Linksys Wireless-N ADSL2+ Gateway

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys Wireless-N ADSL2+ Gateway op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Robertvg 22-11-2009

Zoals Klaas132 hieronder al zei moet je dit modem niet kopen. Ik heb het gedaan. Ontvangst is goed, maar het modem geeft na ca. 24 uur (verlopen van de lease?) verkeerde IP-adressen uit uit de 169.x.x.x range, waardoor ik mijn netwerkapparatuur (harde schijf en airport express) niet meer kon zien. Enige remedie is het elke dag resetten van het modem, dwz stekker eruit en weer erin, want er zit niet eens een aan/uit knop op. Ik heb alles geprobeerd en gegoogled maar dit was de enige oplossing, het is een structureel probleem dat alleen opgelost kan worden met een firmware upgrade van Linksys maar de laatste is van mei van dit jaar dus wat dat betreft weinig hoop.Ik heb het modem terug gebracht naar Paradigit die alle begrip hadden en hun excuses aanboden, hulde!
Ik heb nu een Sitecom 300N modem gekocht (WL-322) die draait als een zonnetje, super!

Jan leiden 11-08-2008

Na bij Lynksysy geinfomeerd te hebben of dit een gateway was die ik zou kunnen gebruiken als vervanging van mijn isdn alcatel speedtouch home modem (die ik ooit bij mxsteam via HCC heb gekregen en nu dus xs4all is door overname van HCC door xs4all) heb ik deze een aantal dagen geleden gekocht.
Bij het aansluiten gelijk al een probleemje. De aansluiting van de adsl kabel op de speedtouch is een RJ11 steker en die op d3e Lynksys een RJ45. Opgelost door een verloopstekertje te kopen.
Installatie via cd werkt niet. Er zijn maar 2 keuzes ADSL van KPN of BBnet. Dan dus maar handmatig instellen. Het hele weekeinde bezig geweest om de juiste instellingen voor XS4all op internet te zoeken en te proberen. Echter tot op heden zonder resutaat. alle lampjes branden wel (groet) en dus zou er een internetverbinding moten zijn maar contact maken met XS4all lukt niet. Ik heb nog 2 vragen uitstaan. 1 bij Lynksysy of zij mij kunnen helpen en 1 bij XS4all met de zelfde vraag alhoewel XS4all op de site al aangeeft geen ondersteuning te bieden voor andere modems.
Dus even afwachten wat de reacties zijn en of het gaat werken. Of kan iemand die dit leest mij verder helpen.

Edwin Koehorst 01-08-2008

Helaas begaf mijn Zyxel router het die ik ooit bij Tiscali had gekregen ( 2 jaar in bezit gehad ) Het was een prima apparaat. MAAR niets is minder waar, De tijd gaat snel,de techniek nog sneller en nu was het tijd voor iets nieuws.

In de winkel de WAG160N-EU gehaald ( paar euro duurder als internet Maar erg gemakkelijke met garantie bepaling als zegt mijn ervaring dat, en een mooi design apparaat rijker.

Aansluiten was 1-2-3 klaar precies wat ik verwacht had van linksys helaas heeft elke ISP zijn eigen instellingen. dus de configuratie was na wat eigen geklooi, en uiteindelijk de service desk van Telfort toch voor elkaar.

Blijkt dat Linksys net even iets afwijkt van de standaard regels (zou het bijna uitschelden voor Sony)

Nadat het apparaat de lucht in ging moet ik zeggen dat ik tot nu toe alleen maar oe's en Aahhh's heb gehad.

- Bereik is goed tot subliem ( 40 % verbetering )
- Uiterlijk is high tech glanzend duidelijk en logische
- Materiaal keuze erg robuust en niet bezuinigd
- Verpakking en Gebruiks aanwijzing erg logische
- web interface bied veel mogelijkheden
- Voor de beginner volstaat de installatie CD

Verder een klein puntje van zorg, waarvan ik niet weet hoe het in de toekomst zal gaan is dat: het apparaat ondanks z,n slanke uiterlijk erg warm tot heet word.
wellicht is hier over nagedacht, Maar de toekomst zal het uitwijzen.

Alles om alles, Een prima aankoop voor iemand die gewoon mooie kwaliteit wil.

