OPPO Find X5 Pro Find X5 Pro / 256 GB / Glaze Black - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de OPPO Find X5 Pro Find X5 Pro / 256 GB / Glaze Black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

olli 31-05-2022

Mooi alternatief voor de standaard keuze

Het openen van de verpakking is een klein feestje! In tegenstelling tot mijn voorgaande telefoon(s) is de inhoud verrassend compleet met zowel een beschermhoes als een snellader waarmee de telefoon in no-time weer vol is. Nu ik de Oppo een paar weken in gebruik heb, kan ik niets anders zeggen dan dat ik geen moment spijt heb gehad van de overstap. Fijn groot scherm, maar niet te breed zodat je de telefoon nog steeds comfortabel vast kan houden. Scherp beeld waarop zowel het lezen en bijhouden van (zakelijke) email en het kijken van films heel fijn gaat. De camera maakt mooie foto's en video's in alle omstandigheden (licht / donker). Wel moet ik nog een beetje wennen aan de indeling van de schermen en de 'la' met alle apps. Zou fijn zijn als je die handmatig kon indelen.

Pluspunten

• Groot maar niet te breed scherm
  • Compleet in verpakking
  • Snel vol met bijgeleverde snellader

Minpunten

• Beperkte keuze in accessoires

Petra 31-05-2022

Niet twijfelen, kopen!

Ik heb deze Oppo Find X5 Pro 6 weken in huis en moet zeggen ik heb geen moment spijt van de aankoop gehad.
Straks design, super snel door 12gb werkgeheugen. Hierdoor schakel je makkelijk tussen meerdere apps zonder dat deze afsluiten.
Velen van ons willen eigenlijk dat de batterij een paar dagen volhoud voordat je hem moet opladen. Helaas, het blijft een smartphone! Maar deze 5.000 mAh batterij gaat prima een dag mee.
Opladen is met de 80watt oplader een fluitje van een cent, even een kop koffie zetten, kat eten geven en je kan er weer tegenaan.
De camera is echt subliem. Je voelt je een best wel een beetje een beginnend fotograaf.
Prachtige kleuren en scherpte ook in het donker. En ben je normaal niet steady met filmen of fotograferen? Geen probleem, deze Oppo heeft een super stabilisatie.
Gewicht van deze high-end smartphone valt ook mee t.o.v. zijn 2 concurrenten(Samsung S22 Ultra en iPhone 13 Pro).
Het is een flinke uitgave maar je krijgt er een top product voor terug.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Start apps super snel op
  • Opladen/batterijduur
  • camera subliem
  • 80watt oplader bijgeleverd

Minpunten

• niet goedkoop
  • flinke oplader

Renate 27-05-2022

Groot scherm en geweldige cameras

Fijn groot toestel die ik vooral voor opslag en camera functies heb gekozen. Met snellader is hij in een uur volledig opgeladen. Er zit gelijk een hoesje bij die ook de camera's wat beschermt. Na wat gepuzzel met Android, is het een makkelijk toestel om mee te werken. Viel me mee na zolang iOS. Ik kan er de hele dag mee spelen en video-en en bewerken, en de accu haalt het met gemak. Ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• mooi design
  • Groot scherm
  • Snel opladen met bijgeleverde lader. 1 uur 100%

grun78 27-05-2022

Super toestel

Ik ben positief verrast door dit toestel. Ten eerste vind ik het design erg mooi en dit toestel heeft voor mij een erg prettig formaat. De gebruikte materialen zijn erg fijn en het toestel voelt erg goed in de hand. Daarnaast werkt het toestel erg snel met een groot gebruiksgemak. Alles wordt snel geladen en werkt echt supersnel. Het werkt echt intiutief en vloeiend wat echt een verademing is vergelijking met mijn oude toestel. Wat echt super is dat de accu echt lang mee gaat, mijn vorige toestel moest ik dagelijks opladen maar deze gaat veel langer mee. Ook al heb ik het toestel veel gebruikt, muziek geluisterd of zelfs film gekeken, het lijkt er op dat de accu bijna niet leeg gaat. Het muziek luisteren en films kijken is erg fijn, het geluid is super en de videokwaliteit met dit scherm is echt top. Dit zie ik ook duidelijk terug met fotograferen. De foto's zijn super en de camera biedt heel veel mogelijkheden. Ik ben echt verrast door dit toestel. Al met al een erg fijne eerste ervaring.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruikte materialen
  • Kwaliteit beeld en geluid
  • Accuduur
  • Kwaliteit en mogelijkheden foto's

