Belkin N1 Vision Wireless Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Belkin N1 Vision Wireless Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Hv3l 07-06-2009

Heb net als een aantal andere gebruikers problemen met internet connectivity gehad, maar via zoeken op internet uiteindelijk een oplossing gevonden. Had regelmatig problemen met het uitvallen van de draadloze verbinding waarna de router reset moest worden.

Laatste firmware geinstalleerd, maar ook dit hielp niet.

Eindelijk op een engels forum een oplossing gevonden. Deze raadde aan om de Qos configuratie uit te schakelen. Nadat ik deze optie had uitgeschakeld waren de problemen met de uitval verholpen.

Met een bandwith gezet op 20+40 Mhz en WPA2 met AES encryptie haal ik een snelheid van 270/300 Mbps. Bij een bandwith op 20Mhz haal je de helft van de snelheid.

Bij WEP en WPA kom je niet hoger uit dan 54Mbps.

De gebruikte chipset in de belkin kan alleen in WPA2 de 802.11n standaard halen

Erwin1967 14-08-2008

Ik heb de N1 vision net 2 dagen en ben teleurgesteld in de mogelijkheden. Omdat ik een webserver draai thuis en ook af en toe wat via het p2p netwerk download ben ik erg gesteld op de mogelijkheid interne ip adresssen te kunnen reserveren(i.v.m. portforwarding). Deze mogelijkheid zit er niet op zoals de linksys routers het kennen. De router geeft aan dat de DHCP server aan of uit moet staan, dus zou dan elk mac-adres moeten koppelen aan een intern ip-adres(heb nog niet gezien hoe dat zou moeten btw). Dan de Authentication. De combi wpa/wpa2 werkte niet op 1 laptop, daar had ik ineens om de 5 minuten last van een disconnection/connection. Dus gekozen voor wpa/tkip. Helaas ben je bij deze instelling ineens de n-draft functionaliteit kwijt! wpa2 only was voor mij ook geen optie omdat niet alle wireless lan verbindingen in mijn netwerk dit al aankunnen. De drukknoppen naast het lcd-scherm werken niet/moeilijk. En als klap op de vuurpijl moest ik alle instellingen weer opnieuw aanbrengen na een stroomonderbreking van een paar minuten. Geen goed beurt dus van Belkin. Heb het aparaat dan ook maar retourneren.....ga nu voor een d-link dir-655...

Dennis Regoort 04-05-2008

Ik heb de Vision icm een N1 usb adapter.
Zelfde probleem, nl dat de snelheid niet hoger kwam dan 54mbps.
Het signaal was wel goed/zeer goed, maar de snelheid was gewoon 802.11g. Het was ook niet mogenlijk om de driver op N-mode te draaien.
Setting ging automatisch weer op disabled.

DIT IS SIMPEL OP TE LOSSEN!!!
de beveiliging van de N1 router moet aangepast worden van tkip naar AES. (dit kan alleen bij WPA2 only). alle huidige apperatuur moet hier dan ook mee om willen/kunnen gaan...
Ik heb nu een verbinding van 270mbps...
Signaal is wel redelijk volgens de belkin monitor maar het downloaden gaan nu op maximale snelheid (1400kpbs). Dit was met 54mbps ongeveer 300kbps lager.

Desondangs deze problemen die belkin helaas zelf niet meld ben ik weer als een kind zo blij. (ik heb het tenslotte nu ZELF opgelost :)

Ik hoor graag of dit ook bij jullie het probleem heeft opgelost!

KeesKaa 19-03-2008

Bedraad werkt het allemaal prima, draadloos (Belkin notebook insteekkaart) kom ik met geen mogelijkheid uit boven de 54 Mb, wat ik ook probeer.
Tevens zijn er veel problemen met de beveiligingsmethoden. Uiteindelijk wordt WPA dus wel geaccepteerd, zij het met een snelheid van max 54 Mb.
Bij de helpdesk is het probleem bekend en rest mij niets anders te wachten dan een nieuwe firmware-update.

Wat ik me in dit geval afvraag is, of ze het wel op de markt mogen brengen met deze specificaties...........

Overweeg zeer sterk om de apparaten terug te brengen.

WG van Exel 20-02-2008

Heb hem nu een paar dagen in bezit maar ben er nog niet zo tevreden over. Minpunten tot nu toe:
- hogere snelheid zoals wordt geclaimd is maar minimaal. En ik gebruik enkel de router in combinatie met een N1 notebookcard. Dit zou dus perfect moeten zijn, immers geen storing door wireless computers die via b/g standaard werken;
- het instellen van een wachtwoord voor de router-setup werkt niet. Probleem is dat hij wel in de gaten heeft dat er een wachtwoord is ingesteld, maar me met het juiste wachtwoord niet meer toelaat! En dan moet je de router (via de resetknop, zie ook volgende minpunt) weer terugzetten naar fabrieksinstellingen, want anders kom je er niet meer in. Noot: heb dit via Firefox geprobeerd. Ga dit nog via Internet Explorer proberen, misschien scheelt dat;
- de resetknop is echt bedacht achter de tekentafel. Als je die langer dan 10 seconden in wilt drukken om terug te gaan naar fabrieksinstellingen, moet je acrobaat zijn, èn beschikken over engelengeduld. Vaak weet je niet of je hem nu wel of niet indrukt, of je schiet er na 3 seconden weer vanaf, zodat je na 1 minuut weer helemaal van voren af aan kunt beginnen. Zeer slecht ontwerp;
- de knoppen voor wijzigen display zijn van een zeer slechte kwaliteit cq. ontwerp. Vaak moet je meerdere keren drukken wil het resultaat opleveren, en het voelt ook zeer goedkoop aan;
- de kwaliteit van het display houdt ook niet echt over. Hiermee bedoel ik dat het beeld erg grof is;
- gebruikshandleiding: ik keek op de bijgeleverde CD en zag een mapje Dutch en verwachtte daar een Nederlandstalige handleiding. Kennelijk is daarvoor het budget ingekort, want in alle mapjes (Duits, Engels, Frans, Italiaans en Spaans staat eenzelfde Engelstalige handleiding).

