Netgear RangeMax WNR834B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear RangeMax WNR834B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Alberto 29-12-2009
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Na iets meer dan een jaar in mijn bezit gooide de router de verbinding eruit. Resetten deed het ook niet. Na contact te hebben gehad met de service afdeling moest ik de router inpakken en zou hij binnen 3 dagen worden opgehaald. Nadat hij is opgehaald krijg ik binnen 2 dagen een nieuwe toegezonden. Top geholpen door de service afdeling.

G.Rietbroek 12-12-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Goede router, makkelijk te installeren. Goed bereik en sneller dan mijn vorige us-robotics router.

Werkt prima in combinatie met Ziggo.

Voor het beste bereik moet je wel een n ontvanger hebben.

Goede klantenservice, echt een pluspunt van dit merk. Had problemen met de aansluiting, maar het lag aan mijn ethernetkaart en niet aan de router. Na herinstallatie ging het installeren van de router zonder enige moeite en binnen 15min.

nofear 17-11-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

zeer makkelijk te installeren router met dubbele firewall en wpa 2, psk. zeer groot en sterk bereik samen met de 300N usbstick snelheden van ongeveer 220mb/s een aanrader netgear=betrouwbaarheid.

Prodigy 08-11-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Router nu 1 jaar in gebruik. M'n eerste router, werkte meteen en nog steeds. Kan hem van harte aanbevelen. Bereik OK vanuit meterkast. Gebruikt icm Chello en Telfort (Zyxel modem), ook migreren van Chello naar Telfort geen probleem, stekkers om en klaar. In netwerk met Netgear WN121T usb adapter, HP laptop en HTC Touch Diamond. Max snelheid altijd tussen 270 en 243.

Danny22 28-10-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Na veel problemen met Sitecom WiFi Router geleverd door Ziggo, besloten om een Netgear WNR834B v2 te kopen. Helaas wareb de problemen met Sitecom router onoplosbaar, veel interferentie met andere WiFi bronnen, continu verlies van verbinding, slecht bereik. De Netgear werkte direct, snelle, stabiele verbinding, geen uitval, geen interferentie meer met andere bronnen. Kan probleemloos overweg met de mix van standaarden die ik in huis heb a/b/g/n.
Niets dan lof voor dit apparaat, Als 4 PC's via WiFi zijn verbonden gaat dit niet ten koste van de snelheid. Tot nu toe altijd problemen gehad met Sitecom apparaten, gelukkig zijn er ook professionele producten zoals de Netgear.

Robertvdb 27-09-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Ik heb de router één dag in gebruik en de eerste indruk is er positief!

De installatie liep vlekkeloos heb dit wel zonder cd gedaan hoewel dit wel aangeraden werd door Netgear.
Voor personen die geen kennis hebben van routers is de software handig, ik heb de router ingesteld via zijn ip adres. snel, simpel en overzichtelijk.

Het bereik ziet erg goed uit bij mij hangt de router in de meterkast en had één verdieping hoger volop bereik.

Ik vind het wel jammer dat deze router niet opgehangen kan worden aan de muur nu moet ik een plateautje maken waar de router op kan staan.

ik zie dat bij de specs staan: IEEE 802.11n (draft) wat bedoelen ze met Draft? het is toch een N router?

onno 55 06-09-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

De installatie van zowel router als bijbehorende netwerkkaart en laptop adapter verliep oorspronkelijk uitstekend. Het netwerk leek goed te werken, maar verbinding maken was niet mogelijk! na raadpleging helpdesk bleek dat router en modem (Zyxel) conflicteren. met behulp van handleiding de router ingesteld als accespoint. Nu werkt de router goed.

Helaas valt het bereik erg tegen!!! Een overbrugging van 5 meter haalt hij niet, vermoedelijk omdat in een tussenliggend plafond metal-stud profielen zitten.

Hans2004 05-08-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Zocht een Linksys maar een groot landelijke (duits) winkelketen had dit apparaat voor 69 euro in de aanbieding.
Thuis gekomen, installatie op m'n laptop was een ramp. Volgende dag Helpdesk gebeld. Ongeveer 50 minuten mbv medewerker telefonisch support gehad. Hier was ik zelf NOOIT uitgekomen. Oorzaak, een 3,5 jaar oude Acer laptop met 'verouderde' drivers. Aansluitend, draadloze aansluiting op IPodTouch en Brother Printer in 10 min. geinstalleerd.
Bereik is ruim voldoende zonder adapters. Snelheid 270 Mpbs is niet haalbaar, instelling max 130 Mpbs.

