Philips Coolskin HQ7782/16

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Coolskin HQ7782/16 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

J.Terpstra 30-11-2022

20 jaar fijn scheren met slechts één apparaat van Philips.

Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Ik kocht ooit het 'coolskin' scheerapparaat van Philips, type was HQ 7640 in 2002 en na 20 jaar (!) intensief gebruik waren eindelijk de 2AA oplaadbare batterijen aan hun einde. Na bestellen van 2 nieuwe batterijen (10 euro) en ze aan elkaar solderen (de + gaat aan de -) en het nodige interne schoonmaken van de binnenkant van het apparaat doet hij het weer. Tevens heb ik de tandwieltjes opnieuw en voorzichtig gesmeerd en hij loopt weer als een tierelier. Ik ben inmiddels aan de derde set met scheerkoppen toe. Kortom met een beetje handigheid en voorzichtig de zaak demonteren en monteren heb ik weer een goed werkend scheerapparaat. Oprechte hulde aan Philips voor hun geweldige spullen. 20 jaar een fijne metgezel thuis en op reis. Dit scheerapparaat is ongelofelijk sterk en mooi van vormgeving en bedieningsgemak ++++++++++ zo dat moest ik even kwijt :-)

J.Terpstra

Koos2 22-06-2008
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Langer dan 2 jaar in gebruik, en in tegenstelling tot sommige andere reviews geen enkel probleem ondervonden met de techniek. Gewoon betrouwbaar, met goede scheerresultaten. Ook accu gaat nog steeds makkelijk een vakantie van 2 weken mee.

RtH 26-05-2008
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Daar ben ik weer en wederom met hetzelfde euvel: het apparaat doet niks meer grr. De standby tijd was de laatste weken al niet goed meer en nu heeft ie er helemaal de brui aan gegeven.
Voor een nieuw apparaat met die prijs is de levensduur van 16 maanden tekort. Philips faalt hiermee hopeloos. Ik moet voor de 5e keer in 6 jaar een nieuw scheerapparaat uitzoeken. De winkelier is tot nu toe steeds coulant geweest maar de laatste keer liet hij duidelijk blijken dat het nu ophield. Op zich begrijpelijk maar aan de andere kant een apparaat dat na 16 maanden stuk gaat, is geen goed product en zou gratis vervangen moeten worden.
Probleem is dat ik dat natte scheren met een elektrisch scheerapparaat geweldig vind. Hopelijk zijn er inmiddels andere merken die dat ook hebben. Maar even op Kieskeurig zoeken....

kliederaar 03-05-2008
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Bij mijn vorige Cool Skin (6761) gingen de schijven met gleuven samen met de mesjes draaien ten opzichte van het deksel. Nadat de 8060 niet beviel, vond ik na lang zoeken nog een 7782. Bevalt prima. Zo hebben de schijven niet langer kleine inhammen die worden vastgehouden door minuscule inkepingen in de aandrukplaat, maar hebben ze grote nokken die worden tegengehouden door diepe inkepingen in het deksel. Daardoor zullen ze pas bij een veel grotere weerstand gaan draaien. Jammer dat Philips dit model niet meer maakt.

D. de Groot 27-08-2007
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Inmiddels heb ik dit apparaat anderhalf jaar in bezit. Helaas ben ik er al twee keer mee terug geweest naar de winkel omdat het apparaat niet meer reageert. Het wordt dan opgestuurd naar Philips, dat duurt vier tot zes weken. Mooi balen voor zo een duur apparaat. Het resultaat bij nat scheren is goed, droog minder. Makkelijk in gebruik.

Mr Rob-M 08-06-2007
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Over dit apparaat ben ik zeer ontevreden.

Het scheerresultaat is voor mij eigenlijk ideaal te noemen, ik heb met weinig irritatie een redelijk glad scheerresultaat. Hiervoor had ik de goedkoopste en eerste versie van de coolskin en die deed het eigenlijk net zo goed (zonder flexibele koppen en heel deze poespas)

Echter vind ik het apparaat de grootste flop van Philips ooit en ik zal er dan ook geen meer kopen. Als elektrotechnicus en engineer kan ik me alleen maar doodergeren hoeveel bugs, fouten en slechte onderdelen het apparaat bevat.

