Edimax Wireless IEEE802.11 b/g/n Gigabit Broadband Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Edimax Wireless IEEE802.11 b/g/n Gigabit Broadband Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Lars81 15-11-2009

Gekocht vanwege de prijs/kwaliteit verhouding in vele testen op internet.
Daarnaast omdat de nieuwe standaard een betere bereik heeft.

Dat laatste maakt die inderdaad waar. Het bereik is vele male beter dan een wireless G verbinding.

Het instellen was voor mij niet zo moeilijk, al is het elke keer herstarten na het accepteren van een nieuwe instelling wel irritant.

Op dit moment heb ik al de derde firmware erop zitten. Ben begonnen bij versie 1.55, daarna versie 1.59(deze heb ik gekregen van Edimax helpdesk) en nu heb ik versie 1.62. Deze laatste heb ik zelf gevonden op de Global website van Edimax.

Het enige probleem wat ik heb is de DHCP server op dit ding. Wanneer er opnieuw een nieuwe IP adres uitgegeven moet worden, wordt de verbinding verbroken. Het begint met een trage verbinding en opeens is het weg. Na een reset is het helemaal opgelost.

Er is al eens eenmalig contact geweest met de Edimax helpdesk, maar die hebben me een nieuwe firmware(versie 1.59) gegeven. Dat hielp helaas niks.

hoogie35 21-01-2009

Deze router binnen een dag weer terug gestuurd. Verbinding instellen gaat vrij lastigen ik weet op zich wel wat af van lan en wlan. Internet duurde een dag voordat ik het aan de praat had, maar nog steeds kreeg ik mijn linksys cam en netwerk storage apparaat hier niet op aan gesloten, heb alle instellingen geprobeert. De internet verbinding zaten ook steds haperingen in.
Tot nu toe had ik alles van Linksys,maar de laatste router beviel, niet. Zag later op internet dat het toch wel een problematisch ding schijnt te zijn, werden ook niet meer verkocht. Ik adviseer Trueman toch een (nieuw) type vn Linksys aan te schaffen om de simpele reden dat installeren van Linksys produkten binnen 5 minuten klaar kan zijn.

trueman 19-01-2009

Ik heb dezelfde problemen als JVK beschreef in z'n review. Ook op internet verschijnen nu nogal veel negatieve ervaringen/reviews.
Ik heb al meerdere routers gebruikt en dit is de slechtste tot nu toe. Statiche IP adressen configureren (IP to MAC) werkt helemaal niet, terwijl je het wel in de software kunt aangeven. Bovendien werk de 300n verbinding lang niet altijd met adapters van een ander merk. Waarschijnlijk zal ik moeten wachten op goede firmware, misschien wordt het dan beter.

+ Ziet er mooi uit
+ Eenvoudige installatie
+ Gigabit router

- Slechte firmware
- Slechte DHCP server (erg traag)
- 300n werkt niet (v1.33 firmware)

JVK 02-01-2009

Deze router heb ik een paar dagen in bezit gehad en daarna geretourneerd. Installatie is redelijk simpel, alhoewel de router voor elke instelling gereset moest worden. Bereik is goed maar niet fantastisch zoals men hier beweert. Alleen op een paar meter afstand van de router kreeg ik de maximale 4 streepjes, de rest van het huis 3 tot 2 (getest met m'n pda). De hoofdreden van het retourneren is de slechte betrouwbaarheid van de software. Na het updaten van de firmware naar v1.33 kon ik nog maar 1 keer in het menu komen zonder internet verbinding. Vervolgens reageerde de router niet meer, alhoewel alle lampjes wel normaal brandden. Kortom, laat deze router lekker liggen en als je hem toch koopt, zet er dan in ieder geval geen nieuwe firmware op.

milli4u 17-12-2008

Wat een aparaat. Ik heb echt van alles al gehad. Maar deze spant de kroon. Het bereik is echt super. Nog nooit zo hoog gehad. Heb Sitecoms gehad. 2 x 54G. Een sitecom 300N +USB, een sitecom Sitecom Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router, een Linksys gehad maar nu nooamit meer een ander dan deze. Bij allen had ik een bereik van laag/redelijk tot goed. Maar met deze Edimax heb ik gewoon zeer goed. De volle mep aan ontvangst. Zelfs de snelheid is perfect. Streamen en gamen en downloaden en alles wireless zonder problemen. Ik ben kan niks anders zeggen.. superieur.. Oke dan de installatie.. tjee wel in engels maar wat simpel zeg. Ik was zo klaar en in vergelijking wat ik allemaal moest doen bij een sitecom.. ook hier superieur.
Dit ding krijgt van mij voor alles een tien. Grote klasse. Een echte aanrader dus. Zeker als het je te doen valt om afstanden en bereik door betonnen muren.