Computers ouder dan 2 jaar; HELPDESK bellen !!! ( daarom matige beoordeling)

Motif 27-07-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Gisteren (27 juli) de router aangeschaft aangezien onze Sitecom router erg vaak uitviel. Steeds de router resetten werd zeer vervelend. Uiteindelijk in de winkel zagen we geen Belkin, maar de Netgear. Ondanks de slechte verhalen gaf de doos aan dat dit model als beste uit de producttest kwam bij PCM. Daarnaast werd de combinatie met Ziggo (voormalig @Home) geprezen.

Eenmaal thuisgekomen was de installatie erg gemakkelijk. Ik ben wel een ervaren computergebruiker, maar de installatie is goed te volgen volgens de instructies. Ik ben dan ook verbaasd dat sommige mensen uren over de installatie hebben gedaan. Ik vermoed dat de installatieprocedure van deze router flink onder handen genomen is. Binnen 10 minuten heb je een draadloze verbinding.

Er wordt vanuit gegaan dat de aankoper nog geen router in zijn bezit heeft en de hele installatieprocedure wordt hierin uitgelegd. Direct na het leggen van de internetverbinding wordt er een update van de firmware geinstalleerd.

Er is hier 1 draadloze laptop en een desktop pc die nog via de usb-adapter van de sitecom werkt via deze nieuwe router. Het bereik is vooralsnog prima. Ook ben ik in het bezit van een Nintendo WII die ook prima met WEP-beveiliging functioneert.

Al met al tot nog toe een prima product en een heerlijk stabiele verbinding!

JoTal 12-05-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Wat een waardeloos apparaat!! Ik begrijp alle mensen hoor die dit designding net hebben en kraaiend enthousiast zijn, maar na verloop van tijd kom je er wel achter...
We hebben dit ding in augustus 2006 gekocht, hij was toen net uit. De installatie verliep moeizaam ondanks dat ik vele draadloze netwerken heb geïnstalleerd bij grote bedrijven. De beloofde snelheid haalde hij niet en ook het bereik vind ik matig (Echt niet beter als mijn vorige netgear uit 2001!)
Het ding was softwarematig ook nog niet af waardoor er allerlei fouten in zaten. Zo kon je er niet mee internetshoppen (hij sloeg cookies van het winkelwagentje niet op) en onze Dell laptop werkte niet met het ding. Pas na ongeveer een jaar waren deze bugs echt verholpen. Toen het softwarematig eindelijk goed werkte, ging de hardware kapot. Het ding ging ineens niet meer aan. Gelukkig waren we net binnen de garantie en kregen we een nieuwe. Echter, ook dit nieuwe exemplaar heeft na 8 maanden (!) trouwe dienst de geest gegegeven. Nu is de garantie echter voorbij en kan deze prul waar hij hoort: in de PRULLENBAK!!

Eric14 07-05-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Vandaag binnen gekregen en het is een geweldig apparaat. Mooi om te zien, zeer snelle installatie, binnen 10 minuten op internet!!
Op zich al heel snel, al kom ik momenteel nog niet verder dan 130 Mbps, terwijl alles op 270 staat. Misschien dat iemand hier nog het antwoord op heeft.
Eindelijk geen bugs of instabiliteit, gewoon werken en stabiele verbinding hebben.
Heel wat anders als mijn ook net gekochte linksys. Dit is de miskoop van de eeuw, alleen maar vastlopers met linksys.
De Netgear; PERFECT!!!

Gnarkill 26-03-2008
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Heb deze router op het moment van schrijven een paar uur in huis. Heb hem gekocht ZONDER op kieskeurig.nl te kijken, iets wat ik normaal niet zo snel doe. Eenmaal thuisgekomen las ik dat de instalatie een hel zou worden...

Na 40 minuten had ik de router plus mijn computer en laptops al op internet. Zelfs met een beveiliging op het draadloze netwerk! Ook mijn Nintendo Wii werkt volledig met deze router. Zowel een windows als een Mac OS X laptop werkten na de instalatie meteen goed.

De verhalen van mensen die uren over de instalatie doen snap ik niet helemaal. Oke, ik beschouw mezelf wel als een redelijk ervaren gebruiker, maar dan nog! Na het opvolgen van de instructie op de computer ging alles gewoon prima. Wel heb ik een opmerking over de instalatie. Midden in het proces sprong het programma in eens over op engels!?
Ik kan me voorstellen dat de instalatie voor leken niet makkelijk is, maargoed dit soort dingen (netwerken instaleren e.d.) zijn dan naar mijn mening ook niet weggelegd voor de gemiddelde huis tuin en keuken pc gebruiker.

