Apple MB321Z/A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MB321Z/A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Marc1- 05-07-2012
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

Ik heb de airport express al meer dan een jaar draaien.
Ik had een printserver nodig om een epson laser C1100 aan te sluiten en daar zocht ik dan ook naar. Alle printservers die ik tegenkwam waren erg duur (meer dan €100) tot ik deze tegenkwam. Even instellen met de airport configuratie programma en in 5 min was hij draaiend. Printer op de usb poort van de Airport express en in de pc de printerpoort aangepast naar het ip adres van de airport, als een zonnetje. ik zah dat er ook een geluids aansluiting op zat, dus met een optische kabel aangesloten op de onkyo surround-receiver, prachtig ruisvrij geluid draadloos van de PC naar de receiver, geweldig. toen nog een een netwerk kabeltje van de airport naar de blueray speler gedaan en ja hoor, snel draadloos internet op de blueray speler.
Kortom, voor deze prijs een printserver, wireless audio en draadloos internet op m'n blueray speler tegelijk. Wat mij betreft een toppertje en draait al meer dan een jaar probleemloos.

kamaron 30-05-2012
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

heb m in combinatie met de extreme router en het installeren stelt werkelijk niets voor. Binnen 5 min was alles geconfigureerd.
Ik heb m vooral voor het draadloos netwerk uit te breiden en heb nu perfect bereik in mijn tuin heerlijk in de tuin stabiel laptoppen.
Laat de zomer maar komen ;-)

rubino 04-02-2012
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

Heb 3 airportjes express in mijn appartement die allen in brugmodus staan, een draytek router routeert het geheel en het werkt perfect! Bij de draytek wa de draadloze functie echt niet goed niet in te stellen en draadloze verbindingen vielen weg. Heb overwogen om een extreme aan te schaffen maar ben toch meer overtuigt van de draytek router. Besloten om wireless van draytek uit te zetten en die te verzorgen via de express en het werkt fantastisch het beste van twee werelden. Nu kan ik van de enorme mogelijkheden van de draytek blijven genieten (voip, VPN en zeer uitgebreide instellingen) en heb ik een fantastisch draadloos netwerk waarbij ik de expressen gebruik, naast draadloze verkeer, voor muziek in keuken badkamer en huiskamer. Verhaaltje kost wel even wat, zo'n 200 e voor goede draytek en 75 e per express maar it beats draden trekken!

uut elst 14-11-2011
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

Deze express gekocht omdat mijn iphone niet kon of wilde printen naar onze twee bestande netwerkprinters.
Diegene die denkt met een apple produkt te kunnen printen vanaf een apple komt vies bedrogen uit:
Met dit witte heethoofdje (verbruik meer dan 10 watt als je de hitte die dit ding genereert in ogenschouw neemt) sta je met je gloednieuwe apple ifphone 4 nog steeds in de kou...
Je moet hiervoor een apple hebben pruttelen met software die de printverzoeken van de iphone vertaalt naar de printer, BELACHELIJK!!
Ook de airport extreme heeft dit probleem: hitte en ook niet kunnen printen vanaf je iphone.
Daarnaast is het ook niet mogelijk om als niet-rocket-scientist een dyndns account in te stellen voor het van ip-adres naar ip-adres springende account van upc te kunnen benaderen ivm ip-camera's thuis.
Kijkend naar de prijs en het super eigenwijze installatiesoftwarepakketje dat je bij het kwijtraken van je timecapsuleverbinding steevast in een programmeermodus gooit, vind ik dit een aparaat dat op een aantal punten zeker verbeterd mag worden.
Het bereik is niet beter of slechter dan een linksys wrt-120 die de helft kost.
Wil je , om positief af te sluiten, via itunes je muziek streamen, dan is de audio uitgang op dit apparaatje wel handig.
Iemand die het tegendeel kan bewijzen dat je vanaf een iphone ZONDER verplicht aan staande pc of mac al dan niet via een speciaal apje kunt printen via deze express, is van harte welkom om me dit aan te tonen!!

