Sony Ericsson W610i zwart, oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson W610i zwart, oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5167gjo 07-11-2009

Deze Sony Ericsson W610i is echt een vreselijk apparaat, na een jaar (net na de garantepreiode) kwam er een grote zwarte vlek op de display, ik kon mijn sms'jes niet meer lezen, omdat er een heel veel woorden wegvielen.
Inmiddels een nieuwe besteld.

chil1983 20-08-2009

Ik heb deze telefoon nu net 2 jaar. Helaas heb ik nu een soortgelijk probleem als anderen in de reviews: als ik bel met iemand, dan hoor ik de ander wel, maar zij mij niet. Erg vervelend, want nu moet ik op zoek naar een ander toestel.

+ punten:
Uiterlijk
Gemak
Muziekgeluid en mogelijkheden
Vliegtuigmodus
duur batterij

mart86 26-09-2008

---------- update review ----------
Even een update van mijn review van een jaar geleden.

Gisteren heb ik de W610 ingeleverd omdat ik steeds vaker de bij SE beruchte witte schermen kreeg te zien. Een seconde of 10 valt alles dan even weg, waarna hij weer 'wakker wordt'.
De laatste dagen kwam ik mijn telefoonboek niet meer in, een wit scherm was bij elke poging het gevolg. Aangezien je op die manier niets aan een telefoon hebt heb ik 'm dus bij de klantenservice van MM afgegeven. Duurt nu waarschijnlijk een maandje voor de telefoon weer terug is.

In de tussentijd gebruik ik mijn oude Samsung (model van een jaar of 4 geleden) weer. Nu pas merk ik weer hoe goed de geluidskwaliteit van die telefoon was, of beter gezegd, hoe matig de geluidskwaliteit van de W610 eigenlijk is. Vandaar dat ik die beoordeling ook heb aangepast.

Ik hoop desalniettemin toch dat ik de SE weer zo snel mogelijk terugkrijg want buiten deze storing en de matige geluidskwaliteit om bevalt eigenlijk alles aan deze telefoon.

---------- oude review 09-10-2007 ----------
Eergisteren heb ik deze gsm gekocht. Omdat mijn vorige nogal verouderd was (Samsung SGH-X640) zit ik nu natuurlijk helemaal enthousiast te klooien met dat ding. De toetsen zijn misschien niet voor iedereen geschikt, ik heb er echter geen problemen mee, het went ook erg snel. Verder moet ik zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de macro-mode op de camera, die is echt erg goed, ook als je het resultaat vervolgens op 1024*768 op de pc bekijkt. Filmpjes en foto's zonder een duidelijk punt waarop gefocust kan worden zijn wat minder.

De Walkman is leuk, maar goed, ik heb al een mp3-speler. Die heb ik dus niet perse nodig.

Verder ziet de telfoon er natuurlijk erg goed uit, ligt lekker in de hand en met 14 mm behoort hij ook tot de dunnere modellen.

Tot nu toe is het dus allemaal prima, maar dat had ik ook niet anders verwacht.

TMW8491 12-07-2008

Hallo,

Ik heb nu mijn 2e SE w610i. 3 weken terug kreeg ik last van het probleem wat eerder is genoemd; Ik kon niet meer bellen. Ik hoorde diegene aan de andere kant niet meer. Ik ben toen naar de KPN geweest en de telefoon is opgestuurd. Software update hielp niet. Ik kreeg een nieuwe opgestuurd. Nu heb ik dus een nieuwe w610i. Dit was mijn enige probleem in een jaar.
Verder ben ik heel erg tevreden over deze telefoon. Goede camera, muziekkwaliteit is top! Veel mogelijkheden en mooie thema's.
Ik ben heel blij met deze telefoon!
De knopjes daar wen je heel snel aan, in feite zijn ze niet eens heel klein.
Een aanrader!

w610igebruiker1 09-05-2008

Geen goeie mobiel --> Onzettend veel stof achter het scherm! Je ziet geen klap.
Speaker kraakt opeens als een gek... en ging zowiezo al erg zacht vergeleken met andere SE telefoons!
Lak niet sterk en alles valt er zowat van af. Op de achterkant zit een W teken in het zilver opgeplakt. Dat lag er in No Time af.
Soms werken de toetsen niet als je aan het smsen bent.
Batterijklepje zit niet goed vast.
Muziekplayer raakt soms helemaal van slag.
Trilfunctie is echt zeer slecht. En het scherm is klein.
Foto's maken in het donker, bijna niet mogelijk.
Uiteraard ook positieve kanten. --> Muziek mogelijkheden, muziek kwaliteit door oordopjes, maar is gelijk aan de K-series. Geen verschil. Foto's maken met genoeg licht wel redelijk. Mooie thema's! TrackID.
Maar daar blijft het ook bij.
Niet om aan te raden. Er zijn veel betere telefoons van Sony ericsson.

