Belkin N1 Wireless Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Belkin N1 Wireless Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Hendrikjan73 16-11-2009
Geschreven voor: Belkin N1 Wireless Router

Deze router heb ik nu alweer een flinke tijd. Vanaf 3 computers en een gsm maak ik gebruik van internet via de ethernet aansluiting en Wifi. Pas geleden heb ik een netwerkprinter aangeschaft en die werkt nu met deze router probleemloos via Wifi. Nu kan ik dus vanaf de laptop draadloos printen.

Jan-Jaap 05-01-2009
Geschreven voor: Belkin N1 Wireless Router

Ik heb dit ding net aangeschaft.
Ik heb alleen kabel internet en GEEN adsl. Dit betekend dat je je modem op op een van de 4 (ja hij heeft er maar 4) poorten moet aansluiten en eigelijk alles vanzelf zou moeten werken. De router hoeft immers alleen het al aanwezige signaal te verdelen. Maar natuurlijk werkt het niet zoals het hoort. Alleen de bedrade computers hebben internet, wireless werkt wel maar het internet niet.

Met andere woorden wéér een belkin gekocht en wéér problemen, wat een ramp!

Paul M. 23-10-2008
Geschreven voor: Belkin N1 Wireless Router

Deze N1 router is uitgebreid te beveiligen.
WAP, WAP2, etc.

Vooral MAC adres filter is zeer sterk. Vul het unieke MAC netwerkkaartnummer in van je pc en/ of laptop, en andere netwerkkaarten hebben geen toegang.

Eenvoudige en automatische installatie. Vorige router was de gewone N.

De N1 heeft een nog groter bereik. Vooral handig voor als een pc/ laptop op zolder staat.

Hamersmaster 18-08-2008
Geschreven voor: Belkin N1 Wireless Router

Prima apparaat, simpel installeren goed bereik (ook door 2 betonnen vloeren en zelfs 2 huizen verderop in de rij), maar een tijdens een firmwareupdate gesneuveld. Vrij vlot een vervangend apparaat gekregen via de garantieregeling. TOP.

Vraagje aan andere gebruikers: is er iemand die een MacBook met OS X 10.5 hierop heeft aangesloten? Bij mij lukt dat niet. De MacBook meldt dat ie zelf een IP-adres heeft toegekend. DHCP op router staat aan.
Een MB met OS X 10.4 verbindt wel goed.

Jan-Willem Akkermans 07-08-2008
Geschreven voor: Belkin N1 Wireless Router

Prima router, ik woon ook in een nieuwbouwhuis en heb deze router inmiddels bij meer dan 10 bekenden aangesloten die problemen hadden met andere routers en hij werkt naar volle tevredenheid. Bij mij thuis heb ik een bereik van ongeveer 200 meter rondom mijn huis.
Tijdens een evenement hebben we op +/- 150 meter nog een streaming webcam via deze draadloze verbinding laten lopen.

Mark72 29-07-2008
Geschreven voor: Belkin N1 Wireless Router

Het bereik zou groter zijn, deze router samen met een Belkin N1 netwerkkaart gekocht, die kaart heeft ook 3 antennes. Ik woon in een nieuwbouw huis en er zitten 2 betonnen vloeren tussen de router en de kaart. Het bereik is echter nog slechter als wat ik nu heb. Het bereik was dus een grote tegenvaller, apparaat heb ik dus teruggestuurd.
Installatie was heel snel, aansluiten en internet werkte al, daarna nog het draadloze gedeelte appart moeten configureren.