Philips 7000 series HQ7390/17

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7000 series HQ7390/17 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

rsme 28-01-2013

Aardig scheerapparaat, was niet duur in aanschaf, maar goedkoop is duurkoop: waar mijn oude scheerapparaten 5 jaar of langer meegingen, is hiervan de accu na 3 jaar gebruik geheel overleden. Sowieso was de accu niet al te sterk en moest je vrij snel weer opladen. De motor is ook niet bijzonder krachtig, wat je merkt aan het scheerresultaat. Gelukkig werkte mijn 10 jaar oude Philishave HQ8894 nog steeds (al moeten daar nieuwe scheerkoppen in en is de aan-uitschakelaar niet fris meer), dus daar ga ik me voorlopig weer mee scheren.

LexDus 31-03-2012

Via de ING rentepunten winkel gekocht omdat van het vorige Philips scheerapparaat de accu het na 10! jaar opgaf. Makkelijk in gebruik, afspoelen onder de kraan. Hals en keel scheren gaat niet goed. Ik krijg irritatie. Na 2 jaar en 1 maand begon de accu kuren te tonen. Philips kan niets doen, want garantie is max 2 jaar. Uit coulance kan ik 20% korting krijgen in de webshop van Philips. Dan ben je in de meeste gevallen duurder uit dan in de gewone winkel. Inmiddels werkt ie ook niet meer op lichtnet. Ik ben hierdoor zwaar teleurgesteld. Inmiddels bij de lokale shop een AT-750 gekocht. Prima!

Johan Veninga 20-05-2011

Ik heb het scheerapparaat nu zo’n anderhalf jaar in gebruik en ik kan alleen maar zeggen: prima apparaat. Voelt stevig, scheert goed en is stil. Ook het afspoelen onder de kraan is ideaal. Batterijduur zou misschien beter kunnen, maar ik hou het er 10-14 dagen mee uit. Het kabeltje is wel kort als je over moet op elektrisch, maar dat is me misschien 2x gebeurd, niet noemenswaardig. Prima model scheerapparaat voor weinig.

hvdp 28-12-2010

Ik heb dit scheerapparaat reeds een paar weken in gebruik en ik heb spijt dat ik het heb gekocht. Ik ben vooral ontevreden over het scheerresultaat. Ik heb een stevige baard, maar toch een gevoelige huid. Met het apparaat krijg ik m'n baard niet volledig weg, zonder flink hard te duwen en veelvuldig over dezelfde plek heen te gaan, met als gevolg een geïrriteerde huid. De koppen zijn beweegbaar, maar de zwarte randen rond de koppen blijven nìet: Als je dus harder duwt, worden de scheerkoppen ingedrukt, terwijl de randen blijven staan. Het gevolg is dat je alleen maar met plastic over je huid wrijft, in plaats van dat er geschoren wordt.
Ook langere haartjes zijn vrijwel niet weg te krijgen.

rsme 21-12-2010

Dit scheerapparaat gekocht als vervanging van mijn oude Philishave 8894 (het "James Bond" scheerapparaat), die destijds ruim het drievoudige kostte van dit apparaat. Stiller, gemakkelijker schoon te houden (gewoon iedere keer onder de hete kraan) en vooral lichter maken dit een prettiger apparaat in gebruik. Het apparaat voelt aan de ene kant goedkoper aan, aan de andere kant is het scharnier waar de scheerhoofden van de 8894 meer vastzitten zo iel dat ik me afvraag hoe die het 7 jaar heeft uitgehouden, verder heeft de HQ7390 gelukkig geen instelwieltje dat bij de 8894 de neiging heeft om telkens naar de stand "Sensitive" (lees: minder diep scheren) te gaan.
Jammer alleen dat de lading van de batterij zo kort meegaat, na een keer of 6, 7 scheren is het wel gebeurd bij mij (ongeveer een half uur). Als gedurende het scheren het laadlampje gaat branden, dan haal je soms het einde van de scheerbeurt niet, dan stopt het apparaat er al mee.

wim123 02-10-2010

Mijn 5830 was aan vervanging toe omdat de batterij nog maar 2 dagen meeging en dus een 7390 gekocht. Maar wat een plastic achtig dingetje vergeleken met de robuuste 5830.
De 5830 heeft een aansluiting voor elke spanning tussen 12V en 250V AC/DC, nu zit ik weer opgescheept met een adapter, hoezo vooruitgang?
De 7390 scheert lang zo glad niet als de 5830.
Je voelt nog steeds kleine stoppeltjes.

