Braun 760cc

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun 760cc op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gerrit 19-03-2011
Geschreven voor: Braun 760cc

Was over gestapt van Philips naar Braun met reden dat de Philips apparaten je huid nogal schraal maken. Wel glad, dat dan weer wel.
Braun scheert minder glad, maar voldoende.
Dit apparaat is echter van dramatische kwaliteit. De houder is van plastic in de meest letterlijke zin van het woord. De contactpunten zijn zo slap dat je het apparaat moet "mikken" om contact te maken. Druk niet te hard, want dan kun je de (niet bijgeleverde) schroevendraaier uit de garage gaan halen.

Apparaat accu is matig. Na 4 scheerbeurten is het op (staat hier dagelijks in de lader/basisstation).
Het apparaat houdt er nu overigens ook al spontaan mee op. Gaat vanzelf uit tijdens scheren. Aanzetten heeft niet veel zin, want dan gaat het direct weer uit. Erg irritant, dus snoertje maar weer losknutselen van basisstation.
Het grootste plezier was de eerste week. Daarna drama.
Ik ga weer op zoek naar een Philips. Dit waren een aantal zeer dure scheerbeurten. (navullingen gaan marktplaats maar op....)

Gerrit 15-01-2012

Ondertussen de Braun gerecycled en een Philips Senso Touch 2D aangeschaft.
Ben weer helemaal blij!
:-)

Wesley1979 03-07-2010
Geschreven voor: Braun 760cc

Dit scheerapparaat inmiddels een paar weken in bezit. Ik hen altijd een Braun gehad, nadat ik toe was aan een nieuwe heb ik een keer gekozen voor een Philips met een drieblads kop, stond bij dat je huid daar wel even aan moest wennen, dit klopte wel maar aangezien ik een gevoelige huid heb was het na een half jaar nog steeds ellende met huid irritatie! Toen dus de Braun 760-3CC aangeschaft! Wat een verademing, scheert erg glad en helemaal GEEN irritatie mee, geweldig gewoon en natuurlijk snel en goed schoon door de cleaning unit!

boot1 24-04-2010
Geschreven voor: Braun 760cc

Perfect scheerapparaat, heb deze nu ongeveer een half jaar in gebruik en hij bevalt mij prima! Scheert snel en glad en na gebruik met 1 druk op de knop te reinigen. Absoluut een aanrader...

bluppy 24-11-2009
Geschreven voor: Braun 760cc

ben nu 6 maanden in het bezit van de braun 760cc ,het scheerd goed alleen het scheerhooft is vrij fragiel, de scheerkop lockschakelaar heeft het begeven en heb het toestel retour gestuurd naar braun nu maar wachten tot ik het toestel gerepareerd terug krijg voor het geld had ik er meer van verwacht

erjon39 25-08-2009
Geschreven voor: Braun 760cc

Ik heb enkele weken gewacht alvorens een review over de Braun 760 te schrijven. Aangezien de meningen over dit apparaat nogal uiteen liepen, wilde ik eerst eens zelf wat ervaring er mee opdoen. Wel ik moet zeggen dat het mijn verwachtingen verre heeft overtroffen. Dit is nu mijn vierde Braun en tot nu toe veruit de beste. Qua scheerresultaat en met name gladhied komt hij heel dicht in de buurt van nat scheren, waarbij de snelheid enorm is. In enkele tellen ben je glad, ik bedoel echt glad!! Verder heb ik geen echte minpuntne kunnen ontdekken. De beschermkap mis ik niet en ook de opbergcassette is weliswaar van kunststof, maar voldoet niet minder dan andere. Voor wie de geneugten van het elektrisch scheren, maar de gladheid van het nat scheren zoekt, is dit het apparaat. Een echte aanrader!!!!

hlochan 18-10-2008
Geschreven voor: Braun 760cc

De vergrendeling(lock) van mijn scheerapparaat is al na twee weken stuk gegaan.
Het zal vier weken duren voor reparatie.
Ik kan mijn scheerapparaat niet zo lang missen.
Is dit probleem bekend??

John12 22-09-2008

Na vele jaren Braun twee maanden de Philips
HQ 8142 getest maar niet tevreden wegens o.a. huidirritatie. (zie mijn review van 7 sept)
Dus terug bij Braun en de 760CC in gebruik genomen. GEWELDIG! Geen irritatie, veel gladder en sneller dan met mijn oude 7505 synchro, Iets minder luidruchtig.
Volgt je kaaklijn erg goed en scheert in een recordtempo alle lastige haren. Of dat aan de pulse ligt kan ik niet vergeljken. Ik heb een zware baardgroei maar ben in enkele minuten klaar. Scheert bijzonder glad en ik heb dus niet zoals bij de philips 's avonds al weer stoppels. Heb geen enkele last meer van de branderige huid en de uitslag in de hals. Ook het epileereffect van de Philips komt bij dit apparaat niet voor.
Voor mij dus de rest van mijn leven een Braun en dan is het de investering wel waard.
Scheerkop vervangen is niet goedkoop (25 euro) maar ik ga eens kijken hoe lang ik er mee kan doen.
Werkt ook op snoer (ook laden) maar je hebt ook een reinigings-oplaadunit bij dit product.
Ziet er bovendien goed uit. Opbergdoos is compact en allleen voor apparaat en borsteltje gemaakt. Snoer dus los meenemen op reis.
Ziet en voelt stevig en solide aan in vergelijking met de Philips. Geen losse kleine onderdeeltjes en goed te reinigen. Scheerafval valt niet meer uit de kop zoals bij de synchro serie.

