Icidu Draadloze Breedband Router 300N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Icidu Draadloze Breedband Router 300N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

randstadpc 23-04-2013

Installatie is erg simpel.
Ik gebruik zelf nooit de installatie CD dus daar kan ik niets over zeggen, behalve dat deze niet nodig is om de router in te stellen.

De router is standaard niet beveiligd, dus als je niet bekend ben met het instellen van de WiFi en router beveiliging via de browser (192.168.1.1 admin/admin) dan raad ik aan om wel de CD te gebruiken.

Tot nu toe al bij meerdere klanten geïnstalleerd en nog geen apparaat retour gekregen.
Dus ik ben zeer tevreden.
Dit is een zeer goed alternatief voor als je de andere merken te duur vind en op zoek bent naar een goedkoop alternatief.

Sitecom vind ik echt bagger spul en qua prijs komt dit merk overeen, dus al met al zeer tevreden.

JDDo 13-11-2012

Heb nu 2 van deze routers getest.

1e router aangesloten als switch. Pingen aangezet via de router(switch).
Testopstelling heel simpel.
Laptop - router(switch)- 2e pc.
ca 25% packet lost / verbinding valt regelmatig weg.
Router defect!!.

Geruild voor nieuwe zelfde router.
Switch opstelling functioneerde goed. (zie hierboven)

Nu laptop Wifi - Router Wifi - kabel - 2e pc.
Zelfde euvel als bij bedraad netwerk hierboven.
ca 25% packet lost . Verbinding valt regelmatig weg.
Switch goed.
Access point - slecht.

De bedoeling was nu net om deze router als access point te gaan gebruiken.

Om uit te sluiten dat het aan bekabeling of de 2 pc´s ligt, de router vervangen door een zyxel router. Gaat goed.
Nog eens herhaald met een cisco router. Ook goed.

Conclusie op dit moment: router ICIDU kan ik niet gebruiken als access point.

Deze gaat terug naar de winkel.

NB Het bereik heb ik maar niet meer getest. Als deze problemen al ontstaan tussen de 0.5 meter en de ca. 5 meter.

HansH26 19-12-2011

Instalatie ging gemakkelijk, maar ik kreeg daarna wel verbinding tussen de router en de computers, maar geen internet verbinding. Ik heb een mailtje naar de support helpdesk gestuurd waar ik nog steeds geen antwoord op heb. Op internet vond ik dat het probleem mogelijk veroorzaakt wordt doordat het adres van het modem en de router aan elkaar gelijk zijn. router LAN IP adres veranderd naar 192.168.3.1 en het werkt perfect. Ook op zolder heb ik nog een redelijke signaal sterkte. Ik heb hem te kort om iets over de betrouwbaarheid te zeggen, maar tot nu toe geen problemen.

HansH26 09-04-2012

Ik heb de router nu geruime tijd en maar 1 keer moeten resetten. Overigens geen reactie ontvangen op mijn mail aan ICIDU

hidtje 18-11-2011

De installatie verliep makkelijk met een paa minuten is het gebeurd.
Na 1 week begon het wireless gedeelte af en toe weg te vallen. Aanmelden ging niet meer en het signaal was vaker weg dan zichtbaar.
De prijs lijkt aantrekkelijk en het proberen waard, daarbij word het nog eens verkocht door een gerenomeerd winkelketen waar ik vaak spullen haal.
Dit troep moeten ze gewoon niet verkopen.
Ik heb later een TP-link TL-WR1043ND besteld waar ik nu wel een betrouwbare verbinding mee heb.Deze heeft ook nog eens een enorme bereik. Men zegt dat ze uit dezelfde fabriek komen.....