Sony Ericsson W508 blauw, grijs, groen, oranje, zilver, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson W508 blauw, grijs, groen, oranje, zilver, paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

cas 27-10-2009
Mooi design toestel, leuk ook de touch pads aan de buitenkant.
Vooral gekocht omdat het walkman phone was. Sppeakers overtreffen meeste andere telefoons met zowel volume als kwaliteit. Met oortjes en equalizer 'Mega bass' ongelofelijke bas. Wel probleem met extern scherm dat bij mij na een maand/ anderhalve maand al stuk is terwijl ik er goed mee omga. Waarschijnlijk gewoon pech mee, toch nog steeds heel relaxed toestel. Erg blij mee!

Martin Michgels 26-08-2009
Dit toestel voldoet nagenoeg helemaal aan mijn selectiecriteria. Die zijn qua functionaliteit niet zo heel uitgebreid, dus is het al gauw goed. Maar nadat mijn BenQ-Siemens E71 spontaan de geest had gegeven moest er in betrekkelijk korte tijd een opvolger worden gevonden, bij voorkeur met vergelijkbare specificaties. Na 3 weken de Sony Ericsson W508 te hebben gebruikt kan ik vaststellen dat dat is gelukt.

Een toestel zoeken dat ook helemaal naar wens is qua bedieningsgemak is nauwelijks mogelijk. Dit blijkt pas in de praktijk. Ook komen specifieke eigenaardigheden van een toestel pas tijdens het gebruik naar voren. Het lezen van reviews helpt een handje, maar het blijft toch altijd een persoonlijke aangelegenheid. Wat de een prettig vind is voor iemand anders een onoverkomelijk probleem.
Onderstaand enkele opmerkingen n.a.v. mijn bevindingen.

Het MENU blijkt in grote lijnen overeen te komen met mijn overleden toestel. Omdat ik hier prima mee overweg kon was mijn nieuwe telefoon snel ingericht zoals ik het hebben wilde.

De ronde NAVIGATIETOETS vond ik aanvankelijk niet zo handig. Dit was echter een kwestie van wennen.

Met behulp van de SOFTWARE (PC Suite 5.0) kostte het invoeren van de grote hoeveelheid telefoonnummers en n.a.w.-gegevens weinig tijd en moeite. Voor wat betreft weergave van namen geef ik de voorkeur aan de volgorde achternaam/voornaam. Dus bijvoorbeeld Berg, H van den. Het adresboek gedraagt zich echter eigenwijs wanneer de software nogmaals wordt gebruikt. De H wordt kennelijk herkend als de voorletter en van den als onderdeel van de achternaam. De weergave wordt dan ook ongevraagd veranderd in van den Berg, H. Hierdoor wordt de naam bij de V gerangschikt.
Om te voorkomen dat ik de weergave van dergelijk namen steeds moet aanpassen vermijd ik nu het gebruik van het onderdeel Contacten in PC Suite.
Overigens zit deze software verder goed in elkaar en vertoont grote gelijkenissen met die van BenQ-Siemens.

Of het instellen van een geluid voor AFSPRAKEN mogelijk is weet ik (nog) niet. Het is in ieder geval minder eenvoudig dan het kiezen van een andere beltoon, een geluid voor binnenkomende SMS-berichten of voor het laten afgaan van de wekker(s).
Dit raadseltje heb ik neergezet bij Plaats een vraag.

De TOETSEN laten afdrukjes achter op het display. Door de rubberen dopjes is er echter voldoende afstand gecreëerd, zodat er gelukkig geen beschadigingen optreden.

Over het UITERLIJK ben ik tevreden.
Helaas maakt de glanzende laag de (onvermijdelijke) vetvlekken goed zichtbaar. Het is dus noodzakelijk om regelmatig te poetsen met een zacht doekje. Daar staat tegenover dat het geen kwaad kan de telefoon zo nu en dan te reinigen.
Tot slot stel ik wel vast dat het een mooi vormgegeven, maar vooral een degelijk GSM-toestel is.

