Sony Ericsson Xperia Neo V blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson Xperia Neo V blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ceciel 29-05-2012

Ik heb vorig jaar juni mijn Sony experia Neo V gekocht en ik ben er erg tevreden over. Hij is degelijk (al een paar keer gevallen en alleen de achterkant is een beetje beschadigd), hij is snel en hij is gebruiksvriendelijk. Ik kan makkelijk surfen op internet, en ook bellen gaat prima. Het enige wat ik niet leuk vind is dat de achtergrondfoto verdeeld wordt over de verschillende schermen en je dus niet op 1 scherm de hele achtergrondfoto kan zien.

cynthia18 26-04-2012

ik heb het toestel nu bijna een half jaartje
ik ben er heel erg tevreden over
hij is heel stevig hij is me 2 keer gevallen en er zit nog geen krasje op hij is me keertje op een stene vloer gevallen dus dat zegt me eigenlijk al voldoene ik heb telefoons gehad waardoor ze ook gelijk stuk gingen deze niet en deze telefoon is ook gewoon super voor te bellen en internette ik ga ook als alles goed gaat een abonnement
aanschaffen dat ik toch iets meer kan internetten als ik op straat ben
de telefoon is echt een goede aanrader

robert0 10-04-2012

De Neo ziet er goed uit en zit behoorlijk stevig in elkaar. Op dag 1 glipte hij uit mijn handen en viel op de houten vloer. Het toestel mankeerde niets. Toch maar snel een hoesje gekocht.
Het scherm werkt soepel is zeer scherp en geeft mooie details. De grootte van het scherm is net aan bij gebruik van het internet. De schermtoetsen zijn aan de kleine kant en bij het intoetsen van berichten wordt al snel een verkeerde toets bediend. Door het toestel een kwartslag te draaien is dat probleem verdwenen.
Het geluid van de telefoon is zeer goed. Bij gesprekken klinkt alles helder en duidelijk terwijl de andere kant alles van mijn kant ook duidelijk kan verstaan.
De verbinding(telfort) is overal goed. Ik heb tot nu toe geen gesprekken gehad die weg vielen of zo.
Internetten gaat ook probleemloos, zowel via het internet van de telefoon als de wifi thuis en wifi in de trein.
De camera van het toestel werkt ook heel goed. Bij daglicht zien de foto's er behoorlijk scherp uit en zijn mooi van kleur. Ik persoonlijk vind ze iets te donker en pas de belichtingsmeter iets aan. Jammer is wel dat je dat apart voor iedere foto moet doen. Of is dat ook vast in te stellen ?
Als er minder licht is dan worden de foto's korreliger. De LED flitser heeft maar een beperkt bereik en is alleen voor zeer dichtbij bruikbaar.
Filmen gaat eenvoudig en geeft een heel aardig resultaat.
Er wordt redelijk snel scherpgesteld en in een ideale situatie bij genoeg licht en niet te snel bewegende objecten dan is alles behoorlijk scherp.
Als navigatieapparaat werkt de NEO perfekt. Google maps zit voorgeinstalleerd en de bediening ervan werkt eenvoudig. De afslagen worden duidelijk weergegeven en op tijd omgeroepen. Wat opvalt is hoe snel de telefoon een herberekening maakt als er van de route wordt afgeweken.
Als laatste de batterij. Dat is net als bij de meeste andere smartphones een zwak punt. Als alleen de telefoon wordt gebruikt dan kun je er vele dagen meedoen. Maar bij gebruik van internet, navigatie en het maken van foto's( met flits), merk je dat er een aardige aanslag op de batterijcapaciteit wordt gepleegd. Na een autorit met navigatie aan van anderhalf uur en het maken van 15 foto's met flits was de bodem toch al aardig in zicht.
Gisteren heb ik 40 minuten van het internet gebruik gemaakt een paar smsjes verstuurd en een telefoongesprek van 15 minuten gehouden en toen was er aan het eind van de dag nog 53 % batterij capaciteit over.
Kortom gewoon elke dag aan de lader aansluiten.
Alles overziende heb ik van de aankoop van dit toestel geen spijt en durf hem aan anderen aan te raden.

stoopidmonki 15-01-2012

geweldig apparaatje...mooi afgewerkt.....duidelijke instelling mogelijkheden...ook de standby tijd is lekkker lang (dit is de reden waarvoor ik deze koos boven andere duurdere merken), een paar dagen bij normaal gebruik, een dag bij extreem gebruik.

het enige minpuntje wat ik ontdekken is dat de wifi niet meteen werkte...bleek dat ik in mijn nieuwe modem/router de beveiligingsniveaus moest instellen van eas/ktip naar gewoon ktip .

al met al geweldigapparaat ...voor 270 euro met extra 16g sd kaartje kan ik weer een paar jaar vooruit

L.123 11-12-2011

Op deze telefoon een aantal weken moeten wachten, aangezien deze pas eind november uitkwam maar het was het wachten waard. De telefoon heeft Android als besturingssysteem en bevalt zeer goed. Telefoon is handig in de omgang en ligt goed in de hand. Er zijn vele extra functies zoals de 3D camera (welke zeer goed werkt) en de camera aan de voorzijde van de telefoon. In een aantal woorden; een telefoon met veel mogelijkheden, maar duidelijkheid. Geen omwegen om uiteindelijk in te kunnen stellen waarnaar je op zoek bent.

sasnet 08-01-2012

Hallo,

Kan je skypen met deze telefoon?

mboenne 13-01-2012

Ja, je kunt skypen met de neo. Je kunt ook videoskypen met de voor- en achtercamera