Philips HQ8140

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HQ8140 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

RobertdeVries 05-03-2009
Geschreven voor: Philips HQ8140

Ik heb hem nu circa 2 jaar in huis en hij valt heel erg tegen.

Ik heb een steveige baardgroei en ik krijg het er nauwelijks af. Daarnaast is de power-knop veel te groot, zodat hij regelmatig uit gaat tijdens het scheren. Voor mensen met een lichte baardgroei kan het best een goed apparaat zijn, maar voor mij is het dat zeker niet. Wordt echt erg irritant.

Voordelen:
-Laadt super snel op
-Accutijd is ruim voldoende
- ziet er goed uit

Nadelen:
- scheert erg slecht
- te grote power-knop
- soms erg pijnlijk bij het scheren (trekt de haren er uit)
- scheerresultaat is onvoldoende
- valt erg makkelijk uit elkaar

Conclusie: Voor mij persoonlijk is het een grote miskoop!

Adriaan3 03-10-2008
Geschreven voor: Philips HQ8140

Ik heb dit apparaat nu 2 jaar in mijn bezit. Ik laad de accu pas op als hij leeg is en die houdt het nog elke keer erg lang uit. Ik heb een gevoelige huid maar dit apparaat geeft mij nooit irritatie. Hij is makkelijk af te spoelen en hij laadt snel op. Dit is mijn beste philips tot nu toe. Een aanrader wat mij betreft. Hij scheert super glad en toch blijft de huid zacht en mooi. Er zit een tondeuse achterop, maar deze gebruik ik hooguit eens voor een bakkebaard. Verder heb ik niet veel nodig, dus dar kan ik niet over oordelen

Henk Zelf 23-08-2008
Geschreven voor: Philips HQ8140

Op zich helemaal niet ontevreden over de scheerresultaten. Redelijk snel en aardig glad.
Alleen dat het apparaat na 20 maanden niet meer oplaadt (en het dus niet meer doet), vind ik vies tegenvallen.
Van een dergelijk apparaat mag je toch wel een levensduur van een jaar of 6 verwachten.

mahler 23-08-2008
Geschreven voor: Philips HQ8140

ja eerst denk dat ding scheert niet! hij is zo stil,maar deze meest recente serie van philips is snel en comfortabel vooral voor de rechte haartjes veel beter nog dan z,n cool-skin voorgangers.maar door het gebruik van enige huidlotion(iets vettig) zijn de sheerringen compleet gaan vervetten en scheren ho maar! met heet water uitspoelen lukt niet ,na uitspoelbeurt komt het verwarmde vet uit de scheerkappen naar buiten toe ,erg vies dus ,met de coolskin was dit probleem er niet.toch is de ontwikkeling een forse stap vooruit,de afwerking is matig de aan-uit knoppaneel heeft een speling van wel 2 mm op het apperaat ,er kan flink wat water inlopen

ed70 21-06-2008
Geschreven voor: Philips HQ8140

Pas een paar dagen in bezit maar scheert gewoon goed. Heb nog gekeken naar braun 9595, toch een heel duur apparaat. Mijn oude braun slaat graag platliggende haartjes over en daarom voor de veel goedkopere philips gekozen. Deze voldoet erg goed. Met het aan uit knopje moet je voorzichtig zijn, maar dat is een kwestie van vastpakken. Ben er erg blij mee, fijn apparaat .

dennis vd wal 20-02-2008
Geschreven voor: Philips HQ8140

Als je droog scheert en op zoek bent naar een nieuw apparaat kan ik deze zeker aanbevelen.
Hij scheert lekker zacht en ik krijg geen last van een rode huid, waar ik wel vaak bij andere apparaten last van heb gehad. Ik heb zelfs niet hoeven wennen hieraan.

Bovendien kan hij lang mee. Ik heb hem twee weken in bezit en pas 1 keer hoeven opladen. En hij laadt ook nog eens supersnel op.
Hiervoor had ik een philps van 70 euro, maar die moest 8 uur opladen en dan kan ik er 10 minuten mee scheren.
Dit is zeker een aanrader met een handige standaard en reisetui.

lex63 25-11-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Heb dit scheerapparaat zaterdag gekocht.