JetM 23-05-2022

Zeer goed toestel

Zeer mooi en goed toestel
Het design ziet er erg hoogwaardig uit waardoor het een hoge kwaliteit geeft.
Als je de telefoon uit de doos haalt en hem aanzet kan je hem vrijwel direct gebruiken, de software is makkelijk in gebruik en je kan alles naar je eigen wens aanpassen.
De telefoon heeft een grote batterij waarmee je zeker de dag door komt, en mocht dit niet het geval zijn dan leg je hem even aan de lader en heb je binnen een kwartier weer gegoed voor de rest van de dag.

De Oppo heeft een mooi scherm, vooral de 120hz is een verfijning voor je ogen, alles loop smooth. Series en films kijken is dan ook zeker geen straf, de speakers zijn prima je verstaat alles goed en je hoort ook duidelijk de verschillen tussen links en rechts.

Je kan ook hele mooie foto's maken met de oppo, met de verschillende lensen kan je precies jouw wensen in een afbeelding brengen of video, Mocht dit nou niet helemaal lukken kan je altijd nog de pro stand gebruiken en alles naar jouw wens maken.
Het enige minpunt is de Prijs de prijs is wel hoog maar zeker wel het geld waard.

Pluspunten

• Display
  • Batterijduur

Minpunten

• prijs

Chinchilla 23-05-2022

Goede keus!

Dit is mijn eerste Oppo toestel, ik wilde graag eens een ander merk proberen. Mijn hoofdredenen om voor dit toestel te kiezen, waren de camera en de snellader en deze stellen allebei niet teleur. De telefoon is in een halfuur volledig opgeladen en gaat met intensief gebruik makkelijk een dag mee. De camera maakt mooie foto’s waarbij de kleuren goed tot zijn recht komen. Je kunt in de camera zelf kiezen of je de 50MP wel of niet aan wilt zetten, wanneer je deze aanzet kun je prachtige detailfoto's maken. Verder is de telefoon lekker snel. Door het edgescherm heeft de telefoon een mooie uitstraling, extra functie hiervan is de ‘edge lighting’; je kunt instellen dat de rand van het scherm oplicht bij een notificatie. Niet nodig, maar wel leuk!
Ik ben ook tevreden over de klantenservice. Ik had een vraag over mijn toestel en ik ontving binnen 24u een antwoord op mijn vraag. Al met al kan ik de overstap naar een Oppo zeker aanraden!

Pluspunten

• Camera
  • Snellader
  • Bijgeleverd hoesje

Minpunten

• Geen oortjes bijgeleverd

Mathieu 23-05-2022

Goed toestel met ruimte voor verbetering

Het is een mooi toestel met een premium uitstraling en voelt solide aan. Het scherm is met zijn dunne bezels en gebogen schermranden erg mooi. Hoewel dat laatste niet altijd even handig is als je bijvoorbeeld langs de randen wat moet aanklikken op het scherm.

De Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 processor is snel, maar af en toe kan het toestel wat warm voelen en hij vraagt veel van de accu. Met 12Gb RaM en 256Gb opslag geheugen is het dik in orde.

Oppo heeft zijn eiegn Androidschil ColorOS over Android 12 gelegd. Het is een dikke schil die sterk verschilt van standaard Android. Maar ColorOS biedt veel extra functies aan. Het is een kwestie van wennen, maar het werkt allemaal prima.

Met de hoofdcamera zijn mooie foto’s maken. Met de AI functie zorg je ervoor dat het toestel zelf zaken aan de foto aangepast zoals contrast of verzadiging. Afhankelijk van hetgeen je fotografeert. Daarmee worden de foto’s kleurrijker. Je moet er wel van houden, maar het scheelt mij foto's aanpassen in Instagram of met Snapseed. Groothoek/macrocamera maakt ook uitstekende foto's en de selfiecamera is prima.

