Philips 8200 series HQ8290/23

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8200 series HQ8290/23 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ed van Bemmel 08-07-2011

Scheer al 50 jaar met Philips scheerapparaten,de laatste HQ 8290 heeft konstant problemen dat hij te
warm word.Het scheerapparaat is nu al 4 maal opgestuurd voor reparatie,de scheerkopen en scheerunit
zijn daarbij al verschillende keren vervangen.De klacht blijft.Ik scheer mij twee maal per dag,nu 5
minnuten met de voorgaande scheerapparaten ongeveer
3.5 minuten.Als de scheerkoppen warm worden scheert het apparaat ook zeer slecht.Bij de laatste reperatie
werd een briefje megezonden hoe ik mij met een philips scheerapparaat moet scheren en het moet onderhouden (Belachelijk !!!)

Jans355 21-03-2011

Al 20 jaar scheer ik met philips en dit keer besloot ik een wat luxer exemplaar te nemen.
Het is een model dat in Nederland niet meer verkocht wordt blijkbaar, want ik kreeg er een verloopstuk voor de Britse stekker bij.

Het scheerresultaat is werkelijk fantastisch. Erg glad; veel gladder dan ik gewend was. Normaal gesproken heb ik vaak last van huidirritatie bij de hals na het scheren, wat ik dan weer met balsem moet zien te koelen. Met dit apparaat heb ik daar nog niet één keer last van gehad. Het apparaat is bovendien veel stiller dan mijn vorige Philishave.
Het mooie van dit exemplaar is dat je kan zien hoeveel minuten je nog kan scheren op de accu. Erg handig in de praktijk.
Enig minpuntje vind ik de constructie van de tondeuse. Hij werkt prima maar klapt erg makkelijk dicht.

Gezien de degelijkheid van voorgaande modellen verwacht ik dat deze ook jarenlang zal blijven meegaan zonder kuren. Je kan hem gewoon onder de kraan afspoelen.
Iedereen met een gevoelige huid die gewoon elke dag glad geschoren willen zijn: Deze moet je hebben.

L te W 12-01-2011

Op aanraden van de reviews kocht ik dit apparaat. Ik scheer al 25 jaar met Philips. Dit is inderdaaad een aanrader, ik heb nog nooit in zo een rap tempo een babyhuidje gehad, zeker niet met mijn zware baardgroei. In eerste instantie komt het apparaat wat plastic achtig over maar hij is goed. Hij maakt weinig geluid en scheert erg snel. Ik ben benieuwd hoe lang dit type mesjes meegaan. Op mijn vorige zat tevens een timer, dit vind ik erg handig want dan weet je ten minste hoe en wat. Hij ziet er tevens modern uit. Ik vind de prijs en productverhouding prima, zeker als hij zo lang mee gaat als zijn voorganger.

Pollo 15-06-2010

Een scheerapparaat kan je eigenlijk pas beoordelen na langdurig intensief gebruik: je moet wennen aan de combinatie met jouw huid de mogelijkheden van het apparaat en je scheergewoonte daarop aanpassen. Daarom heb ik een half jaar gewacht met deze recensie. Ik begon met een gebruiksduur van 10 dagen voor ik hem moest opladen en dat was al een vooruitgang t.o.v. zijn voorganger. Het resultaat was al meteen goed en zeer huidontziend ondanks het ontbreken van de scheergel die uit mijn vorige kwam. Inmiddels zit ik op een gemiddelde scheerbeurt van twee en een halve minuut en doe drie weken met een vulling. Hij ligt prettig in de hand, is razendsnel opgeladen en door het display weet je precies hoe lang je hem nog van huis kunt meenemen zonder op te laden. Een echte aanrader!

dylan24 18-03-2010

als verjaardag cadeau van

mijn vrouw gekregen ,na 40

jaar nat scheren is deze machine een geweldenaar.

deze philips hq 8290/23

doe het scheerschuim en gel

snel doen vegeten . iedere dag een perfect resultaat.

mannen vaderdag is sneller

dan je denkt sucses !!!

JJ1979 14-09-2009

Recentelijk overgestapt van Braun naar Philips. Inderdaad even wennen voor de huis, maar na 2 a 3 weken scheert hij superglad.
Wel gedoe met onderhoud, mesjes en koppen schoonmaken is even meer werk dan het uitkloppen van mijn vorige Braun. Hoop dat de mesjes wel lang meegaan.
Verder ligt hij erg goed in de hand en gaat hij lang mee. Tondeuse zwabbert een beetje, bij Braun zat deze vast, omdat je hem uitschuift. Deze klap je uit, maar blijft dus bewegen op het scharnierpunt.