s1t1e1f1a1n1 16-12-2011

Als je je beter had ingelezen had je geweten dat je daarvoor een printer nodig hebt die gebruik maakt van AirPrint

wier500 09-11-2011
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

Sinds een paar dagen in bezit, de installatie kostte wel een paar uurtjes stoeien, nu vindt ik dat persoonlijk niet zo erg maar kan me voorstellen dat mensen hierop afhaken.
Wij liepen tegen een routerconflict aan, toch hebben wij een vrij nieuwe linksys router.We moesten hem echt handmatig configureren, waarna hij nu prima en probleemloos functioneert.
De mogelijkheden vinden we fantastich, speelt vanaf iedere pc, ipad,ipod, en zelfs via de apps vanaf Android telefoon, op je stereo of homecinema, heb hem net ook optisch aangesloten via toslinkkabel, maar hoor daar niet direkt spectaculair verschil met analoog.Eenmaal ingesteld vinden we het een geweldig apparaat.

syltheboy 19-10-2011

Installatie:
Als eerste installeerde ik AirPort-configuratieprogramma vanaf de meegeleverde cd. Dat ging prima, dus toen kon ik het apparaat gaan configureren. Het probleem was dat ik WiFi op mijn Mac uitstaan, waardoor ik het apparaat in eerste instantie niet kon zien.

Na meerdere pogingen dacht ik van; "Oh ja, ik moet WiFi waarschijnlijk eerst aan hebben staan." Toen deed ik dat en daarna verliep alles eigenlijk vlekkeloos. Al snel had ik mijn speakers via AirPlay spelend, maar USB-sticks ondersteund het apparaat helaas niet.

Bereik:
Het bereik valt me eigenlijk niet tegen, maar vanaf zolder naar de begane grond heb ik via mijn iPad en iPod touch niet of nauwelijks bereik. Via mijn MacBook heb ik overigens redelijk bereik.

Mogelijkheden:
Tja, graag had ik gezien dat er een USB-stick op aangesloten kon worden. Dit zodat ik hem draadloos zou kunnen benaderen, maar helaas. Verder doet het apparaat wat het moet doen, en ik vind dat ruim voldoende.

Betrouwbaarheid:
Hierover kan ik helaas niets zeggen, aangezien ik hem pas sinds gisteren heb.

E.Tonn 03-07-2011
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

Om te beginnen is het een prachtig stukje innovatie deze Airport Express van Apple. Zoals het hoort bij Apple is het mooi verpakt, mooi van design en werkt het eenvoudig. Binnen 10 minuten kon ik van vanaf mijn iPhone en alle computers is huis via iTunes muziek draadloos afspelen op onze bestaande stereo installatie. Ondanks alle voordelen heb ik 2 punten van kritiek:
1. De geluidskwaliteit is met 16 bit technologie goed maar geen top. Heb je een high-end geluidsinstallatie, dan moet je er rekening mee houden dat je wat defenitie kwijt raakt. Voor "gewone" geluidsinstallaties is niet niet waarneembaar.
2. De Airport verbruikt aardig wat stroom. Toen ik de ochtend na installatie de kast open deed waar de Airport is staat voelde ik de warmte. Warmte betekent energieverbruik. De Airport zal naar verwachting ongeveer 1 Kw per dag gebruiken. Dat betekent dat je energierekening met € 50,- per jaar kan toenemen.

