Braun Series 3 360

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 3 360 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

rotaruud63 06-09-2011
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Wat een flutapperaat , heb altijd een philips gehad en was daar tevreden over. Overgestapt op de braun maar scheert echt voor geen meter. Na een half uur en een lamme hand nog steeds niet goed glad. Gauw weer over op een philips.

Ricardo G. 27-07-2011
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Helaas mijn review iets naar beneden moeten bijstellen. I?n het begin scheert hij erg glad maar na een paar weken wordt het resultaat minder. Met een nieuw scheerkopje gaat het weer een stuk beter als is ook dit maar weer voor een paar weken. Omdat ik mijn baard niet meer goed glad kreeg heb ik een 760cc gekocht. Dit scheert een heel stuk beter en gladder. Even afwachten hoe lang dit zo blijft.
Verder is de 360 een fijn apparaat die ik nu voor de vakanties hou. Een volle accu is voldoende voor een week of 4 scheren. Ruim voldoende voor op vakantie dus. Over een aantal weken zal ik mijn 760cc gaan beoordelen. Grote voordeel t.o.v de 360 is dat de 760cc ook heen en weer beweegt (pulsonic).

dip1 25-03-2011
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Heb deze al ruim 2 jaar in mijn bezit, echt heerlijk ding.
Laadt snel op. Gaat heeel lang mee op de accu. Ik hoef me geen zorgen te maken als ik een week op vakantie ga zonder oplader.

Geeft goed scheerresultaat, met de blauwe knop kun je 1 scheermes gebruiken voor meer precisie.

Paar maanden terug ging het lampje knipperen dat het scheermesje vervangen moet worden na 18 maanden, hij is inmiddels wel vaak op de grond gevallen enzo maar doet het nog steeds. Binnenkort maar eens vervangen.

Aanrader voor een 'braun-man'!

Mr Herman2007 26-02-2011
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Binnen een halfjaar tijd is de Braun kapot gegaan.....eerst de tondeuse, die spontaan uit elkaar viel, en nu gaat het apparaat niet meer uit. Ik hoop dat dit een maandagmorgen product is, want verder ben ik er wel tevreden over.

Bobbie Boegie 05-02-2011
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Ik had hoge verwachtingen van dit apparaat.
Scheer mij al jaren met een Philips, maar ik wow eens iets anders.
Absoluut geen gladde scheerbeurten, ook niet na harder drukken, waarna de huid rood word en soms bloed...
Terug maar naar een Philips dan en de " Philips Nivea for men" met "avanced skin protection" is een ware verademing. Heel zacht scheren met een automatisch bijgevoegde Nivea Shaving Conditioner en hij gaat als een trein. Geen geïrriteerde huid en zo glad als een babypoepje.

LuckyStar 18-01-2011
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Ben zeer tevreden over deze Braun 360-3.
Het scheerapparaat voelt heel degelijk aan en de tondeuze is een stuk steviger dan die van de Philips.
Het scheerresultaat is zondermeer goed en ik heb geen last van huidirritatie meer. Je kunt hem makkelijk schoonspoelen onder de kraan. Ik vind deze 360-3
zelfs mooier dan de iets duurdere 380.
Hij maakt wel iets meer lawaai dan de Philips, maar daar ben je snel aan gewend.
Kortom: de Braun 360-3 is een prima scheerapparaat die volledig aan mijn verwachtingen voldoet.

steins87 13-01-2011
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Erg fijn apparaat. Hiervoor scheerde ik met een Philips maar kreeg hiervan last van mijn huid na het scheren en kreeg lange haren moeilijk weg. De Braun scheert een stuk comfortabeler en krijgt ook makkelijk de langere haren weg.

