Icidu 11G Wireless Broadband Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 53 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Icidu 11G Wireless Broadband Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Ivo1234 06-02-2011

Prima router. Bovendien steekt het apparaat met kop-en-schouders uit qua gebruiksvriendelijkheid t.o.v. sommige andere. Installatie is zeer makkelijk en snel te doen.

Ik heb de ICIDU al meer dan 2 jaar in gebruik en de tijd leert ook dat het een zeer robuust en betrouwbaar apparaat is. Wanneer je een keer geen internet hebt, zoek het probleem maar in je computer want aan de ICIDU zal het niet liggen! Resetten is nog nooit nodig geweest.

Het bereik de wifi is gewoon goed te noemen. Misschien niet de allerbeste, maar in ieder geval stabiel.

Het enige gemis zijn sommige mogelijkheden die niet zijn opgenomen in de interface. Hier valt te denkan aan het niet aanwezige QoS, maar voor normaal internetgebruik thuis zal je dit ook niet nodig hebben.

Al met al een topding!! Aanrader!!

verkenner1968 20-12-2010

Prima apparaat, installeren gaat prima als je rustig de gebruiksaanwijzing doorloopt. Ook prima bereik, meer dan zijn voorganger, die geen verbinding meer had op de 2e verdieping. Hoeft dus niet duur te zijn om iets goeds te kopen

jan van driel bakel 25-09-2010

Omdat ICIDU veel biedt voor een zeer gunstige prijs (met uitstekende reviews)heb ik voor dit merk gekozen ! Ik heb bij Mycom (eindh.) echter de opvolger ICIDU 150N (€ 25,-) met bijbehorende PCI adaper 300 N (€22,-)gekocht op advies van de verkoper omdat de (oudere) 11G uitvoering niet (meer)beschikbaar was. Installatie op windows 7 en UPC internet geen enkel probleem en werkt perfect. Deze produkten type/merk verdienen op korte termijn een vermelding op kieskeurig ! Hiermee worden veel klanten gunstig geadviseerd ! Betrouwbaarheid is even afwachten maar 10 jaar garantie op alle artikelen van het merk ICIDU (vermeld in manual PCI adapter 300N)zegt genoeg...

mhtoussaint 03-04-2010

Wij hadden eerst een lynksys router. Daarmee konden wij regelmatig geen verbinding krijgen zonder duidelijke oorzaak. Met deze router echt nog nooit een slechte verbinding of problemen gehad. Wat een topding! Prijs-kwaliteitsverhouding een 10.

Evitaerc 16-03-2010

Installatie was makkelijk, je moet er wel wat verstand van hebben, in de handleiding staat namelijk niets over verschillende ip adressen. Dit is wel nodig wanneer je de router achter een modem (met router) hangt.

Verder meteen de snelheden getest, dit was zeer teleurstellend. Het bereik is overal goed, maar de snelheid van het downloaden is zeer matig. Rechtstreeks op het modem haal ik een stabiele 1200 kb per seconde. Deze router komt niet verder dan een zeer onstabiele 200 tot 350 kb per seconde. Een pc die iets verder staat komt zelfs niet boven de 100 kb per seconde.

De reacties hier zijn veelal positief, laat ik zeggen dat het kastje zich goed leent voor simpel internetgebruik maar niet geschikt is voor het snellere werk. Wordt nu omgeruild...

Dobber1962 21-02-2010

Ik heb er twee gekocht. Ik heb totaal geen problemen met de routers. Ik heb een abo bij chello 16mbps, en de router kan het makkelijk aan. En ik heb veel functies aangezet: firewall, mac filtering, beste versleuteling wpa2/aes, etc.
De andere router staat bij mijn schoonzus met de zelfde instellingen. Dat ding draait als een tierelier, kinderen (2x pc + laptop) internetten/gamen als gekken over een 16mbit lijn. En ik heb ze nog niet horen klagen en dat zegt wat. En dat alles voor 2 x 14,95 bij Mycom.

EricM 12-01-2010

Ik heb twee van deze routers. De eerste heb ik al ruim een jaar. Omdat deze zeer uitstekend beviel heb ik een tweede gekocht; deze heb ik pas enkele weken, maar hierover moet ik de inzender van de vorige review gelijk geven: deze valt steeds uit! Het lijkt erop dat we te maken hebben met een nieuwe uitvoering aan de binnenkant die niet meer zo lekker werkt dan de eerdere uitvoering. Ik probeer hem te ruilen bij de leverancier voor een andere.

gugenheimer 30-12-2009

Ben er niet zo tevreden over.
Verbinding valt dagelijks weg. Heb daarom een Linksys gekocht voor een tientje meer en die bevalt (vooralsnog) een stuk beter.

