Linksys E3000 High Performance Wireless-N router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys E3000 High Performance Wireless-N router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Nost 10-06-2012

Bereik was tot vandaag een mager 6-je. Nu een dikke 9 ! (Geen 10 want ik blijf het bereik voor een router als deze toch nog net iets te mager vinden).
Ik had (tot vandaag) bepaald geen goed oordeel over de E3000. Ons huis is echt niet groot, maar er zijn heel wat plekken waar het signaal zwak tot nul is. Met de Wifi Analyzer (Gratis App Android) kon ik het prachtig meten en kon je inderdaad zien dat er op die bewuste plekken er weinig tot geen ontvangst was.
Proberen het op te lossen door een ander kanaal in te stellen hielp niets. Bleef even slecht. Nu heb ik het probleem gevonden, en ik vermoed dat het voor velen een oplossing kan bieden. Niet ver van mijn router staat een draadloze telefoon. Deze werken vaak ook op 2,4GHz en dus interfereren met de E3000. Nadat ik de telefoon uit de stekker had gehaald was het signaal overal goed. M.a.w. geen E3000 probleem dus. Wat nu dus? E3000 ergens uit de buurt van de telefoon plaatsen of telefoon ergens anders. Ben benieuwd te horen van anderen of dit bereik problemen oplost...?

hwage 25-03-2012

Laat je niet demotiveren door onderstaande reviews over bereik. De Linksys E3000 doet het uitstekend. Jammer dat de score omlaag gehaald wordt door mensen die hun router in de meterkast of op/naast een TV of koelkast zetten.

Dit is een draadloos signaal, dus altijd vatbaar voor elektrische velden. Dat is met ieder draadloos product.

Wat betreft het apparaat zelf: uitstekend. De gigabit poorten zorgen voor razendsnel delen binnen het eigen netwerk. De mogelijkheid om een USB stick of USB harde schijf aan de router te hangen is erg handig. Het enige dat ik mis is de mogelijkheid om een printer aan de router (met USB) te hangen, maar custom firmware doet wonderen mocht dat ooit nodig zijn.

Kortom: uitstekende router voor een goede prijs.

Nost 10-06-2012

Ik heb (tot vandaag) bepaald geen goed oordeel over de E3000. Ons huis is echt niet groot, maar er zijn heel wat plekken waar het signaal zwak tot nul is. Met de Wifi Analyzer (Gratis App Android) kon ik het prachtig meten en kon je inderdaad zien dat er op die bewuste plekken er weinig tot geen ontvangst was.
Proberen het op te lossen door een ander kanaal in te stellen hielp niets. Bleef even slecht. Nu heb ik het probleem gevonden, en ik vermoed dat het voor velen een oplossing kan bieden. Niet ver van mijn routeer staat een draadloze telefoon. Deze werken vaak ook op 2,4GHz en dus interfereren met de E3000. Nadat ik de telefoon uit de stekker had gehaald was het signaal overal goed. M.a.w. geen E3000 probleem dus. Wat nu dus? E3000 ergens uit de buurt van de telefoon plaatsen of telefoon ergens anders. Ben benieuwd te horen van anderen of dit het probleem heeft opgelost.

Wielaert 21-08-2011

De installatie was eenvoudig.
Het zoeken van een een goede opstelling voor een voldoende ontvangst koste een uurtje of twee. Bleek dat er maar één plaats in de meterkast voldoende bereik gaf om de volledige bandbreedte te kunnen benutten. Dat bleek een diagonale ligging boven op het kozijn van de deur.
Ik had het met zo'n sterkte router en bijbehorende prijs, niet verwacht dat het bereik zo afhankelijk zou zijn van de plaatsing, vandaar dus ook de lage waardering.
Werking is tot nu toe prima en stabiel.

Jesse 22-07-2011

Mijn oude linksys was aan vervanging toe. Dus naar Alternate gegaan en mij laten adviseren. Nou wat een slecht advies. Eerst wilde hij niet communiceren met mijn 2 jaar oude laptop Dat is gelukkig opgelost door het laden van een softwareupdate van mijn Atheroskaart. Maar wat valt dat bereik tegen zeg! 2 houten vloeren en 6 meter verder blijft er niets over van de beloofde snelheid. 2 streepjes is net zo snel als mijn oude modem. Dit modem is zijn geld niet waard!

jeroen_ae92 29-04-2012

Wellicht kan je "oude" laptop wel niet meer aan?

thomas-1 01-06-2011

Ik moet me helaas aansluiten bij de andere conclusies over deze router.Ze beloven een super verbinding en geschikt voor grote huizen.
In mijn huis doet hij het uitstekend in de kamer waar hij opgesteld staat,ga ik een kamer verder dan verlies ik al signaal.Op het dakterras heb ik helemaal geen verbinding meer en dat had ik met mijn oude A/G router dus uitstekend .
Kortom geen aanrader als je een groot bereik nodig hebt .Ik voel me bekocht en het was een dure router.

serge22 26-05-2011

Soortgelijke beoordeling als hierboven - router begane grond, computers en laptops op zolder (twee houten vloeren) en signaalbereik is "very poor". Ik heb inSSIDer 2.0 gebruikt en zie netwerken van de overburen sterker dan mijn eigen router. Zeer zwak signaal dus!

bikkel 27-03-2011

Om een lang verhaal kort te maken: wat een slechte router!

De reviews op internet waren zo positief. In een laboratorium opstelling zal deze router misschien wel goed zijn, maar gewoon thuis is het een drama.

Als de router in dezelfde kamer staat als de laptop of de pc, dan gaat 't prima. Komt er een eenvoudig muurtje tussen, dan wordt 't al minder, maar een verdieping is niet mogelijk. Gewoon geen enkel signaal! Ik heb dit voorgelegd aan linksys. Het blijkt te liggen aan metaal. Maar in 100% van alle huizen na 1960 zit gewapend beton en daar zit zit ijzer in.

Ondertussen heb ik mijn oude Netgear weer uit de rommelmarkt doos gehaald en die blijkt 't toch in eens niet zo slecht te doen.

Mijn advies: koop deze router niet.