Sitecom Wireless Router 300N + USB Adapter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Wireless Router 300N + USB Adapter op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Rummie 14-07-2011

De Sitecom gekocht. Op de laptop met windows vista werkt het goed. Echter op een andere computer loop je tegen problemen aan. Windows 7 en sitecom 300 communiceren niet met elkaar waardoor ik niet op internet kan. er blijven problemen voordoen.

profox77 12-01-2011

Installatie ging heel makkelijk. Ik had heel snel verbinding met de router.
Internetverbinding kreeg ik helaas niet. Alles geprobeerd en uiteindelijk op een forum de tip gelezen:
De Modem van je provider (bij mij Ziggo) en de router ongeveer een halfuur van het stroom halen na de installatie. Dat werkte want ik had na het aanzetten van beide apparaten direct internet.

Een goed, makkelijk en mooi apparaat voor weinig geld (€36,00 bij Bol.com)

mjw 07-06-2009

Is zeer eenvoudig te installeren. Werkt goed. Heb er inmiddels 3 PC's op aan kunnen sluiten (allemaal draadloos) en ondervind ook geen problemen met bellen via internet (VoIP)

arb 25-10-2008

Gisteren de router gekocht. In een handomdraai het systeem kunnen inzetten. Wel tegen 2 probleempjes aangelopen. Onder het knopje configuratie opslaan gaat de router naar zijn fabrieksinstellingen terug en dat hoort niet en de Wii kon ik niet verbinden. Dit laatste kunnen oplossen door de juiste firmware te installeren. Of hiermee ook het knopje voor opslaan werkt weet ik niet. Wil het niet voor de 3e keer proberen en alles kwijtraken. Met de nieuwe firmware is het menu minder mooi en overzichtelijk geworden.

Niek2008_ned 17-08-2008

Vorige week deze router gekocht. Installatie is heel gemakkelijk maar wat als verkorte installatie (met plaatjes) wordt bijgeleverd is niet compleet. Volgens deze info moet je eerst de sofware op je computer installeren, daarna de router aan je modem verbinden, de usb-stick (=feitelijk draadloze netwerkkaart) in je computer stoppen en vervolgens 2 seconden op een knopje op de router drukken (dat bij mij trouwens even klem bleef zitten) en daarna 2 seconden op een knopje op de usb-stick. Dit werkt dus niet! Ze zijn vergeten te vermelden dat je na het uploaden van de bijgeleverde sofware je computer moet uitzetten (niet op standby) en dan de router installeren en de usb-stick inpluggen anders herkent en installeert je computer niets. Als je het zo doet werkt het binnen 10 minuten perfect. De router verzint zelf een code voor de WPA2 encriptie. Deze kun je opvragen via het ip-adres van de router dat je op je browser kunt intypen. Je kunt dan ook evntuele instellingen van de router en passwords aanpassen. De code heb je nodig voor het aanmelden van andere draadloze pc's of laptops. Het bereik is prima. Vanuit de meterkast op de begane grond haal ik gemakkelijk de zolder door 2 betonnen vloeren heen en ik heb er op het moment zonder problemen 5 computers aanhangen. 2 laptops, 2 via de poorten (kabel) en 1 (desktop) via de bijgeleverde usb-stick. Gaat prima.