TCL 30 Plus / 128 GB / - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TCL 30 Plus / 128 GB / op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Fab00 14-07-2022

Prima telefoon voor een leuk prijsje

Geschreven voor: TCL 30 Plus / 128 GB /

Mijn zoon gebruikt de telefoon voornamelijk. De telefoon voldoet voor een kind prima aan alle eisen. Hij kan er filmpjes op kijken, YouTube, tiktot dat soort dingen. Gaat prima via de wifi. Stokt niet snel.
De foto's zijn voor een kind prima, als volwassene vind ik ze aan de lage kant dan verwacht ik net iets meer kwaliteit.
Het scherm is groot en helder. Mooie kleuren.
Ook fijn dat er weinig vooraf geïnstalleerde apps op zijn, en dat wat erop staat kun je er allemaal afgooien. Geen extra verleiding voor kinderen.
De interface is puur android, ben ik bekend mee en vind ik persoonlijk erg prettig werken. Met overzetten van alle gegevens neemt hij ook meteen al veel instellingen mee. Wekkers worden meteen overgezet, agenda ed. gesynchroniseerd. Dat gaat allemaal super simpel en is een goed begeleid proces. Batterij gaat ook lang genoeg mee. Zeker anderhalve dag als je veel filmpjes kijkt. Bij minder intensief gebruik tot wel 3 dagen. Dus batterij capaciteit is meer dan dik in orde.
Prima telefoon als je niet te veel verwacht. Voor een prima prijsje voor kinderen.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Grote batterij capaciteit

Minpunten

• Fotokwaliteit

TGeerdinck 14-07-2022

Prima prijs vs kwaliteit, maar wel onderkant markt

Geschreven voor: TCL 30 Plus / 128 GB /

Als nieuwkomer op de markt zetten ze laag in qua prijs. Daarbij dien je direct dan ook rekening te houden, je krijgt veel voor weinig; maar het is niet altijd geweldig.

Zeker is de telefoon mooi, heeft het een groot scherm en is het voorzien van 128GB geheugen. De 4GB memory is daarbij soms net te weinig als je veel aan het doen bent of je merkt het richting het einde van de dag dat het net wat trager is / wordt. De 50mp camera lijkt ook heel veel en schiet prima foto’s als je niet inzoomt, zoom in je in dat merk je dit direct in de kwaliteit.

Wat wel een gemis is, is dat er geen 5GHz WiFi ondersteuning is. Voor mij persoonlijk is dit een no-go.
Zoals aangegeven een prima instapmodel als je een keer iets anders wilt dan Samsung en klaar bent met een half vol aangeleverde telefoon die al vol staat met pre-installed Samsung apps. Wil je meer?

Dan dien je helaas wat mij betreft ook iets meer uit te geven aan een telefoon.

Pluspunten

• Scherm

Minpunten

• Camera
  • Geen 5Ghz

Tinkerbell73 09-07-2022

Fijne mobiel met prima scherm

Geschreven voor: TCL 30 Plus / 128 GB /

Deze telefoon aangeschaft voor mijn zoon. Een hele stap vooruit vanaf mijn IPhone 6. Mooi groot scherm, heldere kleuren. Gebruiksgemak is zelfs voor een beginner prima. Bij instellingen loop ik zelf wel vast. Niet echt overzichtelijk, ook niet bij de apps te vinden. Dat kan echt beter. Batterijduur is prima. Camera’s zijn snel uit focus. Het geluid is ook niet denderend. Maar ja het is ook geen prijzige telefoon.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Mooi scherm

Minpunten

• Slecht geluid
  • Weinig accessoires verkrijgbaar

l*********@h********** 06-07-2022

Matige telefoon

Geschreven voor: TCL 30 Plus / 128 GB /

In het begin vab het gebruik was ik positief verrast door eht mooie heldere scherm en personaliseerbare gebruiksopties. Het instellen van de telefoon duurt wel even en ging bij mij niet helemaal soepel met her overzetten van gegevens. Maar dat doe je ook niet dagelijks. Het scherm is mooi helder en groot en je kunt het goed aanpassen aan je voorkeuren en tijdschema's instellen. De camera vond ik erg onder de maat. Je zou verwachten van een 50mp camera met extra camera's achterop dat het in ieder geval wel goede foto's zou maken. Niets is minder waar; haarscherpe fotos maken is niet mogelijk, ook niet in natuurlijk daglicht. Als je de foto's ook maar een beetje inzoomed, worden ze gelijk onscherp. Dit viel me echt wel tegen. Ook is hij redelijk traag bij apps met video's zoals instagram, schokkerig beeld kwam vaak voor. De batterijduur is goed, alleen het opladen duurt heel erg lang. Hij is best groot van stuk maar wel mooi qua vormgeving. Al met al een oké apparaat voor een relatief lage prijs, maar verwacht er niet teveel van. Als je echt de basics wil is hij prima, maar ik denk dat er betere alternatieven zijn in deze prijsklasse.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Helder scherm
  • Personaliseerbare instellingen

Minpunten

• Camera erg slecht
  • Opladen duurt lang
  • Geluid kan niet hard

Rik1982 04-07-2022

Prima

Geschreven voor: TCL 30 Plus / 128 GB /

De TCL30+ is vrij groot, waardoor de telefoon bijvoorbeeld minder goed past in een va. Het kje van je tas oid. Het beeldscherm is prima, het is fijn om het blauwe licht te kunnen filteren en zwart als achtergrond in de kunnen stellen in plaats van wit. Dat kijkt rustiger. Ook oogt de telefoon mooi.
Het gebruiksgemak is matig. Het is veel zoeken waar de instellingen staan om iets aan te passen. Ook geeft de telefoon geen meldingen weer van belangrijke apps, terwijl dit bij de instellingen wel zo ingesteld staat. Een groot nadeel voor mij. De batterijduur is prima, na een dag heb ik nog 70% batterij, terwijl dit bij mijn vorige telefoon al halverwege de ochtend zo was. Qua geheugen kan ik de apps erop kwijt die ik nodig heb. De camera is goed en maakt prima foto’s. Al met al een telefoon welke oke werkt, mits de beperking van het niet weergeven van meldingen, daarom voor mij geen aanrader. Mocht je daar geen last van hebben en zin hebben om in het begin te gaan puzzelen waar alles te vinden is, dan is het een prima telefoon.

Pluspunten

• prijs
  • camera
  • batterij

Minpunten

• geeft geen meldingen weer van belangrijke apps
  • het is veel zoeken hoe je alles moet instellen