Pluspunten:
+ snel verbinding te maken;
+ in te stellen beveiligingen voor draadloos.

marcel700 12-02-2008

Beste router tot nu toe, is helaas wel wat duur maar ik heb nu alles wat ik wilde in een router.

FireWolf 27-01-2008

Top router

Alles binnen een paar minuten werkend.
Ook met niet belkin apparaten.

Goede verbinding, stabiel en met een prima beveiliging.

Het display is erg leuk en geeft veel info.
Ook een gast verbinding aanmaken gaat goed en kan gewoon via het Display met de toetsen.

Als extra ziet hij er ook mooi uit.

natasja1973 25-01-2008

ik heb hem nu een weekje en heb lang getwijfeld tussen een linksys en deze belkin, maar heb nog geen moment spijt gehad.
het installeren ging heel makkelijk en ik heb nog nooit zo snel internet gehad. Ben echt heel blij.

Enige nadeel is dat het scherm handmatig gezet moet worden en niet zelf verspringt naar snelheid als je bezig bent en naar de tijd enzo als je computer uitstaat.
Maar dat is maar een klein puntje.

Mr tft001 23-01-2008

Uitstekende router met een goed bereik.
Zoals al gezegd veel mogelijkheden.

Ik weet niet hoe één van de vorige mensen de router in bedrijf heeft proberen te stellen, maar ook bij mij werkte het binnen een paar minuten.
Eerst koppelen zonder beveiliging daarna bij verbinding de wap2 instellen aan beide kanten en werken.

Router ziet er erg mooi uit en werkt gewoon goed.
Geen problemen gehad.

Aart1234 23-01-2008

Prima snelle router, met een goed en stabiel bereik.
Hij staat op mijn bureau en ik krijg regelmatig positief commentaar van andere mensen over hoe prachtig hij er uitziet met zijn grote display.

Ik gebruik hem nu nog met een pc-card van netgear ( met een andere chip) in mijn laptop.
De verbinding, 1 dikke betonnen vloer lager is goed.
Ik wil mettertijd nog een belkin N1 pc-card kopen, dan zal de verbinding waarschijnlijk nog beter zijn. (Alleen vind ik de prijs voor zo’n pc-card vrij hoog.)

Het koppelen met het internet ging in een keer goed en was binnen een paar minuten gebeurt.
Ook de snelheid van de vaste pc's via de giga switch is razend snel.
De mogelijkheden ( log, beveiliging, gamen, enz) zijn talrijk.
Het display is erg overzichtelijk en makkelijk.
Wel moet je, als je met de grote toets het menu wil veranderen erg stevig drukken.
Eerst dacht ik hij doet het soms wel, soms niet, maar dit had te maken dat ik soms te zacht drukte.(dit vind ik niet zo erg omdat ik dit toch niet vaak gebruik)

Zeer tevreden over deze router en veel beter dan mijn vorige netgear WNR854T router die ook nog eens zeer snel stuk ging.

Gerard 64 22-01-2008

Weer ingepakt en teruggebracht. Configureren is een hel. Wil wel connecten met USB N1+ van Belkin, maar daar is alles mee gezegd. Als accesspoint niet inzetbaar omdat er blijkbaar niet goed wordt doorgeroute.
Tevergeefs zoek je op de Belkin site naar het bekende kopje Support.
Kortom waardeloos product.

Jonassis 11-01-2008

Wat een geweldig apparaat! Ik heb hem ook gekocht met een Wireless-N kaartje van Belkin (ExpressCard model), en ik heb constant een effectieve doorvoersnelheid van 300 MBPS, en dat overal in huis (groot oud jaren-40 huis met DIKKE muren). Heel wat anders dan mijn vorige wireless AP, een D-Link dwl-2100ap - die gaf aan de andere kant van het huis amper nog ontvangst, en gaf er bovendien na anderhalf jaar de brui aan - waardeloos spul gewoon.

Ook configuratie was een fluitje van een cent: kabeltje inpluggen tussen router en PC, browser opstarten en ik was vertrokken. Na 5 minuten was mijn draadloos netwerk up & running, inclusief alles mogelijke opties.

Ronald292, ik snap niet goed waarom jij zo'n beroerde snelheid haalt. ik heb voorlopig niets dan lof voor dit toestel (betrouwbaarheid kan ik nog niets over zeggen, wegens net in bezit).

ronald292 11-12-2007

Deze router tezamen met de N1 notebook kaart gekocht voor optimaal resultaat (dacht ik).
Helaas is de Wifisnelheid slechter dan dan met een oude 54G router. Belkin gebeld, maar ik wacht nog steeds op antwoord. Kennelijk is het iets moeilijks. Ik vind het wel teleurstellend voor zo'n product/prijs.
Indien ik bericht krijg en een oplossing van Belkin zal ik het hier melden.

Wel goede punten zijn de gasttoegang (wel wifi-toegang maar niet tot het eigen netwerk), de 4 gigapoorten en de display met informatie.
Maar ja, zolang de wifisnelheid zo beroerd is, is het geen aanrader.