Mijn eerste bevindingen zijn zeer positief, het lijkt mij een prima scheerapparaat. Wel is duidelijk geworden dat hij toch niet al te best tegen water kan. Ik ga hem dan ook droog gebruiken, minder kans op problemen lijkt mij.

Wat direct opvalt, is dat hij weinig lawaai maakt, de koppen draaien langzaam resultaat veel minder herrie in vergelijking met andere scheerapparaten “erg prettig”

Ook de standaard waar het apparaat zo opgeklikt kan worden vind ik erg handig.

Er bestaan altijd betere scheerapparaten ook duurder tot €400, - aan toe.

Qua prijs kwaliteitverhouding is dit een fijn scheerapparaat.

lex

acufex 08-11-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

De Philips HQ 8140/16 - Speed XL ruim twee maanden in bezit en ben er zeer tevreden over.

Voordelen:
Scheert uiterst snel en glad.
Laad op binnen enkele minuten.
Bijna geruisloos.
Design is modern en ziet er netjes afgewerkt uit.

Nadelen:
Eerste dagen lichte huidirritatie gehad.
Oplaadunit enigszins instabiel, deze had wat degelijker uitgevoerd mogen zijn.

Opmerkingen:
Het schoonmaken doe ik uitsluitend droog zoals altijd, nat schoonmaken heeft wat mij betreft geen meerwaarde.
Heeft wat betreft het vasthouden geen problemen opgeleverd met de aan/uitknop.

Oordeel:
Al met al een fijn scheerapparaat met een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Een aanrader voor iedereen die niet te veel geld wil uitgeven voor een scheerapparaat.

Jack G 25-10-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Heb nu ruim 2 jaar in gebruik. Binnen garantietermijn begaf het vanwege een defecte aan-uitknop. Na vervanging nu ruim een jaar later begaf het opnieuw vanwege zelfde defect.
Scheerresulaten redelijk, snor en onder neus geeft altijd problemen. Ook bij een paar dagen niet scheren koste extra veel tijd en moeite om te scheren.

Gerrit H2007 25-10-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Scheert zonder meer goed, Echter de duurzaamheid laat zeer te wensen over. Na 1.5 jaar weigert hij dienst en na demontage blijkt dat er water in het binnenste
gedeelte is gekomen. De motor is rood verroest !

Wienelie Wup 24-09-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Na het apparaat bijna 3 maanden gebruikt te hebben kom ik met de volgende beoordeling:
Pluspunten:
1 Scheert snel, ben ik plm 3 minuten klaar (met vorig apparaat plm 10 minuten)
2 Scheert redelijk glad
3 Is goed stil
4 Geen hinderlijk snoer tijdens het scheren
Minpunten:
1 Apparaat opent soms tijdens het scheren, je moet dus behoedzaam bewegen
2 Scheren niet honderd procent pijnloos
3 Kom niet dicht bij de neus, want dan hapt het apparaat soms aan je neushaartjes
4 Tijdens scheren kan het gebeuren dat je per ongeluk de aan/uitknop raakt en het apparaat stopt
5 Twee weken scheren op één acculading lukt net niet als je dagelijks scheert

Parkietenpiet 13-08-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Na jarenlang scheren met een Remington en daarna een Braun ben ik toch overgegaan op de Philips 8140-16. En ik moet zeggen dat het een vooruitgang is. Scheren is sneller en gladder. Minpunt is dat mijn laatste Braun wel dieper schoor, maar die liet weer de helft van de haren staan. Voor de rest is dit een goed apparaat. Ik deze alleen nog maar droog schoon gemaakt en dat was binnen 3 minuten gebeurd. Nat schoonmaken nog niet geprobeerd. Ben alleen benieuwd of er verschil is tussen de 8140 en de 8140-16? Moet nog wel wennen aan de andere scheerkop, maar da's binnen een paar dagen voorbij.

mozus 11-08-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

ben zeer te spreken over dit apparaat. dit vooral vanwege het scheerresultaat en de prijs-kwaliteitverhouding. Begrijp echt helemaal niks van de negatieve recensies in deze column: men moet het apparaat zeker aan het verkeerde kant hebben vastgehouden of hiermee een egel proberen te scheren om hierover te kunnen zeuren!!!
Dat hij daarna gewoon met heet water kan worden afgespoeld - is nog een prettige ontdekking voor mij; scheer mijzelf om de 2 dagen en ben daarbij bijna netzo glad als met scheermesjes.
kortom: voor iedereen een aanradertje, van harte!