Over de accuduur ben ik minder te spreken. Ik kom er wel de dag mee door bij middelmatig gebruik, maar ik verwacht meer van een telefoon met een accu van 5000 mAh. Maar daar tegenover staat supersnel opladen met 80w en draadloos opladen met maximaal 50W.

Samenvattend is het een toestel waar ik weinig op aan te merken heb. Accu mag van mij beter en voor de hoge prijs die je ervoor betaald, moet het ook beter.

Pluspunten

• Goede camera's
  • Snelle processor
  • Toestel ziet er premium uit
  • (draadloos) snelladen

Minpunten

• Accuduur kan beter
  • Prijzig
  • Dikke softwareschil

Celle 20-05-2022

Super!

Lekker makkelijk in gebruik Sommige functie earen ff wennen maar na een week wel helemaal gewend Helder scherm en mooie De telefoon is niet te groot (ligt lekker in de hand) en heeft een prachtig scherm. het toestel is snel, maakt mooie foto's (maar deze optie moet ik echt nog verder ontdekken) en de accu gaat lang mee (en als opladen nodig is, gaat dit ook snel). De opslagruimte is echt groot, die zit niet snel vol :) Het toestel heeft een snelle reactietijd, de gezichtsherkenning werkt optimaal en snel. De Oppo menu opbouw wijkt iets af van de gebruikelijke Android. De menustructuur is anders, het is soms even zoeken naar instellingen of opties. Dit is voornamelijk een kwestie van gewenning. Bij gemiddeld gebruik van deze telefoon kun je makkelijk anderhalf tot 2 dagen doen met de batterij. Voor dit type toestel zijn de fotografische kwaliteiten prima te noemen. Voor dit toestel is de prijs kwaliteit verhouding goed te noemen. Absolute aanrader!

• Handig

TimTim 16-05-2022

Geweldige telefoon met een mooie uitstraling

De nieuwe Oppo find x5 pro is echt een geweldig telefoon, ondanks deze iets zwaarder is dan mijn vorige Oppo A91 telefoon is deze nieuwe Oppo find x5 pro een aanrader.
Het surfen via de internetbrowser gaat een stuk sneller met deze 5G variant, dat is merkbaar bij vrijwel elke site die geladen moet worden.
Ook de bijgeleverde accessoires zijn voldoende voor zijn eerste gebruik, de 80 watt oplader is merkbaar sneller dan de 60 Watt die Ik voorheen gebruikten voor de vorige telefoon. Voor gemonteerde screenprotector en bijgeleverde hoesje (simpele versie) is alles wat je nodig hebt voor een goede start.
De batterij duur is langer dan verwacht met intensief gebruik zowel in privé of werk gerelateerd, mocht je de telefoon net aantal uurtjes meer moeten gebruiken kun je met de snel lader snel wat power toevoegen.
Betreft de camera is de software uitstekend, stabilisatie in bij een video maken geeft het gewenste geweldige resultaat.
Ook de kwaliteit van de foto's zijn goed, de groothoek optie is nu al een veel gebruikte methode om foto's nog beter tot zijn recht te laten komen.
Zelf ben ik net niet helemaal te vrede over de bluetooth, de voorgaande telefoon had een groter bereik met de zelfde headset die ik op dit moment gebruik, niet ernstig omdat de bluetooth evengoed een groot bereik heeft.
Het laden of starten van applicaties gaat snel dankzij de goede specificaties van de telefoon, hiervoor heb ik de keuze telefoon gemaakt vanwege de grootte capaciteit Ram en hardware die de Oppo find x5 pro heeft.

Een echte aanrader als je een goede telefoon wilt met een mooie uitstraling.

Pluspunten

• Accu
  • Uitstraling
  • Ram geheugen

Minpunten

• Prijs

w**********@g******** 16-05-2022

Supersnelle smartphone

Ik heb het toestel nu een week in gebruik. In de doos zit een basic hoesje, een laadkabel en een super snelle oplader (binnen 45 min vol), heel fijn. Het hoesje is wel heel basic maar voldoet voor de eerste dagen. Op de telefoon zit af fabriek ook nog een screenprotector. Zonder case is de smartphone wel heel glibberig. Jammer want de telefoon ziet er heel mooi uit met de keramieken achterkant.