Een kort verhaaltje; Na 2 maanden viel het apparaat tijdens het scheren uit en wilde niet meer starten. Oké dit kan natuurlijk gebeuren, maar nadat ik bij de winkel was geweest zakte de moed me in de schoenen. Het duurde bijna 3 weken voordat ik het apparaat terughad (deels ligt dit bij de winkel, deels bij Philips) dus terug naar het mes. Toen ik het terugkreeg had ik een nieuw apparaat, prima, maar niet heus. Na 3 weken had ik precies hetzelfde, hij ging niet meer aan. De knop door het scheerapparaat heen proberen te drukken heeft tot gevolg dat deze wel aangaat. Na een minuutje scheren valt hij echter weer gewoon uit, een slecht contact in de aan/uit toets dus. Dus ik weer naar de winkel, nadat de winkelier nog durfde te zeggen normaal krijgen we ze nooit terug kon ik dat scheerapparaat wel ritueel verbranden. Na wederom een week of 4/5 zonder scheerapparaat te zitten had ik weer een nieuwe. Precies hetzelfde probleem heb ik nu nog steeds met dit apparaat, maar in mindere mate....uiterst teleurstellend maar wegbrengen heeft geen zin want dan krijg ik een nieuwe, met dezelfde rot knop erop. Geld terug dat kan natuurlijk niet, en een ander apparaat ook niet.

Misschien dat het in het type zit, maar in mijn ogen zijn er tijdens het ontwerp en constructie van dit apparaat grote fouten gemaakt en heeft philips flink wat steken laten vallen. Het grappige is nog dat dit zo'n beetje de duurste serie is, terwijl ik de vorige serie die je toen nog voor 90 gulden kocht 3 jaar heb gebruikt zonder problemen tot de accu op was.

Toch maar naar Braun overstappen dan lijkt me.

Het lijkt me duidelijk dat ik iedereen dus aanraad om dit model in ieder geval zeker niet te kopen.

Rob1234 29-03-2007
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Na 2 1/2 jaar twee apparaten versleten. Van het eerste apparaat begaf de accu het na 1 1/2 jaar. Hiervoor een nieuwe retour gekregen. Die begaf het binnen het jaar. Het systeem van nat scheren ervaar ik als zeer prettig maar dit apparaat deugt natuurlijk niet!
Kwaliteit/prijs verhouding is bijzonder laag! Ik zou het zeker niet aanraden om dit apparaat te kopen.

iafilius 13-02-2007
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

+/-8 maanden in bezit, en nu gaat de accu nog maar 4 a 5 dagen mee en dat terwijl ik hem niet eens gebruik.
Kortom een call aangemaakt bij philips, en 'k ben reuze nieuwskierig naar het verdere erloop hiervan.
Verder:
-de lader is erg fragiel en topzwaar. is duidelijk niet op het scheerapparaat afgestemd.
-Kan dus niet 24x7 in de lader blijven staan.
-de losse tondeuze is wel erg onpraktisch.

Scheert wel heerlijk!

Fred1965 05-02-2007
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Nu ruim een half jaar in gebruik en zeer tevreden. Accu gaat lang mee (>6-8 weken) en is snel opgeladen (<2 uur). De lotion is zeer plezierig (zeker de donkerblauwe). Het ophang systeem werkt ook goed, zeker in douche. Wisselen naar tondeuze is lastiger als je deze dagelijks moet gebruiken (ik gelukkig niet)

RtH 16-01-2007
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Dit is mijn derde coolskin in 3 jaar. Vorige twee gingen na een jaar stuk .
Toen afgelopen augustus dit type gekregen en die wordt nu ook weer
teruggestuurd. Weer hetzelfde euvel, doet totaal niks meer.
Ik vind het scheren met de coolskin nog steeds super maar ik wordt er niet
goed van dat ie steeds stuk gaat. Zit dan ook te twijfelen of ik wel weer een
coolskin moet nemen als ik een andere mag uitzoeken.