Atomix9 18-07-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Ik moet me aansluiten bij de gehele review van: eus1231.

Alleen het punt van de geirriteerde huid heb ik dan niet. Maar dat kan ook bijna niet als hij niet scheert! In 1 woord WAARDELOOS dat is voor mij dit scheerapparaat. Ik baal hier flink van.

Overigens heb ik contact gezocht met de Philips klantenservice, zou eerst nieuwe scheermessen krijgen, dat ging niet door.Men had de productspecialist bij Philips zelf geraadpleegd. Men legde mijn klachten uit als wellicht verkeerd gebruik. Ik moet langer scheren, veel bewegen (op het gezicht) en harder drukken. Alles geprobeerd, maar helaas. Mijn scheerapparaat van 6 jaar oud (nu een defecte batterij) , doet/deed het stukken beter!

Dit laatste feit ook doorgegeven. Toen kwam men niet verder dan, had u beter een goedkoper type kunnen kopen, met het oudescheersysteem. Deze is ruwer voor de huid, maar scheert daardoor wel beter. Ja helaas pindakaas, daar heb ik niets meer aan als ik al een duurder model heb gekocht. Omruilen gaat niet meer omdat ik over de 2 maands termijn zit.

Alhoewel ik goed ben geholpen door Philips klantenservice (ze belden zelfs terug!) geeft de uiteindeiljke uitkomst mij een zeer onbevredigend gevoel. Zit met een duur scheerapparaat die (voor mij) niet goed werkt en zie er uit als een baardaap elke dag :-(

Moet toch maar eens gaan denken aan rechtsbijstand ofzo. Wellicht dat een briefje richting Philips nog iets uithaalt. Vind gewoon dat het ding niet voldoet aan de verwachtingen die je van zo'n apparaat mag hebben.

stoppel1 15-07-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

prachtig apparaat! Voor iemand met een babyhaartjes op zijn wangen dan. Voor mij is het een waardeloos ding. Momenteel scheer ik me met mijn oude apparaat voor tot het dikste weg is. vervolgens ga ik er nog overheen met dit scheerapparaat. Doe ik dit niet dan slaat hij vast. Kortom wel kijken niet kopen!!

eus1231 19-06-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Tegenvaller: Overgestapt op dit apparaat vanwege een kapotte kop van mijn vorige HQ 8870, deze was nl. gevallen. De verkoper beveelde me dit apparaat aan ter vervanging.

De bevindingen hieronder zijn ten opzichte van mijn vorige Philips (HQ8870 met HQ8 koppen).
De 8140 heeft HQ9 koppen.

- Scheren duurt 2x zo lang -> SPEED/XL ??? eerder SLOW/S
- Geïrriteerde huid (maar deze heeft ook niet het Sens knopje, mijn oude wel). Ik ga toch niet de 9000 serie proberen omdat ervaringen hieronder beschrijven dat de Sens stand nog trager is.
- Hij is idd wel stiller ten opzichte van de HQ8870.
- Oude model met HQ8 koppen scheert bij mij veel beter en sneller.
- Ligt minder goed in de hand als de HQ8870 en voelt wat minder degelijk aan.

Ik ga gebruik maken van de 2 maanden regeling en ga mijn oude Upgraden of een soortgelijk HQ8 scheerapparaat kopen.

Husfadr 16-06-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Abominabel, dit apparaat. Niet te vergelijken met nat scheren! Haartjes worden half afgeschoren, helemaal geen glad scheerresultaat. Tegen de haargroei inscheren maakt niet uit. 's Avonds weer net zoveel baard, of meer. Ik houd het bij nat scheren. Echt niet te vergelijken! Niet kopen, dit apparaat.

justaslong 09-06-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

uitstekkend ding, dacht niet dat zo'n sheerresultaat met een elekrisch apparaat kan worden bereikt. Geen huidirritatie, uitslag, niks vanaf het eerste gebruik! Vooral voor deze prijs voor iedereen een aanradertje: stap af van die scheermesjes; zonde voor tijd en water! en elke dag sexy glad geschoren

Flintstone 02-06-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Wat een karig scheerapparaat is dit!! Scheerresultaat is zwaar onder de maat. Zeker in vergelijking met nat scheren! Absoluut niet aan te bevelen dus. Alleen als je je 1 per week scheert, misschien. Maar dat geldt niet voor mij, vandaar de bijnaam. Kortom: niet kopen dit ding!

