, MAC associatie en Hide WLAN. Ook de Wii en de Xbox, gelijk online. Bereik is perfect en ook de snelheid is echt perfect. Ik heb een 100 Mbit up and down Glasvezel verbinding en zelfs wireless haal ik met 2 verdiepingen ertussen 64Mbit down en 92Mbit upstream!!! Ook de wizards zijn ideaal. Bij mijn buurman met Kabelinternet (waar je dus last hebt van computernamen gekoppeld aan de provider) detecteerde de router zelf de instellingen en werkte het gelijk! Kortom; stabiel, snel, makkelijk!

Mr.Marcel74 25-11-2007

Zeer teleurgesteld. Installatie is zeer slecht, DHCP internet icm CopperJet modem werkt gewoon niet. Mijn Linksys WRT54G werkt direct na aansluiten perfecto, deze d-link na een dag nog niet aan de praat.
Vwb het wireless gedeelte is het bereik iets beter maar zeker niet goed. Op zolder blijft de signaalsterkte laag of zeer laag.
Gekocht nav de goede recenties hier maar het is gewoon een waardeloos apparaat.

kees2005 24-11-2007

ik heb nu sinds 3weken deze router,hij werkt echt boven mijn verwachting.
heb er een desktop op aangesloten en een laptop,allebei met het programma vista.
ik had verwacht dat op een van mijn pc s de snelheid minder zou worden,dat had ik dus fout.
we hebben op allebeide pc s ,tegerlijkertijd de snelheidstest gedaan op startpagina en het resultaat was dat ze allebei hetzelfde maximum snelheid hebben.
binnenkort komt er nog een derde pc bij aan,die staat op de bovenste verdieping en wordt via een draadloze netwerkadapter aangesloten dus geen gedoe met kabels meer.
nog bedankt voor de revieuws,en de andere meningen,anders had ik misschien niet zo n goede aankoop gedaan.

chapter03 11-11-2007

Een kleine maand heb ik deze router gekocht, mede op basis van de positieve beoordelingen die ik las. Maar ik ben helemaal niet tevreden van dit toestel.
Ik heb 3 toestellen op de router zitten: een nieuwe portable met Vista, een iets oudere desktop met XP en een PS3.
Enkel op mijn laptop met Vista werkt deze router naar behoren. Bij de andere 2 toestellen verliest hij om de 2 minuten zijn connectie. Echt niet mee te werken. Ik ben dan eens gaan opzoeken op internet, en blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem. Als oplossing wordt meestal voorgesteld om de ouder firmware te installeren, maar zover ben ik nog niet geraakt. Voorlopig blijf ik verder zoeken naar een oplossing, maar voor mij is deze router zeker geen aanrader.

mess 07-11-2007

Nu paar dagen in bezit, ik werk thuis met een macbook met zowel windows als OSX erop. de router was binnen 5 minuten geinstalleerd en werkend. en het bereik is echt geweldig, als ik het geheel niet zou beveiligen kan heel de straat er gebruik van maken. de router staat in de meterkast en zowel buiten om het huis als op zolder gewoon volledig bereik met een snelheid die hoger is dan met een kabel. dit is echt een aanrader

ahbrink 07-11-2007

DIR635 bevalt totaal niet, meteen weer terug gebracht.

Had de DIR635 aangeschaft als vervanger voor mijn oude Thomson Speedtouch 580i G router. De DLink zou vanwege de nieuwe N standaard 4x beter bereik hebben en 12x snellere verbinding.
Dit klopt totaal niet, deze N router is in de praktijk niets beter dan een (in mijn geval) oude G modem/router met slechts 1 antenne. Deze DLink nu omgeruild voor een
Linksys WRT150N router, deze is ook niet alles maar een stuk stabieler dan de DIR635 en ook een beter bereik, tevens is de Linksys helpdesk gratis en de DLink service niet.

peerke40 31-10-2007

Nou eindelijk heb ik een zeer degelijke draadloze verbinding, dankzij deze router. hiervoor had ik er één van sitecom en dat was dus helemaal niks, alleen ellende. Maar dankzij al de goede beoordelingen van de kieskeurig-bezoekers ( Hiervoor mijn dank ) heb ik deze router aangeschaft en waar ik ook in huis ben de ontvangst is overal erg goed. In het hoogste puntje van mijn huis haalt hij nog met gemak zo rond de 80 Mbps. Nou daar doe ik het voor. Hier moet ik wel even bij vermelden dat dit in combinatie is met een DWA 140 USB adapter van D-link. Die twee hebben een heel goede samenwerking. Kortom als je ook op zoek bent naar een goede en niet al te dure router dan stop maar want dan heb je hem nu gevonden.
Groeten

AJW 17-10-2007

UPnP & QoS werkt goed met 2 Sip kastjes voor VOIP bellen.

René2000 10-10-2007

Mijn eerste draadloze router gekocht naar aanleiding van de hier vermelde recensies. En hij stelt zeker niet teleur. Bereik is super, beveliliging prima. Contact zoeken met de notebook was ff lastig, maar nadat ik op een andere computer de instellingen op de router had ingesteld verliep alles soepel.

michael007 06-10-2007

zeer fijne router instalatie zeer makkelijk werkt prima met mijn laptop en ps3 met mijn oude smc router hadden wij boven in huis geen goede verbinding nu kan ik ook boven internetten een echte aanrader

Sjever 29-09-2007

Voorlopig zeer tevreden, de downloadsnelheid van mijn netwerk is verbeterd van 380Kbs naar 515Kbs en het bereik,van 67% naar 85%, het installeren ,is wat minder beoordeeld, omdat er tijdens de installatie geen rekening werd gehouden met een bestaand wireless netwerk, nadat dit verwijderd was ging het prima, moet wel adviseren om ook de DWA140 usb adapter erbij te nemen(kit)omdat anders natuurlijk de snelheid niet hoger komt dan van de oude Wlan kaart , betrouwbaarheid kan ik nog niet beoordelen maar met 11jaar garantie denk ik wel dat dat goed zit. Sj