De installatie ging heel makkelijk en snel, zeker als je al een Android hebt gehad. Wel jammer dat een toestel van deze prijs bloatware heeft, de meeste kan je eraf halen maar het is storend en hoort niet. Het toestel is gigantisch snel en enorm makkelijk in gebruik! Ik ben niet zo een fan van ColorOS, je kan een hoop aanpassen maar het is een skin die Android volledig aanpast, met heel opties.

De fingerprint scanner werkt meestal goed, maar soms pakt hij mijn vingerafdruk niet, gelukkig kan je ook face recognition gebruiken. Ik vind de stereo speaker van hele goede kwaliteit, het geluid is luid en de stereospreiding is goed voor een mobiele telefoon.

De foto's en video's die je ermee maakt zijn van zeer goede kwaliteit, dit toestel kan mee met alle top modellen. De foto’s zijn scherp met mooie kleuren. Alleen de zoom functie is beperkt tot 2x optische, daarboven is het digitale zoom. Dit is een stuk lager dan concurrenten.

Het switchen tussen Apps gaat eenvoudig en snel en zonder enige hapering. Ook de opslag van 256 is gigantisch en het werkgeheugen van 12gb helpt ook mee.

Al met al is dit een hele goede smartphone, met de geplande upgrades kan je weer minimaal 3 jaar vooruit.

Pluspunten

• Snel
  • Supersnel laden
  • Prima speakers

Minpunten

• ColorOs
  • Bloatware
  • Beperkte zoom

JvB 10-05-2022

Top

Na een toestel met best wat kuren is het lekker weer een snel toestel in handen te hebben. Gegevens overdracht vanaf vorige telefoon liep makkelijker dan ooit. Deze Oppo is eigenlijk nét een fractie aan de grote kant maar ik zag dat dit voor de andere modellen uit de 5 serie hetzelfde is. Het scheelt dat het een wat smaller toestel is. Meegeleverd hoesje is een goed alternatief als opvulling van wachttijd tot levering van een hoesje dat ook de voorkant dekt. Het toestel is mij te duur om alleen maar met een 'basiscase' te beschermen. Sommige dingen zijn nog ervaren, uitzetten/opnieuw opstarten is een zoektocht geweest. Ik mis een optie van trillen van notificaties in stille modus en een notification lights. Dingen waar ik bij mijn vorige toestel mee verwend was. Verder alleen nog een issue ondervonden dat video's verzenden via WhatsApp niet gaat, zij komen bij de ontvanger aan als een slow motion haperende video. Dit schijnt een meer voorkomend probleem te zijn ivm WhatsApp. Foto's maken moet nog verder worden ervaren maar de eerste indruk is goed. Stabiel en mooie kwaliteit. Blij ook met de macro stand. Video's opnemen idem stabiel goed. Toestel heeft een lange batterijduur waardoor je zorgeloos de dag doorkomt. Toch een lege batterij? Deze is in een mum van tijd weer opgeladen. Zit geen headphone jack op dus dat is even wennen met een opzetstukjes of wireless headphones. Zoals je leest, dit toestel is een beest in basis qua opslag en kwaliteit, mijn wensen zitten eigenlijk in de details.

Pluspunten

• Opslagcapaciteit
  • Batterijduur
  • Laadsnelheid
  • Camera

Minpunten

• Prijs
  • Vingerafdrukscanner niet altijd snel
  • Mist wat notificatiemogelijkheden
  • Net wat aan de grote kant

Lindy 10-05-2022

Bijna complete smartphone ervaring

Ik heb de x5 pro gekocht voor de camera, inmiddels 1000+ foto's verder.. prachtig! Telefoon is voor iedere Android gebruiker makkelijk te gebruiken, niet te zwaar.. al stel ik wel voor doordat de telefoon best glad is om een 'houvast' te kopen. Ik ben niet bang dat deze telefoon over 1,5-2 jaar 'oud of date' is. Het is een high-end toestel waar je meerdere jaren van kan genieten.

