SMC WBR14-G2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de SMC WBR14-G2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

schubertje 04-02-2010
Geschreven voor: SMC WBR14-G2

4 jaar geleden gekocht. Herinner me dat het installeren niet vlekkeloos verliep.
Zowel met een vaste computer met Windows 98 bedraad als met 2 laptops van Acer en Asus met Windows 7 draadloos functioneert deze router werkelijk vlekkeloos.
Ook met een laptop met XP en een aparte Sitecom usb-adapter ondervind ik geen probleem.

E. de Vlieger 14-08-2008
Geschreven voor: SMC WBR14-G2

DeSMC Barricade laat zich relatief makkelijk installeren. De ellende begint later. De verbinding wordt om het half uur even verbroken en komt vervolgens weer automatisch op, zowel via draad als draadloos. Erg irritant bij spellen en chatten.

Divinity Itself 17-12-2007
Geschreven voor: SMC WBR14-G2

Heb deze SMCWBR14G2 nu een jaar, en in dat jaar is mijn hoofdcomputer niet werkzaam geweest (crash). Heb ook een jaar geen P2P gedaan.

Nu de nieuwe PC weer live is ben ik weer gaan P2Pen. En nu blijkt de router of meteen vast te slaan (WAN gedeelte) of na een tijdje. Het terugbrengen van het aantal verbindingen lijkt een voorlopige oplossing, maar de router blijft instabiel.

Standaard surfen is geen probleem.

Ik had versie 1.02 volgens mij, dus ik dacht ik zet 1.11 er maar eens op. Dat maakte niks uit, probleem blijft.

Aangezien de info van SMC zeer summier is en ik geen netwerk geek ben, kan ik de SMCWBR14G2 niet zelf gaan tweaken.

Dus: een leuk draadloos routertje voor surfen, maar verwacht er geen moeilijke WAN connecties mee.

(ik weet dat SMC op de hoogte is van deze problemen, ik denk alleen dat ze het niet kunnen oplossen omdat ogenschijnlijk de hardware niet in staat is om veel verbindingen aan te gaan. Ik hoop dat ik ongelijk heb en een volgende update wel goed functioneert)

Armand Stoker 23-11-2007
Geschreven voor: SMC WBR14-G2

Vorig het forum begonnen met een slechte recentie. Verbinding knalde er na een paar minuten uit, alleen reset hielp. Heb er twee gekocht, zelfde problemen.
Ergens op het internet een telefoonnummer gevonden. Iemand van SMC gesproken. Heb een week gewacht en toen werd mij de beloofde firmware update gestuurd (die toen nog niet op de website van SMC beschikbaar was). Vanaf dat moment werken de twee kastjes als een zonnetje! Wat een ontvangst, door twee vloeren heen nog steeds goed. Geen uitval meer. Dit is met firmware versie SMCWBR14-G2 V.2 Firmware v1.02. Op de website (smc.com) staat al een nieuwere maar don't fix it if it's working.......

Jean Player 18-10-2007
Geschreven voor: SMC WBR14-G2

Ben uren bezig geweest met de installatie destijds. Geen Ned. handleiding. Een engels PDF berstand doorlezen kost enige moeite maar is te doen. Een handig ned. a4tje meeleveren met een verkorte installatie versie was wel het minste wat ze konden doen.

Toen kwam het beveiligen. Nadeel van de handleiding is dat die uitlegt wat elke optie inhoudt maar vaak niet wat je moet kiezen. Heb WEP geprobeerd, WPA (daarvoor nog een Windows security patch geinstalleerd) Tig keer en alle denkbare opties geprobeerd. Uiteindelijk kon ik helemaal niets meer wijzigen omdat ik de optie wireless had disabled. Gevolg: hele router resetten. En alles weer opnieuw. Daarna nog iemand er bij gehad die er net even wat meer verstand van heeft. Ook toen hadden we iets ingesteld wat ik niet meer kon wijzigen. Weer router resetten.