DoodlingDoodle 01-08-2009
Ik heb de W508 nu enkele weken in mijn bezit en hierbij mijn review. Ik beschrijf slechts de dingen die mij opvallen en niet snel te vinden zijn op reviews van andere sites, de rest kan je op in andere reviews lezen.

>>Waarom W508?
Ik zocht specifiek een clamshell en het lijkt alsof er binnenkort geen beteren of alternatieven uitkomen.

>>Algemene indruk
Wat mij betreft een erg mooi vormgegeven telefoon, ik ben er tot op dit moment nog erg tevreden mee.

-Geluidskwaliteit
Geen vreemde dingen ontdekt,telefoongesprekken waren prima te verstaan, en als Walkman ook prima geluid.

-Mogelijkheden
Ik heb de Telefoon gekocht voor 185 euro en ik heb ook het idee dat het een telefoon is van 185 euro, meer niet, en niet minder. Een standaard walkman telefoon van SE met als unieke eigenschap de touch buttons aan de buitenkant(afkomstig van de W980). Beschikt over HSDPA, BlueTooth A2DP, camera van 3.2MP(geen flits), geen GPS. Bijgeleverd een 1GB M2 memory stick. Deze knoppen zijn soms irritant, omdat bij het aanraken van 1 van deze knoppen en deze gelocked zijn, het buitenste scherm een tekst laat zien waardoor je eerst de gehele zin moet lezen voordat je de tijd kan zien.

-Gebruiksgemak
Mijn vorige 2 telefoons waren ook afkomstig van SonyEricsson dus het navigeren in de menu's was voor mij een eitje.

-Vormgeving
Ik vind de telefoon persoonlijk erg mooi. De frontjes kunnen worden verwisseld en er zit in de doos ook 1 alternatief frontje, in mijn geval een oranje front(wat erg lelijk is i.c.m. de grijze uitvoering maar goed). Andere kan je kopen via SonyEricsson. De knoppen zijn ERG wennen mocht je echte knopjes gewend zijn, maar ze zijn zeker bruikbaar. Het gehele invoergedeelte is gemaakt uit 1 zacht plastic/rubber gedeelte met daarop een print van de knoppen. Mocht je er 1 in je handen hebben dat weet je precies wat ik bedoel.

-Degelijkheid
Ik heb inmiddels 2 keer meegemaakt dat de telefoon was uitgevallen, althans, dat DENK ik. Misschien dat ik de telefoon per ongelijk heb afgesloten. Het is in ieder geval al een tijd niet meer voorgekomen. Voor de rest voelt het wel degelijk aan. Een veel voorkomend probleem bij clamshells is dat er op de binnenkant van het scherm krassen/afdrukken van de knoppen komt. Ook hierbij is dit het geval. Ik heb dit echter voorkomen door het gebruik van een scherm protector. Ondanks dat het frontje uitwisselbaar is, zitten front en back er goed stevig op. Ik heb de eerste weken de telefoon veel gebruikt voor de verschillende mogelijkheden(3G, push mail, internet, radio, mp3 etc.) en in dit geval gaat de batterij ongeveer 3 dagen mee. Naar mijn mening best OK, maar toch best kort.

Conclusie:
Ik vind ondanks alle 'minpunten' het toch een geweldige telefoon en dit voornamelijk door de vormgeving. Ik mis GPS maar deze is blijkbaar echter wel beschikbaar op de exclusieve US only AT&T W518a, die precies dezelfde telefoon is maar inclusief a-GPS.

w508 04-06-2009
Erg leuke telefoon, voelt degelijk aan. Leuke bijeenkomst vind ik de style-up covers. Over de batterij ken ik nog niet heel veel zeggen want heb m net een dag (maar hij is nog bijna helemaal vol tot nu toe).