FHogenhout 07-12-2009

prima apparaatje, zeker gezien de prijs. Installatie is eenvoudig, bereik is prima. ER werd mij verteld dat de ICIDU niet zou werken bij een UPC kabel-aansluiting maar daar heb ik niets van gemerkt, werkt prima !!

fredg 17-11-2009

Binnen 5 minuten online met de gebruikelijke beveiligingsinstellingen. Top apparaatje voor deze prijs. Hangt achter Ziggo Modem(Motorolla SBV 5221 E).Was aangewezen op een nieuwe router omdat de oude ASUS WL-500W(N-router) overleden was.Ik ben nimmer tevreden geweest over deze betrekkelijk dure router. Zie mijn review daarover elders op kieskeurig.
Betrouwbaarheid van deze ICIDU natuurlijk nog niet goed te beoordelen.

F R A N K 10-11-2009

Ongeveer een jaar geleden heb ik deze router aangeschaft om ons internet draadloos te maken. Na een opstart probleempje (m'n laptop pakte het netwerk niet in één keer) verloopt alles prima! Eigenlijk kijk ik er nooit naar om en is de router constant aan.
Beveiliging was ook eenvoudig, kortom ik heb geen spijt van deze aankoop!

ps. tegen deze prijs kan geen andere router op

vdejonge 08-11-2009

Installatie ism Telfort abbonnement was even uitzoek werk. Maar op deze site staan genoeg verwijzingen hoe je e.e.a. moet installeren. Aanwijzingen volgen en alles werkt prima!

pvandervelden 28-10-2009

Product 2 dagen in bezet, besteld bij Take It Now. 's middags om 16.00 uur besteld, dag erna in huis.

Instellen was een eitje. Binnen 10 minuten was ik draadloos online.

Ik heb kabelinternet van UPC met een niet draadloze modem, waar ik deze router aan heb gekoppeld.

Voor de prijs had ik niet beter kunnen hopen. Aanrader dus. Gebruik hem overigens vooralsnog alleen om draadloos te internetten.

Eduardo56 25-10-2009

Perfecte wireless router voor een heel zacht prijsje.
Geeft geen krimp, draait nu ruim een jaar zonder problemen. Lekker groete antenne staat erop, wat garant staat voor een flink signaal in en om het huis.

golden-eye 24-10-2009

Binnen 10 minuten computer en laptop aangesloten en verbinding met internet.
Daarna beveiligen, wat ook zeer eenvoudig is.
Gebruiksaanwijzing is ook zeer duidelijk.
En dat voor €29,00!

Berend-Jan 28-08-2009

Van de week maar eens aan de slag gegaan en de router gehaald.
Pc onder en boven aangesloten op de bedraade manier en het draaide meteen als een zonnetje, ik snap die waar de anderen die ellende vandaan halen?
Daarna de printer draadloos verbonden met boven (ja deze printer is draadloos) via de router en beneden gewoon bedraad gelaten.
De printer vond de router probleemloos en ook de pc boven zag hem meteen, dus wederom een eitje.
Hulde aan de fabrikant, want ik heb al veel koppijn meegemaakt met zogenaamde plug & pray apparaten.
klein, simpel en doorzichtig gemaakt, en dat voor die prijs!!!
Concurrentie eat your heart out!!

ps: ziggo klant dus dan weet men dat.

John007 26-08-2009

Simpele aansluiting en binnen 5 minuten op het net.Daarna even je router beveiligen en klaar is klara.Wel eerst alles uit zetten,modem,pc en router.Daarna alles aansluieten op de router zie handleiding,modem aan even wachten,router aan,pc aan en het http adres invoeren (zie handleiding)zodra je contact hebt met het internet

Sandrioni 13-08-2009

Deze router bevalt perfect. Niet duur natuurlijk, maar doet precies wat ie moet doen. Niets meer en niets minder :) !

JeePee16v 07-08-2009

Heb de router gister binnen gekregen! Na eerst de kort bondige handleiding gelezen te hebben de boel geinstaleerd. En al snel kreeg ik draadloos verbinding met de router :)_ maar kwam niet op het internet.. Ook niet met mn bedrade netwerk pc. Dus de tip gevolgd van de review hiervoor en dat ging perfect!! THX. Let wel op dat je nog de beveiligings instellingen na loopt!
Moest wel de channel veranderen( Standaard is 6, heb hem nu op 1) want had slecht ontvangst. Nu super ontvangst!.

SvDijk 29-07-2009

Zonder twijfelen naar aanleiding van de positieve reviews deze router besteld.

En daar, nu 2 weken later, nog geen moment spijt van gehad.
Wat een fantastisch apparaat is dit zeg! En dat ook nog eens voor een zeer goede prijs.

De ontvangst is perfect, ook door dikke betonnen muren heen.
Supersnel en zonder storingen internetten, wat een genot!

Wel wat problemen ondervonden met de installatie in eerste instantie. Ondanks dat er een goede installatiehandleiding bij wordt geleverd, staat daarin niet alles vermeld. Ik had namelijk alles precies zo aangesloten zoals in de gebruiksaanwijzing stond, de router kreeg echter telkens geen IP-adres. DHCP uitgezet in router, DNS handmatig ingevoerd enz.enz. niet mocht baten, geen verbinding...:( Zou het dan toch niet zo'n goed apparaat zijn? Toch maar even wat tips gevraagd op diverse fora. En daar vond ik uiteindelijk de oplossing.

