HTC EVO 3D 1 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC EVO 3D 1 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

BROTEST16 08-02-2012
Geschreven voor: HTC EVO 3D 1 GB / zwart

Sinds 2 weken geleden heb ik deze Htc in mijn bezit en ik snap echt niet waarom mensen voor de I-phone gaan als je dit toestel voor de helft van de prijs kan krijgen.

Over het scherm:

Het scherm is erg scherp en dan heb 3D als een leuk extraatje. Als je alleen voor 3D wil gaan dan zou ik voor lg p920 gaan maar als je een toestel wil die allebei kan moet je absoluut hiervoor kiezen. Hoewel het scherm een van de beteren op de markt is vind ik persoon dat de Samsung Galaxy Nexus wel het scherpste scherm heeft. Met een ongeveer even groot scherm heeft de Galaxy Nexus 1280 x 720 pixels tegen de 960 x 540 van de Htc Evo 3D wat helemaal niet slecht is.

Geluidskwaliteit:

Net als de meeste andere telefoons van Htc heeft deze ook een "stunning" geluidskwaliteit. Als je echt voor geluidskwaliteit gaat moet je de Htc sensation XL beats audio gaan. Ik vind Htc Evo 3D praktisch net zo goed, het komt immers van de zelfde fabrikant. Luister naar je favoriete muziek met een beats by dr. dre solo hd koptelefoon. Andere beats koptelefoons zijn ook goed hoor maar dit type is speciaal getuned voor Htc.

Vormgeving:

Ligt zo lekker in de hand dat ik geen ander mobieltje weet te verzinnen die beter in de hand ligt, echt fantastisch. Vooral het profiel dat op de achterkant van het mobieltje zit is erg fijn. Dat zorgt ervoor dat hij niet uit je handen glijd, gelukkig maar dat iemand dat heeft bedacht want daardoor is mijn vorige mobieltje stuk gegaan. Het is wel aan te bevelen om het folie er op te doen, dat geeft toch wat houvast.

Besturingssysteem:

Android 2.3.3 is op zich zelf niet zo bijzonder maar in dit mobieltje komen de goede punten daarvan en Htc sense samen. Htc sense vind ik wel lekker (het herordenen van tekst als je aan het browsen bent is erg fijn) werken maar dat verschilt per persoon. Htc heeft aangekondigd dat de Evo 3D op android 4.0.1 ice cream sandwich gaat draaien dus dat is alleen maar mooier(Hopen we). De Samsung Galaxy Nexus heeft trouwens al android ice cream sandwich.

Snelheid:

De Htc Evo 3D is een van de eerste telefoons met 1 gigabyte RAM en heeft een 1,2 GHz dual core processor wat hem dus sneller maakt dan alle andere telefoon behalve de Samsung Galaxy SII want die heeft ook 1 gigabyte RAM en een 1,2 dual core processor. Ook vind ik dat het browsen op het net heel soepel gaat.

Batterij:

Hij heeft een 1730 mAh batterij, dat is vrij hoog maar het is zeker ook nodig want als je het 3D aanzet neemt dat ontzettend veel stroom. Om de dag moet je hem opladen als je de hele tijd gebruik maakt van apps maar dat is normaal want ik ken maar weinig telefoons die meer dagen kunnen halen.

Conclusie:

Deze telefoon is absoluut geweldig en ik vind dat deze telefoon een van de beste telefoons is die ik ooit heb gezien.

