Sony Ericsson K550i zwart, wit, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson K550i zwart, wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rik1993 10-11-2008

Ik heb mijn mobiel nu bijna anderhalf jaar en doet het perfect. Dat van het geen bereik hebben ligt eerder aan de provider dan aan de mobiel zelf. De camera vind ik redelijk en het geluid wordt schel als je hem heel hard zet.
Verder is het echt een supermobiel je kunt er alles mee wat je eigenlijk nodig hebt alleen vind ik de accessoires een beetje duur.
Tegen vallen kan die wel.

annemarie48 19-10-2008

Ik heb deze telefoon nu al vanaf juni 2007 en hij is meer in de reparatie geweest dan dat ik hem heb kunnen gebruiken. Als ik belde of gebeld werdt viel het geluid steeds weg. Vorig jaar heb ik dan ook een nieuwe gekregen en deze heb ik helemaal nog niet kunnen gebruiken ! Ja, hij maakt goeie foto's, dat doet mijn fototoestel ook, muziek is ook prima, daar heb ik dan ook een mp3 speler voor, maar bellen ???????????
Helaas, dat lukt niet met het ding. Deze nieuwe geeft al meteen aan: geen bereik of alleen noodoproepen. Ik heb er dus nog helemaal nog niks mee kunnen doen. Hij is in de la beland en ik heb tot nu toe mijn stokoude Nokia in gebruik. Omdat ik een abonnement bij Orange heb en dat nog loopt tot eind juni dit jaar kan ik nog weinig doen. Ook heb ik al verschillende keren een klacht gestuurd naar het hoofdkantoor van Orange, maar krijg zelfs geen reactie terug. Vorige week heb ik hem toch maar terug gebracht voor reparatie en ben benieuwd of er dan eindelijk mee gebeld kan worden.

Jurre 22-09-2008

ik heb deze mobiel nog net geen half jaar.
een week gelden onstond er een soort van pixel uitval in het midden, de dag daar op die daar onder ook,
een paardagen daarna zat het helmaal tot onder aan me scherm en ik weet niet wat er aan de hand is. heb me mobiel nouwlijks laten vallen.
voor de rest is het een lekker toestel.

veerle211 11-08-2008

ik heb mijn gsm nu 8 en een halve maand en ben er zeer tevreden over. De toetsen zijn absoluut niet lastig en je krijgt er geen pijnlijke vingers van. De menu's zijn snel en handig. Ook trekt de camera goede fotos en de lenscover is héél handig! Hij is ook niet te duur. Voor mij is dit een supergsm!

Miss kelly 15-06-2008

ik heb deze mobiel nu 1 dag, en ik ben over het algemeen heel tevreden. alleen doen soms de toetsjes 4,6 en 0 het niet.. maar verder zijn en geen negatieve punten. is zeker een aanrader

Mr Ik hier2008 25-05-2008

Heb hem sinds februari, en doet het perfect. Alleen viel hij wel eens met een wit scherm uit, maar dat heb ik verholpen door een firmware update te doen. Voor mogelijk heden een 10, omdat hij simpelweg alles heeft wat ik nodig heb. Gebruiksgemak een 9, omdat de camera toets aan de zijkant, als je die licht indrukt, een paar toetsen blokkeert. Dus opletten dat je hem niet in drukt. Verder niet heel erg storend. En als je een filmpje wilt kijken gaat het goed, alleen kun je hem niet doorspoelen, daarvoor moet je in het menu entertainment de videospeler opzoeken, en hem van daaruit laten spelen, dan kun je hem wel doorspelen. De vormgeving geef ik een 10, maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak. Niet iedereen vind hem even mooi. Degelijk heid ook een 10, want hij is perongeluk een keer (niet zo hard gelukkig) gevallen, alleen een lichte beschadiging aan de bovenkant, wat niet opvalt. Verder geen problemen. De geluidskwaliteit via de speaker vind ik goed, voor een telefoon. Mijn D800 (Samsung) klinkt echt stukken minder. Dus ik ben heel erg tevreden!