Frank In 't Groen 29-08-2006
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Zeer goed apparaat voor iemand met een gevoelige huid. Scheert zeer glad,
zonder irritatie (na gewening). Ik was gewend mij nat te scherren met Gillette
en Wilkinson, maar dit scheert gladder en comfortabeler. ik heb het apparaat nu
een paar maanden en het bevalt me prima.

Frankie2108 29-08-2006
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Perfect apparaat. Doet wat ie moet doen. Scheert met de lotion zeer glad,
zonder irritatie.

ArieTnl2006 08-08-2006

Apparaat in januari 2006 aangeschaft scheert goed maar is al voor de tweede
keer in reparatie. Heb zo'n mijn bedenkingen omtrent de kwaliteit. Bij
reparatie 3 1/2 week zonder scheerapparaat. Dit is een goed apparaat voor
iemand die een baard wil kweken. Ben het nu dan ook zat en verwacht een nieuw
apparaat hier zit volgens mij een fabrieksfout in.

joseph_be 05-03-2006

Dit is reeds mijn 2de coolskin apparaat. Het vorige was het eerste dat werd
uitgebracht en voldeed zeker. Ondertussen heb ik wel ook een tijdje nat moeten
scheren, en op dat gebied is er veel verbeterd aan de mesjes vind ik.
Mijn beoordeling na 2 maanden is dat mijn eerste apparaat beter was dan het
huidige, en dat ik mij ernstig aan het bedenken ben om mij nat te scheren. De
gel is namelijk op enkele jaren tijd ook bijna verdrievoudigd in prijs...

ArieT 04-01-2006
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Had hiervoor een Braun Freeglider maar daar loopt na meer dan een jaar gebruik
de shaving conditioner met stralen langs het apparaat. Fout in de constructie
meer geen gratis herstel.
Dit apparaat nu een week in gebruik, moet hier aan wennnen. Is zo scherp als
een scheermes. Advies: niet te hard drukken en niet te ver onder in de hals
scheren. De nivea lotion is voor mij niet geschikt om mee te scheren, teveel
cooleffect waarbij het lijkt of dat mijn gezicht in brand staat. Gebruik mijn
eigen scheergel en dat bevalt prima. Het scheerresultaat is goed. Zie ook de HQ
7780, deze heeft alleen wat minder toeters en bellen. De HQ 7780 bij mij wat
moeilijker te leveren. De oplaadtijd is hetzelfde.

kees van gompel 30-12-2005
Geschreven voor: Philips Coolskin HQ7782/16

Na een paar maanden was dit apparaat al stuk.
Via de winkelier teruggestuurd , philips stuurde het weer terug. Het toestel
moest eerst gereinigd worden. Tja het was gereinigd maar ik was vergeten het
naar de stomerij te sturen.
Wat een slechte service zeg. Bah nare smaak aan dit apparaat ovrgehouden. Zit
nog steeds zonder.

addicks 13-09-2005

al jaren een 3-kops Philips gehad, echter deze was, na het al een keer
vervangen van accu en koppen, toch echt op. Na het lezen van diverse
commentaren over het nat scheren met een coolskin, heb ik het maar eens
geprobeerd en ik moet zeggen ik ben aangenaam verrast. Dit apparaat doet niet
onder in vergelijking tot het nat scheren met mesjes.

Don3 25-05-2005

Gebruik me hele leven al mesjes en heb 3.5 jaar geleden een Philips apparaat
gebruikt met zeer ontevreden resultaten. Het irriteerde mij en scheerde niet
glad. Daarom nooit meer een apparaat gebruikt.
Vorige maand kocht ik deze Philips op vakantie en tot nu toe is dit mijn
ervaring.

Nat scheren is erg glad en zelfs gladder dan mesje! Ik gebruik hierbij geen
nivea cream, maar eigen scheerschuim. Heerlijk glad, maar je bent zeker 3x zo
lang bezig om te scheren en in je nek blijven er altijd haartjes. Kortom glad,
maar niet snel en ook niet helemaal schoon.

Droog scheren gaat iets sneller en is iets schoner. Echter bij mij irriteert
droog scheren en daarom doe ik het liever niet.