Pluspunten: Zeer goede display, goede geluidskwaliteit, houd lekker vast en is erg snel.
Minpunten: geheugen gaat alleen via de SD-kaart.
LET OP: De resolutie van de 2D camera is 5MP die van de 3D camera 2,5MP(ziet er nog steeds heel goed uit!)

tictacteo 16-01-2012
Geschreven voor: HTC EVO 3D 1 GB / zwart

ik ben een echte HTC gebruiker, dit is in totaal mijn 6e HTC al. toestel nog te kort in bezit om een juiste beoordeling te geven, maar 1e indruk is bijzonder goed. enkele maanden al een review geschreven voor de Desire Z waar ik uitermate tevreden over ben, maar qua snelheid en beeld is de EVO 3D veel beter. wanneer ik op de juiste manier 3D foto's maak en ook bekijk, heb ik een erg mooi beeld. wie zegt dat fot's niet goed zijn, zal waarschijnlijk niet op de juiste manier foto's nemen cq bekijken. ik zal over enige maanden nogmaals een review plaatsen voor de EVO 3D

fbawarm 27-12-2011
Geschreven voor: HTC EVO 3D 1 GB / zwart

Heb hem nu een twee weken kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over de prestaties, het werkt soepel snel en duidelijk. hiervoor een htc hero gehad maar die schiet te kort, de 3d evo is super.

sansa-user 17-11-2011
Geschreven voor: HTC EVO 3D 1 GB / zwart

Heb de telefoon nu een aantal weken dus kan wel een algemene indruk geven van de telefoon nu.

Over het algemeen echt een prima telefoon. Met Android 2.3.4 draait alles gewoon super goed. Voor deze telefoon is ook aangekondigd dat de nieuwste Android erop gaat komen (4.0 Ice Cream Sandwich) dus dat zijn alleen maar dikke pluspunten. Kwaliteit van het speakertje is redelijk te noemen, alleen kan ie niet erg hard. Kwaliteit van het scherm is echt subliem. Doordat het een 3D scherm is, is helaas de inkijkhoek wel aan de mindere kant, maar een beetje mens gebruikt zijn telefoon niet door er vanaf de zijkant in te kijken dus daar heb je verder geen last van.

Camera geeft mooi beeld (5 mp), vele malen beter als mijn vorige telefoon (HTC Desire, die ook een 5mp camera had)
3D functie is leuk maar meer ook niet. Het voegt weinig toe aan het apparaat maar wellicht zullen er in de toekomst wel apps voor gaan komen. In het begin was het even wennen voor de ogen maar als je er eenmaal aan gewend bent gaat het zonder hoofdpijn.

Batterij gewoon belabberd zoals bij iedere smartphone. Welliswaar een grote capaciteit, maar bij normaal gebruik (beetje surfen, whatsappen, twitteren) mag je al blij zijn als de batterij een hele dag mee gaat. Ga je dan ook nog eens spelletjes doen of veel met de 3D functies doen, dan houdt ie het geen dag vol. Helaas, maar dit is bij geen enkele smartphone anders...

Design valt over te discussieren. Ik persoonlijk vind de onderkant met de touchknoppen niet echt bepaald mooi. En de grote cameraknop aan de zijkant maakt het ook niet bepaald mooier. De achterkant en bovenkant is wel gewoon strak en modern afgewerkt. Het apparaat zelf is best wel zwaar voor een telefoon, en best wel groot en dik. Niet echt aan te raden voor als je kleine handen hebt want dan is het gebruik ervan met 1 hand haast onmogelijk. Ik heb nog best wel grote handen maar ook ik kom met mijn rechter duim niet in de linker boven hoek, dus dat is wel lastig. (maar in theorie heb je daar met alle 3,7 inch telefoons last van)

Verder ben ik gewoon zeer tevreden over deze telefoon en ik kijk echt uit naar Android 4.0. Alleen dat is al een reden om deze telefoon te kopen.

Echter heb ik wel 2 kleine problemen met het toestel.

De ene is dat het toestel zich soms op willekeurige momenten ineens opnieuw gaat opstarten. Dit kost niet heel veel tijd maar wel vervelend dat alles weg is waar je mee bezig was.

Andere probleem is dat het touchscreen niet altijd goed reageert. Als je het toestel dan weer vergrendeld en ontgrendeld reageert ie weer wel gewoon goed. Ik denk echter dat dit aan mijn toestel ligt want andere Evo 3D gebruikers zeggen hier geen last van te hebben.

