Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g WL-535

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g WL-535 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

J.S 06-04-2008

Tja, heb deze router bij mijn laptop gekocht zonder eerst op kieskeurig te kijken. Als ik dat wel gedaan had, had ik deze waarschijnklijk niet gekocht. Ik ben dus met deze thuis gekomen en direct aangesloten. Eerst gezorgt voor een draadloze verbinding op mijn pc, want die ging naar boven. Na wat gepruts met vooral de modem(casema) doet de router zijn werk. Ik heb eerst nog beneden bedraad met mijn pc gezeten, maar heb mijn pc toch maar een verdieping hoger geplaatst. Erg spannend, want nu moest het stickie het overnemen van de draad. Zonder te mokken had mijn pc verbinding met internet, dus het stickie doet zijn werk goed. Beneden met de laptop op schoot. Ook hier een goede verbinding met internet. Al met al dus een goede koop geweest. Ik kreeg wel het advies in de winkel om een N router te kopen, maar deze niet gedaan. Ik zit niet ver van de router af met de laptop en de pc op de eerste verdieping staat boven de router.
Ik ben dus blij met deze router, al moet ik er wel bij zeggen dat ik nog geen beveiliging erin heb kunnen krijgen. Dat komt nog wel een keer. Mijn naaste buren hebben zelf al internet, dus zullen ze niet mee surfen op mijn snelheid.
Ik geef hem dan ook een dikke voldoende.

Kreurke 01-01-2008

Ik heb de router gekocht en probleemloos geinstalleerd. De beveiliging is iets lastiger instelbaar en ik kan me voorstellen dat mijn oma van 89 jaar er wat problemen mee zou krijgen. Zowel de laptop met standaard wifi voorziening als de desktop met bijgeleverde usb stick gedragen zich prima.
Af en toe moeten router en modem worden gereset omdat de verbinding met het internet wegvalt, maar dat ligt eerder aan Casema dan aan de router.

Martin28 30-12-2007

Ik wil het cijfer van deze router even omhoog gooien,
want ik vind het zelf een fantastisch apparaat!
Geen problemen ondervonden met het draadloos verbinden van de pc, laptop en zelfs de Nintendo Wii werkt probleemloos hierop! Hier hoef je dus niet apart een LAN-adapter voor aan te schaffen.

joanmaju 29-12-2007

Ben ff stom geweest, deze router in een opwelling gekocht.
Dacht ff snel alles aan te sluiten, dat lukte uiteindelijk na 4 uur zwoegen en diverse fora raadplegen. Ik heb @home en moest daarvoor eerst een FirmWare update toepassen, daarvoor heb je wel internet nodig !.
Gelukkig ben ik geen leek op dit gebied, maar kan mij voorstellen dat het voor een huis/tuin gebruiker bijna ondoenlijk is om deze router te installeren.
Zoals gezegd alles na 4 uur aan de praat gekregen, ook de draadloze verbinding met de bijgeleverde USB stick werkte perfect. Ik werk welleswaar nog met XP SP2 !

De volgende keer toch maar weer eerst deze site raadplegen, iets dat ik wel deed voor de frituurpan die ik eigenlijk ging kopen !

corlagol 01-11-2007

Ik heb deze router nu bijna twee weken in bezit. De eerste anderhalve week had ik moeiteloos een onbeveiligde verbinding, aangezien een beveiligde verbinding niet tot stand te brengen was. En nu de laatse 3 dagen een paar keer per dag moeten resetten om een draadloze verbinding te kunnen krijgen.

Nu lukt zelfs dat niet meer. Het is zelfs onmogelijk om in de router te komen met het 192.168.0.1 nummer.

Geen wonder dat deze router als speciale aanbieding bij de winkel lag. Die wilde natuurlijk ook van deze ondeugdelijke waar af.

Mark Br. 18-09-2007

Sinds 2 weken de eigenaar van een Sitecom WL-535 met usb stick. Volgens de experts van de plaatselijke computershop DE oplossing voor mijn situatie (ik wil geen kabels trekken).
Na intensief aan het stoeien geweest te zijn met het systeemn aan de praat te krijgen kwam ik er niet uit: dan weer sloeg de pc vast, dan weer spontaan geen verbinding meer etc etc. Voor de zekerheid op een andere pc geprobeerd, maar ook hier geen stabiel resultaat mbt de verbinding van de USB-stick met de router.
Laptop werkt over het algemeen probleemloos.
Het hele zaakje terug gebracht naar de computershop en men heeft daar getest: het zou aan de USB-stick liggen. Ik heb een nieuwe USB meegekregen en tot mijn verbazing werkt het wederom niet (ik blijf dezelfde problemen houden).

JackTheOne 06-08-2007

Best wel goed apparaat.
Router aangesloten op @home modem: Modem Uit- en aanzetten. Direct contact met internet zonder iets in te stellen. Daarna via 192.168.0.1 beveiliging ingesteld.
USB adapter was wat moeilijker: setup.exe verwijst naar HTML bestanden, terwijl er HTM bestanden op de CD staan. Oplossing kopieer CD naar harde schijf, kopieer de HTM bestanden dan ook naar HTML en voer setup vanaf de HD uit. Werkt prima. Ontvangst is goed en configuratieprogje werkt eenvoudig.
Na half jaar gebruik nog geen problemen met router.

Jippooo 18-05-2007

Absolute bagger!! Ik ben systeembeheerder en bou regelmatig netwerkjes. Maar dit ding slaat alles wat ik tot nu toe ben tegengekomen. De software is prut (slaat stappen over) en gaf een blue screen op TWEE pc's. De aanwijzingen zijn voor een leek niks waard. Handmatig niet moeilijk in te stellen als je er verstand van hebt, totdat je aan de beveiliging komt. Hij verliest om de haverklap zijn connectie en de USB adapter ontvangt geen moer. Je blijft aan het resetten. Ik heb het ding na 1 dag teruggebracht naar de winkel. Hij stond 3 meter van mijn pc en NOG kan hij de verbinding, noch de instellingen, langer dan 5 minuten behouden. Triest!

heiner 28-02-2007

Ik begrijp de reacties niet. Ik heb de router sinds ik over ben naar Casema. Zelf ben ik helemaal niet technisch aangelegd maar ik heb de aanwijzingen gevolgd en alles werkt als een tierelier. Uitstekende verbinding en slaat nooit af!

Hans16071987 15-02-2007

We hebben hem nu een half jaar, als er gebeld is moet hij opnieuw worden opgestart en als je met zijn tweeen tegelijk op internet gaat is de kans vrij groot dat er één afgegooid wordt :( We gaan dan ook maar een nieuwe kopen, zo hebben we niets aan de 2 laptops in huis...

Eelsew 18-01-2007

Ik begrijp werkelijk waar niets van alle moeilijkheden. Ik heb voor het eerst wireless geïnstalleerd en het ging van een leien dakje.
Het bereik is prima. Ik woon in een maisonette en heb de router nop de 3e verdieping staan. Ik kan in het gehele huis (2e en 3e) probleemloos internetten en netwerken. Ik heb chello van UPC.
Het is me zelfs gelukt om een windows 98SE computer te koppelen.
De gemiddelde cijfers bovenaan zijn veel te laag.

Erik Wilken 31-12-2006

De installatie ging goed. Ik had al snel een (onbeveiligde) verbiniding. De
beveiligde verbinding wou maar niet lukken. De handleiding is heel slecht. Ik
weet zelf een-en-ander van PC's dus is het me (na een firmwareupdate) gelukt.

Het is geen apparaat voor mensen zonder ervaring. De term it's easy to go
wireless gaat bij dit product niet op.