S-uu-z 16-04-2008

Begin februari kocht ik deze telefoon, inmiddels is hij meer in reparatie geweest dan dat ik 'm heb gehad.
Ik vind het een mooie en fijne telefoon maar mijne heeft al 2 updates nodig gehad en kan inmiddels complete zandbakken meenemen onder mijn scherm. Hiervoor is hij nu weer weg (3x)

Als ik dit van tevoren had geweten had ik absoluut een andere telefoon gekocht! Deze telefoon kun je niet absoluut niet laten vallen, krasjes, scheurtjes enz. Mijn andere telefoon kon werkelijk overal tegen, ok een minpuntje dus.

Geluid viel me tegen, ik hoor niet zo heel goed maar ik zeg veel vaker: Wat zeg je? Als met mijn oude telefoon (samsung) Ik vind de muziek wel lekker klinken (oordopjes) en de radio is oke.

Toetsjes zijn even wennen maar dat gaat snel!

Stan- 09-03-2008

in een woord: slecht!
De camera is bagger, super gevoellig.. als je een goede foto eilt schieten moet je het ding ergens opleggen dat hij niet beweegt, en in de schemer/donker kun je geen foto schieten (ook niet met lampje aan)!
Het geluid kan niet zo hard, en er zit totaal geen bas in (kwa wat je normaal verwacht van een mobiele telefoon).
Voor de rest zit er wel een redelijk goed scherm op, snelle bleutooth, en genoeg functies.

Conclusie: niet aan te raden als je er goede foto's mee wilt maken, en vaak muziek luistert op de speaker.

Miek 22-02-2008

Een zeer goede telefoon. Ik ben heel erg tevreden. Het geluid is erg goed en er zijn veel mogelijkheden! Van de camera kun je niet teveel verwachten, maar het is leuk om korte filmpjes te maken.

MikeWebdesign 18-02-2008

Ik had eerst een erg simpele Nokia 3120, heb deze telefoon gekozen vanwege zijn functies in verhouding met de prijs. Het is een zeer mooi ontworpen camera-telefoon. Je draait de telefoon om en je hebt een kwaliteitsvolle camera met scherp beeldscherm. Mp3 speler werkt goed met headset, speaker is nogal vlak. Internetten gaat ook perfect, en natuurlijk valt er ook nog goed mee te bellen.

Ik had niet zo veel functies verwacht, ben er dus enorm blij mee. Alles werkt goed, afdrukken van een foto kan rechtstreeks nadat je de foto genomen hebt.

Je staat er van versteld. Wil je absoluut meer functies, wat design en kwaliteit. Maar niet over de €200 uitgeven, dan is deze telefoon gewoon perfect!

Sabine M 06-02-2008

Fijne telefoon, toetsjes zijn even wennen (enigzins nagels hebben is wel handig), bij de mijne reageren de toetsjes soms niet als ik ze (dus blijkbaar niet goed) indruk, maar dat is een kleinigheidje.
Enige echte nadeel wat ik heb kunnen ontdekken aan deze tel. is het niet kunnen inzoomen bij de fotostand! Dat vind ik echt wel jammer... Bij video kan dit weer wel, beetje vreemd.
Voordelen: Schuifje voor camera (als je dit openschuift kom je meteen in t fotomenu), goed geluid, prettige menu indeling, uitbreidbaar geheugen, foto's van redelijk goede kwaliteit (voor mij prima, het is en blijft tenslotte wel een telefoon!) en de tel. ziet er mooi uit! Ook is hij erg stevig (ik heb m al een paar x laten vallen, wel met sokje eromheen, maar toch..).

mandraak 16-01-2008

Een goed toestel met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Bellen doet hij prima,.
Het geluid van de MP3 speler is een beetje vlak, maar de FM radio is uitstekenend.
De camera neemt leuke foto's met een best redelijke auto focus. Het schuifje om de lens af te dekken/ beschermen is een pré.

