Netgear RangeMax Dual Band Wireless-N Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear RangeMax Dual Band Wireless-N Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

EvanB 29-03-2010

Deze router van Netgear gekocht en na drie dagen stuntelen en proberen weer teruggebracht naar de winkel. De bijgeleverde software met installatiewizard is buitengewoon traag en liep ook steeds vast. Na heel veel gedoe de router aan de praat gekregen met de aanbevolen adapter, maar deze verbinding bleek uiterst instabiel. Ook de G-verbinding met een oudere laptop viel steeds weg. De N-verbinding met mijn macbook air leek het aardig te doen, maar toen die ook zo'n 1x per dag bleek weg te vallen besloot ik het setje maar te retourneren.

In plaats hiervan een - weliswaar twee keer zo dure - Linksys WRT610 dual band N router gekocht en ik was binnen 10 minuten met alle apparaten online. Sindsdien nooit meer weggevallen

bmonninkhof 12-03-2009

De router nu een paar dagen in bezit. Gekocht niet zozeer vanwege de N functionaliteit, maar vanwege de aangegeven dekken. Hiervoor een Asus WL-700GE gehad, waarbij de dekking echt slecht is. Deze router heeft die slechte dekking dus niet en nu kunnen we rustig in de woonkamer (overal) en buiten internetten op de laptop. Tot nu toe geen problemen ondervonden. De led-jes die de actieve antennes aangeven is een beetje overdreven (ziet er wel leuk uit), maar kunnen gelukkig door op de doorzichtige knop (minder dan 2 sec) te drukken uitgezet worden. De installatie is minder eenvoudig dan de Asus, maar is voor iemand die enige kaas heeft gegeten van het computergebeuren goed te doen. De optie voor Access-point heeft deze router niet.
Al met al een aardige router, die voor mij tot nu toe goed functioneerd. Heb overigens alleen met G snelheden kunnen testen. Na installatie wordt direct gezocht naar nieuwe firmware. Hopelijk is de ondersteuning van dit product een stuk beter dan die van Asus. Dit is ronduit slecht te noemen.

Michael_ned 28-09-2008

Ik heb een NETGEAR Dual band N' router Type: WNDR3300 (2.4 & 5GHz) aangeschaft om draadloos te kunnen internetten.De draadloze verbinding is goed, en heb zowel buiten als binnen een goed bereik.
4GHz - 54Mb.
Dus zeer tevreden hierover!

Mijn vraag is deze: Hoe krijg ik deze verbinding op 5 GHz, en 270MBb, kan dit alleen door gebruik te maken van een Dual band Wireless-N USB adapter Type: WNDA3100 en het WLAN gebeuren van mijn PC uit te zetten, of heb ik een instelling van mijn router verkeerd staan, waardoor hij alleen van 4 Ghz. gebruik maakt?

Heeft een adapter WNDA3100 voordelen van nog beter bereik, of beveiliging, of om sneller te kunnen internetten?

De computer welke ik heb is HP-laptop, welke voorzien is van draadloos internet gebeuren 802.11b/g WLAN?

Mijn Internet verbinding is van Ziggo : download: 4.000 kbit/s upload: 1.000 kbit/s.

Graag advies.

gus1 20-09-2008

Router een week in bezit en ga deze omruilen.
Ontvangst in huis met houten vloeren is teleurstellend. Op 7 meter van de router in een andere kamer nog maar 54 mb. Zeer vervelende blauwe knipperlichten. Router staat in de woonkamer, het is net een kermis.
Installatie is een makkie, verbinding is stabiel. Er zijn in deze prijsklasse veel betere alternatieven te koop.

Jamie Duikersloot 28-07-2008

Ik heb h'm nu een tijd in gebruik en ik moet zeggen... hij is perfect! Met mijn vorige router had ik elke keer dat de verbinding verbrak ook al had ik het kanaal aangepast. Sinds ik deze router gebruik totaal geen problemen meer.

Maakt ook niet uit met wat voor apparaat ik verbinding maak. Maak ook tegelijk gebruik van 2.4 Ghz en 5 Ghz.

Veel mensen geven al de router de schuld terwijl het vaak aan de omgeving danwel de installateur ligt.

Zeker een aanrader!

Jeroen Heegersma 11-07-2008

Eindelijk een router die stabiel is! Tussen alle andere netwerken in de buurt heeft deze router nergens last van. De 5 GHZ band is nog helemaal vrij.

Installeren was makkelijk, gewoon knopje op dongle en router indrukken en klaar.
Doorvoersnelheid perfect! Zelfs op zolder heb ik full-pull ontvangst.. Een echte aanrader, mooi vormgeving trouwens...vrouw ook blij

Hans2008Hans2008 01-07-2008

Instal via cd gaat goed. Echter de de WPA-PSK via routerlogin.net moeten bepalen. De rijkwijdte van het ontvangst-signaal i.c.m. de WNDA3100 adapter bedraagt SLECHTS maximaal 4 tot 5 meter voor volledig functioneren. Daarbuiten werkt alleen 2,4 GHz. Echt een MISKOOP die NIET de specificaties waarmaakt. Terug naar mijn 4 jaar oude router, die tot 15 meter goed werkt als g. Dan maar geen n snelheden, helaas!!
ADVIES: laat deze router in de winkel achter!!

michael330 25-06-2008

Ding vorige week gehaald. Installeren is geen enkel probleem. De ontvangst is ronduit slecht. Met onze oude linksys 'G' router had ik stukken betere ontvangst. In eerste instantie wilde we 1 laptop op 'G' houden, maar op veel plaatsen was de ontvangst onvoldoende om fatsoenlijk te kunnen internetten. Een 5Ghz pcmcia of expresscard is er niet

Netgear claimt dat met die wireless next 10x zo goede ontvangst mogelijk is, wat gewoon onzin is.

Oplossing is dus zoals hierboven beschreven om hem op 5 Ghz te zetten. Maar aangezien er geen dual band PCMCIA of expresscard te koop is en dat ding geen 2.4 en 5 ghz 'n' tegelijk kan lukt dat alleen met zo'n onhandige usb-stick op een laptop zonder ingebouwd dual band.

jeroen30 18-06-2008

Het apparaat een tweetal weken geleden gekocht mn vanwege de hogere snelheden, betere verbinding, maar ook een beetje vanwege het design. Het installeren was echt kinderspel (was voor mij de eerste keer), echter bij gebruik viel de snelheid tegen. Na telefonisch contact met Netgear waar ik snel en correct te woord ben gestaan bleek dat ik de verkeerde usb-adapter (WN111) had gekocht, weliswaar ook een 802.11n draft versie, maar eentje die alleen op 1 band (2,4Ghz) ontving. Ip zou dit niet voor problemen hoeven zorgen, maar de opstelling van mijn router tov de computer was niet anders mogelijk en waarschijnlijk zorgden apparaten in de buurt voor flink wat storing. Afijn de usb-adapter omgeruild voor de WNDA 3100 die wel dual-band werkt en nu werkt alles op volle toeren naar tevredenheid op de 5 Ghz band.