Wil B. 07-11-2010

---------- update review 07-11-2010 ----------
Moet mijn beoordeling van 10.08.2009 helaas verder naar beneden bijstellen. Hoewel ik van mening blijf dat het een mooi, goed in de hand liggend apparaat is, kan ik mij er beslist niet mee glad scheren. Achteraf altijd het gevoel, dat het beter kon. Heb dan ook terug gegrepen op mijn oude Braun Syncron 7515. Hoewel hiervan de accu stuk is, dan maar met het snoertje naar het stopcontact. Na reclamatie per mail bij Braun kreeg ik het (geautomatiseerde) antwoord, dat ik de bon voor een "gratis doseerbol" voor de wasmachine op internet kon vinden. Op een brief werd vervolgens niet gereageerd. Slecht van Braun.

---------- oude review 10-08-2009 ----------
Scheer mij nu zo'n twee maanden met dit apparaat. Fijn in de hand liggend en mooie vormgeving. Scheerresultaat valt mij helaas enigszins tegen, zeker in vergelijking met mijn oude Braun Syncro 7515 gaat het wat moeizamer. Kin wordt b.v. beslist niet glad. Prettig niet storend geluid. Slecht te zien of mesjes schoon zijn, ook na afspoelen onder de kraan. Accu gaat beduidend minder lang mee dan die van de 7515. Wel beschermkapje echter geen etui meegekregen.

betonpoaltie 09-10-2010
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Gekocht ter vervanging van een oude phillips.
Hoewel het scheren met de phillips nog wel eens pijnlijk was na een paar dagen niet scheren, gaat dit ding er wel erg zacht over. Ik heb zeker 3x zoveel tijd nodig voor een scheerbeurt en dan kan ik alsnog met de Phillips de halshaartjes aanpakken; die krijgt de braun gewoon niet weg.
Heel toevallig zag ik vandaag op TV een reclame van Braun met een niet goed, geld terug actie. Het apparaat gaat maandag meteen retour!

GCH 05-03-2010
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Ik doe zelden reviews, maar mijn Braun 360 is werkelijk een miskoop geweest. De tondeuze heeft het nooit gedaan. Het apparaat scheert minder glad dan de Philips en verliest haartjes in het badkamerkastje, waardoor dat smerig wordt. Volgende keer maar weer een Philips!

veryfrank14 13-12-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

goed apparaat. Was gewend om philips scheerapparaat te gebruiken. Goed scheerresultaat

sander_de_jong 28-11-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Na meer dan 20 jaar Philips toestellen tijd voor iets anders. Ik was niet heel erg tevreden meer over de Philipsen, maar misschien deed ik ook te lang met een toestel. Ik wilde ook eens een heel nieuwe techniek proberen.

Tsja: de Braun scheert niet gladder dan een Philips. Ik heb de indruk dat ik eerder op de dag weer baardgroei heb, dus dat de Philips intensiever schoor. Maar ik let er natuurlijk nu ook kritisch op. In het begin was ik hier wel wat teleurgesteld over, nu ben ik er aan gewend. Maar 2 x scheren op een dag is soms geen luxe.

Als je je een weekend niet scheert, is deze Braun beter dan een Philips: de laatste trok lange haren er uit, niet echt fijn. De Braun doet dit beter.

Verder kun je de Braun onder de kraan schoonmaken. Dit werkt echt fantastisch, mijn volgende scheerapparaten moeten dat ook kunnen.

Kortom: de Braun is anders dan de Philips, maar niet beter.

vedro 08-10-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Een goed product opzich, scheert heel netjes, je krijgt het opzich wel voor 92% glad, 100% droogscheren & glad krijgen is onmogelijk denk ik, deze braun 360 komt aardig in de buurt.

Verder is er niet gek veels over te melden, ik ben er tevreden over en kan mee leven met 92% gladheid, wie het 100% glad wilt moet gewoon blijven nat scheren.

