Braun Z 60 Cruzer 4

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Z 60 Cruzer 4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

Bastiaan Jan 25-04-2014
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Vermijd dit product! Ik heb deze voor meer dan 4 jaar(!) gehad, totdat het afgelopen week niet meer op wilde starten. Het was mijn eerste scheerapparaat, dus wist ik niet wat ik kon verwachten:

Ik dacht dat het normaal was dat scheren onder de douche gewoon niet werkt.
Ik dacht dat het normaal was dat er haartjes overblijven die het apparaat gewoon niet kan pakken.
Ik dacht dat het normaal was dat je continu over dezelfde plekken moest scheren voordat alle haartjes weg waren.

Wist ik maar beter. Had ik nou maar geweten hoeveel beter andere apparaten zijn (ik gebruik nu de GOEDKOPERE en UITSTEKENDE Remington 5800), dan had ik deze dure prul niet gekocht, en mezelf heel wat tijd en frustratie bespaard. Het is dat ik een nieuw apparaat gekocht heb, waardoor ik me nu enorm afgezet voel. Dit apparaat is verreweg van 90 euro waard.

baardman 01-06-2013
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Hopeloos apparaat. Scheert slecht. De trimfunctie is nog wel aardig maar er zit een kam op met verschillende lengtestanden die het bij mij al binnen een paar maanden begaf. En ik had niets anders gedaan dan rustig mijn stoppelbaardje bijwerken. Gelukkig van Braun binnen de garantie een nieuwe kam gekregen maar ook deze heeft het binnen een jaar begeven. Precies hetzelfde probleem: er zit een goedkoop lipje op dat lam wordt en vervolgens kan je alleen nog maar op de kortste stand trimmen.
Ik ga nu niet eens meer proberen om een nieuwe kam aan te vragen maar breng dit apparaat weg en zoek een nieuwe van een merk dat wel kwaliteit kan leveren.

schurink 16-10-2011
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Dit is werkelijk een treurig product: scheert totaal niet, laat staan: glad.
Trimmer ook niet smooth; je moet kammen en rossen voor je überhaupt grip hebt op de opstekende haartjes.
NOOIT kopen.
Mijn vrouw dacht me ermee te verwennen, de "stakker" durf ik bijna niet te vertellen wat een rot product het is, scheer dus met m'n oude apparaat de baardresten van deze Cruzer nog bij.
Dus: nooit kopen, een gewaarschuwd mens...enz.

schurink 03-02-2012

Ik ben benaderd door "kieskeurig" om evt. mijn negatieve ervaringen bij te stellen.
HELAAS, dat is niet mogelijk, ja wel in NOG negatiever zin: NOOIT en NOOIT kopen dat rotding.
Had gedacht dat Braun over de brug zou komen met één van haar betere producten ter compensatie, maar dat durven ze voorlopig niet te erkennen dat de Braun Z60 een diep treurig product is; ik kan nog beter de broodzaag gebruiken voor een zeker scheer-resultaat.
Schande, om na ongetwijfeld een uittestfase zoiets op de markt te brengen.

Gorefest666 15-06-2011

Hij is kapot...
Het cruzer gedeelte (de trimmer) was het enige wat nog een beetje goed was aan dit apparaat om bakkebaarden etc bij te snijden maar die is nu kapot.
Scheren kun je met dit ding al helemaal vergeten.

Heeft het net een jaartje volgehouden.
Nog nooit zo'n miskoop gedaan.

JanP64 28-12-2010
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Ben een vaste Braun klant, en zocht een licht/compact apparaat voor op reis. Scheerresultaat valt erg tegen en veel lawaai.
Binnen een jaar storing: wil niet altijd aan, en als hij wel aan is gaat hij vanzelf uit. Wil soms niet uit en gaat soms vanzelf aan. (waarschijnlijk vocht in de schakelaar of zo).
Op garantie een nieuwe gekregen (met melding dat er 3 maanden garantie op deze reparatie zit).
Nu, weer een jaar later begint het gedoe met dit apparaat ook.
Jammer Braun ! Dit was mijn laatste denk ik.

esselink 27-12-2009
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

een slecht scheerapparaat hiervoor 2x phillips gehad deze werken veel beter en gaan langer mee de braun is naar een half jaar al kapot.
een baard van een dag kan hij niet aan laat veel lange haren zitten.

richard82 23-08-2009
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Braun Z60 waardeloos ding scheert totaal niet glad aanrader scheerapperaat met 3 koppen kopen.accu is veel te snel leeg.tondeuze is wel goed,wat ik ook wel goed vond zijn de spullen die je er bij krijgt,maar als het scheerapperaat waardeloos is heb je niks aan die dingen.

The_dude 11-08-2009
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

De scheerkop van dit scheerapparaat heeft mij nooit kunnen bekoren. Hij liep constant vast in mijn baard. Het ding stopte dan gewoonweg met scheren (terwijl ik mij regelmatig scheer en ik geen bijzonder dikke haren heb ofzo). Ik heb eigenlijk altijd alleen maar de tondeuse gebruikt en de laatste anderhalf jaar me zo geschoren.