Fox001 12-08-2010

Ik heb dit scheerapparaat nu ongeveer een maand in bezit. Ik ben zeer tevreden over dit apparaat, het scheert zeer glad bijna als een mesje, ook een baard van enkele dagen scheert probleemloos. Het scheerapparaat is stil en ligt goed in de hand en ziet er stevig uit, ik scheerde mij voordien met een mesje met de overgang naar elektrisch scheren moet de huid even gewennen, dit valt ook goed mee. Ik kan geen minpunten vinden over dit apparaat en ik ben zeer tevreden met mijn aankoop.

Kees88 27-06-2010

Opvallend scheerapparaat, goed afgewerkt, stevig. Doet z'n werk zeer goed. Zeer glad geschoren, al na enkele dagen volledig gewend. Dit in tegenstelling tot het nieuwere model HO8250 dat ik 2 maanden op proef heb geprobeerd. Scheerde gewoon minder glad.
Ben nu heel tevreden met dit scheerapparaat, dat z'n werk ook nog eens stil doet.

hans12670 23-03-2010

Ik had een philips scheerapparaat (850) die aan vervanging toe was. De eerste indruk met dit apparaat was niet goed maar na een week of 2 ging het apparaat steeds beter scheren.
Ik ben nu erg tevreden. Hij maakt weinig lawaai, scheert ook langere haren goed af (na 2 dagen niet scheren). Prima schoon te maken en de batterij gaat erg lang mee.

De afgelopen 10 jaar heeft elektrisch scheren een enorme sprong voorwaarts gemaakt.

Bovendien is dit een F1 Williams scheerapparaat, dus leuk voor een formule 1 liefhebber.

goodje 29-12-2009

Via ING rentepunten gekocht is mij derde of vier Philips erg veel plezier van de philips deze ligt fijn in de hand de eerste scheerbeurt was mijn huid licht geiriteerd, drukte te hard nu geen last meer van gehad scheert goed glad en is iets groter als mijn vorige ben er erg tevreden over.

Ougie 15-12-2009

Heb dit apparaat nu zo'n 4 weken in gebruik en moet zeggen dat de resultaten mij prima bevallen. Ik scheer er mijn hele koppie er om de twee dagen mee. In zo'n 5 minuten ben ik klaar. Na 9 keer scheren ging het oplaad lampje branden en heb ik de oplader aangesloten. Ik ben van naturen zeker niet kaal en na twee dagen zitten er behoorlijke stoppels op mij hoofd, waar het apparaat totaal geen moeite mee heeft. Prima resultaten en erg tevreden over het resultaat. Ook handig zo zonder snoer. Tijdens opladen kun je gewoon scheren, via lichtnet dus. Ik vind het snoer trouwens lang genoeg.

renshoo 16-10-2009

Ben al vele jaren een trouwe Philipsfan. Dit toestel overtreft echter alle voorgaande. Voor een leuk prijsje via de Postbank Rentepuntenwinkel aangekocht en toestel scheert zeer glad, geruisloos in gebruik, makkelijk te reinigen, makkelijk in gebruik dankzij lang meegaande oplaadbare accu, etc..

Rene 15-08-2009

Nadat na jaren mijn vorige Philips het begeven had, dit apparaat gekocht. Wat een verschil: het is stil, het scheert zeer glad, gaat lang mee op een laadbeurt, ligt lekker in de hand, is goed schoon te maken. Na korte oplaadtijd is apparaat weer zeer lang te gebruien. Voor zijn geld een topapparaat

Haafkens 31-07-2009

Dit is alweer mn derde scheerapparaat van Philips. Een paar maanden geleden gekregen voor mn verjaardag. En net zoals mn tweede scheerapparaat beter was dan de eerste, is deze HQ7390 weer beter dan de tweede. Ten eerste ziet het apparaat er flitsend uit. Het is licht van gewicht, ligt goed in de hand en voelt ook stevig aan. Scheren gaat gemakkelijk en ik hoef veel minder druk te zetten voor een goed resultaat, dus minder huidirritatie. Schoonmaken is een makkie, gewoon afspoelen onder de kraan. De trimmer vind ik erg handig voor mn bakkebaarden, zo'n ding zat niet op mijn vorige scheerapparaat. De accu is prima en gaa. Het indicatielampje voor een lege batterij is alleen niet zo precies. Ik kan nog zeker 2-3 keer scheren voordat de accu er mee ophoudt. Opladen gaat lekker vlot en ook het compacte flexibele snoertje hiervoor vind ik erg handig, vooral op reis. De scheerkoppen worden beschermd door een simpel maar sterk kapje. Deze blijft goed zitten! Beter dan bij mn vorige apparaten. Sommige mensen vallen misschien over het feit dat er geen reistasje of houder bijzit, maar dat vind ik niet belangrijk. Het is een simpel, degelijk scheerapparaat zonder veel extra's en doet gewoon wat het moet doen: makkelijk, snel en glad scheren.

