Linksys E4200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys E4200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

lavie 13-09-2013
Geschreven voor: Linksys E4200

ALS IT'er de E4200 gekocht vanwege z'n vele antennes en schijnbaar goede bereik.
Op de eerste verdieping heb ik al nauwelijks meer bereik, alleen net boven de meterkast. Verschillende netwerken geprobeerd. Af en toe zit de router vast, zo'n eens per 3 weken. Dan de router uit- en aanzetten en klaar. Voor de rest wel prima instelmogelijkheden, ik gebruik ze verder lang niet allemaal. Voor een initiele prijs van 129 euro had ik een beter bereik en stabielere router verwacht.

peteralm 16-09-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

Ik dacht goed te doen om met de tijd mee te gaan en de N standaard eindelijk in huis te nemen, vanwege meer snelheid en meer bereik. Router met op zichzelf een mooie vormgeving. Ben helaas teleurgesteld in deze router.

Wat ik echt een tekortkoming vind, is dat er geen ophangbevestiging (schroevsleuven) aan de router zitten. Ophangen aan een wand van deze router is dus niet zonder knutselwerk mogelijk. Dat maakt dat de router lastig op een compacte (wandmontage) manier is te plaatsen. Qua design is juist de vorm een die voor wandmontage past en ook in mijn situatie gewenst is.

Verder biedt de router redelijk wat mogelijkheden, is zowel met cd als via de webbrowser vanaf scratch te configureren via het beheerscherm (in tegenstelling tot wat meerdere keren wordt genoemd dat alleen via de cd kan worden geïnstalleerd).

Slecht vind ik dat https voor beheerpoort niet kan worden geïnstalleerd in combinatie met web port forwarding. Op het moment dat port forwarding (http/https) wordt gebruikt is het beheerscherm niet meer benaderbaar en dient de router via een factory reset weer opnieuw te worden ingesteld, want met geen mogelijkheid is het beheerscherm dan meer te benaderen. Hier had Cisco de mogelijkheid moeten bieden om de beheerpoort op een andere poort te configureren dan 80 (http) of 443 (https).

Wifi bereik is gewoon zwaar onder de maat voor zo'n dure router. N biedt alleen maar performance (die je wel merkt mits dicht genoeg bij de router) maar dat geeft weer veel verlies aan bereik. Waar mijn gratis FON router en mijn oude Speedtouch 780wl probleemloos bruikbaar waren op de zolder (2 verdiepingen hoger) is nu op de eerste verdieping soms al problematisch bereik met de E4200.

De router biedt wel voldoende configuratiemogelijkheden, maar als ik weer moest kiezen zou ik hem niet weer kopen.

peteralm 16-09-2012

Aanvulling op mijn vorige reactie.
Support van Cisco is voor mij eveneens een onvoldoende. De enige mogelijkheid voor support zijn chat sessies, welke niet kunnen zonder internet toegang. Tevens heeft geen enkele chat sessie geleid tot een afdoende antwoord of oplossing of wijziging in nieuwe firmware. Op verzoeken tot wijziging is zelfs geen reactie gekomen. Als Cisco niet een standaard oplossing heeft in hun database, dan sta je naar mijn mening echt in de kou met Cisco.

EventHorizon 16-08-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

De installatie is niet al te ingewikkeld, wel vervelend dat je dit beslist met de bijgeleverde software moet doen. Dat maakt het niet plug en play. Ook zit er geen ophangbeugel bij.

Ik geloofde niet dat het bereik inderdaad zo slecht kon zijn als ik in sommige reviews las, maar inderdaad, bar slecht. In de slaapkamer boven (schuin omhoog zo'n 7 meter) geen bereik meer. Mijn sitecom doet het daar prima.

De mogelijkheden zijn zoals je van linksys zou verwachten, erg uitgebreid en prima te noemen.

Qua betrouwbaarheid is Linksys duidelijk niet meer wat het geweest is. Een ronduit slecht product dit. Ik kocht hem omdat ik met mijn Sitecom 300N maar 40mbit op 5 meter afstand haalde. Nu met de Linksys een schamele 12 mbit en haperend. Getest met nieuwe firmware, diverse plaatsingen en 3 verschillende N netwerkkaarten. Ook gespeeld met instellingen en kanalen.