Uiteindelijk heb ik de hoop op beveiligd internet opgegeven. Ik krijg er alleen maar hoofdpijn van.

fwie 28-02-2007
Geschreven voor: SMC WBR14-G2

Ik heb deze router opgehaald in een aanbieding samen met een USB WiFi adapter.

Ben op zich wel tevreden, zeker voor dat geld. De configuratie liep zonder grote problemen (via de web interface, je hebt de meegeleevrde software niet nodig). Alleen moest de router na iedere wijziging even herstarten; dat heb ik ook wel eens anders gezien.

De verbinding heb ik alleen nog gezien i.c.m. een SMC EZconnect-N PC card. Deze verbinding is tot nog toe heel betrouwbaar, nog geen enkele disconnect meegemaakt.

De snelheid/bereik vind ik prima. De router staat op de 1e verdieping in een huis met gewapend betonnen vloeren. Ook als de laptop beneden is, hebben we de volle 54Mbps snelheid.

Wat ik minder goed vind is de AC adapter. Het is zo''n ouderwetse transformator (te herkennen aan het gewicht, veel zwaarder dan de voeding van bv. je mobiel:) Deze adapter eet 21 Watt aan vermogen om er 9 bij de router af te leveren. Dat is eigenlijk ondermaats; het verlies in de adapter kost je 100 kWh per jaar aan stroom als je het 24x7 aan laat staan.

Al met al ben ik een eind tevredener dan de andere posters hier.

P.S. firmware version is 1.00

Gummer 28-02-2007
Geschreven voor: SMC WBR14-G2

Wat een slecht apparaat! Ik had er 1 gekocht, maar weer omgeruild. Ik dacht da het aan het apparaat lag, maar ook de tweede knalt er steeds maar uit. De man in de winkel had er nog nooit van gehoord. jaja! Ook de installatie is hoegenaamd onmogelijk zonder de helpdesk te bellen. Ik kan er lang en kort over praten: het raam uit!!!!

Scaby 07-02-2007
Geschreven voor: SMC WBR14-G2

wat een balle router zeg:S
heb hem gekregen van een kennis, maar wat een problemen geeft dit apparaat zeg....
installeren was lastig, zeker voor leken!
apparaat is heel slecht met p2p programma's zoals msn, mirc. hiermee valt de verbinding om de ongeveer 5 min weg.

mensen, koop deze router niet!!!!

HWJ 02-02-2007
Geschreven voor: SMC WBR14-G2

Gekocht, aangesloten en meteen werken.
Tot nu toe geen problemen ondervonden.
het bereik is wat krap/kritsch voor draadloos gebruik in een flinke woning.

F. Taekema 24-11-2006

Onbetrouwbaar product.
In de aanbieding gekocht.
Tijdens de configuratie voor het draadloze netwerk blijft de router keer op
keer vastlopen. Niet meer te bereiken en slecht resetbaar.
Terug naar de winkel geweest, nieuwe meegekregen. Weer hetzelfde probleem. Nu
teruggebracht en weer op zoek naar een nieuwe!

nescio4u 18-11-2006

Volstrekt onbetrouwbaar. Heb hem nu een jaar. Bereik is slecht. Maar ook met
kabel valt hij om de paar dagen uit en moet de spanning er een paar tellen af
om hem weer aan de gang te krijgen. Veel ergernis

Heuveltjes 05-11-2006
Geschreven voor: SMC WBR14-G2

Initieel veel problemen gehad met deze router (instabiele verbinding,
afbrekenden FTP sessies, etcetera). Na heel wat zoekwerk op het internet een
site gevonden waarin ze aangaven dat je de firewall moest aktiveren en de 'Dos
Detect Criteria' moest verhogen. Ik heb de aantallen verhoogd tot maximum en de
msec en sec velden verdubbeld. Sindsdien heb ik een heel stabiele wireless
verbinding :)