Pluspunten

• Stevig
  • Geweldige camera
  • Premium feel
  • Héél snel

Minpunten

• Smart home integratie niet fantastisch

hekert 10-05-2022

Top toestel met klein gebrek

Nu enkele weken geleden ben ik de trotse eigenaar geworden van de Oppo X5 Pro.
Direct uit de box blijkt de overstap erg makkelijk van oud naar nieuw toestel.
Systeem begeleid je hier goed door.
Het toestel is erg snel, gebruiksvriendelijk met top toegevoegde accessoires.
Hoesje zit in de doos en een (snelle) oplader.
Snel laden is ook echt snel laden, binnen 20 minuten je telefoon weer vol.

Helaas telefoon (in het hoesje) een maal laten vallen. Doordat de achterkant van kunststof is gemaakt is deze kwetsbaarder dan de voorzijde.
Hierdoor een breuk in de behuizing. Erg teleurstellend voor zo'n toestel.

Foto's zijn van hoge kwaliteit en ook het filmen is soepel en door de lens zeer netjes.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Mooi

Minpunten

• kwetsbare achterzijde

r**********@h********** 09-05-2022

Top toestel

Bij het uitpakken zie je meteen dat hierover nagedacht is. Alle benodigdheden worden meegeleverd, ook een hoesje. Tevens een adapter waarbij de settings, apps, contacten, etc. 1 op 1 van het oude toestel overgenomen kunnen worden. Na circa 10 minuten was er een clone gemaakt van mijn oude toestel waardoor ik er direct mee aan de slag kon. Eerste indruk is positief, toestel is echt supersnel met veel opslagruimte. Vooral de camera springt eruit. Het wordt moeilijk om hiermee slechte foto's te maken. Het superchargen van de accu is zeer prettig. Na een kwartier opladen zit de accu weer bijna vol. Met een volle accu kan ik ongeveer 2 dagen doen bij regelmatig gebruik. Eerste conclusies zijn zeer positief.

Pluspunten

• scherm
  • camera
  • opslag

Minpunten

• prijs

s.b. 09-05-2022

Mooi toestel

Hoewel ik erg getwijfeld heb om een pro te nemen, is de eerste indruk erg goed. Wat een geweldig scherm heeft hij zeg! De kleuren zijn optimaal en zien er verbluffend uit. De telefoon is gemakkelijk te bedienen, de camera is overdag met zowel foto's als ook met films fantastisch (nachtfotografie moet ik nog uittesten) en ook de levertijd was optimaal. Wel moet ik wennen aan de grootte van het toestel. Hoewel het design echt verbluffend is ligt hij net niet lekker in 1 hand. Daarnaast ben ik erg benieuwd wat de telefoon allemaal nog meer kan. Foto's versturen lijkt wel wat lastig, omdat ik elke keer door alle apps moet scrollen. Maar wie weet heb ik nog niet alle features ontdekt en kan dit toch nog makkelijker.

s***************@h********** 09-05-2022

Mega camera en goede batterij

logoToggle navigation
avatar
Nederland
Terug
Mijn inbox detail
Via deze pagina heb je toegang tot al jouw verzondenberichten en ontvangen reacties tijdens campagnes waaraan jij deelneemt. Klik op een bericht om te reageren of post onmiddellijk!

05/05/2022 09:14

Mijn rapport
Veel foto's maken, dan…
05-05-2022 09:14

1 2 3 4 5
Thuis al 2 oppo's in huis dus genoeg te vergelijken. Hij is groot van formaat dit moet bij je passen. Hij is Kras vrij en dit zou een kostenpost zijn geweest bij het maken hiervan. De behuizing ziet er goed uit. Telefoon is heel snel, schakelt snel en is goed met games. Genoeg geheugen dus je kan veel apps downloaden. De camera is echt te gek! Dit is wel echt het grote plus punt voor deze telefoon . Scherpe foto's en een hoop opties die je kan gebruiken. De nachtfunctie werkt super, kan niet wachten het noorderlicht te spotten. De mindere punten aan deze telefoon vind ik de grootte, zou zelf liever een iets kleinere kiezen, ook de Android ondersteuning in de auto werkt lang niet altijd soepel. 1x goedkeuring of toestemming geven is voor Android blijkbaar niet goed genoeg dit is super irritant. Verder is vergelijk met de A serie weet ik niet of het prijsverschil klopt. De extra opties voor het vlaggenschip zijn na mijn mening niet groot genoeg om een verschil van meer dan 1000 euro goed te maken. Zelfs niet voor een telefoon. Als laatste wil ik zeker nog een groot pluspunt noemen en dat is de batterij deze gaat bijna 2 dagen mee. En opladen is echt zo klaar half uurtje van leeg naar vol.