Mocht je bij het inlog-venster komen vul dan de standaardgegevens in: gebruikersnaam admin en als wachtwoord password. vervolgens kun je de router naar hartelust instellen, configureren en beveiligen.

Nexus 22-12-2006
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Geweldig... ik heb weer een router gehaald die niet bij mij werkt... Mijn ISP
is dus @home. Ik heb contact gehad met netgear. Die hebben een afspraak in
januari bij @home om te kijken of ze de problemen op kunnen lossen. Dus tot dan
kan ik waarschijnlijk niks......

Poligono 01-12-2006
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Volgens de NetGear helpdesk zitten er nog bepaalde bugs in de firmware wardoor
deze router niet met sommige ISP's kan gebruikt worden. Bij @home is het zelfs
ommogelijk om verbinding te creeren. Daarom wil ik vragen om mensen met het
zelfde probleem dat even te melden bij Netgear zelf, hoe meer mesnsen hiervan
een melding maken des te sneller ze de firmware zullen aanpassen. Voor de rest
is het een geweldige apparaat. in alle opzichten

Netgear contact gegevens:

Indien u ondersteuning per email wenst, doet u dan het volgende :

1. Ga naar http://my.netgear-support.com/mynetgear/ned/login.asp

2. Voer online uw gegevens in

3. Volg de instructies op het scherm

AlbertWi 18-11-2006
Geschreven voor: Netgear RangeMax WNR834B

Deze wireless router gekocht na een debacle met Sweex. Router staat tussen mijn
Livebox (geen voip) en de PC in. Router had direct contact met wireless adapter
(ook Netgear: wn311b), echter geen contact met internet. Router blijkt
hetzelfde IP-adres te hebben als Livebox (http://192.168.1.1 En om het
IP-adres aanpassen op router werkt niet, met bijgeleverde firmware. ) Om een
lang verhaal kort te maken, doe het als volgt:
Download als eerste de firmware van www.netgear.com op je PC.
Sluit de wireless router aan je PC via een ethernetkabel.
En sluit de wirelessrouter met een kabel aan op je Livebox. (Zoals dit in de
installatie-manual staat beschreven.)
Installeer nu de firmware op de router.
Als dat klaar is. reboot router.
Vervolgens op router: LAN-IP setup:
alleen aanpassen:
LAN TCP/IP setup: IP address: 192.168.3.1
(bij 2.1 kreeg ik later in dit verhaal een melding dat een bluetooth adapter
niet reageerde). Misschien moet jij een nog hoger nummer kiezen.
Deze instelling op router saven en de router rebooten.
Als router weer helemaal up is:
Daarna op PC in dos-box:
ipconfig /renew doen.
Als de PC terugkomt:
PC shutten.
Router rebooten.
Als router weer helemaal op is (alle ledjes op groen of blauw en niet meer
knipperen), dan pas je PC up brengen.
Je moet nu internet-verbinding hebben. Nu kan je je wireless router gaan
configureren met WPA2/WEP oid. Dit doe je op dit moment nog via de kabel. Je
kan deze isstallatie (dus niet de firmware-upgrade wireless doen!!) ook doen
via een wireless verbinding, maar dan moet je wel natuurlijk al je wireless
adaptor ge-installeerd hebben. (Ik had al mijn wireless adaptor al
ge-installeerd, maar die bleef disconnected toen ik eindelijk via de router
internet had; de driver de-installeren en weer installeren bleek de oplossing.)
Misschien zitten een of twee reboots teveel in, maar je kan met dit soort
installaties niet veel genoeg rebooten, is mijn ervaring.

Je begrijpt dat dit bovenstaand verhaal het gevolg is van ongeveer 6 uur noeste
arbeid en gespit op internet en zo uit de diverse opmerkingen halen hoe je de
zaak dient te installeren (en hiervoor met een Sweex wireless router minstens
18 uur in het toilet voordat ik hem terugbracht). De cruciale opmerking kwam
van, jawel, de Kieskeurig-site, over het downloaden van firmware, weliswaar van
een andere Netgear router, maar het bleek de de gouden tip te zijn geweest.
Daarom Kieskeurig-site: je voorziet in een groot gemis van manuals en
helpdesken.