Linksys E3200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys E3200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Jac Waltmans 15-08-2012
Geschreven voor: Linksys E3200

Heb de router nu iets meer dan een maand. Prima router. In aanvang bleef hij steken op installatie 25%. Dan modem(ziggo) en router 2 minuten van de stroom gehaald, zodat beiden geheel resetten. Daarna verliep het vlekkeloos. Prima machine....

Jos te Dorsthorst 21-04-2012
Geschreven voor: Linksys E3200

Heb de router deze week pas aangesloten, wat overigens vlekkeloos en snel ging. Dat deze router een USB poort heeft, vond ik een belangrijke eigenschap en ook deze werkt prima.
Dus tot nog toe ben ik zeer tevreden.

Martijn Kooijmans 31-12-2011
Geschreven voor: Linksys E3200

Dit product werkt niet naar behoren. De snelheid op de Gigabit ethernet poorten ligt rond de 75Mbps. De snelheid op het (300Mbps) Wireless-N netwerk ligt rond de 20Mbps. Volgens drie verschillende Cisco / Linksys support mensen ligt dit aan de muren en de lampen in mijn huis- ook al zit ik direct met een halve meter kabel op de router aangesloten. Een absolute afrader dus.

Eric2013 11-04-2012

Veel problemen liggen bij de gebruiker, niet bij het artikel.

Jan3417 03-05-2012

Kun je uitleggen hoe je dat gemeten hebt en onder welke condities? Ik kan me zo voorstellen als je bestanden van PC naar PC probeer te kopiëren dat de snelheid die je noemt zeer acceptabel is. De PC (harde schijf) laat niet veel hogere snelheden toe zelfs al is de PC uitgerust met Ghz lan.

Datzelfde geld voor de draadloze verbinding. Wat duidelijker review wat betreft gebruikte apparatuur en omstandigheden zou geen overbodige luxe zijn.

Misschien voldoet die halve meter kabel wel niet aan de specificaties.

Guus Overduijn 27-11-2011
Geschreven voor: Linksys E3200

Na problemen met een (wat oudere) Belkin en een D-Link router uiteindelijk de Linksys E3200 gekocht. Sinds de soepele en eenvoudige installatie heb ik met de E3200 geen enkel probleem in het draadloze netwerk meer gehad. Instellingen zijn eenvoudig en helder, het bereik is prima en de verbindingen met alle wifi apparaten (met diverse besturingssystemen) zijn stabiel. Een herstart van het apparaat is sinds de installatie nog niet nodig geweest. Specifieke functies heb ik nog niet echt getest, maar voor het gangbare gebruik voldoet deze router in elk geval uitstekend! Een echte aanrader.

Guus Overduijn 20-03-2012

Ook na enkele maanden nog volstrekt tevreden met dit apparaat. VPN verbindingen werken prima, de functie voor gasttoegang in het netwerk vind ik erg praktisch en ook andere, via ethernet aangesloten apparatuur is uitstekend bereikbaar via de router. Waar ik andere routers toch regelmatig opnieuw moest opstarten is dat met deze Linksys van Cisco niet het geval; het netwerk blijft erg stabiel en de router functioneert probleemloos als centraal knooppunt.