Dus conclusie zoek je een telefoon met een mega goede camera met veel opties.
Een telefoon met een snelle oplaad mogelijkheid en een mega goede batterij. Dan is dit zeker een uitgelezen toestel.

Pluspunten

• Batterij
  • Camera
  • Goede behuizing

Minpunten

• Groot
  • Prijs/kwaliteit

Bram 08-05-2022

Powerhouse van Oppo

Wat een enorm fijn toestel. Snel, prachtige camera, geniaal scherm. Aanrader!

Pluspunten

• snelheid
  • scherm
  • snelladen
  • camera
  • beeldstabilisatie video

Minpunten

• aan de dure kant
  • bloatware (te verwijderen)

a****************@g******** 03-05-2022

Een mooie telefoon.

Het installeren van de telefoon ging heel makkelijk, met de stekker van de oude telefoon kon je alle gegevens op de nieuwe telefoon over zetten, alles stond er snel. Je moet wel even opnieuw inloggen in de apps. Maar alle gegevens staan er goed op, je kan alleen geen extra geheugenkaart installeren. Alles was goed in te stellen, geluid, kleuren en schermen met wachtwoord. Een fijne telefoon, even wennen, ik heb altijd een Samsung telefoon gehad. De telefoon is heel snel in vergelijking met mijn oude telefoon en maakt ook prachtige foto's.

patrick 02-05-2022

Super mooie telefoon, onderschat deze ZEKER NIET!

Na wikken en wegen toch besloten met deze campagne mee te gaan doen. Mijn oude toestel maakte kwalitatief niet zo mooie fotos en ik fotografeer erg graag. Het toestel was vrij snel binnen en ben hem direct gaan ontdekken. Al als je hem uit de doos haalt ervaar je dat je een enorme kwaliteit in je handen hebt. Dit is niet zomaar een toestel. De achterkant voelt erg goed aan met het keramiek. Na opstarten het toestel gaan instellen en dat was met de bijgeleverde adapter en bekabeld tussen de 2 toestellen zo gebeurd. Na een aantal dagen gebruik ervoer ik wel dat HEEL SOMS het toestel even vast loopt, dan sluit je even alle apps en heb je het niet meer. De snellader is amazing, hij is erg snel opgeladen. Wel valt me op dat het toestel redelijk snel op 50% zit, zo rond 14:00 uur als je hem vanaf 08:00 gebruikt en niet NON-STOP valt me dat toch wel iets tegen... De metingen van div apps zeggen dat de capaciteit 4000mah is terwijl oppo zelf 5000MAH opgeeft? dat bevreemd mij wel wat. De foto's zijn verder gewoon super, je hebt enorm veel modi om tussen te switchen en met name savonds en/of snachts is het bizar wat voor shot het toestel er nog uit haalt. Ik heb al div complimenten verkregen van de beeldkwaliteit van deze foto's. SOMS valt het me op dat de foto's even niet scherp zijn, hopelijk komt dit goed met toekomstige updates. Wel heb ik nog een opmerking, het bijgeleverde hoesje bij de telefoon is prima , MAAR niet oke. Deze beschermd de achterkant redelijk maar de voorzijde is bar en boos slecht beschermd . fijn dat ze het erbij doen maar zorg dan dat je een hoesje erbij geeft die WEL gewoon beschermd tegen vallen en dergelijke , vooral in deze prijsklasse en dit soort schermen. Nu aantal weken in gebruik en mijn ervaring is goed, ik ben tot op heden erg tevreden met dit toestel.

Pluspunten

• fotos geweldig
  • helder
  • Snel geladen
  • kwalitatief gevoel geweldig

Minpunten

• gratis hoesje beschermd niet goed
  • na normaal gebruik in halve dag over helft leeg