Lettermans 26-05-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Een scheerapparaat gekocht naar aanleiding van de reviews hier. Deze was in de aanbieding bij de winkel en het valt allemaal niet tegen. Die oplader is een beetje onzin, want je kan dus net zo goed zonder dat ding opladen. Bovendien is er een kans dat het scheerapparaat valt, dus.... Uiteraard niet zo glad als mesjes, maar voor mij voldoende. Weinig geluid, makkelijk schoon te maken met water (was een aangename verrassing voor mij) en als je met de hand af en toe je vel strak trekt, gaan ook de laatste haartjes mee.

Testi Turtle 13-05-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Philips maakt prima scherende apparaten. Ik heb er al weer een heel stel versleten. Ook dit apparaat scheert prima, misschien wel het beste van alle apparaten die ik tot nu toe in bezit heb gehad. Helaas moet ik de laatste jaren constateren dat de levensduur van de scheerapparaten van Philips hard achteruit loopt. Vroeger kon je er makkelijk 5 tot 6 jaar mee toe. Tegenwoordig mag je blij zijn als het masjien zonder gebreken de 2 jaar haalt. Bij mijn laatste (Coolskin) sheerapparaat, die het na twee jaar begaf, kwam ik er ook nog eens achter dat de fabrikant het apparaat niet meer ondersteunde (geen nieuwe printplaat meer) Het aanbod om dan maar een nieuw apparaat te kopen tegen 30% korting vind ik ronduit van de ratten! Toch, omdat de Philipsapparaten zo goed scheren, met enige tegenzin maar weer een nieuwe gekocht. Ook bij andere Philipsapparaten gaat het wat levensduur betreft trouwens de verkeerde kant op. Vroeg of laat prijs je je toch een keer de markt uit.

f van heur 12-05-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Naar aanleiding van de reviews dit apparaat gekocht. Bij de aanschaf een hoop flauwekul van de verkoper moeten aanhoren dat een duurdere versie langer mee ging qua scheerkoppen en een sterkere motor had, maar wat maakt dat allemaal uit met 2 maanden omruilgarantie en 2 jaar gewone garantie ?

Apparaat maakt op zich een degelijke indruk en is inderdaad erg stil. Ik vermoed dat dat ligt aan het feit dat het motortje in een waterdichte of bijna waterdichte behuizing zit. Dempt wrsch het geluid behoorlijk.

Voor de rest is het scheerresultaat goed genoeg. Ik ga er vanuit dat deze, net als mijn vorige oplaadbare Philips, een jaar of 6 a 7 mee gaat.

save 29-04-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

ik had hiervoor de hq5812 in bezit, maar na 2,5 jaar scheerde dat ding echt belaberd, dit apparaat scheert best goed. je hebt een glad scheerresultaat dat 2 dagen stand houdt. alleen duurt het scheren best lang met dit apparaat rond de 10 min, hij verwijderd geen ingegroeide haatjes, tenzij je de tondeuse over je wang scheurt. maar voor een man met een niet al te sterke baardgroei is dit een aanrader.

René2000 07-04-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

Een goed apparaat dat prima scheert, accu houd het lang vol. Ik vraag me af of hij idd weinig toeren heeft, het is gewoon een heel stil apparaat dan lijkt het of tie weinig toeren draait. Het scheert gewoon supper en is makkelijk schoon te maken. Nu één maand in mijn bezit.

age 03-03-2007
Geschreven voor: Philips HQ8140

ik heb nu dit scheerapparaat een paar weken in mijn bezit,en ik moet zeggen dat het resultaat uitstekend is.het is wel waar dat het apparaat niet zoveel toeren maakt,maar dit zie ik alleen als een voordeel,want hij maakt lang niet zoveel herrie als zijn voorgangers.
een echte aanrader.