DUS VOOR IEDEREEN MET PROBLEMEN, PROBEER DIT EENS:

1 Zet alles uit ( pc/laptop/router/modem e.d
2 Ontkoppel de kabel van de router naar de modem
3 Zet de router weer aan en houd aan de achterzijde met bijv. een pen het resetknopje een aantal seconden in tijdens het aanzetten.
4 Zet vervolgens de pc/laptop aan
5 Bedraad aangesloten de draadloze instellingen opnieuw instellen op de router. Laat verder alles in de router staan zoals het standaard staat ingesteld, dus geen IP-adres van de router veranderen/geen DNS-veranderen, geen MAC-adres klonen enz.
6 Zet vervolgens de modem aan en wacht tot dat deze volledig is opgestart.
7 Sluit vervolgens de kabel van de router > modem aan op WAN-poort.
8 Nu zou alles naar behoren moeten werken, anders even de pc/laptop opnieuw opstarten.

Werkt het nog niet, controleer dan de firewall/beveiliging/virusscanner.

Succes

sjaak58 07-07-2009

Nadat mijn Belkin router het na trouwe dienst had begeven , heb ik deze Icidu router gekocht. Daar ik een Telfort ADSL verbinding heb moet ik wel een aangepaste instalatie verrichten (genoeg tips op deze site) dus DHCP uitschakelen in de router en de modem kabel verbinden met een LAN poort van de router en dus niet in de WAN-poort.
Signaalsterkte is zeer goed, router staat op zolder en in de woonkamer heb ik een uitstekende signaalsterkte (betonnen verdiepingsvloeren).
Ook de firewall heeft zeer veel mogelijkheden.
Ben dus zeer tevreden. Prima prijs/kwaliteit verhouding.

124Markie 28-06-2009

Nadat mijn Edimax router was overleden, zag ik op kieskeurig deze router staan.

Gisteren aangesloten en geconfigureerd. Alles ging vrij simpel, soms moet je de router met de hand een rebout geven (vast ip-adres) voordat het ding de instellingen overneemt.

Voor de rest; goed, keurige manual en cd, eenvoudig en geen problemen ondervonden.

Prima product, alleen de levensduur is nog omnbekend.

Fisherking 18-06-2009

Ik was weer toe aan een nieuwe router. De 4e in krap 3 jaar! Na twee sitecoms en een Belkin was ik mijn vertrouwen in routers inmiddels een beetje kwijt. Twee van die routers kapten er gewoon mee binnen een jaar en met een had ik voortdurend problemen: ook nadat een expert er naar had gekeken.

Toen zag ik dit routertje. Icidu? Nooit van gehoord! En ze hebben ook maar 1 model. Kan dat wat zijn dan?

Mensen: wat een toppertje. Installeren kan niet eenvoudiger. En dan: probleemloze en uitstekende ontvangst en bereik. Wat een verademing. De duurzaamheid wordt het volgende maar voor deze prijs (ik was inclusief verzending minder dan 3o euro kwijt) mag hij gerust in een jaar kapot. Bij wijze van spreken dan.

Ik heb overigens de tips van Mike en Digitaal waarover hier ook veel gesproken wordt niet nodig gehad. Het werkt gewoon perfect volgens het boekej bij mij. Ik heb Chello kabel.

GertjanW 16-06-2009

De beoordelingen van deze router hebben mij ervan overtuigd om geen tweedehands te kopen maar deze nieuw.

Ik heb een Online Livebox en betaal iedere maand 4 euro voor de wireless optie, welke een zeer matig bereik heeft. Door deze te vervangen met een wifi router van 24 euro heb ik dat in 6 maanden terugverdiend, met een veel beter bereik.

Installatie was zeer simpel, allereerst password van user admin veranderd (ander kan iedere willerkeurige voorbijganger erop inloggen) en encryptie aan. Daarna ip adres op 198.168.1.2 (aangezien de livebox *.1 heeft), hdcp uit en de LAN-poort aangesloten op de livebox. En toe werkte het!

Het bereik valt me iets tegen; het is goed genoeg voor om en in het huis, maar 100 meter haal ik echt niet.

quicksnack 06-06-2009

Naar aanleiding van de reviews hier op kieskeurig en ervaringen binnen mijn familie ook een ICIDU routertje aangeschaft om het draadloze gedeelte van de TELE2 router te vervangen. Prima ontvangst overal in huis en een stuk sterker dan het draadloze zendertje van de TELE2 router. Veel meer instelmogelijkheden en beveiligingen mogelijk, ook voor het bedrade gedeelte. Alles werkt als een tierelier. Enige aanpassing was het instellen van DMZ in de TELE2 router en een ander subnet (192.168.2.*) en een fixed adres in de ICIDU. Beide willen in eerste instantie 192.168.1.1 zijn en dat mag niet. Wan-kabel van ICIDU gewoon in de TELE2 router gestoken op poortje 3.