janb 15-01-2008

ik vind het een superfone! Ik doe alles voicecontrolled, klein en licht genoeg om de hele dag om mijn nek te dragen. De 2MP camera valt een beetje tegen, heeft veel licht nodig, het ingebouwde lampje/flitser is beslist onvoldoende. Video kijken gaat redelijk, Sony zegt dat er ook WMV op kan, maar dat doet ie niet, alleen 3GPP videotjes. Er zijn veel spelletjes te krijgen, ook leuke als GO en schaken.
De speakerphone is redelijk, geluid via headset super
Bluetooth daten gaat erg goed!!
Erg kleine toestjes, maar heb je een nr eenmaal, dan gaat het via het menu een stuk sneller.

Joost91 13-01-2008

Matige telefoon. Door het opdruk Cybershot zou je verwachten dat je toch wel een redelijke kwaliteit van de 2 megapixel camera mag verwachten, maar mijn Sony Ericsson W700i maakt zelfs nog betere foto's (heeft ook een 2 megapixel camera).

Daarnaast is de geluidskwaliteit van de speaker ook niet al te best. Qua vormgeving natuurlijk wel een prachtig toestel en degelijkheid en gebruiksgemak zijn ook dik in orde.

Voor de prijs zijn de mogelijkheden (afgezien van de tegenvallende camera dan) redelijk goed.

nickieh13 29-10-2007

dit is egt een chille telefoon die egt alles kan, en dat voor die prijs! egt vet, amper een minpuntje het geluid gaat niet superhard, maar dat stoort mij absoluut niet.
egt een telefoon die je kunt kope als je niet zo veel geld wil uitgeven, kort om, super

geert94 23-10-2007

hallo allemaal, even mijn mening over dit toestel(nu 1 dag in bezit)

-Ten eerste valt het op hoe klein en licht hij is(groot voordeel)
-het geluid via de speaker en de oordopjes is allebei erg goed
-de camera is echt heel goed
-veel functies, erg uitgebreid
-wel kleine cijfertoetsjes, dus voor mensen met dikke vingers is het mischien niet perfect
-het camera schuifje kan echt nie opengaan in je broekzak
-je kunt instellen dat je toetsen automatisch bij stand-by op toetsenblokkering springen, dan kun je op het hard-zacht knopje drukken om de tijd te voorschijn te laten springen, maar het staat er niet automatisch
-trilfunctie gaat niet erg hard, dus soms merk je het niet

Ondanks de toch wel paar negatieve dingen, is dit de perfect allrounder, zeker een heel goede koop.

Pieterjan Soetaert 10-10-2007

Voor de mensen die problemen hebben met smsen:

Dit komt waarschijnlijk doordat je perongeluk de 'Camera' knop aan de zijkant indrukt. Deze knop is namelijk heel gevoelig en als je hem een beetje indrukt, kan je al nietmeer smsen...

Voor de rest zéér goede gsm!

PS: Dat G'tje wil zeggen dat je GPRS verbinding hebt. Dit verbruikt echter batterij, dus als je het wil afzetten:
Menu - instellingen - tablad verbindingen - Datacomm. - Voorkeursservice - Alleen GSM.

Veel succes iedereen ;)

Borriesz 22-09-2007

Goede telefoon! Als opvolger van mijn vorige SE K700i, moet ik hier en daar wel enige kritische kanttekeningen maken.