JoopII 28-07-2009

Super ding!
Scheert echt glad, en is makkelijk schoon te maken. ook de tijd indicator is handig.

moeskoetie 22-07-2009

ik heb dit apparaat een dag gebruikt, en ik stuur hem terug.
alleen al omdat de haarjtes in de hals heel lastig zijn weg te scheren.
tevens heb ik irritatie van de huid, omdat ik vaker op en neer moet gaan met het apparaat om alle haartjes weg te krijgen.
dus maak ik graag gebruik van de proefperiode van 2maanden om hem terug te sturen.

joris1944 17-07-2009

Een verademing is mijn opmerking over dit scheerapparaat van Philips.
Sinds mijn 28e jaar heb ik nooit anders dan met een ander merk o.a. Braun scheerapparaat mijn gezicht geschoren, ben nu een stukje boven de 60. Dus het moest er een keertje van komen om eens de overstap naar Philips te maken.
Eindelijk een glad geschoren gezicht, niet gewoon glad maar superglad!
Zacht klinkt de motor een wereld van verschil met de vorige een Braun.
Bijgevoegd een duidelijke handleiding en een mooi etui… Binnen 4 uur was hij helemaal opgeladen… En geloof me mijn echtgenote en ik (die elk haartje zag die ik niet weggeschoren kreeg!) zijn zeer content met dit scheerapparaat! Ook de bakkebaarden zijn mooi recht te scheren met de super scherpe tondeuse! Ook dat was een openbaring voor mij.
Dit scheerapparaat dat ook zeer luxe is door zijn tijdindicatie van de accu raden wij van harte aan! Het is even een uitgave maar daar heb je dan ook jaren plezier van!

leo 53 10-07-2009

Heb hem nu twee weken in gebruik had eerst ook een philips maar was tien jaar oud.
Deze HQ8290 scheert in derdaad bijzonder glad beter dan ik eigenlijk had verwacht.
Is gemakkelijk schoon te maken en ligt lekker in de hand.
Ben dan ook zeer tevrede en raad hem andere dus ook aan.

Sabian16 08-07-2009

Ik heb het apparaat nu een paar weken in mijn bezit en enorm tevreden. Een jaar terug was ik toe aan een nieuw scheerapparaat en heb toen de RQ 1050 (Arcitect) aangeschaft en dat is me erg slecht bevallen. Vooral voor mensen met een gevoelige huid is deze geen aanrader! Helaas dus alweer opzoek naar een geode vervanger. Het is dus de HQ8290 geworden. En wat een verschil! Ligt erg goed in de hand, pijnloos en bijzonder glad scheren. Eindelijk een machine waar ik heel erg blij mee ben. Dus: aanrader!

J P Janssen 26-05-2009

Ter vervanging van mijn oude Philishave deze HQ8290 gekocht. Ik moet zeggen een enorm verschil. Het is voor mij even wennen om weer helemaal droog te scheren, maar het resultaat is er niet minder om. Een scheerbeurt van 3 minuten en m'n wangetjes zijn weer helemaal glad, ook de nekharen haalt ie goed weg.

De batterij-indicator met minuten weergave vind ik erg handig. Bij mijn vorige machine stopte hij gewoon halverwege een scheerbeurt. Zonder waarschuwing vooraf.

De machine is wat lichter dan mijn vorige en voelt daardoor wat minder degelijk aan. Ook het Reflex Action en SmartTouch-systeem, waardoor de contouren van je gezicht goed gevolgd kunnen worden, maken dat het apparaat wat gammeltjes voelt. Maar goed, het is iig 10 keer beter dan de apparaten uit de arcitec serie.

asifonly 10-04-2009

Dit scheerapparaat nu een week in bezit en moet zegggen het bevalt uitstekend! Wat een verschil met mijn Philips van 10 jaar oud! Ik had mij oog al laten vallen op een shaver uit de HQ82 serie de extra mesjes in de scheerhoofden sprak mij wel aan. Ik ben de apparaten uit deze serie vanaf de eenvoudige HQ8200 t/m de luxe HQ8290 gaan vergelijken en qua scheerkoppen zijn ze in ieder geval allemaal identiek! Ik wilde wel snoerloos kunnen scheren; dan valt de HQ8200 af. Deze is niet oplaadbaar. De overige apparaten zij wel oplaadbaar maar bij de HQ8240/HQ8250 enigzins moeilijk af te lezen hoe lang je nog kan scheren. Vanaf de HQ 8260 zit er een adapter/standaard bij waar je het apparaat kan inzetten/opladen en handgrepen van rubber. De HQ8270/21 heeft een Jet-clean systeem annex lader apparaat wat ik persoonlijk erg onhandig vind om mee te reizen en voor dagelijks gebruik te bewerkelijk omdat je er speciale vloeistof voor nodig hebt. Kortom uiteindelijk is het de HQ8290 geworden! Geborstelde chroom afwerking, digitaal display dat, 1-maal opgeladen, 80 minuten scheertijd aangeeft en bij iedere beurt gaat aftellen. Bij dagelijks scheren ben ik, met een toch stevige baard, in 3- minuten klaar. Sla ik een dag over; 4 minuten. Uitspoelen onder de kraan gaat gemakkelijk en ik laat hem drogen in de standaard. Met een beetje goed prijsvergelijken hier op Kieskeurig heb ik de HQ8290 tegen een schappelijke prijs via een web-winkel aangeschaft. je hebt er in de gewone winkel als het meezit een HQ8240/8250 voor...

Kortom tot nu toe zéér tevreden!