Ik snap niet hoe dit product een gold award heeft kunnen krijgen. Het is ronduit ondeugdelijk. Waak hiervoor, ik heb hem teruggestuurd.

r. Korf 28-07-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

Laatst de vraag gekregen om te helpen op een boerderij om de zaken beter te automatiseren. In de melkstal hangen apparaten die aan het internet moeten, maar de melkstal staat los van de boerderij. op zo'n 40 meter van het woonhuis.

Na veel wikken en wegen (en er tegenopzien om een geul te graven en te bekabelen) is de keuze gevallen op wifi. Gezien mijn ervaringen met de mooie blauwe WRT series heb ik gekozen voor een e4200 en e1200 voor een wifi bridge.... Alleen nu blijkt dus dat de normale bedrade bridge wel mogelijk is, maar wifi bridge niet, tenzij je een firmware van een 3e partij download en kans dat je garantie vervalt. op een gegeven moment de e1200 vervangen voor een eminent router van 40 euro en toen kreeg ik wel aan de praat.

Bereik van de cheap eminent router is veel verder dan die van de e4200. In de nieuwe e series van linksys missen belangrijke onderdelen die in de oude wrt series wel zaten en het continu binnen 24 uur wegvallen van het signaal is deze router zakelijk gezien een behoorlijke kostenpost gebleken.

Hoe hoog ik ook altijd over linksys en cisco heb gedacht en gepraat, op dit moment ga ik toch even verder kijken, gezien het feit een bedrijf toch meer stabiliteit verwacht dan dat deze router kan leveren.

Spinky007 24-07-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

Lang gezocht naar een Gigabit router ter vervanging van mijn huidige Belkin. Reviews mbt slecht wireless bereik schrikten mij af maar deze router is in een woord geweldig. Ik heb hem in de meterkast geinstalleerd en heb overal in huis (kelder, begane grond, keuken, kamer, 1e verdieping en 2e verdieping (zolder) gewoon goed bereik. Buitenshuis op het terras in de tuin heb ik zelfs nog redelijk bereik. Laat jullie dus niet afschrikken en koop zeker geen goedkope prul. Deze router is zijn geld meer dan waard.

Heaven02 19-07-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

Gisteren gekocht vandaag weer terug gebracht. Reden slechte wifi bereik.

Rashied 22-05-2012

Hallo heb deze router al 1 maand in gebruik
Nog geen niet hoeven te restten of iets dergelijk
Hij doet
Instaleren ging goed
Allen de wifi bereik is matig
had hier voor sitcom game router II
dat was is eem ramp vaak geen verbinding
om de 2dg reset ..

Ad Zwinkels 14-03-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

Eerste advies: afblijven van deze router. Primaire installatie was eenvoudig. Alleen de snelheid was te laag: 65 mbps. Na een chatsessie met Linksys van 1,5 uur bleek dat de wifi van mijn laptop (1 maand oud) maximaal tot 150 mbps kan komen en bovendien NIET geschikt is voor de 5 Ghz band. Hierdoor kan ik de belangrijkste functionaliteit van deze router (5 Ghz band) dus niet gebruiken. Aansluitend aan de chatsessie een reconfiguratie uitgevoerd, wat absuluut geen beginnerswerk is en veel tijd heeft gekost. De snelheid van de router is nu inmiddels 150 mbps, maar de verbinding blijft instabiel. Op de tweede verdieping valt de internetverbinding weg, en komt daarna niet automatisch terug, remedie opnieuw opstarten laptop.
Ik heb eerdere recencies gelezen en genegeerd en daar heb ik nu ontzettend veel spijt van. Ik heb al ongeveer 10 uur nodig gehad om het netwerk enigszins goed werkend te krijgen. Eenvoudigere routers bieden dezelfde functionaliteit voor een fractie van de kosten van deze router.

FerryB 20-03-2012

Dus je hebt iets gekocht wat niet geschikt is voor jouw behoefte en dus kraak jet het af?
Alleen maar omdat je jezelf slecht geinformeerd hebt?

Boshard 19-07-2012

Maar dat is dan toch het probleem van je laptop en niet van de router ?

TheDutchDuke 12-03-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

Helaas is het bereik van Wifi zeer beperkt. Mijn vorige WRT160N V2 had bijna het dubbele bereik. Ik ben erg teleurgesteld na alle onzin van 6 antennes etc. Valt me vies tegen van Cisco.

lonus 14-04-2012

Hoe kan deze router op hardware.info dan de gouden award krijgen.... snap ik niks van.

