AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Klaas1956 27-03-2010

Na ongeveer 04 jaar gewerkt te hebben met de livebox met daarachter een linksys en daaraan gekoppeld een targa 450 dip (voip) moest ik regelmatig alle voeding eruit trekken na gebruik van voip om weer normaal te kunnen internetten. Ik kreeg een tip van iemand die beroepsmatig met de fritzbox werkte en deze ook installeerde voor bedrijven. Afijn, de fritzbox aangeschaft, mij verdiept in de handleiding en geinstalleerd. Het werkt voortreffelijk, het interne antwoordapparaat, de uitschakelfunctie per foon voor wireless, voip via de normale huis tuin en keukentelefoon (dect), te veel mogelijkheden om op te noemen, gewoon een superapparaat. Alle andere apparatuur is er nu tussenuit en de fritzbox is direct aangesloten.Let op, gebruik uiteraard wel een adsl splitter als je de fritzbox gebruikt! Maar dat zal een ieder wel weten denk ik.

HoekstraDJ 06-03-2010

Omdat de router altijd aanstaat, trok mij vooral de energiezuinigheid. Al hoewel de duidelijkheid van de menustructuur mij een beetje tegen viel, was ik in het begin best tevreden. Echter na een paar maanden gebeurde het wekelijks dat de verbinding met de router wegvalt en dat ik de stekker eruit moet trekken. Nu gebeurd dit bijna dagelijk, en ik vrees zelfs meer nadat ik de firmware had geupdate naar versie 58.04.78. Ik kijk er alweer tegenop een ander model router te moeten aanschaffen opnieuw in te stellen, maar dit werkt zo niet.

Bence 04-09-2008

Een mooie box met veel mogelijkheden, echter valt toch tegen i.v.m. mijn oude Thomson.
Ik loop tegen de volgende issues aan die bij de Thomson wél mogelijk zijn:
Hoewel DHCP aanstaat, wil ik toch per MAC-address altijd het zelfde ip-adres uitgedeeld zien (dit ivm portforwarding) en niét op iedere pc, printer, camera, pda etc afzonderlijk een hard ip-adres instellen.

Daarnaast verlies ik mijn WLAN connectie zodra de SSID hidden wordt gemaakt.

Daarnaast vind ik de webinterface onoverzichtelijk. De menu structuur is niet logisch ingedeeld

Als bovendstaande voor jou geen issue is, zou ik zeggen, meteen kopen.

Ik hou de FrtizBox dus voorlopig nog even in de testomgeving en laat de Thomson vrolijk in mijn produktie netwerk draaien.

Ricardo Gebrielle 22-08-2008

De Frit!box 7170 werkt zeer goed. telfort en online voip aanbieders, telfort voor vast telefoon gesprek in Nederland. voipcheap voor mobiel GSM en vaste toestel buitenland. Je hoeft nergens iets voor te draaien. Alleen voor 06 nummers die je via internet voip belt, moet je goed instellen anders zet hij een 0 te veel voor de 0031 (0) 06 via internet-voip belt. Zeer goede kwaliteit. Alleeen jammer dat je geen vast ip nummer aan een NIC adres kunt koppelen.

Robodoos 15-07-2008

Fritbox 7170 Annex (zelf aangeschaft.)
Internet/telefoon via Xs4all.

Een verademing t.o.v andere routers.
Als je de juiste gevens hebt van je provider zoals IP adres en DHCP/DNS server. Dan is het ook voor een leek goed te doen.
Ik heb het modem anderhalf jaar en het bevalt mij uitstekend. Ook de telefoon VOIP is goed en goedkoop (welke ik doe via XS4All)
Goede log files in de software aanwezig over het verbruik en telefoonnummers, maar ook over de gebruikeers welke gebruik maken van de Fritzbox.

Met losse USB sticks van Fritzbox (de Fritz wlan is het een fluitje van een cent andere computers aan te sluiten. Wlan stick 40 seconde in de fritzbox eruit halen in de laptop of ander PC en hup internet zonder je druk te hoeven maken over instellingen.
Dat doen de fritzbox en Wlan stick voor je.

Beoordeling Super.

atcat 31-05-2008

Modem 'gekregen' omdat ik nog een jaartje bij XS4ALL blijf. Was reuze tevreden over m'n Cisco 837 maar die werd een beetje traaag, vooral nu regelmatig 3 á 4 huisgenoten regelmatig gelijktijdig aan het internetten zijn.

Web-interface van de Fritz!Box is intuïtief, goed doordacht met standaard en expert-instellingen; jammer dat er geen CLI voor ingewikkelder instellingen is.

Installatie ging prima; ook instellen port forwarding gaat eenvoudig (wel voor elke regel, alles weer in moeten vullen; een copy functie zou handig zijn).
Jammer dat de DHCP-server geen vaste IP-adressen (op basis van MAC-adres) kan uitdelen (nodig voor port forwarding). Nu moest ik op de betreffende systemen zelf vaste IP-nummers gaan inkloppen.
Ook onhandig: led's geven geen internetverkeer weer; je ziet zo niet 'met 1 oogopslag' of alles er nog een beetje goed bijligt.
Verder zou ik de loggegevens van de Fritz!Box graag naar m'n syslog server sturen; geen kans, functie zit er niet in :((
WiFi gedeelte werkt prima, goed bereik, handig in te stellen.

Ik heb het telefoongedeelte en de USB-poort niet gebruikt en kan daar dus niets over melden.

Nu 1 week draaiend zonder een enkele hik, maar over de betrouwbaarheid kan ik natuurlijk nog niets zeggen.

Atcat