Sharon... 13-04-2008

Ik vind deze telefoon echt geweldig!
Overdag kun je mooie foto;s bij goed licht maken. ookal is het maar een 2 megapixel camera.

Geluid van de walkman is super!!
Je kunt ook hele leuke thema;s erop zetten! Echt heel leuk! De knopjes omdat ze zo smal zyn vind ik persoonlijk best prettig. De telefoon is mij ook meerdere malen gevallen en je ziet er niets aan. We hebben hier thuis een grind vloer.... maar mijn telefoon heeft nog geen krasje! GEWELDIG!!!!

Groetjes
Sharon xx

Dniessss 07-02-2008

Ik heb sinds een paar weken deze mobiel. In het begin deden de toetsen 4 6 en onderste toets van pijltjes menu het niet goed. Ik heb de mobiel naar de winkel teruggebracht en anderhalve week later kreeg ik bericht dat hij gemaakt was. Toen ik weer ging sms'en deden de toetsjes het nog steeds niet.. Niet echt een aanrader dus...

piet 30 12-01-2008

top toestel.

Nadeel is dat hij alleen voor edge is(internet.

en geen umts

lolheeylol 01-01-2008

heey!

heb hem een half jaar hij werkt top!!
alles is goed...
alleen jammer dat ie soms in de oplader moet,
ik heb er spelletjes op gezet (en heel veel muziek) en als je dat veel doet dan raakt de batterij op!.
als je een keuze moet maken tussen:w610i en een ander mobiel neem dan deze alles zit erop. de toetsen wen je zo aan. radio is goed alleen in de bus wat geruis...
ik geef alles een 10 omdat ik het een echt heel goed mobiel vind!!

grtz bern! reageer of mail als je vragen hebt

Reentje811 22-12-2007

Ik heb de mobiel 2maanden trug of zo besteld. Hij bevalt me zeer goed! het geluid kan heel hard! Het beeldscherm is heel mooi. Mijn broer heeft de voorloper hiervan de w810i. Je ziet dat tie kleiner is en vóóral dunner! Bij mij is de ontvangst van de Radio ook heel goed! Alles vind ik goed! Het bestellen is ook goed gegaan en zo!

Zeer te vreden koper van de W610i,

hallo6 15-12-2007

het is gewoon een hele gemmakelijke en geweldige telefoon.

illo1 07-09-2007

Ik heb deze telefoon nu bijna 1,5 halve maand en ik ben er erg blij mee. Om te zien ziet hij er strak uit en lekker dun.
Het geluid van de mp3 speler vind ik erg goed. Ik heb er een 2 gig kaartje in dus heb muziek genoeg bij me, je kunt zo'n 25 uur muziek luisteren met een volle batterij (als je dan niet belt ect.) dus dat is langer dan de gemiddelde mp3 speler.
De fototoestel is ook goed, foto's van wat verder weg zijn wat minder dan van de K750i, maar van dichtbij zijn ze weer beter, vooral met de macro stand krijg je mooie scherpe foto's.
Het enigste nadeel is dat het beeldscherm wat groenig overkomt. Het beeldscherm van de K750i is anders van kleur met dezelfde foto.
Verder is het menu duidelijk en zit alles erop wat je verder nodig hebt zoals kalender,rekenmachine ect.

Daan15 04-09-2007

Ik heb deze mobiel nu ook aangeschaft van het weekend. Echt een top model. Niet te groot, goede camera met fotoflits en videomodus. Toetsen zijn even wennen maar dat heb je eigenlijk zo onder de knie mits je een beetje dikken vingers hebt !

Sportacus 04-09-2007

Ik heb dit toestel circa 3 maanden geleden gekocht voor mijzelf en voor mijn vrouw. Ik heb er dus 2. De bleutooth optie is super en gebruik ik om handsfree te kunnen bellen en om mijn favoriete muziek te streamen naar de autostereo. Gekocht via internet. Ik heb er toen lang op moeten wachten omdat deze nog niet voorradig was, anders dan de website deed vermoeden! De menustructuur van het apparaat is gebruiksvriendelijk en de W610i speelt prima muziek af. Het fototoestel is ook super makkelijk en top dat ie erop zit.