Boshard 19-07-2012

Misschien hetzelfde probleem als Ad Zwinkels ? Is je apparatuur misschien niet geschikt ?

AndreXX 27-02-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

Op zoek naar een router met gastnetwerk én een goed bereik tot op zolder, vond ik op hardware.nl een goed review over de E4200. Gelijk naar de winkel en een exemplaar gekocht.
Volgens de installatie instructies heb ik de router aangesloten op de modem en 230V, CD in de PC en toen begon de ellende. De router werd niet gevonden. Ook geen signaal via mijn mobiel of andere PC. Misschien dat de WIFI broadcast in de software niet aan staat?
Dan maar hardwarematig aansluiten. De installatie software had echter geen boodschap aan het kabeltje.
Rechtstreeks via de browser was de laatste mogelijkheid. In de documentatie op de CD vond ik geen IP adres en geen inlog codes. Dit had ik nog nooit eerder mee gemaakt! Na lang browsen in forums achterhaalde ik de default toegang 192.168.1.1 en admin/admin. Eindelijk zat ik in de router.
Helaas bleek de WIFI broadcast afgevinkt te staan. De WIFI deed het gewoon niet. Gelukkig kreeg ik het geld retour bij de winkel.
Op kieskeurig zag ik dat veel gebruikers ellende hebben met deze router. Een minpunt voor Linksys/Cisco én hardware.nl. Voortaan eerst kijken op kieskeurig.nl

gurus 21-02-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

De e4200 is het geld niet waard. Door eerdere goede ervaringen met een WRT54GL van Linksys besloot ik om te upgraden naar een e4200. Helaas, heb ik nu problemen die ik voorheen niet had.

Het bereik valt mij erg tegen. Ik heb lang niet overal in het huis bereik. En zeker niet meer dan met mijn oude router.Ondanks de dubelle antennes.

Ik heb regelmatig problemen met connecties met de router. Een laptop met windows 7 verbind vaak niet met de router. Resetten van de router en computer helpt dan niet. Met de oude router nooit een probleem gehad (en ja ik check welke kanalen vrij zijn).

De ingebouwde media server werkt niet met mijn externe harde schijf. Ik heb nu maar een klein linux server opgezet als media server.

Logging van incoming/outgoing trafic is zeer gelimiteerd voor een router van dit geld.

Laatste firmware update is van sept 2011. Terwijl er volgens mij nog plenty of bugs zijn.

Zeker geen aanrader in mijn ogen!

fototol 21-02-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

zie de review van funkyjazz, exact mijn ervaring. Het is mij een groot raadsel hoe deze raadsel aan de gouden beoordeling bij hardware.info gekomen is. Soms is hij inderdaad supersnel, maar wat heb je daaraan als op onregelmatige momenten het hele signaal schijnt weg te vallen, althans, den moeten de apparaten opnieuw op zoek naar de netwerkverbinding. En het ligt niet aan mijn exemplaar, want de helpdesk van Cisco was erg aardig, en ruilen was geen enkel probleem, maar het loste niets op. Uiteindelijk een airport extreme gekocht, die is inderdaad minder snel, maar wel een ononderbroken verbinding, vooral met muziek streamen is dat heel belangrijk!

Funkyjazz 17-01-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

De installatie geschied via een CD rom. Als de software eenmaal is geinstalleerd kun je de router tevens rechtstreeks via het IP nummer bereiken. Echter, geef je de router een factory default reset dan vereist de router dat de software wordt geherinstalleerd. Ook moet er internet verbinding zijn om de router te configureren. Vreemde zaak maar ok.

Het draadloze gedeelte van de router valt mij zwaar tegen. Als ik naast de router zit is de sterkte van het signaal zwak, welke instellingen ik ook probeer.

De echt killer die deze router absoluut waardeloos maakt is dat de verbinding om de haverklap wegvalt. Na een hele speurtocht op internet en forums heb ik diverse tips en trucks geprobeerd maar niks helpt. Of ik nu via DHCP of via statisch IP laat lopen, de verbinding valt gewoon boem weg, zowel bedraad als draadloos. Ik heb de laatste firmware 1.0.0.3 geinstalleerd maar dat helpt ook niet. De frustratie die mij deze router oplevert staat haaks tegenover alle lovende reviews verspreid op internet. De mogelijkheden van de router zijn prima! Ook het menu is overzichtelijk en kan ik goed mijn weg in vinden.

