Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

manecas36 28-11-2008

Prima router voor zijn prijs. Eerst even rechtstreeks aansluiten op de computer, configureren en klaar ben je.

FrenchForest 07-11-2008

Wat een slecht product is dit! Ik heb jarenlang een Linksys 11B router in combinatie met een Linksysys adapter gebruikt zonder problemen. Met deze Sitecom valt om de haverklap de verbinding weg of moet de verbinding op mijn PC repareren. Dat heb ik met de Linksys nog nooit meegemaakt. De bijgeleverde USB adapter is ook een drama. Gelukkig heb ik hem gekregen en niet gekocht want anders was het weggegooid geld geweest. Ga deze set maar snel vervangen voor een Linksys router en adapter. Dat werkt tenminste goed.

gizmooi 15-08-2008

Kan niet anders zeggen dan dat ik deze router nu ruim een jaar in gebruik heb en zonder problemen.
Ben regelmatig een week van huis en dan gaat de steker eruit en als ik terug kom start hij zonder moeite weer op en heb ik (prima) verbinding.
Ook geen enkele moeite gehad om hem te configureren.

E.P. 28-06-2008

Kort gezegd: De WL-161 is een hele slechte router. Gekocht omdat de adapter van mijn oude router kapot was. Vooral het internetten gaat erg traag met horten en stoten. Ook na het installeren van de laatste firmware bleef het langzaam. Heb hem uiteindelijk maar weer naar de winkel teruggebracht en gewoon een nieuwe adapter voor mijn oude router (D-link DI-624) gekocht. Die doet het gelukkig nog steeds prima.

WijDeWijzeVijfjes 25-04-2008

Vandaag mijn derde WL-160 weten te verprutsen. En dit alles wederom door het proberen te updaten van de firmware. Alles aan de hand van de instrukties. Het eerste bestand 1.bin gaat netjes, zoals omschreven maar bij het uploaden van het 2e bestand 2.bin gaat het volledig mis. Resetten ,stroom d'r vanaf, etc. niks helpt. Twee maal gemaild met technical support van sitecom de me retour mailden dat ik zelf iets niet goed gedaan zou hebben, dit komt noit voor, etc. Instruktie om dit m.b.t. TFTP te corrigeren maar daar klopte ook niets van. Gelukkig dat men in de winkel 'm zomaar ruilde.

Ik ben dus ontevreden over de wl-160, de handleidingen kloppen niet altijd (zoals schermrafdrukken die niet overeenkomen), internet valt wel eens weg, etc. Koop a.u.b. geen WL-160

overdehand 24-03-2008

ik heb ook niet zoveel problemen gehad met deze router
de verbinding was prima
Alleen de gebruiksaanwijzing om de router te activeren is pet ik ben ook niet zo handig
Ben een aantal dagen bezig geweest om het aan de praat te krijgen
De gebruiksaanwijzing lijkt eenvoudig ,maar er komt meer bij kijken bv de configuratie op de computer of internet aansluiting etc
Ik heb maar iemand laten komen op dit vakgebied en dat ging prima.
dus ja de router is prima ,maar de details voor aansluiting kunnen wel iets beter uigelegt worden ,vind ik

Giganton 19-02-2008

Tijdens het updaten van 2 bestanden heeft ook mijn WL-160 het begeven. Heb daarna een WL-161 aangeschaft. Deze was tergend langzaam. Volgens Sitecom moest ik mijn firewal en virusscanner opnieuw installeren. Ben een avond bezig geweest maar het heeft niet geholpen.

Heb de router tijdig teruggebracht en het aankoopbedrag teruggekregen.

Ton52 17-02-2008

Ik heb 'n aantal weken geleden de Sitecom WL 161 gekocht (ter vervanging van mij oude router - type 802.11B ), installeren alsmede beveiliging instellen 'n fluitje van 'n cent. Maar deze Sitecom router is niet vooruit te branden. Firmware gedownload/geinstalleerd; geen verbetering. Op 13 feb. mail vestuurd op Sitecomsite,echter nog geen antwoord. Ook even gebeld -maar liefst 50 ct per min !!met de 'hotline' (de site vermeldde: aantal wachtenden;0 en
langste wachttijd 00 min en 0 sec. ),dat zag er dus hoopvol uit, maar ik kreeg via 'n computerstem te horen dat er 5 wachtenden waren en dat ik maar beter op 'n later tijdstip kon terugbellen en vervolgens werd de verbinding verbroken!!WAT 'N SERVICE!! Gewoon m'n oude router weer in gebruik genomenen voor mij geen Sitecom meer