1) De trilfunctie van de SE K550i is matig te noemen. Ik heb heel vaak dat als ik gebeld word, SMS'jes krijg, dat ik dat dan helemaal niet door heb. De trilfunctie was beduidend harder bij de K700i.
2) Inzoomen terwijl je een foto wilt maken is in 2 en 1 Megapixel-modus niet mogelijk, echter wel in VGA.
3) De telefoon voelt van zichzelf ietswat fragiel aan, en dit komt omdat het achterklepje, dat van plastic is, wel goed op zijn plaats blijft, maar ietswat slapjes aanvoelt. Ik heb dit opgelost door op de batterij van de telefoon wat kneedgum te plakken, in elke 4 hoeken een klein bolletje en in het midden. Je merkt dat het klepje geen geluid meer maakt doordat je hem voorheen steeds een beetje kon indeuken.
4) Als de tefefoon in stand-by modus staat, kreeg je voorheen meestal een klok te zien die de tijd aangaf, echter bij deze telefoon is dat verdwenen. Het scherm geeft nu een totaal zwart beeld.
5) Ten slotte wil ik nog even mededelen dat het niet meer mogelijk is om tijdens tektberichten (SMS, e.d) emoties aan te geven zonder dat er een gele smilie verschijnt. Ik heb het dan bijv. over ;) of :D . Deze veranderd de telefoon automatisch in een smilie.

DIt zijn slechts enkele kleine puntjes van kritiek die voor de rest niks onderdoen aan het geheel. Deze telefoon is een topper in zijn midden-klassement. Een aanrader!

Koerdistan4Life 10-09-2007

Dit is een prachtige telefoon voor degene die niet meer dan €200,- wilt uitgeven aan een allround met alles erop en eraan. De camera is in een woord geweldig om foto's mee te maken! Ik zou de telefoon niet gebruiken voor video's want het geluid loopt niet altijd synchroon. Er zitten heel veel opties op. Ook is hij goed te gebruiken als mp3-speler. Het geluid wat uit de boxen komt als je hem afspeelt zonder oordopjes is iets minder, maar niet storend en gaat evengoed hard. De telefoon is heel degelijk, niet gauw kapot te krijgen behalve als je er gekke dingen mee gaat doen natuurlijk. Ook is hij gemakkelijk te bedienen, je hebt het zo door en een handleiding is eigenlijk overbodig. Deze telefoon is het geld meer dan waard.

Kortom,
Twijfel je of je deze telefoon gaat kopen? Gewoon kopen want je kunt gewoon geen miskoop doen. Geweldig dingetje!

K550i-user 25-08-2007

Heb zitten twijfelen tussen de N73 en K550i toch ditmaal eens een SonyEricsson willen proberen. Het is een degelijk toestel met, net als de meeste toestellen tegenwoordig, 'groot' display. Wat natuurlijk nogal gevoelig is voor beschadiging. Verder prima toestel met legio mogelijkheden. Sommige kleine dingen mis ik wel in dit toestel ten opzichte van Nokia. Met name; mogelijkheid dat profiel zich na bepaalde tijd aanpast. (profiel vervallen), synchronisatie met Outlook is niet zo uitgebreid als Nokia (+ gebruiksvriendelijk). Bijgeleverde handleiding is matig. Vooral voor de sms-er is dit geen handig toestel de uitstekende knopjes zijn niet erg gebruiksvriendelijk. Geluidskwaliteit, van zowel koptelefoon als spreek/luister vindt ik erg goed. Standbij tijd is prima!! Foto's maken tot 2MP is leuk. zoomen alleen mogelijk bij instelling van 1MP....

Kortom tot nu toe goede ervaring en leuk toestel. Maar waarschijnlijk voor mij toch volgende keer weer Nokia.

mandie 21-08-2007

geweldige telefoon, alles werkt fantastisch en hij ziet er ook nog eens supermooi uit (vooral de witte die ik na veel zoeken heb gevonden).

ik was een beetje op SE afgeknapt na mijn slechte ervaring met de T230, die heel traag was. dus had ik daarna een Nokia, dat zijn toch altijd wel degelijke (maar ook saaie) telefoons. deze is degelijk én leuk. er zitten alleen niet zoveel leuke ringtones op (zelf downloaden dan maar).

ik had nog wel een paar vraagjes: is het mogelijk het lettertype te verkleinen bij sms berichten? en kun je ergens instellen dat de screensaver niet al na 4 seconden aangaat?

