E-TEN glofiish X800 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de E-TEN glofiish X800 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

BGM 27-04-2008
Geschreven voor: E-TEN glofiish X800 zilver

mijn beste ervaring tot nu toe. Heb voorheen een SPV gehad via Orange maar echt een hoofdpijn ding. 4x terug geweest voor reparatie die volgens hun aan de WM6 lag. Was eerst erg huiverig maar uiteindelik dacht waarom ook niet. E-ten is echt een geweldige toestel voor zakelijk gebruik. echter wel 1 mijn punt en dat is de accu die weg erg snel leeg is verder is het echt een aanrader.

Frankje 04-01-2008
Geschreven voor: E-TEN glofiish X800 zilver

Een fantastisch en verschrikkelijk compleet toestel. Enige waar je niet teveel van moet verwachten is de camera.

Toestel heeft zoveel mogelijkheden dat hij hierdoor zeker niet voor iedereen geschikt is. Zo is het bv aan te raden om direct de vooraf geinstalleerde toepassingen te verwijderen.

Wie dit toestel overweegt kan het beste op internet rondzoeken naar verschillende fora waarop dit toestel wordt besproken om een compleet beeld te krijgen van het toestel.

Toestel is inmiddels geschikt voor SDHC kaarten (vanaf ROM 0402) en 8GB kaarten werken prima.

rene24081960 23-11-2007
Geschreven voor: E-TEN glofiish X800 zilver

Inmiddels heb ik vier weken ervaring met de X800, het is een apparaat met enorm veel mogelijkheden zowel dankzij de hardware maar ook door windows mobile 6. Je kan nu echt zeggen een minicomputer op zak te hebben, met het juiste abonnement kan je internetten, mailen en uiteraard bellen. GPS werkt zelfs als je in huis bent, duurt dan soms even voor de satellieten gevonden zijn maar toch. Buiten heeft de GPS vrij snel de satellieten gevonden.
Kwaliteit beeldscherm is dankzij de resolutie van 640 * 480 geweldig mooi. Uitstekend te gebruiken als mp3 speler, geluid is voor mij goed genoeg. Filmpjes kijken gaat ook lekker vlot dankzij de 500mhz processor. Internetten via WIFI gaat lekker vlot. Prettig dat er een goede opberghoes wordt bijgeleverd die goed aan je broekriem is te bevestigen zonder het gevoel te hebben dat je de X800 kan verliezen.
Zijn er ook nadelen te noemen, natuurlijk. Het interngeheugen voor programma's is maar 64mb waarvan gemiddeld maar 20mb beschikbaar is waardoor het soms nodig is om te softresetten om programma's zoals route 66 te laten werken. De X800 moet toch wel regelmatig aan de lader gelegd worden, kan ook via de usb-poort van de computer indien je de juiste kabel bezit. Kwaliteit van de knoppen is redelijk, joystickje is handig maar steekt toch wel wat uit. Wat software betreft is er heel veel te verkrijgen via internet tegen redelijke prijzen. Kwaliteit van de 2mpx camera is niet geweldig, zeker niet wanneer het wat donker is Voor mij is dit geen punt daar ik een camera heb, de canon ex-s770, klein en zeer fijn. Geheugen kan uitgebreidt worden met 2gb micro sd , in december 2007 komt er waarschijnlijk een patch zodat ook geheugen groter dan 2gb gebruikt kan worden. Mijn mening, een geweldig apparaat, moet alleen iets meer intern geheugen hebben (128mb ipv 64mb).

Bachman 13-11-2007
Geschreven voor: E-TEN glofiish X800 zilver

Het allerbeste aan de X800 vind ik het grote VGA scherm. Dat kost wel wat verwerkingscapaciteit.
Ik heb alle preloaded applicaties verwijderd en alleen het voor mij hoognodige opnieuw geïnstalleerd, dus ook de Mobile Shell eraf. Dat scheelt echt.

De X800 biedt me veel flexibiliteit. Als ik een WiFi verbinding kan maken dan kies ik daar voor. Zoniet, dan surf ik mobiel tegen vaste maandelijkse kosten.
Skype werkt normaal, maar niet met de laatste versie, want dan is alleen chatten mogelijk.
TomTom Navigator 6 draait ook perfect met de settings voor de X500.

Het toestel is niet te zwaar en nog handzaam. Het meegeleverde riemtasje voldoet prima en is niet echt lelijk.
Ik heb geen behoefte aan een apart toetsenbord en doe alles via het scherm. Met name voor de telefoonfuncties is het touchscreen prima bruikbaar met de vingers.

Met WiFi en GSM aktief is de accu snel leeg. Dus iedere avond aan de lader!
In de UK is de X800 al wat langer op de markt en er komen nu externe acculaders die geschikt zijn voor de meegeleverde accu en voor extra zware accu's. Voor deze laatstgenoemde wordt een speciaal afdekkapje voor het toestel meegeleverd, vanwege de dikte. Dus dat wordt altijd 1 in het toestel en 1 in de lader.

In m'n auto gebruik ik de X800 niet, omdat ik daarin een geïntegreerd navigatiesysteem heb en ook nog een klein mobieltje gebruik met m'n Parrot. Door regelmatig te synchroniseren blijft alles toch in de pas lopen. Ik moet nog een goede universele houder met autolader kopen, waardoor ik de X800 in een huurwagen kan gebruiken. Daarin mis ik altijd een navigatiesysteem.

Een UK versie heeft voordelen, ook omdat de support van E-ten tot nu veel te wensen overlaat en voorkomende problemen worden besproken (en meestal opgelost) op grotendeels engelstalige forums.
Als je de X800 niet overlaadt met allerhande exotische toepassingen, dan blijven onaangename verrassingen je zéker bespaart. (Ik las ergens dat E-ten zijn nieuwe toestellen eerst op de russische markt uitbrengt. Dus de ergste kinderziekten zullen er inmiddels wel uit zijn.)

De camera's, radio en mp3 speler gebruik ik niet.
Het is natuurlijk wel prettig dat er een camera op zit in geval van nood.

Ik raad de X800 niet aan of af. Hij is geavanceerd met veel mogelijkheden en even zoveel kans op problemen. (Zie hiervoor de forums.)
Voor mijn gebruik voldoet de X800 uitstekend en ik zou hem niet meer willen missen!

Berry2007 10-11-2007
Geschreven voor: E-TEN glofiish X800 zilver

Ik heb deze telefoon nu een paar dagen in bezit en wat een monsterlijk goed apparaat zeg! HTC Touch & Iphone zijn qua functies/snelheid/ gelijk achterhaald. Dit apparaat kan echt alles en hij doet het nog snel ook. Beste GPS chipset mogelijk dus gewoon Tom Tommen :-) En met Wifi en G3 in combi met de snelle processor kan je lekker Skypen. Echt een aanrader!