Hardware:
2 PC's via draad
1 laptop draadloos
1 Ipod draadloos
2 Samsung Galaxy's SII draadloos.

De sitecom pakt dit alles goed op en de verbinding valt nooit weg. Zelf is het draadloze gedeelte beter dan de Linksys.

Dus ik zeg: Niet doen!

Tips en vragen zijn welkom.

TheronNL 06-02-2012

Funkyjazz,
Heb je gekeken welke kanalen er in de omgeving gebruikt worden ? Je kunt je Linksys (en alle andere merken ook) het beste op een niet gebruikt kanaal zetten (en als die er niet zijn op een kanaal waar geen ander sterk signaal op zit).
Theron.nl

mr pietie 15-01-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

Het installeren ging prima, hoewel het apparaat wel erg veel opties heeft en ik dan toch de neiging heb om eens te kijken wat je er allemaal aan in kunt stellen. Uiteindelijk ben ik dan toch weer een aantal uren verder.

De draadloze router is met name aangeschaft om bereik te hebben op een slaapkamer. De router staat beneden. Tussen de router en de slaapkamer zit een houten vloer en verder niet zo veel. Ik schat iets van 15 of 20 meter. Het bereik viel mij tegen. Vandaar dat ik er vrij snel een RE1000 (een range extender) bij heb gekocht. Maar daar werd het eerlijk gezegd niet zo veel beter van, niks eigenlijk. Als ik probeer te internetten op de slaapkamer, dan gaat het of erg moeilijk en langzaam, of helemaal niet. En dan heb ik het gewoon over wat simpele websites bekijken. Dit is eigenlijk niet te doen, ik maak er dan ook geen gebruik van. Verder is het bereik wel goed als je naast de router zit, maar ja, daar heb ik hem niet voor gekocht. Een miskoop dus eigenlijk, weggegooid geld.

Mijn beoordeling voor betrouwbaarheid en mogelijkheden is dus wel wat gekleurd door de slechte ervaring met het bereik.

arnold_s 04-01-2012
Geschreven voor: Linksys E4200

30 december bij komplett besteld, snelle en goede service!

Inmiddels geinstalleerd via de bijgeleverde cd zonder enige problemen. De installatie verliep voorspoedig!

De firmware is geupdate naar Firmwareversie: 1.0.03 build 14 Sep 20, 2011.

Met mijn oude WRT54G haalde ik draadloos een snelheid van 20 mb maximaal met mijn ziggo alles in 1 plus (Internet down 40 Mbit/s up 4 Mbit/s). Bedraad haalde ik de snelheid van 40 mb al wel.

Met de nieuwe E4200 haal ik de 40 mb ook draadloos! En bedraad ook overigens (vanzelfsprekend).

Dus tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Met mijn oude router had ik ook nog een probleem om mijn TV draadloos aan te kunnen sluiten op de router / internet. Met de E4200 verliep dit ook helemaal zonder problemen, piece of cake.

Mocht er iemand nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

iChrisss 27-12-2011
Geschreven voor: Linksys E4200

De productie van dit product is buitengewoon instabiel. Een deel van de routers wordt conform de kwaliteitsvereisten geproduceerd en afgeleverd aan de markt en een evenzogroot deel leidt aan zware tekortkomingen die er evenwel niet toe leiden dat deze ondermaatse routers op de markt komen. De kwaliteitscontrole laat dus (bewust) te wensen over. Zie daar de grote verschillen in beoordelingen. Zo ongeveer de helft van de klanten heeft een sterk onderpresterende variant te pakken. Die heb ik ook. De problemen betreffen bereik en stabiliteit. Ik heb buitengewoon slecht bereik, op de 2e verdieping al helemaal geen bereik meer. Minimaal eens per week klapt de verbinding eruit en is een restart nodig. En dat voor een router die al topmodel - voor een topprijs verkocht wordt. Schandalig. Als je hem terugbrengt ben je hem 3 weken kwijt en heb je 3 weken geen internet, geen optie dus. Ik heb hem met veel genoegen tegen de muur kapot gegooid. Veel geld over de balk maar van slechte dingen moet je gelijk afscheid nemen vind ik. Ik blijf aan de gang met dat ding. Weg ermee, ik heb een apple gehaald. Nooit meer Cisco, echt nooit meer.

