Motorola Droid RAZR 16 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola Droid RAZR 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

remcob2 31-07-2012

Aangezien mijn Sony-Ericsson toestellen het einde van het 2 jarig abonnement altijd met diverse mankementen haalden, overgestapt naar een ander merk. Volgens consumentenbond is dit toestel een van de beste op dit moment. Wat mij meteen positief opviel t.o.v. van mijn oude Xperia: veel mooier scherm, beter bereik, beter geluid, veel sneller, meer geheugen en een veel gevoeliger scherm. De mini hdmi aansluiting is fijn om filmpjes/foto's op de flatscreen te laten zien in super kwaliteit. Het toestel is erg degelijk gemaakt met Kevlar behuizing ("bullet proof"!), gorilla glass (krasvrij) en de interne electronica is geseald tegen wateroverlast. Vergelijk dat maar eens met de plastic htc modelletjes! Ook Samsung en Apple kunnen hier niet tegenop. Over de schermvergrendeling is goed nagedacht: je kunt de muziekspeler gewoon bedienen zonder de vergrendeling te moeten verbreken (idem met geluid uitzetten) en je kunt rechtstreeks vanuit de vergrendelde toestand de camera aanzetten om snel een foto te maken. Foto's en film kwaliteit is prima. Een paar minpuntjes tot nu toe: 1) er is geen fysieke camera knop, waardoor je op het scherm moet tikken voor een opname, wat de kans op beweging vergroot, 2) op de zelf toegevoegde micro sd kaart kan ik alleen media opzetten en geen applicaties, 3) je hebt een micro sim kaart nodig (gratis gekregen bij vodafone), 4) de synchronisatie van muziek van pc naar telefoon: je kunt muziek (foto's e.d.) streamen vanaf je pc als die aanstaat; echter als een nummer meermaals op de pc staat, komt deze bij synchronisatie ook meermaals op de telefoon.

Helmoet Nieder 30-03-2012

Na lang wikken en wegen ben ik toch overgestapt van HTC naar Motorola. Vroeger ook vaak motorola telefoons gehad en altijd naar de volle tevredenheid.

Veel op internet reviews gelezen over dit prachtige toestel. Ik heb dit toestel nu zo'n 2.5 maand in bezit en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Hij is ten eerste supersnel, ziet er strak uit, super scherp amoled scherm. Eigenlijk kan ik geen minpuntjes aan dit toestel ontdekken. De batterijduur is idd verbeterd net als de camera zoals in de vorige review al is aangegeven. Voor mensen die eens wat anders willen is dit een prima toestel.

Oja en wat ook nie onbelangrijk is voor een telefoon, de belkwaliteit !! echt super duidelijk !! kortom motorola een dikke tien voor dit toestel.

Waanzinnig 28-03-2012

Ben nu sinds 2 maanden in het bezit van dit "juweeltje"

De nieuwe MOTOROLA RAZR is een ongelooflijk toestel. Mijn vriendin haar I-Phone staat er maar bleekjes bij. Een zéér snel apparaat , het touchscreen is ongelooflijk soepel, beter dan de I-Phone. De ongelofelijke bedieningen , het prachtig scherm is een voldoening voor een echte fanaat. een van de key-features van het toestel, toch ook wel het uiterlijk. Het dunne design in combinatie met de prachtige materialen waarvan het toestel is gemaakt, zorgt er voor dat de Motorola Razr een sjiek uiterlijk krijgt, wat zijn geld meer dan waard is. Naast dat het materiaal mooi is om te zien, is het ook sterk. Dit is een groot voordeel ten opzichte van concurrenten.

Na de update naar android 2.3.6 van 26-03 is de batterijduur nog eens sterk verbeterd. Hij gaat nu 2 dagen mee en dat is een stuk langer dan mijn vorige telefoon de htc desire. Verder is de camera functie door deze update ook enorm verbeterd. Dus voor iedereen die eens wat anders wil dan de standaard toestellen zoals HTC (saai uiterlijk) , Samsung( Wel erg veel plastic) en noem ze allemaal maar op, deze MOTOROLA RAZR is in één woord “waanzinnig”

De jakhals 21-03-2012

Ik heb de motorola razr nu een maandje in bezit. En moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Superscherm, geluid is prima en hij is erg snel. Had hiervoor altijd tot volle tevredenheid een HTC, maar omdat ik is wat anders wou proberen nu deze.