De tondeuse is er nu (ook) mee gestopt. Ik ga hem nu wegknikkeren, wat een compleet waardeloos apparaat.

Nu net de Braun 360 besteld. Ik hoop dat dit ding wel gewoon scheert...

Victwaar 23-06-2009
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Heb de Cruzer 4 gekocht vanwege zijn mogelijkheden. Heb namelijk geen ander apparaat gevonden met soortgelijke mogelijkheden (denk aan tondeuse groot/klein, de opzetstukken voor het trimmen van de baard en het feit dat hij waterdicht is).

Heb de Cruzer 4 nu eenmaal gebruikt en het trimmen met het korte baard opzetstuk gaat zeer goed en gemakkelijk. Tevens op enkele plaatsen gewoon direct op de huid geschoren en een zeer glad resultaat bereikt. Denk echter wel dat dit komt doordat ik dunne haartjes heb. De foil op de scheerkop heeft namelijk nogal kleine gaatjes en kan me voorstellen dat het sommigen niet lukt alle haartjes weg te scheren. Ook de manier van scheren zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing helpt. Een mesje is natuurlijk altijd nóg gladder.
Ook op de rest van het lichaam geprobeerd en helemaal glad krijgen lukt hier minder goed, maar ben er alsnog tevreden over.

Kort gezegd een goed apparaat zonder directe concurrenten die gelijke mogelijkheden bieden.

wbuijsen 29-04-2009
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Zoals al vele schreven. Maakt veel herrie en doet zijn werk slecht.
Scheren met een goede spiegel en heel veel tijd en geduld.
Geef mij maar een philips.

pwhooftman 02-01-2009
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Niet kopen om te scheren! Dat doet hij namelijk niet. Na eerst twee keer zo lang bezig geweest te zijn als met mijn 10 jaar oude, en botte! philishave, zijn de platliggende haren in de hals nog niet weg. Vervolgens scheer ik die met de oude philishave alsnog weg!

Apparaat ligt wel lekker in de hand, maar de smalle vorm van het scheerhoofd maakt gewoon dat de vorm minder handig aansluit bij je kaaklijn. Je bent lang en in veel richtingen aan het scheren om vervolgens je oude apparaat er nog bij te moeten pakken.

vasset 28-12-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Had hiervoor een Philips, prima apparaat, maar de accu was versleten. Op zoek gegaan naar een nieuw apparaat en zag deze Braun in een actie te koop staan. Wel een ander scheersysteem (geen roterende bladen), maar de verkoper zei dat hij wel stevige mesjes had. Nu heb ik geen sterke baardgroei maar ik moest eerst met de trimmer erover, omdat de haren te lang waren om in het scheergedeelte te kunnen komen. Het scheren van de de keel gaat ook moeizaam, je krijgt zelfs niet alles weg, zonder de laatste haartjes met de trimmer te doen. Ik kan er mijn scheerwerk net mee doen, maar moet geen 2 dagen tussen scheren laten.

mottie 18-12-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Hiervoor had ik de bodygroom van het merk Philips.. helaas was ie te hard gevallen en ik dacht over te gaan op de Braun body Cruzer 4... Op afgegaan op het uiterlijk en de goede review van een bekend mannenblad!
Nou... ik heb spijt, spijt, en nog eens spijt dat ik het gekocht had!! Je doet er zeker 3x zo lang om je body te shaven... zelfs de draaibare trimmers is diep teleurstellend triest!!! Ik ga zekers terug naar de oude bodygroom van philips!!

rooooooooooooooooo 11-12-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Van de sint heb ik een Cruzer 4 gekregen. Ik denk alleen dat ik dit jaar niet braaf geweest ben, wat een ramp dit apparaat. Het enige waar dit ding goed in is, is in lawaai produceren. Het lijkt wel een grasmaaier, maar waarschijnlijk scheert die nog beter.

Hoe kun je nu scheerapparaat maken wat niet eens scheert. Als je een baard van een paar dagen hebt staan, dan krijgt hij de haren niet weg. En als je dan eindelijk na veel ploeteren die haren weg heb gekregen, blijven de haren in de hals gewoon staan. Met geen mogelijkheid weg te krijgen.

Van mij krijgt dit apparaat dan ook de slechtste score, een 1. Dit omdat hij gewoon niet eens scheert, wat je van een scheerapparaat toch op z'n minst mag verwachten

ralphvdberg 08-12-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Ongeveer een half jaar in bezit, het lijkt wel of je een grasmaaier aanzet. Accu is snel leeg, onder de douche moet je wel wat schuim er bij doen anders wordt het niet wat, tondeuse werk wel aardig, maar wel een pokke herie, koop gewoon een philips dit is stukke beter! gewoon draaiende mesjes

marbok 10-10-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Een paar maanden geleden kreeg ik dit apparaat met al zijn plastic opzetstukken. Het scheren duurt 4x zo lang als bij mijn 10 jaar oude philips. Na de 2 de keer opladen was het ding direct leeg en gaat nu niet meer aan. Trimmen werkt niet. Kortom zeer slecht apparaat. Ik hoop dat ik het nog terug kan brengen.