frankpro 17-02-2008

Ook ik heb deze WL-160 gehad en kreeg na ongeveer 2 maanden dat de verbinding soms weg was, dacht dat het aan me Modum lag en niet aan de router (sluite de PC direct aan op de modum dan kwam de verbinding weer opgan dan snel de rputer er weer tussen en dan konden we weer op alle PC's internetten)
Maar nu na 1.5 jaar kreeg ik steeds maar voor 5 minuten verbinding en dan was het weg, (sitecom een mailtje gestuurd) die vertelde mij dat ik de nieuwe Firmware moest installeren.
Zogezegt zogedaan (ja dat dacht je) heb het bestandje gedownload uitgepakt en via de router gaan installeren zoals ik moest doen, helaas kwam de instalatie niet verder dan het 1ste bestand daarna was de rputer niet meer te benaderen.
Van alles geprobeert van lang resetten toet een heledag de stekker er uit maar niets hielp.
Ik kon deze router dus terug brengen naar de winkel waar ik hem gekocht had vertelde ze van de helpdesk.

Dat ben ik dus maar gaan doen, het omruilen was geen probleem, (er loopt daar trouwens een medewerker van Sitecom) in de winkel) en er werdt ook niet moeilijk over gedaan.
IK heb nu dus de opvolger van de 160 en dat is de WL 161. Grrrrrrrrrr

Wat een ellende zeg, we hebben overal internet maar de snelheid is 3 keer niets, downloaden is niets, internet is niets, uploaden is ook niets.

Alles gaat zo langzaam Ik heb alles net zo ingesteld als bij de vorige router en bij die (als tie het deed) was het volle bak.

Ik nu maar weer een mailtje gestuurd naar de help desk wat ik nou weer moet doen.
(op de site zag ik wel weer een Firmware update (ik heb nu de 1,0 en daar staat de 1.01) maar eerst even kijken wat ze bij sitecom zeggen of dat de oorzaak is)
want anders beging ik er niet eens aan om deze royter te updaten met nieuwe Firmware en breng ik deze router zo terug naar de winkel.

Wat er gaat gebeuren laat ik nog wel weten.

remond1974 26-12-2007

Het meest waardeloze product dat ik ooit heb gekocht, ik heb redelijk verstand ervan, het de router een tijd goed functionerend gehad (na update) kort geleden alleen maar allende, terug gebracht naar de fabrieks instellingen etc. maar niets hielp meer. Uiteindelijk heb ik hem van 4 hoog laten vallen, dat is de beste oplossing geweest, want dat bracht mij tot de koop van een nieuwe router, het is wel zonde voor de prijs die ik voor deze heb betaald, maar ik zal nooit meer een Sitecom kopen.

Echt het meest zinloze merk in routers, gewoon schandalig dat ze zo'n product durven te verkopen!!!

SirStoner 25-11-2007

Goede router (Y)

Ik heb nu al heel erg lang een WPA/PSK verbinding over een ruime afstand en haal gemiddeld 1500kbyte down op een internetverbinding die 20mbit (2200kbyte max) is.

Ook de ingebouwde WDS functionaliteit en het kunnen fungeren als client/AP/WDS en AP+WDS is een pre :) Dit is voor iederen gevorderde gebruiker een must-have.

ph.b 19-11-2007

Maak inmiddels anderhalf jaar gebruik van de Sitecom Wireless Network Broeadband Router 54g, in combinatie met Casema (midi), voorheen Wanadoo, inmiddelsOrange.
Volkomen onbekend met het fenomeen draadloos internet, ben ik na aankoop met de handleiding van dit product aan de slag gegaan. Ik heb de instructies precies opgevolgd.
Stuk voor stuk heb ik de vier pc's in mijn huis (op drie verdiepingen: voor vrouw, twee kinderen en mijzelf) voorzien van de software en de USB-sticks. Het is wel even wat werk, maar na tweekeer werd het al routine.
Alles deed het meteen. En, nu na al die tijd werkt het nog steeds prima.

Tip:
Als je gaat wijzigen aan de instellingen van het Sitecomprogramma, dan moet je, als je het weer hersteld hebt, het modem en de router circa tien seconden van stroomnet afhalen. Daarna moet je de resetknop (zit aan de zijkant rechtsvooraan achter het stekkertje) van de router een aantal seconden met een puntig voorwerp indrukken. Eventueel daarna je pc heropstarten.

Groet van een tevreden gebruiker.