Ik had overigens de 9585 besteld maar dit is hetzelfde apparaat als de 760cc. Waarom hij dan 18 euro duurder moet zijn is mij niet duidelijk. Nu dus voor de lagere prijs de 760cc gekregen,,,,,

Herman S. 21-07-2008
Geschreven voor: Braun 760cc

Na jarenlang gebruik van mijn Braun Contour type 7515 , was ik toe aan een nieuw scheerapparaat , 2 maand geleden een topmodel van Braun type 9585 series 7 (760 CC) aangeschaft.

Mede omdat dit type uitgevoerd is met een reinigingssysteem. Normaliter koop je maar eens in de zoveel jaar een nieuw apparaat , vandaar nu een apparaat volgens de laatste stand van de techniek en comfort.

Tenslotte is het wel een belangrijk persoonlijk apparaat die je elke dag gebruikt

Mijn eerste ervaringen zijn geweldig , het scheert zeer comfortabel ,en wat het belangrijkste is zeer glad.
Ook op lastige plekken en ik heb toch een behoorlijk zware baard.
Het flexibele scheerhoofd volgt moeiteloos alle contouren van het gezicht.
De scheertijd is kort en je bent dus snel weer heerlijk glad
De accu gaat bij dagelijks gebruik makkelijk een week mee.
Het reinigingssysteem is eenvoudig te bedienen en erg doeltreffend , en altijd 's morgens een lekker fris scheerapparaat met een heerlijk geurtje.
Spoel het scheerhoofd dagelijks af onder warm water en reinig het 1 x per week.

Kortom een heuse aanwinst , en aanrader , heel fijn scheren en met een heel glad resultaat.
Een en al comfort.

Robert S 01-06-2008
Geschreven voor: Braun 760cc

Na een paar jaar scheren met de Philips HQ 9140 ben ik nu in het bezit van een Braun pulsonic 9585. Bij beide apparaten is het scheerresultaat voldoende, alleen doet de Braun het veel sneller. In 4 minuten (in mijn geval) ben ik klaar met de Braun en de Philips doet zijn werk in ruim 7 minuten. De Philips doet zijn werk wel stukken stiller dan de Braun. Dat kan en moet eigenlijk beter bij de Braun. Het clean & renew station is prettig om erbij te hebben. Eenmaal in de week het scheerapparaat erin en de Braun is weer schoon en opgeladen. Capaciteit van de accu is ook goed. Na een week scheren gaf de batterij-indicatie mid aan, genoeg voor nog een aantal dagen scheren. Het geluid en het ontbreken van een beschermkap voor het scheerhoofd zijn de enige minpunten van de Braun 9598 ((760 CC).

starup 17-12-2007
Geschreven voor: Braun 760cc

Ik twijfelde tussen aanschaf van de 8985 en de 9585.
Uiteindelijk toch de Pulsonic (9585) aangeschaft.
Kan beamen wat hiervoor werd opgemerkt. Mooi toestel, lichter in gewicht, ergonomische vorm.
Ook ik vind het scheerresultaat minder dan verwacht; je moet toch teveel tijd uittrekken voor een aanvaardbaar resultaat; toestel maakt flink wat geluid.
Het afnemen van de scheerkop gaat inderdaad moeizamer als bij mijn afgedankte Braun. Alhoewel ik het toestel op proef heb, zal ik het waarschijnlijk wel houden. Cleansysteem gebruik ik 2x p.w. De andere dagen gebuik ik het borsteltje. Dit toestel heeft geen beschermkapje voor het scheerhoofd.

Groen10 22-11-2007
Geschreven voor: Braun 760cc

De pulsonic is ten opzichte van de 8000-serie een verbetering. Wat voor mij hierbij zwaar telt is dat ik veel minder last heb van huidirritatie (ik had de Braun Activator om deze reden ingewisseld voor een Philips). De pulsonic is lichter dan zijn voorgangers (dat werd tijd, Braun) en de grip is een stuk beter vanwege de ergonomisch goed doordachte vormgeving. Het scheerresultaat is beter dan dat van de Activator, maar bij mij nog steeds niet wat het moet zijn: voor een redelijk glad resultaat heb ik meer dan een kwartier nodig (waarna ik zelfs vaak nog even moet nascheren met een Braun uit de 5000-serie). Met een Philips lukt het scheren bij mij matig, dus al met al ben ik niet ontevreden met de aanschaf van de pulsonic. De pulsonic maakt teveel lawaai (minder dan de 8000-serie, maar Braun zou dit toch verder moeten kunnen verbeteren, lijkt me) en kan wat dit betreft niet tippen aan een Philips. Het vastzet-mechanisme van de (te?) erg zwenkbare kop is nogal fragiel en moet voorzichtig worden behandeld. De kop schiet ongevraagd weer makkelijk los.
Het cleaning-systeem van Braun blijft een openbaring en is zelfs verbeterd: je hoeft het apparaat niet meer vast te klikken.
Braun lijkt op de goede weg.

J Edelbloedt 20-10-2007
Geschreven voor: Braun 760cc

Na enige weken gebruik te hebben gemaakt van de 8985, deze toch maar ingeruild op zijn opvolger.
Zo mogelijk scheert deze nog plezieriger, je voelt amper dat het apparaat zijn werk doet en toch helemaal glad, TOP!
Geen enkele vorm van irritatie, de koppen volgen de contouren van je kaak en halslijn ook beter dan bij de oudere 8985.De trimmer is ook beter weggewerkt, deze wilde ik bij de 8985 nog wel eens onbedoelt inschakelen.
Ook fijn is dat deze scheerkop WEL onder de kraan is schoon te spoelen, scheelt weer reinigingsvloeistof in de CC unit.
De 9585 is ook een stuk lichter en dus prettiger in gebruik.
De clean and charge unit is ook wat kleiner wat dan weer praktischer is in de badkamer.
Voor het prijsverschil hoef je het niet meer te laten, dat moge duidelijk zijn.