DCK 01-09-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Sinds een maand in gebruik, in het begin was het scheer resultaat goed,echter na een paar weken nam het af en sta ik een tijd in de badkamer te scheren en het resultaat is nu gewoon bar slecht.
Wat mijn betreft slaat Braun de plank flink mis, apparaat moet gewoon goed scheren en het resultaat van het scheren mag nooit in zo korte tijd afnemen.Mijn oude Synchro deed het een stuk beter.Dit apparaat gaat bij mij in ieder geval de deur uit en ga wel over naar een ander merk.

jan.linux 13-08-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Enkele weken in gebruik, en vrij tevreden. Ligt goed in de hand, weinig lawaai, scheert glad (bij weinig baardgroei) en de lock functie is handig om kleine plaatsen te bereiken.

Echter als je de gewoonte hebt om je baard enkele dagen te laten groeien lukt het een stuk moeilijker, er blijven altijd wel enkele haartjes staan.

Mijn Philips met roterende de roterende koppen was hiervoor beter, vandaar dat het de volgende keer terug een Philips zal worden voor mij.

daannl2445 02-08-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Ik heb dit scheerapparaat nu ca. een maand in gebruik. Hiervoor zeker 5 jaar een Phillips gehad.

Allereerst moet ik zeggen dat de enkele scheerkop van Braun mij véél beter bevalt dan de 3 roterende koppen van Phillips. Zo is het met de Braun makkelijker om ook de lastige plekjes te bereiken.

Deze Braun scheert zeer glad, ondanks mijn zware baardgroei. Wel is het irritant dat er soms een enkel (iets langer) haartje blijft zitten. Hier kan je dan het apparaat wel 20x langs halen en dan gaat deze nog niet weg. Bij mijn vorige apparaten kwam dit echter veel vaker voor.

Het apparaat voelt degelijk aan en ziet er erg mooi uit. Ook kan je 'm afspoelen onder de kraan, waardoor het makkelijk schoonmaken is.

Al met al, absoluut een aanrader.

wim2003 25-07-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

na 40 jaar nat scheren is dit een verademing voor mij, nu nooit meer een opgezette huid, en gloeiend gezicht,en geklieder in de badkamer.
een goed scheerapparaat ligt lekker in de hand, ook makkelijk met die tondeuse er aan.
er is 1 min puntje aan, de accu is na 2scheer beurten leeg, weet niet hou ander dit ervaren

Ricardo G 27-04-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Geweldig apparaat! Had hiervoor een Philips 6832 van 8 jaar oud. De braun scheert veel gladder! Bijna zo glat als met een mes. Hij ligt heerlijk in de hand en is bijzonder prettig in het gebruik. Echt een top machientje.
Voor mij geen Philips meer.

mavijur 25-03-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Scheerresultaat zonder meer goed. Ligt goed in de hand. Styling prima. Tondeuse helaas evenwijdig aan apparaat. Bij de Braun Synchro staat die haaks erop, hetgeen makkelijker was in het gebruik. Geluid veel prettiger dan dat van de Synchro. Prima opbergdoosje. Helaas geen extra beschermkapje voor de kop.Dat van de Synchro past gelukkig ook als je de opbergdoos tenminste niet gebruikt. Soms wel gemakkelijker. Snoerloos kunnen scheren heeft ook duidelijke voordelen t.o.v. altijd met draad. Schoonmaken is eenvoudig en hoeft m.i. zeker niet altijd met water. Kost nóg meer tijd in de badkamer dan!!

Golem 22-01-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Ik ben van nat scheren overgestapt op droog scheren omdat mijn huid erg geïrriteerd was. Dit scheelt een heleboel. M'n huid voelt prima en ik heb geen rode vlekjes meer.

Het scheert zeker niet zo glad als met een scheermes (zeker rond de kin en hals) maar het is glad genoeg.

Schoonmaken is makkelijk, gewoon onder de hete kraan.

NB: Hij is niet waterdicht zoals in de specificaties hier staat vermeld.

Joop Boelaars 07-01-2009
Geschreven voor: Braun Series 3 360

Ik heb de Braun 360 nu bijna drie maanden in gebruik,dus voldoende tijd om goed te kunnen beoordelen.
Welnu, dit apparaat scheert fantastisch.Superglad,ligt prima in de hand.Alleen de tondeuze vind ik minder handig.