Linksys WAG160N Wireless-N ADSL2+ Gateway

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys WAG160N Wireless-N ADSL2+ Gateway op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DeNak2 15-11-2008

Heb het apparaat vanmiddag gekocht ter vervanging van een andere Linksys die slechts op b en g werkte. De verbinding in mijn netwerk vielen elke dag wel 5 keer spontaan weg en boven in huis was het een en al drama. Vandaar de overstap naar dit fraaie apparaat.

Conform de gebruiksaanwijzing de PC uitgezet, netwerkkabel er in, KPN-adslstekker er in, voeding er in, PC aan, 195.168.1.1 inkloppen de browser, admin-admin en eventjes je emailgegevens inkloppen. Druk op Explorer en hopla; ONLINE.

Naar de laptop en verzocht alle draadloze netwerken weer te geven en direct het mijne bovenin., Wachtwoord inkloppen en hopla; ONLINE

Naar boven naar mijn iMac. Airport inschakelen en direct verschijnen alle draadloze netwerken in de straat. Het mijne bovenaan, wachtwoord inkloppen; ONLINE met volle kracht. Nu nog eventjes een netwerkverbinding tussen de harde schijven van alle machines opzetten en klaar is Kees.

vt 12-11-2008

Status update: de linksys helpdesk van nederland noch uk konden me verder helpen met dit probleem (datum en tijd willen maar niet correct bijgewerkt worden). Ik mocht uiteraard het standaard helpdesk middel: software update uitproberen met negatief resultaat. Conclusie helpdek: ding is stuk, omruilen bij leverancier. Gedaan en inderdaad deze doet het OOK niet. Ook niet na bij deze ook de 'nodige' software te hebben geupdate.

Conclusie: mocht u gebruik willen maken van de Linksys parentel control optie dan moet u dit product NIET kopen.

Hij gaat nu definitief retour en ik ga opzoek een ander product die me de volledige toegang geeft tot ALLE instellingen van het apparaat. Linksys vindt dat kennelijk te eng.
In de configuratie file van het apparaat is te zien dat de ntp_server instelling leeg is: dat gaat dus nooit werken maar aanpassen en configuratie terugschrijven leidt to hevig en onoverkoombaar protest van het modem. Jammer dan.

Jeroen Heegersma 19-07-2008

Wat een tegenvaller! Ontvangst is zeer slecht en de verbinding valt regelmatig spontaan weg. Router moet elke keer opnieuw opgestart worden om hem weer aan de gang te krijgen. Snel weer in de doos gestopt en terug gebracht naar de winkel.

Bart-1978 18-07-2008

eerst een ouder model gehad (wrt54g) omdat mn latop wirelles N onder steunden had ik een sitecom 300 N gekocht na 1 maand alleen maar probleemen dus in ge ruild voor deze helemaal geen spijt van wat een verbetering zeer stabiel en snel linksys for ever