Maedog 16-08-2007

Ik ben uiteindelijk toch voor de zeer oogstrelende 550i gevallen. Na veel lezen (ook hier op KK) ben ik tot de conclusie gekomen dat deze SE de beste koop is voor iedereen die niet meer dan Euro 200,- wilt uitgeven voor een mobiele telefoon.
Aangezien ik altijd een sim-only abbonement heb koop ik mijn GSM's altijd los. Hiervoor had ik een Nokia 6230 welke ook zeer degelijk was en gemakkelijk in het gebruik was.
Ik was in eerste instantie dan ook een beetje sceptisch over het menu van de SE, zou ik er wel mee uit de voeten komen, raak ik niet met het Nokia menu in de war etc. Maar al mijn zorgen waren ongegrond. Het menu van de 550i is zeer eenvoudig in de bediening en vertoont veel gelijkenissen met de Nokia menubesturing.
De camera is zeer goed en de MP3 speler is zeer degelijk. De 550i heeft tal van programmatjes om foto's, video's en muziek te bewerken.
Ook heb ik een 1GB memory stick gekocht. Erg makkelijk om MP3'tjes (240 stk) of films op te zetten. Ik heb reeds 2 volle afleveringen van 'The Soprano's' er op staan en er is pas 150MB verbruikt. De videospeler (3gp/mp4) is erg scherp en het geluid is goed tot zeer goed. Alleen de ondertiteling is te klein, dus die moet je weglaten. Iets wat van toepassing is op alle GSM telefoons met een klein TFT schermpje.

Opvallendheden:
-Handleiding een beetje kort door de bocht.
-Geen normale/ zakelijke beltonen (Alleen blije melodietjes/liedjes)
-Lange stand-by tijd

Een absolute aanrader voor iemand die een goede GSM in het middenklasse segment zoekt.

PS: De digitale zoom werkt alleen als de camera in VGA of video modus staat.

Tedahke 11-07-2007

Ik heb deze gsm nu al reeds enkele weken. Ik vind het echt een pracht toestel! Ik ben er echt zeer tevreden van. Hiervoor had ik een nokia en daarvoor een samsung. Ik heb nog nooit een sony ericsson gehad en ik ben er echt zéér tevreden van! De batterij gaat enorm lang mee en het is echt gebruiksvriendelijk! Ik vind ook dat er enorm veel mogelijkheden zijn met de camera en het geluid is prachtig! Echt een aanrader!!

kenshinn 12-06-2007

Voila se, dit is een toestelletje zoals ik er een wilde hebben. Mijn vorige toestel (maakt niet echt uit wat het was) was qua vormgeving iets mooier en had een schermpje dat iets helderder was. Maar trok ik een foto, dan kreeg ik vlug waas. Met deze K550i heb je dit dus niet. Die autofocus in dat toestelletje werkt fantastich.
Zeer bij mee.

Wat mp3 speler betreft, ik vind dat hij even luid en degelijk speelt als mijn kameraads mp3 SE telefoon, dat zegt al genoeg dus.

Vormgeving: zeer mooi ding, iets minder mooi dan mijn vorige gsm (die ik een maand geleden heb gekocht, maar terug heb doorverkocht). Maar mooi genoeg!

Batterij: beter als mijn vorige, maar met SE zit de batterijduur altijd wel vrij goed denk ik.

Yep, niet teveel tralala, gewoon een gsm waar alles degelijk opzit.

Hanstjon 26-02-2007

Ik heb deze telefoon voor een weekje en ik ben er reuze tevreden over. Het kan gezien worden als de ultieme alrounder van dit moment. Degelijke camera, goede MP3 speler, veel menu mogelijkheden, lichtgewicht (85gram) en een zeer goede uithoudingsvermogen (4 dagen). Hij is vrijwel identiek aan de K750i, alleen een stuk compacter en verbeterd (niet meer die joystick die snel kapot gaat).

Vele andere telefoons bieden meer functies, alleen dat gaat ten koste van draagbaarheid en batterijduur. Het is maar net wat jouw prioriteiten zijn. Voor iemand die een degelijke telefoon nodig heeft voor het bellen en zo nu en dan multimediafunctionaliteiten, dan is deze K550i ideaal.