Mijn vrouw heeft nooit problemen. Bij mij weigert ie soms de geselecteerde muziek te spelen die op de geheugenkaar staat. Het blijkt inderdaad de geheugenkaart te zijn die soms geen contact maakt. Opnieuw goed inbrengen en hij doet het weer een dag of zo. Nu blijkt de navigatiering en enkele cijfertoetsen het niet meer te doen. Balen, want ben zowat vergroeit met dit apparaat. Ik hoop dat Mobile Plaza me snel en goed helpt, slik ?! Aan die klantenservice zal ik tzt nog wel een berichtje besteden.

De degelijkheid heb ik een 4 gegeven ivm mijn eigen sores. Het apparaat van mijn vrouw geeft gelukkig nog geen problemen.

pokermaikel 13-08-2007

De W610i is een zeer goede mobiel, Ik heb hem nu al een aardig tijdje dus is het wel tijd om een review neer te zetten.

Ten eerste (even over de winkel) is de mobiel snel geleverd via A-zerty(in ong. 3 dagen) en goed aangekomen.

Verder gebruik ik de mobiel veel als Mp-3speler en daar is ie uitermate geschikt voor. de gebuidkwaliteid van de mp3-speler is zeer goed, ook via de speaker is het nog prima goed geluid. de oortjes zitten goed diep in je oren dus je kunt goed jezelf afsuiten van de 'buitenwereld'(alleen wel een nadeel is, is dat de rubberjes van de oortjes snel vies zijn.) het geluid tijdens het bellen is ook goed.

er zijn veel mogelijkheden op de telefoon die handig zijn.

De mobiel is zeer gemakkelijk te gebruiken en het menu is heel overzichtelijk net als bij alle andere sony ericssons.

De vormgeving van de mobiel is zeer goed en modern. de toetsen zijn alleen even wennen.

De degelijkheid is iets minder omdat zoals bij alle andere sony ericssons kraakt het klepje bij de accu snel als je iets indruk, overgens is dit te verhelpen door een paar papiertjes op de accu te legen en dan het klepje er weer op te doen.

Verder zit er standaard een 512MB geheugenkaatje bij waar ik zelf ruim genoeg aan heb.(er staan nu ong. 50 liedjes op)

Al met al is het een goede telefoon, alleen somlock vrij aardig prijzig maar dat mkoet je er voor over hebben

Maikel

Laur216 10-08-2007

... En dan ook nog maar even een review (hoop wel dat iemand me kan helpen met het hiervoor geposte probleem)...

Telefoon ziet er goed uit, ik vond hem op het plaatje niet zo mooi, maar in het echt viel het mee. Lijkt een degelijk toestel. Ik ben blij met de radio. Je kunt zenders opslaan en bij sommige zenders zie je ook welk liedje afgespeeld wordt. De oordoppen sluiten inderdaad goed af, in het verkeer is het dus wat beter opletten geblazen en de muziek niet te hard.. Maar wel lekker om door de stad te fietsen met een bescheiden volume aan blues op Arrow...

Verder zijn de meeste zaken snel duidelijk. Afgezien van mijn probleem met de mappen in de walkman. Ook krijg ik bij de camera als ik wil zoomen de melding dat dat niet kan in 'deze' modus. Maar in het cameradeel van de gebruiksaanwijzing heb ik me nog niet zo verdiept.

Enige minpunt voor mij tot nu toe was dat de PCSuite niet op Windows98 draait. Het boekje suggereert dat oplossingen daarvoor op de site staan, maar die heb ik nog niet echt gevonden, afgezien van het installeren van de suite op een laptop met xp die niet online kan. Er is wel een update voor Vista beschikbaar op de site.

Tot zover voor nu...

wolkje 09-08-2007

Van de samsung e530 overgestapt naar dit telfoontje. Dat is opzich al een hele verbetering.
De camera maakt mooie, scherpe foto's.
Het geluid is van goede kwaliteit! Ik ben zelf dol op de speakerfunctie!
De fm-radio doet het bij mij ook erg goed. De oordopjes geven erg goed geluid en sluiten geluid van de 'buitenwereld' goed af.

Met een nieuwe telefoon en een ander merk is het altijd even wennen maar het menu is makkelijk en duidelijk. De toetsen zijn voor mij geen probleem.

Al met al is het voor mij echt een heerlijk toestel!
Een aanrader!

Robert82 08-08-2007

Om te beginnen: Dit is een quad-band toestel, dus je kan er in principe over de hele wereld mee bellen.

De memorystick micro is sinds 2007 de nieuwe geheugen-standaard geworden bij sony-ericsson. De voordelen t.o.v. memst.pro duo: 1. het lagere energieverbruik, 2. meer opslag Het zal echter nog wel een half jaar duren totdat er >4 GB op de markt komt'.