GerbenEshuis 19-12-2011
Geschreven voor: Linksys E4200

Wat een waardeloos apparaat. Zelfs de installateur had moeite om deze Cisco in te stellen. Een installatieprogramma wat je verplicht moet installeren op de computer is zo 2000 en dat dit programma dan weer niet werkt met Mac lion os. Is echt het dieptepunt. Nadat de installateur met de grootste moeite de cisco had ingesteld lokmiddel het volgende probleem zich aan, het bereik liet veel te wensen over, 2 verdiepingen kan hij duidelijk niet aan. Dit alles icm de prijs is ronduit een aanfluiting voor het merk Cisco ( wat voor mij als zeer betrouwbaar bekend stond). Gelukkig kan ik dit apparaat binnen 90 dagen retourneren! Nu een apple extreme aangeschaft en alles werkt in nog geen 10 minuten, fantastisch

BBDS 25-12-2011

ha ha, het bevreemd mijn dat er voor ca 90 % zeer positieve reactie zijn. ik zelf heb er ook pas 1 staan, ik vind hem helemaal perfect, binnen 5 minuten zaten er 7 apparaten verbonden door het hele huis (Iphone. Ipad, MacBooks, windows 7 PC, printers etc etc.)
Waarschijnlijk moet de installateur ook een keer op Kieskeurig worden beoordeeld!!!!!

paulus_1970 21-12-2011

Dat ontzettend slechte bereik is precies mijn ervaring die ik verderop beschrijf in mijn eigen recensie.
Installatie was bij mij geen probleem.
Ik moet de mijne nog steeds de deur uit doen, ga ook maar eens bij apple kijken...

Ginovani 27-11-2011
Geschreven voor: Linksys E4200

Mooie Router, eenvoudige installatie, heb alle poorten bezet met een 8-poorts switch van het zelfde merk op een groot netwerk en het werkt perfect.Ook op de usb een hd aangesloten met 1TB idiaal.Een update van de router is beslist geen overbodige luxe. Hij staat dag en nacht aan en zelfst de black barry's en I-phone's krijgen deze router niet van slag vanwege zijn dualband. Overal in huis een goede ontvangst ( 9 antennes )Ik hoop dat deze nog lang meegaat

ars 24-11-2011
Geschreven voor: Linksys E4200

Tot nu toe speert deze router er over. Installatie binnen 5 minuten. Mooi is dat je netwerk en wachtwoord zelf kunt bepalen. Gastaccount kunt toekennen. Ik woon in een woning met aangrenzende kantoorruimte en overal is nu internet. Tot nu toe grote klasse. Ben er blij mee. Had meer dan 10 jaar een router, maar de techniek heeft niet stilgestaan. We hadden de laatste tijd vaak geen internet en dit is nu ongekende luxe.

23987238097 28-10-2011
Geschreven voor: Linksys E4200

Installatie was echt een fluitje van een cent, ik heb al veel verschillende routers gehad, en de Linksys E4200 is absoluut de nummer 1 router! Installatie was een kwestie van de bijgeleverde cd-rom plaatsen, router aansluiten (draadloos) en de setup op de cd doet de rest. De router herkende gelijk de juiste instellingen (ziggo), je hoeft verder zelf niks te doen. Via de software op de cd kan je verder een hoop instellen, van oudertoezicht tot gast-toegang en het aansluiten van extra apparaten (pc's, smartphones e.d.)

Heb de router nu een paar dagen in gebruik en de verbinding is tot nu toe heel stabiel en ook echt snel. Met mijn vorige router haalde ik nog geen 400/500 KByte/sec en nu zonder problemen 3000-5000 KByte/sec.

Al met al een zeer goed apparaat en is de prijs meer dan waard.

Klaas20 17-10-2011
Geschreven voor: Linksys E4200

Ik denk dat dit een prima router kan zijn, maar als je hem nu koopt wees je er dan bewust van dat er grote bugs inzitten. Hiervoor had ik een WAG320N, daar had ik ook een USB schijf aan de router hangen, dat werkte altijd prima. Bij deze werkt het niet, sterker nog ik heb firmware 1.0.03 en de hele LAN (wired) verbinding hangt zich op, geen Internet meer en geen LAN. Ook vallen de verbindingen regelmatig weg, met een power restart werkt het dan meestal wel weer, maar de USB schijf (Media) is niet bereikbaar. Teleurstellend voor een bedrijf als Cisco.
Als ik de enige was, dan zou ik het niet opschrijven en terug gaan naar de leverancier, maar dit is een generiek probleem lees en huiver :-( op het Linksys 4200E forum.