martijn__1979 23-08-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Ik begrijp de relatief slechte scores niet van de Braun 2838 niet. Voor dit bedrag krijg je een super flexibel en mooi apparaat. Ligt goed in de hand, makkelijk onder de douche (ook schoonmaken) en scheerresultaat is prima. Uiteraard zijn er apparaten met beter scheerapparaat, maar deze zijn ook twee of driemaal zo duur. Ik vind het een top apparaat.

madebo 06-08-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

na jaren een philips dacht ik nu maar eens een braun proberen.
spijt, spijt, spijt, wat een drama.
het scheren duurt 2x zo lang, ik moet me nu bijna iedere dag scheren met de philips 1x in de drie dagen.
als de haren iets te lang zijn nou vergeet het maar, had de philips totaal geen moeite mee.
hij laat een hoop haren staan, die ik dan later maar met een scheermesje weg haal.
alleen de tondeuse werkt prima niks mis mee.
het eerste opzetstuk van de tondeuse was na twee weken al stuk.
voor mij even geen braun meer.

Fietsbel04 22-07-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Na ruim een jaar de Cruzer 4 in het bezit en gebruikt te hebben kan ik zeggen dat het apparaat niet deugt. Ik heb vooral de trimmer gebruikt en na een jaar is de trimmer bot. Als ik mijn baard van 1 week oud wil trimmen gaat het gepaart met veel pijn en het resultaat laat te wensen over. Momenteel gebruik ik een goedkope trimmer van Philips met een bijzonder goed resultaat voor zijn geld.

MC 09-07-2008

Scheren:
Nog niet echt een glad scheerresultaat gehad met dit scheerapparaat. Hij maakt een hoop herrie en lijkt bijna vast te lopen. Soms krijg je het idee dat ie je huid gaat opsleurpen.
Trimmen:
De trimmer/tondeuse is ok. Prima te doen allemaal, heel precies.
Schoonmaken is heel eenvoudig, gewoon onder de kraan. Apparaat ziet er degelijk uit, voelt ook erg degelijk aan.

ClassicarCrack 03-06-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Sinds een half jaar de Cruzer 4 in bezit. Wordt vooral gebruikt om baard te trimmen voor 3 dagen effect en overig lichaamshaar. De gladde gezicht/hals delen rest scheer ik met mes en gel.

Baard/lichaamshaar met hulpstuk gaat prima, wel oppassen dat je het verstelknopje niet aanraakt anders verschuift de instelling! Minpunt.

3 dagen effect met hulpstuk gaat perfect en komt ook goed vlak onder de neus.

Gewoon droog scheren zonder hulpstukken gaat prima maar niet zo glad als met het mes. (Op reis wel erg handig!)

De tondeuse en de minitondeuse om de snor en bakkebaarden bij te werken zijn perfect.

Op het eerste gezicht lijken de hulpstukken gammel bevestigd maar dat blijkt na een half jaar om de dag gebruiken niet het geval. Acculading gaat ook erg lang mee

Roy87 07-02-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Waardeloos apparaat. heb hem nu bijna een jaar ik kan hem nu al voor de tweede keer weg laten brengen. Wat is er gebeurd:

Nadat ik het apparaat 3 maanden had kreeg hij kuren. Op een dag is hij zeker 8 keer spontaan zelf aan gegaan. Vervolgens heb ik hem terug gebracht en na 2 weken een nieuw apparaat gekregen.

Nu 4 a5 maanden later begon het apparaat de voorgaande kuren te herhalen. vandaag is hij zelfs van een druppeltje water doorgebrand. Breng hem dus weer weg en wil absoluut geen nieuwe cruzer 4 hebben.

Hendrix 06-01-2008
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Ik snap niet dat er zoveel negatieve beoordelingen staan m.b.t. het scheerresultaat van dit apparaat. Zelf heb ik 'm nu enkele weken in gebruik en ben juist zeer tevreden over het scheerresultaat! Verder ben ik ook zeer tevreden over het apparaat, echt heel makkelijk dat er zoveel functies opzitten en dat je 'm zo onder de kraan kan houden of onder de douche kan gebruiken.

brmvndnhvl 28-12-2007
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Heb de Cruzer nu voor een week en hij bevalt me prima, heb eerst een philips coolskin gehad maar daar kon mijn huid niet meer tegen. De eerst keer scheren ging met moeite maar de 23 keer kreeg ik alles superglad. Binnen kort de bodyfunctie en onder de douche maar is proberen.

Richnl 11-12-2007
Geschreven voor: Braun Z 60 Cruzer 4

Ik heb het apparaat sins 4 december in gebruik.
ik vind het een gewedig apparaat, met veel mogelijkheden.

Het scheerresultaat is bij mij aardig goed. geen 1 scheerapparaat kan natuurlijk tippen aan het traditionele scheermes. ook heb ik bij dit apparaat toteel geen last van huidirritatie. dat was bij mijn vorige philishave wel eens anders.

buiten het scheren gebruik ik hem ook voor het trimmen van de haren onder de armen en in de schaamstreek. echt een universeel apparaat dus