De mensen die last hebben van wazig scherm, denk echt dat je dan een maandagochtend produkt hebt ontvangen of de 1e release van deze telefoons. Maar om dan direct aan te geven dat het een prut toestel is vind ik wel erg kort door de bocht. Als je je probleem had gemeld dan neem ik aan dat je hem had om kunnen ruilen voor een goed toestel. Ik ben er uitermate tevreden over en van vastlopers heb ik nog geen last gehad. Motorola is wat mij betreft helemaal terug in de mobiele telefonie. Het enige jammere is dat je ze nie bij de standaard telefoon bedrijfen kunt kopen.

Insight 21-02-2012

Ben het volledig met Kiwi79 eens.
Loop tegen dezelfde problemen aan en met name het scherm is erg beroerd... Heb gelezen dat met name de eerste batch hier last van heeft, deze zal ik wel hebben getroffen dus vandaar mijn magere cijfers.
Bovendien krijg ik de indruk dat iemand van Motorola hier de cijfers een beetje probeert op te krikken (twee keer een "Johan" met astronomische cijfers?!)... kan het me niet voorstellen.

Heb mijn Razr ingeruild voor een ander Android toestel, deze bevalt stukken beter, super scherm en meer mogelijkheden en bevind zich overigens in dezelfde prijsklasse (HTC).

Op zich een super mooi toestel die Razr en niet iets wat je dagelijks ziet maar het ontwerp, materiaal en (bouw)kwaliteit laat gewoon te wensen over als ik het vergelijk met de concurrentie...

johan154 03-02-2012

Echt een aanrader!! Maar niet de update doen want daar word de bel kwaliteit niet beter van!! Gewoon standaard echt superphone!! Super snel en super foto en film. Heel erg gebruiksvriendelijk! Super mooi scherp scherm zonder waas bij mij!! Mooi design. Mooi geluid en totaal geen vast lopers gehad. Op die update vlinder na kan ik me geen betere telefoon bedenken!!

Topper!!

johan2601 03-02-2012

Prachtige. Telefoon echt super!! Nog nooit zo een snelle android telefoon gezien!! Alles werkt supersnel en super soepel
wat betreft de verhalen over groene waas .....onbegrijpelijk want het scherm is super scherp bij mij nog nooit vastgelopen.erg gebruiksvriendelijk toestel goed geluid goede camera!! Er is wel 1 ding als je het toestel koopt dan moet je hem niet updaten want de originele firmware werkt beter vooral de bel kwaliteit!

Gewoon een aanrader!!

Kiwi79 02-02-2012

Ik heb de Motorola Razr telefoon 14 dagen kunnen proberen alvorens ik hoefde te beslissen...
Heb de telefoon zakelijk in gebruik dus redelijk objectief kunnen testen.

Mijn vielen de volgende dingen op die ik niet van een telefoon uit deze prijsklasse verwacht:

-Slechte geluidskwaliteit van de speaker (KPN netwerk).
-Korte accuduur
-Kevlar afwerking oogt solide echter voel je onderliggende delen (bollende accu o.i.d.)
-Kierende behuizing rechts onder
-Groene waas over het scherm, met name bij automatische helderheid
-Vreemde groen/zwarte vlekken in het scherm (valt met name op als je in het donker een filmpje kijkt)
-Beperkte instellings mogelijkheden (Motorola heeft aardig wat beperkingen in het Android systeem toegepast).
-Aardig wat vastlopers / reboots
-Slecht WiFi bereik
-Tegenvallende resolutie van het scherm (op papier vreemdgenoeg wel goed)

Even voor de duidelijkheid: de Razr draaide op Android 2.3.5 (01.6.5.1-73)

N.B. Inmiddels heb ik de Motorola omgeruild voor een HTC Sensation XE, deze heb ik nu ruim een maand.

gewoonsven 04-02-2012

Beste Kiwi,

Jammer dat jij zulke slechte ervaringen hebt met de Razr, op het forum van Tweakers is echter te lezen dat alleen de telefoons met een bouwdatum van voor 21 oktober de groene waas hebben. Het aantal vastlopers en reboots kan ik mij ook flink aan storen, ik hoop dat motorola dit met een software update op kan lossen.

De beperkte instellingen kan ik me weer helemaal niet in vinden, heb je hier een voorbeeld van? Ik ben juist helemaal weg van de app motocast, waarmee je overal je films en series die je op je pc hebt staan af kan spelen. Het slechte Wifi bereik is al verminderd door de laatst uitgegeven software update.

De sensation XE is ook een heel goed toestel, die heeft mijn vriendin ook naar alle tevredenheid!

gewoonsven 01-02-2012

Afgelopen week was het tijd om mijn Htc desire HD te vervangen. Ik heb altijd heel veel plezier met dit toestel gehad, en hij heeft tot het laatste moment niet veel onder gedaan dan de nieuwe top modellen.

