D-Link Wireless N Quad Band Gigabit Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link Wireless N Quad Band Gigabit Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

mlking 30-10-2011

Nadat mijn vierde Draytek router het had begeven voor het eerst overgestapt op een wat goedkoper model. Draytek modems zijn duur en niet duurzaam, maar voor de rest zijn ze prima ook qua fuctionaliteit.
Dus nu in vergelijk tot de draytek:
Installatie is eenvoudig redelijk plug en play. (en kan beter).
Bereik valt tegen vooral als je buiten zit 8 meter van het apparaat vandaan, niet tot nauwelijks bereik.
Mogelijkheden beperkt en redelijk complex. Uitschakelen van icmp of udp blockings kan niet waardoor gamen met ps3 onherroepelijk leidt tot dropped packages lags in games en disconnects.
Betrouwbaarheid inzake gamen is dus nhil qua duurzaamheid moet nog blijken.

Ruudje0001 29-06-2011

Had nu een Dlink dir 635 met nog een G netwerk en een access point erbij om goede verbinding verbinding te krijgen in mijn huis. Wilde een betere en snellere verbinding krijgen en het access point weg. Dus de DIR 855 gekocht na het lezen van de recensies. Had ik dus niet moeten doen. Bereik was gewoon slecht en de stabiliteit liet erg te wensen over! Heb wel een groot huis, maar dan toch. BG goed bereik, 1e verdieping al helemaal geen meer!! Heb de helpdesk van Dlink ingeschakeld, ook niet best. Kreeg na 14 dagen een sorry dat het zo lang geduurd heeft op een antwoord of dat ik hun even wilde bellen.......
Snap niet dat er hele goede recensies van dit ding zijn.

IJssel100 12-01-2011

Ik heb wat verstand van routers maar niet veel.
Na alle reviews (hier en op routercenter)besloten deze te nemen. Wat een super router! De installatie is inderdaad een fluitje van een cent. Cd erin stappen volgen en in 10 min. ben je online.

Bereik en snelheid is ook goed. Ik woon in een nieuwbouwhuis waar alles goed is geisoleerd. op de eerste verdieping nog 4 streepjes bereik van de 5.

Echt een aanrader.

japawo 31-12-2009

Onlangs aangeschaft. Had eerder een linksys dual band maar die viel qua bereik zwaar tegen. Op advies van vriend een D-link aangeschaft en daarbij gekozen voor de DIR-855. Goed advies gekregen van verkoper. Ben 100% tevreden. Installatie fluitje van een cent. Bereikbaarheid: Op zelfde verdieping alle 5 streepjes groen(= uitstekend), één verdieping daarboven vier strepen (= zeer goed) en twee verdiepingen haalt de D-link ook nog steeds 3 streepjes (= goed). Snelheid om door een ringetje te halen (abonnement: Ziggo extra). Mogelijkheden zat, gewoon via website te benaderen met 192.168.0.1.

NeonovA 19-12-2009

Een goede, bloedsnelle router. Installeren is een fluitje van een cent.

Hier hebben wij UPC en ik moet zeggen, met deze router gaat het als een speer. Ook bestanden overzetten van de ene computer naar de andere gaat in sneltreinvaart.

Ook zijn er vele opties in de router zelf naast de standaard. Zo kan je bepaalde website's laten blokkeren en een gasten netwerk maken waarmee deze alleen op het internet kunnen.

Draadloos alles lekker snel, en dan heb ik nog geen eens een 802.11n ontvanger.

Al met al zeer tevreden met de router. Toppertje.

jan2doedel 30-11-2009

Na de quick install van de router is geen admin en user password gezet. Ik heb zelfs moeten zoeken waar ik de passwords kon invoeren.
Na de ingebruikname constateer ik dat het signaal één verdieping lager slecht tot matig is, ook nadat ik verschillende instellingen en verschillende plaatsen heb geprobeerd. Bij het kopiëren van grote bestanden wordt de draadloze verbinding verbroken.
Van een router in deze prijsklasse verwacht ik betere resultaten.

iwan1 12-11-2009

Wat een super router van D-link.

Aangezien UPC geen snelle router meer beschikbaar had, heb ik naar lang zoeken en vergelijken deze router gekocht.

Ik heb UPC fiber 60 en haal bijna dezelfde snelheden draadloos t.o.v. bekabeld netwerk.

Modem is zeer eenvoudig te installeren. Let op wel de installatie pocedrue exact opvolgen.

Bereik is goed en heb ook op zolder prima verbinding.

Wie eigenlijk alles tegelijk wil hebben: (goed/makkelijke installatie/beveiligd/zeer snel/prima bereik/alle mogelijkheden enz) dan is deze modem het overwegen waard.

Jlease 24-09-2009

Sinds enige dagen in bezit van deze router.

Ziet er keurig uit, mooi schermpje leuke gimmick, werkt zoals verwacht op beide banden perfect, bereik is van tuin tot zolder helemaal in orde.

Ophangen is een fluitje van een cent, twee (bijgeleverde) schroefjes en hij hangt.

Snelheid icm fiber 90 van UPC stelt niet teleur.

Ik gebruik deze router op de 5Ghz band 802.11n icm iMac, Windows notebook en op de 2,4 Ghz band voor de Wii NDS printer enz.