Grt
E.W.Koehorst

Ferrarist 08-04-2008

Installatie ging niet helemaal van een leien dakje. Ik had de gateway bij Paradigit gekocht en toen ik de doos opende zag ik dat deze al eens open geweest was. Waarschijnlijk had iemand hem terug gebracht, waarna Paradigit hem getest had en op de een of andere onverklaarbare wijze goed bevonden voor wederverkoop. Maar de standaard initiele admin/admin username/password combinatie werkte niet meer. Nu wist ik dat je zo'n router kon resetten naar de fabrieksinstellingen, maar zelfs het bekende pinnetje 30 seconden in het 'reset' gaatje aan de achterkant van de gateway wilde niet werken. Ik heb het hele verhaal bij paradigit gemeld en zij verwezen me door naar linksys (die overigens een prima en zeer goed bereikbare helpdesk heeft). Ook zij konden me niet helpen en zij adviseerden me om de gateway om te ruilen bij Paradigit. Dat heb ik gedaan en in de winkel in Den Haag hebben ze de gateway ook nog eens getest. De verkoper had kennelijk magische handen want hij kreeg de fabrieksinstellingen weer terug in de gateway. Kennelijk had ik een te klein pinnetje (een uitgevouwen nietje) gebruikt voor het gevlooi in dat 'reset' gaatje.
Thuis gekomen heb ik de gateway toen zonder de bijgeleverde cd geinstalleerd in de meterkast. Kabels aansluiten, via de browser naar 192.168.1.1, inloggen met admin/admin en voila het setup scherm voor mijn neus. Gelukkig heb ik al een keer of 10 een gateway of router geinstalleerd, dus ik weet een beetje wat ik doe en daardoor was de installatie echt een fluitje van een cent. Er zitten zeer veel mogelijkheden op de gateway. Mogelijkheden waarvan ik het bestaan nog niet eens wist. Lees daarvoor de product specificaties op de Linksys site. Maar voor mij was het belangrijkste dat het bereik goed was. Nou, dat is het. Zelfs mijn oude Sitecom 11mbit PCMCIA kaartje in een hele oude Dell Lattitude Pentium III had op zolder nog 4 van de 5 streepjes ontvangst. Ter vergelijking, deze gateway vervangt bij mij een Thomson Speedtouch 716v5 (een 11g gateway) die op de 1e etage stond en daarmee had ik op zolder (2e etage) maar 3 streepjes ontvangst met dezelfde laptop en zelfde Wifi kaartje. Ik heb de Thomson vervangen door deze Linksys, omdat de Thomson op de kinderkamer hing en ik wilde mijn gateway in de meterkast hebben. Dat ging absoluut niet met de Thomson. Daarmee had ik geen bereik op zolder. Nu is de meterkast niet de meest ideale plek voor een gateway, maar deze linksys, die ik overigens ook op basis van de merknaam (linksys/cisco) heb gekocht, presteert voor mij boven verwachting. Ik heb nog geen snelheden boven de 54mbit kunnen testen, omdat ik deze gateway voor de toekomst heb aangeschaft en ik dus de komende tijd mijn wifi kaartjes in de verschillende PC's thuis ga vervangen door 11n kaartjes. Maar 54mbit wordt, zonder terugval, op alle PC's waar ik ook in huis ben, gehaald. Ik geef een 8 voor de installatie, omdat de initiële installatie met de CD-Rom strandde, doordat ik de username/password combinatie niet direct kon resetten. Was dit niet het geval geweest, dan was ook dit een 10 geweest.

Fantastisch apparaat!

riti 11-01-2008

Ik heb deze Router nu een paar week in bezit,
En heb er problemen mee, Kan geen VPN verbinding opzetten naar mijn werk.

Met linksys support aan de gang,
Dit is een bekend probleem, Wordt opgelost met de nieuwe firmware.

Ok goed antwoord, terug gevraagd wanneer kan ik deze firmware verwachten. dit kan over 1 a 2 maanden zijn(misschien langer). PUNT daar is geen mogelijkheid voor terugname van dit product. alleen bij een defect krijgt u hetzelfde type ervoor terug.

Oftewel Koop dit product niet als u VPN gebruikt

Tester modem 07-12-2007

Belangrijkste is na aankoop gelukt, de verbinding met internet en provider. Met de door Linksys bijgeleverde CD is de configuratie zeer eenvoudig. In het Nederlandse menu zit netjes als optie ADSL van KPN opgenomen. De overige zaken m.b.t het wireless deel kan ik nu nog geen oordeel over geven. Aangezien alles werkt voorlopig de betrouwbaarheid een 9