FrankL68 27-09-2011
Geschreven voor: Linksys E4200

Mijn vorige router (Belkin) was overleden dus deze gekocht ivm de goede reviews op diverse websites.

De installatie bleek moeilijker dan gedacht. Ik dacht: cd erin en binnen 5 minuten zit ik op internet, maar helaas. Ik ben een paar uur bezig geweest. De router werd wel gezien, maar ik kreeg er geen verbinding mee (ook niet met een kabel ertussen). Bij toeval kwam ik erin, terwijl het installatieprogramma nog aan het zoeken was.

Ik kwam erachter dat de gastaccount niet goed te beheren is, of beter gezet niet. Je kunt dit aan of uitzetten en het wachtwoord beheren. Ik had gehoopt dat de downloadsnelheid ingesteld kon worden en dat het ook zonder wachtwoord zou werken, niet dus, een wachtwoord is verplicht!
Zo plotseling als ik erin kwam, werd ik eruit gegooid. Ik heb nu wel verbinding met internet (zowel draadloos als bedraad), maar kom niet meer op 192.168.1.1 Dit is (ook met draad) geheel geblocked (pingen lukt wel).

Het installatieprogramma op de cd-rom kan de router ook niet meer vinden, maar met het programma SSID is mijn netwerk gewoon zichtbaar.
Misschien maar een keer een harde reset van de router en dan wederom een middagje stoeien, want ik wil nog het een en ander instellen.
De draadloze verbinding is iets beter dan van mijn oude Belkin, maar daarin kon ik meer instellen.

FrankL68 24-01-2012

De volgende update. Ik heb een externe HDD gekocht om aan de USB aan te sluiten, een ADATA NH03 2TB (USB 3).
Helaas wordt hij gezien als USB 1.1 door de router. Vanuit de laptop (win7) draadloos er naar toe kopiëren gaat met 600kB/s. Vanuit de Mediaplayer bedraad via de router naar de ADATA gaat net zo langzaam, helaas.

Als ik een andere externe HDD (USB 2) aansluit aan de router, dan wordt deze wel gezien als USB 2, echter de 'snelheid' is dan 1,3MB/s.

Een 4MB foto bekijken die op de externe HDD staat gaat 6 a 10 seconden duren.

Volgens een forum van Cisco zijn er meer mensen die er last van hebben.....dus wees gewaarschuwd!

FrankL68 29-11-2011

Even een update. Onlangs heb ik de router opnieuw geïnstalleerd. Deze keer ging het wel zoals het zou moeten. Binnen 5 minuten zat ik op internet, gelukkig.

Ik hoop nog steeds op een update, zodat ik het gastaccount kan aanbieden zonder wachtwoord, en waarbij ik dan ook de down en uploadsnelheid kan bepalen.

Verder heb ik nog 2 vraagjes:
1. Als ik een USB HD aansluit, gaat deze dan na verloop van (ongebruikte) tijd vanzelf uit/standby?
2. Iemand al dd-wrt firmware geprobeerd? http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_E4200

Musay 02-09-2011
Geschreven voor: Linksys E4200

Geweldige router. Installatie kinderlijk eenvoudig dankzij de installatie CD. Snelheid is echt super. Heb een Ziggo 40 Mb abo en haal met deze router 38,6 Mb en dat draadloos! Kan deze router nog niet beoordelen op betrouwbaarheid, maar vermoed dat dat goed zit.

Echt een aanrader.

bestebreurtje 13-12-2011

Ik ben benieuwd op welke afstand je dit getest hebt. Ik wil deze misschien ook kopen maar wil de snelheid van 38,6 graag ook op zolder voor elkaar krijgen.

Groet,
Jeroen

name23 15-08-2011
Geschreven voor: Linksys E4200

Deze uitstekende router is heel makkelijk ( drie stappen= drie minuten) te installeren. Aanrader als je niet houdt van het instellen van IP-adressen, subnetmasker enz
Het kan wel maar het hoeft absoluut niet.

gino g 10-07-2011
Geschreven voor: Linksys E4200

Van een Linksys WRT150N met bijna geen wireless bereik naar een Linksys E4200. Wereld van verschil. Nu door het hele huis bereik, ook op zolder wireless maximale downloadsnelheid. Installatie fluitje van een cent...CD in de speler en na een minuutje of 5 klaar met installatie. Bijgeleverde programma ziet zelfs wanneer er nieuwe firmware beschikbaar is.