Verder is het een prima apparaat dat in mijn geval alle muziek makkelijk ontsluit en weergeeft over mijn geluidsinstallatie. Al met al ben ik er blij mee.

wier500 09-11-2011

Heb zelf ook een airport express gekocht, maar de mededeling betreffende het stroomverbruik klopt niet.
De airport neemt in gebruik ongeveer 4 watt, bij continu gebruik resulteert dit in ongeveer €8 per jaar

Basnijmegen 24-03-2011
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

ik heb deze express gisteren om vijf uur gekregen. een uur later deed hij het. de handleiding was voor mij erg onduidelijk, maar door het programmaatje van de cd te gebruiken ging het erg vloeiend. je moet wel kijken of je een nieuw of bestaand netwerk wil gebruiken. op mijn Bestaande ging alles vloeiend. ik stream nu van mijn iphone, laptop en computer mijn muziek naar mijn marantz versterker. Prima, ben er erg tevreden over

rower 20-03-2011
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

Heb dit apparaat ook aangeschaft omdat ik mijn huidige stream systeem nl creative x mod dat niet meer leverbaar is wilde uitbreiden.
Ten eerste de handleiding heb je niks aan niet die erbij zit en niet die op het internet is tenminste niet voor een windows pc.
Ten tweede krijg ik hem alleen bedraad aan de gang bijkomend probleem is dat die dan wel mijn iphone draadloze verbinding wegstoort dus kan ik de remote functie niet meer gebruiken in Itunes.
Ten derde hapert die best wel erg ongeveer om de 20 seconden valt het geluid een paar seconden weg.
Ook erg vervelend is dat het apparaat zich schijnbaar steeds reset zodat ik steeds de instellingen moet ingeven.
Conclusie niet bruikbaar voor mijn doel ga wel proberen of ik nog ergens tweedehands een creative xmod receiver kan krijgen dit apparaat is probleemloos en heeft ook totaal geen instellingen nodig gewoon plug and play.

JozB 01-01-2010
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

Heb twee van deze units in mijn 270Mbps 802.11n wifi thuisnetwerk; ééntje om het bereik te vergroten en een tweede om middels iTunes mijn digitale muziek naar de analoge versterker te streamen. Werkt al meer dan een jaar perfect, zeer stabiel en betrouwbaar. Dit in tegenstelling tot apparaten van een ander merk hiervoor.
Vrij prijzig in vergelijking met andere merken maar vanwege de stabiliteit/betrouwbaarheid voor mij het geld waard.

Niels1267 02-12-2009
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

Fantastisch apparaat! De vorige versie (zonder 802.11n) doet het hier al bijna 5 jaar zonder haperingen!

Opmerking:

WEL mac adres filtering
WEL ingebouwde firewall
Verdere aansluitingen audiojack (even groot als hoofdtelefoonaansluiting) voor Airtunes
Naast DHCP ook PPPOE

Ronald16 21-07-2008
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

Dit is nu mij derde Apple AirPort Express-basisstation. De eerste ging net binnen de garantie stuk en werd dan ook op kosten van apple gerepareerd. Na reparatie ging ook deze stuk en moest ik dus een nieuwe aanschaffen, deze heeft het precies 1 maand gedaan! Weer terug naar apple en dus zonder draadlood netwerk thuis. Heel irritant.

Als het Apple AirPort Express-basisstation niet stuk is, werkt het apparaat prima. Na nu drie kapotte exemplaren ben ik wel mijn vertrouwen in het produkt kwijt geraakt en ga ik proberen mijn geld terug te krijgen.

toorgedm 16-05-2008
Geschreven voor: Apple MB321Z/A

Dit is een klein wondertje. Sterk bereik, snel, voldoende mogelijkheden rond beveiliging, koppelen van verschillende netwerken en andere zaken om een complexer netwerk te bouwen, zonder dat je hiermee altijd wordt geconfronteerd. Via een redelijk eenvoudige wizard kan een standaard installatie worden uitgevoerd. Op dat moment ben je al wel helemaal beveiligd! Dus dat is netjes.

Andere speciale functies zijn natuurlijk de print-server functie (eenvoudig een printer delen op het hele netwerk!) en de streaming audio functie. Dat werkt echt super handig. Helaas werkt het standaard alleen via iTunes, maar er zijn verschillende tools te koop die het mogelijk maken alle audio te streamen, dus dat is oplosbaar.

Het bereik is prima. Het signaal is een stuk sterker dan mijn vorige router.

Kortom, een zeer volledig product.