De camera van de w610i is zeer behoorlijk, had dit niet verwacht. Foto's hebben een mooi contrast en zijn scherp. foto-belichting doet het prima, is effectief tot 1 à 1,5 meter in het donker.

De walkman (muziekspeler) is erg goed, is net zo goed/zo niet beter dan een losse muziekspeler zoals ipod of creative zen. Ik had vroeger (15 jaar geleden) een sony walkman met mega bass. Vind het leuk dat ze de mega bass functie er weer in hebben verwerkt. Het bass effect doet soms pijn aan je trommelvliezen, zo agressief!!! Als dat je net iets te ver gaat, kun je ade 5-bands equalizer helemaal naar eigen voorkeur instellen. Verder is de kettingstructuur van het walkmanmenu erg goed doordacht.

Toestel is ondanks de vele moglijkheden erg makkelijk in gebruik. Menu's zijn helder, duidelijk en er is een moglijkheid om snelkoppeling te maken voor je favorieten
De toetsen zijn wat klein en puntig, maar zolang je geen knoesten van handen hebt is de bediening prima te doen. Afwerking van het toestel is erg goed, geen scherpe randen, geen gerammel.

Het internet is van egprs snelheid (EDGE). Vind dit wel prima zo, omdat ik er toch niet veel internet op een mobiele telefoon. De snelheid is nog vrij behoorlijk vind ik. (10 kB/s)

Als je kijkt naar de prijs/kwaliteit- verhouding is de w610i misschien wel de beste mobiel van dit moment(wellicht met de nokia 6300). Uiteindelijk voor de w610i gekozen i.p.v. de w660i, omdat ik breedband internet (w660i) toch overbodige luxe vind + de w610i heeft betere camera+ de w610i is iets goedkoper.

Conclusie: Uistekend toestel

mx88 21-07-2007

De w610i is een prachtig toestel met heel veel mogelijkheden. Niet alleen de software van het toestel is goed, maar ook alle software om de telefoon op de pc aan te sluiten werken perfect. Het geluid van de bijgeleverde stereo headset is super. Achter op het toestel zit nog een extra luidspreker waardoor het geluid zonder headset ook redelijk goed klinkt.
De foto's zijn ook van prima kwaliteit en er zitten heel veel verschillende foto-functies op het toestel. O.a. de panoramafoto's zijn erg leuk (je maakt verschillende foto's naast elkaar die het toestel automatisch aan elkaar vast maakt tot een lange foto). Zowel de foto's als de video's kun je op het toestel zelf bewerken met de standaard bijgeleverde programma's.
Tot slot wil ik nog even kwijt dat de TrackID-fuctie perfect werkt: Neem een paar seconden muziek op (die je bijvoorbeeld in de disco hoort) en binnen een paar seconden krijg je -GRATIS- de namen van het nummer, de artiest en het album toegestuurd.

Kortom: een echte aanrader!

Keuv23 14-06-2007

De w610i is een mooi toestel met veel functies voor een prima prijs. Er zijn vrijwel geen minpunten aan, het is alleen dat je moet wennen aan de apart vormgegeven knopjes.

Ik heb de pech gehad dat mijn telefoon na een wkartier al vast bleef zitten, kon niet meer in- of uitgeschakeld worden. Gelukkig kon ik hem meteen inruilen voor een nieuwe. Deze werkt prima.

TonNH 30-05-2007

Mooi toestel met goede geluidskwaliteit (Walkman) en onverwacht goede camera aan boord. Wordt compleet geleverd met zinvolle software en stereo headset. Alles werkt naar behoren. Toestel is z'n geld waard.

Van een bel+sms toestel naar de W610i is een forse stap voorwaarts. Niet geschikt voor technofoben, want de handleiding is onvolledig.

Puntje om op te letten: de toetsen zijn klein. Probeer eerst even uit of het voor jou prettig werkt.

Frans84 06-05-2007

Super phone ik hem nu een paar weken en blij dat ik weer een sony ericsson gekocht heb. Het menu is het zelfde als alle andere sony ericsson phones. De phone is vergelijkbaar met de K550i het verschil met de k550i zit het hem in de beter headphone, mp3 menu en vormgeving. De headphones zijn ook super door dat je ze heel diep in je oor dient te plaatsen krijg je een mega bas effect en blijven hierdoor goed zitten. De photo camera is redelijk om snel een foto te maken. Je krijgt standaard een 512MB (+- 100 mp3's)geheugen kaart er bij. Ook de joystick werkt goed om het nu een rond vormige knop is geworden ipv een stick.