Samsung Galaxy Galaxy Z Flip6 / 512 GB / Muntkleur - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Nick 02-10-2024

Eerste generatie Flip die eindelijk 'af' voelt!

De Galaxy Z Flip6 is in mijn ogen de eerste vouwbare telefoon die zich goed kan meten met niet-vouwbare telefoons. Voorheen waren er nog te veel 'beperkingen' zoals accuduur, het kleine front-screen en de duidelijk voelbare vouw in het scherm. Die kinderziektes zijn inmiddels aardig verholpen.

De Flip6 voelt premium en vooral degelijk aan. En dat is wel een fijne gedachte bij een toestel waar bewegende onderdelen in zitten. Verder is het design zoals we dat gewend zijn van Samsung. Strak en verfijnd. Niet teveel onnodige poespas. Punten van kritiek zijn de plaatsing van de vingerafdruksensor. Die zit niet (zoals bij de S-modellen) onder het scherm, maar in de aan-uit-knop. Dit maakt dat het toestel net wat minder fijn in de hand ligt.

Onder de motorkap is alles ook dik in orde. Nog nooit ben ik beperkt in batterijduur, snelheid, scherm- of camerakwaliteit. Hopelijk zien we in de toekomst nog een telelens op de Flip verschijnen. Die mis ik wel echt. Door de inbegrepen screenprotector (fijn!!) in combinatie met het vele open en dicht klappen wordt de selfiecamera snel vettig (minder fijn). Die moet je dus regelmatig poetsen om scherpe foto's te kunnen blijven maken.

Al met al dus een heel fijn en compleet toestel. Laten we hopen dat toekomstige modellen nog meer specificaties kunnen overnemen van de S-series.

Pluspunten

• Scharnier voelt degelijk en betrouwbaar
  • Vouw in scherm minder voelbaar
  • Front-screen groot genoeg voor widgets

Minpunten

• Plaatsing vingerafdrukscanner
  • Geen telelens

rork 02-10-2024

onverwachts positief

Het is een prettig apparaat om te gebruiken in het dagelijks leven. Ik heb dit apparaat een aantal weken kunnen testen en vond dat het snel was voor de processen waarvoor ik het moest gebruiken. De AI-functies zijn handig, al heb ik diverse functies niet echt nodig in mijn standaard gebruik. De batterij gaat tot bijna 3 dagen mee bij normaal gebruik, maar raakt snel leeg als je games speelt. Indien je de telefoon gebruikt tijdens het snelladen, wordt deze vrij heet. Dat je het apparaat kunt dichtklappen, is nuttiger dan ik aanvankelijk had verwacht. Het past beter in mijn broekzak dan mijn voorgaande telefoons, die een vergelijkbare schermgrootte hebben. Het tweede scherm op de achterkant bevalt ook heel goed. Het is gemakkelijk om snel berichten te checken zonder veel gedoe. Ook vind ik het prettig dat je geen screenprotector meer nodig hebt, omdat het scherm in opgevouwen stand al beschermd is.

Pluspunten

• klein
  • handzaam
  • batterij

Minpunten

• warm bij snelladen

Omar 01-10-2024

Een leuk alternatief

Ik heb de kans gehad om de Galaxy Z Flip 6 te testen via Review.nl, en het is echt een leuke verandering als je een normale telefoon gewend bent. Het vouwbare design is verrassend praktisch, hij past gemakkelijk in je zak en het voelt goed om 'm open te klappen. In het begin is het even wennen, vooral als je snel iets wilt checken, maar na een paar dagen gaat dat vanzelf. Het scherm is super helder en het kleine display aan de buitenkant is perfect voor meldingen of muziek. De vouw in het scherm is soms zichtbaar, maar na een tijdje merk je dat amper meer. Als je iets zoekt dat anders is dan een gewone smartphone, is dit echt een leuke keuze!

Pluspunten

• goed design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• batterijduur

Klaudija 29-09-2024

Unieke telefoon voor unieke mensen!

De Samsung Galaxy Z Flip 6 heb ik gedurende enkele weken mogen testen. Het is een mooie en opvallende opvouwbare telefoon met veel functionaliteiten. Het kleine scherm aan de buitenkant is handig om snel selfies te maken met de achtercamera, omdat je jezelf kunt zien terwijl de telefoon dicht is. Open je de telefoon, dan is de vouw in het scherm bijna niet te zien, als je de telefoon draait zie je wel een soort bobbel. De kleuren op het scherm zien er levendig uit, ook op de plaats waar het toestel vouwt.

Het geluid klinkt goed voor een telefoon. De camera is prima, foto’s zien er goed uit. Je kunt tot 10x inzoomen, maar dan wordt de kwaliteit minder. Het lijkt erop dat AI de ingezoomde foto's automatisch probeert te verbeteren. Soms werkt dat goed, maar soms ziet het er nep uit. Ik weet niet of je die AI-bewerkingen kunt uitzetten.

De AI-functies van de telefoon zijn best handig. Als je de home-knop lang indrukt, kun je dingen op je scherm selecteren door ze te omcirkelen. Je kunt dan zoeken naar items, dus je hoeft geen screenshot of iets te maken. Er is ook een AI Composer, waarmee je berichten kunt laten schrijven. Je geeft gewoon een korte omschrijving, en je krijgt een bericht in een bepaalde stijl: bijvoorbeeld een standaard bericht, een e-mail of een social media-post. Je kunt ook AI gebruiken om dingen in foto's toe te voegen. Ik tekende bijvoorbeeld een simpele kat, en die werd in mijn foto van de woonkamer geplaatst. Heel bijzonder!

Jammer genoeg ondersteunt de vertaalfunctie nog geen Nederlands. De telefoon heeft een optie om gesprekken live te vertalen, waarbij de tekst op het kleine scherm verschijnt, maar dat werkt dus nog niet in het Nederlands.Dit vond ik erg jammer! Verder voelt de telefoon een beetje groot aan als hij open is, vooral als je kleinere handen hebt. De vingerafdrukscanner zit in de aan-/uitknop, en dat kan lastig zijn. Als je snel een melding wilt checken op het kleine scherm en meer informatie nodig hebt, moet je de telefoon vasthouden en je vinger op de scanner leggen. Dit voelt niet altijd handig aan.
Het grote scherm heeft een screen protector direct uit de doos, maar het kleine display niet. Om krassen te voorkomen is dit aanschaffen een must, want het voelt haast onveilig om het toestel in je tas te doen.

Kortom, het is een goede telefoon met veel leuke functies, maar ik denk niet dat het opvouwbare aspect echt nodig is. Het voegt niet veel toe aan de ervaring en voelt een beetje als een gimmick. De meeste functies die ik leuk vond, zouden ook op reguliere smartphones kunnen. Als je graag opvalt met de nieuwste gadgets, is dit wel een aanrader!

Pluspunten

• Beschermfolie op het grote scherm
  • Veel AI-functies
  • Mooi scherm
  • Handig selfies maken
  • Cover screen is handig om snel dingen te checken

Minpunten

• Ligt niet fijn in de hand
  • Onhandige locatie van de vingerafdruksensor
  • Geen screenprotector op het kleine display
  • Live Translate (nog) niet in het Nederlands