Belkin F5D8236ED4

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Belkin F5D8236ED4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Joris Joosten 13-02-2011
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

Makkelijk om te installeren, hij draait binnen no time.
Voor de rest vind ik het maar een onding.
1. Het bereik is zeer slecht. Hij staat bij mij in de meterkast en op zolder is het al gedaan. In de tuin is het bereik net aan.
2. Om de haverklap hapert de verbinding. Dan kan ik de webpagina's wel verversen en dan weer niet. En dit terwijl er wel op een continu basis gedownload kan worden.
Ik ben nu in het bezit van de Linksys E2000 en wat een verademing is dit apparaat zeg. Doet alles wat de Belkin niet doet en de rest alleen maar beter. Zonde van het aanschaffen van de Belkin.

heTser 21-12-2010
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

Makkelijk te installeren, goed bereik en zeer betrouwbaar. Prima ding!

johan.de.lakse.consument 21-07-2010
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

In principe prima dingetje. Niet erg duur wel hoge snelheid.

Had een tele2 kastje en dacht het bereik te vergroten door deze aanschaf. Dat viel een beetje tegen. Weinig verschil. Op 10 meter afstand matig ontvangst op ps3, pc. Ding staat wel in de meterkast. Heb trouwens ook gekeken of er veel storing op het kanaal zit en heb dan de beste genomen.

had denk ik beter een beter antennetje voor het tele2 kastje kunnen kopen. Op deze zie ik die mogelijkheid niet. De antenne's kunnen er volgens mij niet af.

Ik merk trouwens net dat als je het kastje op zijn kant legt in de richting met de antenne's van je apparatuur dat het ontvangst significant beter is. Nu wel goed ontvangst terwijl ze in de handleiding zeggen dat je hem beslist op een recht oppervlak dient te zetten. raar. Ik woon trouwens op een gelijkvloerse woning.

Chrisbeee 18-04-2010
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

Prima probleemloze router.In tegenstelling tot voorgaande plaatser van een review geen problemen met torrents.Maakt niet uit hoeveel.
Ik heb verder niets verandert in de standaard configuratie,alles laten staan vlgs de simpele installatie.Zeer tevreden dus.

sander151187 30-03-2010
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

Prima router voor de huis-tuin-en-keukengebruiker, maar een absolute afrader voor een geavanceerde gebruiker. Sinds ik deze router heb is het onmogelijk om meer dan 3 torrents aan te hebben staan, zonder dat de internetverbinding wegvalt. En dat met de ingebouwde firewall uit, anders is het helemaal niet mogelijk om torrents te gebruiken. De log functie van de router maakt ook geen melding van de meeste acties, waardoor je in eerste instantie geen idee hebt waardoor je torrents niet werken. De router installeren is niet moeilijker of makkelijker dan andere routers. Wel ziet de router er erg mooi uit, erg stijlvol. Een ander probleem is dat de ondersteuning voor deze router erg slecht is. De firmware-update zegt constant dat de router offline is, terwijl dit niet het geval is. waarschijnlijk zit de fout hem in de site van Belkin.
De router is dan wel weer erg snel bij usenet en http verkeer. Ik kan dus leven met de gebreken, maar mijn volgende router wordt geen Belkin meer...

VissBV 14-03-2010
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

Wij hebben interplus bellen van KPN met de experia box staat op de begane vloer in de meterkast
Bij mijn dochter op zolder slecht draadloos ontvangst, 2 betonvloeren met laminaat en folie,
De router van belkin op de 1e vloer geplaatst internet ontvangst is nu prima bij mijn dochter.
Zelf werk ik nog draadloos op de experia box dus beide systemen werken perfect samen.
Installatie echt simpel
( geen rocket science )

Heidijk 08-02-2010
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

Vanmiddag deze router gekocht te vervanging van mijn oude Asus (5jaar oud). Ik werk zelf op een Macbook Pro en heb ook nog een Windows Vista notebook die in het netwerkwerk moet draaien. Mijn Apple kon na het instellen van de ISP hostname gelijk verbinding krijgen. Met de Vista laptop (Dell) moest ik nog van alles instellen, wat een drama zeg! Ben blij met mn Macje :)

Nu werkt het allemaal perfect en heb een groot bereik! Zeer tevreden dus!

Enkele uren in bezit.

Poldermick 13-11-2009
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

uiteindelijk zijn we erg tevreden over de router. We hebben heel lang gesukkeld met aansluiten omdat we steeds de kabel tussen het modem en de router te lang hadden gemaakt. Pas toen we de kabel tot iets minder dan een meter hadden ingekort, hadden we een perfecte verbinding. We hadden wel een eigen kabel in elkaar gezet omdat we die door een gat in een betonnen scheidmuur moesten trekken. De stekker van de bijgeleverde kabel ging niet door het gat. Vandaar.

bikkel 05-10-2009

Prima router .
Zeer makkelijke instalatie.
Externe Harde schijf op aangesloten via USB.Gebruiksaanwijzing in het NL duidelijk en goed.laptop draadloos en Pc opzolder via kabel. Kortom zeer tevreden.
Verademing had eerst een Links 300N Router die af en toe geen verbinding kon maken ,dan moest je de spanning er af halen en dan deed hij het weer.Maar na twee jaar overleden.

Jan Verbeeren 22-09-2009
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

De installatie leek me ook een makkie, zeker vergeleken met enkele andere routers maar het ding vertikte het om verbinding te maken met internet (skynet). Noch met de wizard noch met de rechtstreekse toegang ben ik er tot nu toe in geslaagd verbinding te maken met internet. Ik kan echter niet beoordelen of dit aan de ISP of aan de router ligt.
De informatie op de site van Belkin laat wat mij betreft echter veel te wensen over!

tug 15-09-2009

2 weken in bezit.
simpel installatie binnen 5 minuten en gelijk verbinding, bereik zeer goed, aangesloten op de modem van Telfort.Gewoon een aanrader, het is een super apparaat.

wfvanputten 14-08-2009
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

Erg tevreden over product! installatie op mijn Ziggo Arris modem verliep vlekkeloos. Veel te installeren en configureren nog, maar gelukkig een duidelijke nederlandstalige handleiding.

Bocaj 05-08-2009
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

Ding doet wat men verwacht. Installatie was geen probleem. Achteraf veel zaken volgens persoonlijke voorkeuren kunnen configureren zodat het wel heel moeilijk wordt om de boel te kraken!
Heb wel een ander kanaal moeten kiezen maar dat komt omdat ik meer dan 25 routers in mijn omgeving heb geteld...

Sherpa 02-05-2009
Geschreven voor: Belkin F5D8236ED4

Heb een Ziggo alles-in-één pakket en was erg huiverig om een draadloze router te installeren voor gebruik met laptop voorzien van WiFi. Na lezen van reviews had de Icidu 11g mijn voorkeur. Echter uiteindelijk de BELKIN N Wireless (incl.USB adapter) gekocht. Installatie is echt volledig probleemloos verlopen. Eerst via de beknopte Nederlandse handleiding de router geactiveerd. Daarna via installatie CD-rom de draadloze verbindingen tot stand gebracht. Via de CD-rom is de installatie echt een makkie! Het geheel verliep zo probleemloos dat ik zelfs de desktop via de USB adapter nu draadloos heb aangesloten. Ook de beveiliging (WPA2) instellen is kinderspel. Echt aan te bevelen!
Over betrouwbaarheid kan ik nog geen oordeel geven. Nog te kort in mijn bezit.