Philips RQ1075

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips RQ1075 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

ron14 02-06-2010
Geschreven voor: Philips RQ1075

Ziet er allemaal prachtig en degelijk en gelikt uit.
Altijd al Philips/Philishave/Coolskin gehad, want Braun is een drama.

Moet er wel even aan wennen na jaren coolskin apparaten gebruikt te hebben. De laatste coolskin (HS8060) scheerde uiterst slecht (en weer terug naar m'n oude coolskin), en had zo van als ik weer een Philips neem zal de ze ook zo dramatisch slecht scheren? Maar wat een verademing hij scheert zeer goed. Wel even wennen want scheert toch anders dan de coolskin. Maar wel super glad en dat voor een zware baard.

Na de scheerbeurt openen afspoelen met warm water en dan in de schoonmaakdock waar hij zijn programma afwerkt......weer klaar voor de volgende dag!

Kortom stukken beter/gladder dan de coolskin. Geen irritatie en en pukkels. Met de degelijk zal het wel meevallen......heb nog 3 werkende Philips apparaten liggen.
Dus hoop weer een tijd vooruit kunnen.

wmerk1950 11-04-2010
Geschreven voor: Philips RQ1075

scheerapparaat juli 2009 gekocht. scheert perfect. Nadeel de scheerkoppen de 1ste keer al na 3 maanden kapot(okt 2009) nu na 5 maanden alweer scheerkoppen kapot(mrt 2010), Nadeel, je moet hele scheerhoofd met 3 units kopen, deze kosten 54,95. Erg duur.
Normaal kopen wij 1 keer per jaar nieuwe scheerkoppen.

mverl 06-01-2009
Geschreven voor: Philips RQ1075

Dit scheerapparaat reeds een halfjaar in bezit.
Het is een prettig apparaat met een meer dan goed scheer resultaat.
Probleem zit 'm echter in de schoonmaak unit die vrij vaak dienst weigert. Ben hier niet over te spreken. Service afhandeling Philips is ook niet om over naar huis te schrijven. Al met al; scheerapparaat zelf scoort goed en schoonmaakunit zeer slecht. Daarom voor gebruiksgemak een onvoldoende gegeven.

Evil Gradje 31-03-2013

Je hebt gelijk wat die schoonmaak-unit betreft. Hier ook problemen. Het scheerapparaat zelf is geweldig.De schoonmaak-unit weigert regelmatig dienst wat deze aangeeft door wild met allerlei lichtsymbooltjes te knipperen, schoonmaken doet ie alleen als er voldoende vloeistof inzit. Maar wat is voldoende?

pjb 26-08-2008
Geschreven voor: Philips RQ1075

doorbraak in scheerresultaat. Al vele, vele jaren Philips droogscheerder. Dit apparaat scheert sneller en beter dan enige voorganger van Philips. De vrijheidsgraden van de beweegbare kop geven een veel beter contact met de huid, vooral op moeilijke plekken (kin, adamsappel). Ik ben sneller klaar met scheren en het resultaat is duidelijk gladder. De reinigingsmodule voorkomt dat ik het apparaat zelf moet schoonmaken. Het apparaat komt ook met een stevige reiscassette. Als frequent reiziger is dit een uitkomst: voorheen moest ik me altijd zorgen maken of het apparaat niet onderweg spontaan werd aangezet door verschuivende bagage. Het oplaadsysteem is heel slim aanwezig in de reinigingsunit én de reiscassette, zodat je ook niet meer met stekkertjes in de weer moet als je het apparaat op een vaste plek gebruikt. Dit is sense and simplicity ten voeten uit.
De tondeuze is klein maar zeer effectief omdat hij rechtstreeks aan het apparaat zit en niet aan een beweegbare veer zoals bij de oudere generatie apparaten. Je trekt de scheerkop er snel uit om de tondeuze te activeren, er op zitten moet je wel even kijken (lastig als je geen bril op hebt).

Eén nadeel: het apparaat maakt duidelijk méér geluid dan zijn voorgangers.