Tom van Maanen 28-10-2007

Dank zij een tip van deze site heb ik na een avond prutsen de firmware opnieuw geinstalleerd. Daarna werkte het machinetje goed. Maar dit had natuurlijk niet gehoeven: je mag toch verwachten dat alles goed is ingericht en dat de meest recente firmeware is gebruikt. De interface is lastig. Via je LAN kun je via een soort website de instellingen van de router veranderen. Maar als je veranderingen aanbrengt, wordt dat soms goed doorgevoerd maar soms houdt de interface er gewoon mee op. Lastig. Over de installatie gids wil ik hier helemaal niet hebben: volledig onduidelijk voor mij. Kortom: niet te duur, maar verwacht er dan ook niet te veel van.

Adjohn 23-10-2007

Heb uiteindelijk nieuwe firmware opgehaald van internet site sitecom, daarna werkte alles wel.
Bij een betere handleiding was dit waarschinlijk een van de eerste handelingen geweest. Mijn ervaring: in veel gevallen blijken de nederlandse handleidingen nogal eens onduidelijk voor een leek.

Eymert 05-08-2007

Wat kan ik me soms ergeren aan het ongenuanceerde geschreeuw van mensen hier zeg... over drama gesproken.

Nu dan mijn bevindingen: Voor veel mensen zal het installeren aanvankelijk inderdaad enigszins lastig zijn, daar mat Sitecom nog wel wat aan verbeteren.

Verder draait dit ding met Firmware 1.61 als een huis zo stabiel. Hij was op een Chello verbinding (nooit de makkelijkste) binnen 5 minuten aan de praat en 5 minuten later was Wireless met WPA-beveiliging erbij geconfigureerd.

Verder is het draadloze signaal overal in huis in een straal van 10 meter (verder niet kunnen testen) perfect... van uitvallers nog nooit wat gemerkt.

Hij staat bij mijn vriendin, die hem na het computeren iedere keer uit doet en werkelijk iedere keer dat ze het stekkerblok weer inschakelt heeft de router alweer verbinding met Chello, nog voordat haar pc opgestart is.

Nu toch de paar minpuntjes:
- De web interface reageert soms wat instabiel, maar herstelt zich makkelijk.
- Het duurt soms even (20 sec.) voor je wireless verbonden bent en een DHCP-lease krijgt.
- Als chello dan toch een storing heeft of het modem is nog niet klaar voor de router ge-boot is, moet je zelf even opnieuw een DHCP renew doen op de router. Dit doet hij blijkbaar niet zelf om de zoveel tijd wanneer het hem aanvankelijk niet lukt.

Goed..... prima apparaat dus. Er bestaan zeker gebruiksvriendelijker merken, maar voor dit geld en als hij eenmaal goed ingesteld is, is het een top ding. Oh ja: Je kan de linux-broncode van de firmware van de site van Sitecom downloaden. Leuk als je handig bent met (embedded) linux om zelf de software aan te passen :).

Thor-NL 30-06-2007

Geen aanrader!
Onbetrouwbaar apparaat, dat hier tot veel ergernis leidt.

Modem moet bij ieder keer dat de PC aangaat opnieuw opgestart worden (meestal herhaaldelijk, soms de PC ook) en soms lukt het helemaal niet.
Eenmaal aan de praat een stabiel en sterk signaal, ook onder de moeilijke omstandigheden hier (veel andere signalen en direct onder hoogspanningskabels).
Bereik goed (genoeg).

Beveiligen is mij tot nu toe niet gelukt ... :-( ...en ik ben behoorlijk handig met hard- en software.

Snipes 14-06-2007

Bluescreen??? Software????
Je sluit de router aan, instellen en hij werkt, Heb de hele cd die er bij zat niet gebruikt (als er al een cd bij zat...weet niet meer)

Heb hem nu 9 maanden in bezit. In het begin wel veel problemen met wegvallende verbinding (zie mijn eerdere reactie). Maar na twee firmware updates geen problemen meer daarmee. Af en toe wel weer dit probleem, maar dat komt soms voor als ik draadloos verbind met mijn MDA VARIO. 10 seconden stroom eraf en hij doet het weer.