senior 25-07-2009

Ik kocht deze 7390 omdat van mijn Philips 9190, het 'topapparaat' van Philips na 3 jaar het displayscherm niet meer werkte, van het beschermkapje voor de tweede keer alle pootjes waren afgebroken. Ook het comfort keuze wieltje werkte niet meer. Scheren deed ie nog wel
heel goed. Ik had net nieuwe scheerhoofden gekocht. Ik heb de 9190 dus opgestuurd naar Drachten. Zonder enige hoop.
Ik dacht die zal en kan ik wel even missen. De 7390 scheert ook perfect,zelfs even glad. Ligt goed in de hand, net als de 9190, is oplaadbaar en af te spoelen onder de kraan
Gekocht via ING met
rentepunten. Ik was zeer verrast en blij toen ik al na 4 dagen een bijna splinternieuwe 9190 opgestuurd kreeg. Met twee beschermkapjes. Wie zegt dat de service van Philips niet goed is, kent de weg er naar toe blijkbaar niet.
Alle lof voor deze service.

HuibF 28-01-2009

Na vele jaren trouwe dienst is m'n HS905 wel aan vervanging toe omdat nieuwe mesjes toch wel prijzig zijn en losse NiCad cellen nog moeizaam verkrijgbaar zijn.

Wel even moeten zoeken naar een waardige opvolger voor een redelijke prijs. Mede door de NiMh accu in dit apparaat gekozen voor dit model.

Tot nu toe maakt de HQ7390 alle beloften waar. Stil maar toch krachtig genoeg om een weekendbaard gemakkelijk aan te kunnen. Voldoende capaciteit voor een week scheren. Een verdwaalde baard- of snorhaar is geen enkel probleem voor de mesjes en het resultaat mag er zijn. Alleen een echt scheermesje geeft een gladder resultaat, maar dat weet je bij voorbaat.

Schoonmaken gaat met het borsteltje best gemakkelijk. Het scharniertje van de kop doet me wel erg denken aan de Philishaves van voor de uitvinding van de driekops uitvoeringen! Lijkt me eigenlijk wel een beetje fragiel, dus wees er maar voorzichtig mee.

Afspoelen onder de kraan lijkt me voor de losse kop geen probleem, maar ik vind het idee, dat er langs het machientje water kan gaan stromen wel erg heftig!

De degelijkheid lijkt me wel goed, maar of deze shaver het ook minimaal vijftien jaar volhoudt?

De bijgeleverde accessoires zijn minimaal (ik mis vooral de stevige doos van vroeger) en de oplader (made in China) is een standaard produkt, dat je ook bij kwalitatief mindere produkten zult aantreffen.

Toch voelt het geheel wel stevig aan en de kunststof zijkanten geven een goede grip.

Kortom, ik heb geen spijt van deze aankoop en vind de kwaliteit van het geheel de (internet)prijs wel waard.

hendrikst 26-01-2009

Goed scheerapparaat; wel belangrijk om je niet voor de gek te laten houden door de ladinglampjes. Bij mij begon ie al rood te knipperen bij de derde scheerbeurt; toen kon ik nog 10(!) keer scheren; bij de 2e lading begon ie pas tijdens de 11e scheerbeurt rood te knipperen, nu nog 2 keer over; bij de derde lading begon ie weer tijdens de 9e scheerbeurt te knipperen, maar weer was het totaal aantal scheerbeurten 13, dus dat is stabiel, alleen het lampje voor lege batterijen zou wat betrouwbaarder mogen....

14Tommy 21-01-2009

Nadat mijn vorige Philips na 17 jaar was overleden, deze HQ 7390 genomen. Het apparaat voelt degelijk aan, zo ook het scheermechanisme. De HQ is stil. Wat mischien de indruk kan geven dat hij minder goed werkt maar hij scheert zeer glad. Daarnaast is hij makkelijk af te spoelen. De zijkanten zijn van een soort rubber zodat je de grip niet verliest bij het scheren met natte handen. De oplaadtijd is kort en de scheertijd schat ik op 20 minuten. Nadeel vindt ik dat er geen hoesje of reisboxje meegeleverd wordt, alleen een afdekkapje. Ik ben er zeer tevreden over.

Rick Meester 02-10-2008

Na jarenlang hetzelfde model scheerapparaat te hebben gehad vond ik het nu wel eens tijd voor een nieuwe. Ik heb gekozen voor de HQ7390 vanwege het design en het feit dat Philips gewoon goede scheerapparaten produceert.
Ik ben dan ook heel erg te spreken over dit apparaat. Hij scheert heel stil, scheert heel glad (kon mijn ogen haast niet geloven toen ik het resultaat zag en voelde) en laadt ook nog eens snel op. Verder is het apparaat na gebruik makkelijk af te spoelen onder de kraan.