De keuze voor een nieuwe high-end telefoon wordt je niet makkelijk gemaakt. Samsung heeft de galaxy s2, htc heeft de sensation XE, LG heeft de optimus 3d en apple heeft de iphone 4S. Deze telefoons komen allemaal dicht bij elkaar in de buurt, het enige verschil is het design. En laat dat nou precies de reden zijn waarom je zonder twijfelen voor de Motorola Razr moet kiezen. Wat een plaatje met de Kevlar achterkant.

De processor die in de razr zit is snel genoeg om alle nieuwe spelletjes (zoals GTA 3 en shadowgun) met een perfecte souplesse te draaien. Ook films kijken in HD, aangesloten op je tv is geen probleem. Binnenkort komt er hopelijk een update naar android 4.0 en dan zullen de opties zelfs nog groter worden!

Gebruikersgemak een 8 omdat hij wat lastiger in elkaar zit dan mijn HTC desire hd. Zo vergen de apps taakbeheer en handige tools wat kennis en tijd om onder de knie te krijgen. De rest is echter precies android dus ook perfect te gebruiken. De app motocast is ook fantastisch, deze stelt je in staat om alle bestanden direct te streamen op je telefoon. Zo kan je bijvoorbeeld als je je telefoon op je tv aansluit door middel van een hdmi kabel, al je series of films van de computer afspelen op de tv.

Zitten er ook nadelen aan deze telefoon? Ja, tot nu toe is deze telefoon bij mij 4 keer vast gelopen, dat terwijl mijn htc me nooit in de steek heeft gelaten. Dit kan komen omdat ik zware apps draai, maar ik vind dat een telefoon van deze prijs dat aan moet kunnen.

tieskuh123 27-12-2011

ik heb deze telefoon nu ongeveer een week in bezit, en ik moet zeggen dat het echt een superteleoon is!

first things first:

ik kreeg afgelopen week deze telefoon thuisgestuurd via coolblue(met een vodafone abbonnement) de levering was netjes optijd.
Het doosje zag er gelikt uit en als je het doosje openmaakt zie je gelijk de schat liggen, want dat is het. Verder zitten er in het doosje: oortjes, een micro-usb naar usb kabeltje en een adapter voor het opladen.

De huidige accu's hebben geen problemen met opladen terwijl die half vol is of gebruiken terwijl die maar half is opgeladen e.d. dus ik kon hem gewoon meteen uit de doos gebruiken. De eerste keer opstarten duurde aardig lang(waarschijnlijk voor configuratie van allerlei dingen). tijdens de eerste start van de telefoon moet je even een paar dingentjes instellen zoals wifi. En dan is ie klaar voor gebruik

User interface:
De user interface van motorola is kortom geweldig. De effecten als je je naar een ander scherm swiped zijn gewoon hartstikke mooi en vloeiend. Er worden door motrola ook al wat widgets meegeleverd die hun werk gewoon goed doen. Verder zijn er natuurlijk bakken met apps te downloaden in de android market.

Snelheid:
Deze motorola is gewoon razend snel, vergelijkbaar met de samsung galaxy S2. Dat mag natuurlijk ook wel gezien het prijskaartje wat ie heeft! De telefoon is door zijn snelheid gewoon erg makkelijk te gebruiken en loopt niet vast als je meerdere programmatjes tegelijk hebt lopen.

Geluidskwaliteit:
De geluidskwaliteit is niet buitengewoon maar wel gewoon goed. Hij heeft in tegenstelling tot andere telefoons wel een erg hard geluid, wat erg fijn is als er veel geluid om je heen is. De bijgeleverde oordopjes doen het erg goed, beter dan ik had verwacht.

Beeldscherm:
Het beeldscherm is, ondanks de pixel-matrix(een bepaalde subpixelindeling) erg scherp en helder. Het enige nadeel aan het scherm is dat het wit een heel klein beetje groenig wordt als je het scherm op de laagste helderheid zet, maar daar wen je aan. films kijken op het scherm is gewoon echt prachtig, hij speelt Full-HD films gemakkelijk af. En ook de youtube app doet het erg goed.

Conclusie:

voordelen:
- prachtig design
- goed scherm
- erg snel
- gemakkelijk in gebruik
- erg fijne user-interface
- veel apps(zoals op de meeste android-devices

nadelen:
- het scherm word een heel klein beetje groen, bij laagste helderheid
- voor mensen met hele kleine handen kan ie een beetje groot zijn

voor mensen die meer willen dan een normaal telefoontje en met iets unieks willen rondlopen dat ook nog een uitgebreide functionaliteit heeft raad ik hem zeker aan!