Voor de rest zit mijn desktop met een LAN kabel verbonden en de laptop van mijn vriendin draadloos (en af en toe laptop van mijn oom die draadloos gratis internet van mij afsnoept...). Geen enkel probleem.
Vandaar betrouwbaarheid van een 5 naar een 8.

avind 26-03-2007

Spijt dat ik dit product heb gekocht. Verbinding verbreekt spontaan. Router instellingen zijn ook minimaal. Instellingen mbt firewall zijn nauwelijks te maken. Ook na installatie van laatste firmware 1.67Beta hangt deze router spontaan of de verbinding is was. Mail gestuurd naar helpdesk van Sitecom, maar daar wordt niet op gereageerd. Waarschijnlijk dat ze zo veel klachten binnen krijgen, dat reaktie op zich laat wachten. Niet kopen mensen, zonde van het geld.

Kate 20-02-2007

koop dit product niet! Wij hebben het product nu een week in huis en zijn er uren mee bezig geweest. Het is ons nog niet gelukt om een langer dan vijf minuten durende verbinding te maken. Het installeren was een ramp, terwijl wij goed bekend zijn met PC's en ADSL. Het lukt ons niet om de verbinding te beveiligen. De handleidingen helpen niet (zijn niet te begrijpen) en het is ons niet gelukt om de helpdesk te bereiken. Begreep wel na navraag dat de Sitecom niet compatabel is met het virusprogramma Norton. Het verwijderen van Norton hielp ons echter helaas niet!
Vandaag een Alcatel Speedtouch 780 gekocht (ook modem). Wij hadden binnen een half uur twee beveiligde verbindingen voor mekaar. Kan de Alcatel zeer aanbevelen. De makkelijke stappen waar je doorloopt om het product te installeren zijn al een reden om hiervoor te kiezen.

tijgerpeter 05-01-2007

ook ik heb de wl160 en ddie bevalt uitstekend, hele huis steeds volop bereik.
met de installatie heb ik wat problemen gehad, geen gebruiksaanwijzing lezen en
nog nooit eerder een router gehad, maar na twee dagen stoeien en een firmware
update werkt alles helemaal top, twee laptops en 1 desktop erop, alles
draadloos. uitgebreide beveiliging WPA en MACfiltering en alles werkt nog
steeds naar behoren

Edwintje 26-12-2006

Nou men heeft wel gelijk allemaal.
Het instaleren was een fluitje van een cent, maar darana kwamen de problemen.
Steeds geen verbinding en na het flashen van de nieuwste firmware was er wel
verbinding maar kan ik geen poorten forwarden.
Gan dan ook morgen maar een Linksys halen, want dit ik hopeloos.

Arjanvm 30-11-2006

Koop dit ding NIET!

Ook het installeren van de nieuwste firmware lost de problemen met het Casema
(Motorola SufBoard) modem (en waarschijnlijk andere modems ook) niet op.

Er zitten fouten in de DHCP renew functie, waardoor je deze router om de paar
dagen moet resetten.

Ik ben vrij technisch en weet veel van netwerkapparatuur, maar dit apparaat
brengt me tot wanhoop. Voor mensen die er minder van snappen moet dit een ramp
zijn.

Koop liever een linksys, die zijn een stuk betrouwbaarder.

Heel slecht van Casema dat ze deze rommel aanraden op hun website. Slechte
beurt! Sukkels!

nerd2345 28-10-2006

Dat deze rommel verkocht mag worden. Ben echt geen leek op computergebied, maar
de installatie van dit ding is te triest voor woorden. Na drie dagen slaat ie
vast en moet je dat kreng weer opnieuw volledig resetten naar
fabrieksinstellingen, en weer opnieuw instellen. Ook die bijgeleverde stick is
troep, de driver van de origineel bijgeleverde CD werkte niet eens. Pas na het
downloaden van de driver op de sitecom site deed ie het (half).
Verschrikkelijke driver, disconnect af en toe vanzelf.

Staan al diverse firmware updates op de sitecom site, maar dan nog krijg je dat
ding niet fatsoenlijk aan de praat. En dan blijf ik erbij dat je als je iets
koopt dat het zonder problemen moet werken. Deze vriend gaat terug naar waar
ie vandaan komt, ik hoop het nooit meer terug te zien.

natalie8667 02-10-2006

Ongelooflijke troep die door casema geleverd is. Mijn ouders hebben er eentje
aangeschaft en nog steeds kan deze router niet voor verbinding zorgen. Casema
wijst alle verantwoordelijkheid af maar plaatst wel een softwareupdate omdat er
probleempjes zijn met de router. Router en casema allebei troep!

Duck70 01-10-2006

werkte direct (met bijgeleverde USB netwerkadapter). Wel even wat problemen met
de beveiliging. Dit lukte draadloos niet, maar een kabelaansluiting zo geregeld.
Bereik niet heel groot, maar voor mij voldoende.