Motorola Z6 Motorokr zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola Z6 Motorokr zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

joscha 13-10-2008
Geschreven voor: Motorola Z6 Motorokr zwart

Hiervoor had ik een Z3 van Motorola. Deze heb ik naar tevredenheid nu 1,5 jaar in bezit. Door waarschijnlijk terpetine hebben daarbij 2 knopjes losgelaten. Voor een vervangend toestel heb ik me weer georienteerd. Mijn voorwaarden waren een compacte slider telefoon met redelijk grote toetsen. Een MP3 speler die beter is als die van de Z3.
De bediening van de Z3 liep nog wel eens vast. De MP3 speler van de Z3 is de naam MP3 speler niet waardig. Je krijgt daarbij alleen een hele lange lijst met songs. Geen indeling/zoekfunctie op album artiest etc. De Z6 is een stuk beter. Een telefoon met goede MP3 speler eigenschappen. De knopjes aan de zijkant van de telefoon zijn iets dikker als die van de Z3 zodat ze wat makkelijker te bedienen zijn.

Het probleem met de songlengtes zit meestal toch echt als fout in het MP3 bestand. Is een bestand op de Z6 bijvoorbeeld 5min lang, dan kan het zijn dat hetzelfde bestand op je PC naar 3,5min. al stopt (de tijdbalk staat dan echter pas op 70%. Je kunt dit probleem per bestand fixen met het programma mpTrim.

Het is een ondergewaarde telefoon die wat meer aandacht mag krijgen.

Siberia 25-08-2008
Geschreven voor: Motorola Z6 Motorokr zwart

Ik heb deze telefoon nou bijna een jaartje in bezit. In het gebruik van de telefoon echt een Motorola, hartstikke makkelijk.

Maar, toen ik een tijdje de telefoon in mijn bezit had merkte ik dat in eens als mijn afspeellijsten van mijn muziek leeg waren! Ik allemaal netjes er weer in gezit en op volgorde en de volgende dag waren ze weer allemaal leeg. Dus dacht ik dat het aan mijn SD-Kaartje lag, mooi niet dus...
Ook er is veel voor gekomen dat de telefoon vastloopt bij het afspelen van sommige nummers, ook had ik een nummer van een uur er op staan, die duurde ineens 6min. Deed ik mijn telefoon uit en weer aan stond het nummer op 7min, dus begreep ik al niks van. Ook heb ik wel een gehad dat nummers halverwege ineens een ander nummer was dat ik ook op de telefoon had staan en dat dat nummer weer korter duurde.
En bij films die ik er al een paar maanden op had staan waren ineens onleesbaar!

Maar ondanks al die dingen, is het een leuke telefoon en handig in gebruik.

Groeten,
Siberia

Jarl2 08-08-2007
Geschreven voor: Motorola Z6 Motorokr zwart

Heb het toestel nu 1,5 week in m'n bezit, dus kan wel een kleine review geven nu.

-Ontvangst, prima. luid en duidelijk, anderen kunnen mij goed horen en andersom ook.
-Batterij, ik bel niet heel veel, en kan het toestel een dag of 4 a 5 continu aan hebben
-Scherm, scherp, mooie kleuren. Beter zichtbaar in direct zonlicht dan bijvoorbeeld een RAZR V3. Ook is de buitenkant niet van plastic maar van glas gemaakt. Kan dus een stuk beter tegen krassen.
-User interface, heel snel! mag ook wel met die processor :) Makkelijk te gebruiken, is een klein beetje wennen ten opzichte van bijvoorbeeld een RAZR. Is duidelijk nog helemaal uitontwikkeld, als het toestel op engels staat, heb je de optie Talking Phone (waarbij de telefoon menuopties, namen en zelfs inhoud van een sms kan voorlezen), deze verdwijnt zodra je de telefoon op nederlands zet. Kies je duits, dan zijn 4 van de 6 opties die je in het engels hebt beschikbaar
-MP3 speler, simpel en eenvoudig, maar werkt prima. heeft zelfs een bassboost, maar die vind ik (wat ik van veel apparaten vind) niet echt natuurlijk klinken. je kan zoals bij de meeste mp3 spelers zoeken op artist, album, genres. en je kan playlists maken
-Speaker, is luid en duidelijk, voor zowel mp3 als handsfree bellen (al gebruik ik daar een headset voor)
-Camera, tja, met 2megapixel krijg je geen schokkende resultaten, maar tis zeker geen slechte camera. je kan het toestel op z'n zij houden en dan heb je een sluiterknop bovenop zitten, zodat je 'm bijna als een normale camera kan gebruiken
-Kwaliteit, toestel zit goed in elkaar, ook met de camera opengeschoven is er niet veel speling.
-Toetsenbord, vind ik een verbetering ten opzichte van de RAZR, vooral de cursortoetsen. Beetje wennen als je een klaptelefoon bent gewend, omdat de toetsen op 2 verschillende hoogtes zitten.
-Verbindingen, er zit een mini USB poort op. Hang je het toestel aan een PC met Windows XP, dan wordt ie meteen herkend en kan je overal bij, en dus heel snel bestanden kopieren. Onder 2000 is me dat niet gelukt en heb ik de telefoon via bluetooth gekoppeld. dat gaat natuurlijk een stuk langzamer. Mijn HBH300 headset verbond met de telefoon zonder problemen en aangezien de telefoon voicedial ondersteund, kan dat ook via de headset gebruikt worden
-Looks, tja, da's persoonlijk, maar ik vind het een hele mooie telefoon :)