Verder ben ik niets dan tevreden over deze telefoon en het is gewoon een dikke aanrader om te kopen. Het 3D voegt nog niet veel toe maar dat veranderd wel in de toekomst, zeker nu Samsung ook een 3D toestel heeft aangekondigd.

Aanrader dus!

mark924 10-08-2011
Geschreven voor: HTC EVO 3D 1 GB / zwart

Aangezien ik hem pas een paar dagen heb, kan ik voorlopig slechts een algemene indruk geven, wellicht kom ik later nog terug met meer info.
Hier en daar zal ik hem vergelijken met de Galaxy S2 van Samsung, dat is vooral omdat mijn vrouw die heeft, en het voor mij dus gemakkelijk is om ze naast elkaar te leggen ;-).

Persoonlijk vindt ik de look van de SGS2 net iets beter (maar ja, dan krijg je het aan de stok met apple blijkbaar ;-), dat is natuurlijk erg persoonlijk, en ook deze ziet er prima afgewerkt uit, en voelt zeer degelijk aan. De Evo 3D is wel wat zwaarder.
Het batterijklepje lijkt meteen te fungeren als een soort 'bumper', hij omvat achterkant, en grootste deel van de rand aan de zijkant, is enigzins flexibel en voelt wat rubberachtig aan, dit lijkt me een zeer handige keuze, want krassen of beschadigingen zullen (tenzij op het scherm, of de camera), nu vrijwel altijd op het klepje terechtkomen dat gemakkelijk te vervangen is, tezamen met volume en standby knop. De stereo camera's aan de achterkant zitten wel wat naar buiten, en zijn zo wat meer vatbaar voor krassen/beschadigingen.
De achterkant en zijkant geven goede grip, en het toestel ligt daardoor zeer comfortabel in de hand.

Qua gebruiksgemak, ik kan alleen maar zeggen dat hij me zeer goed bevalt, en dat ik goed mijn weg kan vinden. Het is mijn eerste Android toestel (heb hiervoor een N97 en N95 gehad van Nokia), maar kon toch gemakkelijk mijn weg vinden, al heb ik wel de indruk dat bij Symbian een aantal aspecten net wat beter geintegreerd zijn. Bij Android kun je wel veel, maar zijn de apps toch vaak wat meer op zichzelf staand.
Een oud opvouwbaar bluetooth toetsenbord dat ik ooit bij de N95 had aangeschaft (iGo StowAway Ultraslim), kon ik prima pairen met de Evo 3D, en werkt er goed mee samen, al werken de speciale shortcuts niet.

Pro:
- Verwisselbare batterij (must voor mij)
- Android Gingerbread (2.3.3)
- Krachtige CPU (dualcore 1.2Ghz)
- Ruim geheugen (1GB Ram en voorgeinstalleerd 8GB microSD)
- Goede kwaliteit 3D photo & video capture & playback (tot 2MPixel/720p)
- Prachtig scherm, QHD resolutie stereographic 3D weergave
- 1730mAh batterij, haalt bij mij precies van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
- Geintegreerde VOIP (Sip)

Con:
- Geen standaard Bluetooth Obex FTP (heb ik wel een app voor gevonden, maar werkt toch minder goed dan bij Symbian, en is wel een must voor mij)
- Geen USB OTG, dat is toch een feature van de SGS2 die ik graag had gewild...
- Geen NFC, daar zou ik ook wel graag wat mee willen hebben spelen
- VOIP werkt niet via 3G (is wel een root patch voor, of een alternatieve app)
- Geen 1080p video recording, maar daar til ik niet zo zwaar aan
- (nog) weinig accessoires beschikbaar in de winkels, en als leverbaar, dan meestal (nog) niet op voorraad.

Mark.

gerrit012345 14-11-2011

Hallo Mark, ik ben wel benieuwd hoe de 3d foto's uitkomen op een gewoon scherm (niet 3d) of geplaatst op facebook. zijn ze dan nog in 3d of werkt dat enkel op het scherm van de telefoon of een 3d tv ??

ben benieuwd