Sony Ericsson Xperia pro 1 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson Xperia pro 1 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DennisS23 10-10-2012

Ik heb deze telefoon nu 2 weken in mijn bezit, en vind het een zeer prettig toestel, wat mij opviel bij het uitpakken is dat de outputs voor hdmi, en de 3,5 mm stekker minder mooi zijn verwerkt in de behuizing, Ik vind dit jammer, aangezien sony bekend staat om haar goede design,

Camera:
De camera op dit toestel is erg goed er scherp, hierover niks te klagen, een geinige feature aan de camera is dat deze automatisch herkent of er een portret, een landschap, of dergelijken moet worden gemaakt,
De front camera is ook wel goed, minder dan de "achterste" maar dat is logisch.

Beeldscherm:
Het beeldscherm is erg helder en van zeer goede kwaliteit. het touch screen reageert ook erg goed, waardoor het fysieke toetsenbord bijna onnodig is. ook geinig is dat je op het scherm toetsenbord kan "swypen", met je vinger op het scherm van toets naar toets bewegen en zo een woord creëren.
Wat ik echter jammer vind, is dat na 1 week de 1e kras al op het beeldscherm zat, vandaar mijn cijfer voor degelijkheid

Geluid:
Het geluid van dit toestel is erg goed van kwaliteit, en ook nog redelijk luid. bij het luisteren van muziek door de speaker van de telefoon hoef ik deze maar op half volume te zetten en het gaat al hard zat. Het bellen is ook goed, nog geen enkele storing of ruis gehad.

Fysieke toetsenbord:
Het fysieke toetsenbord is toch wel de "eye catcher" van deze telefoon. Het uitschuif mechanisme werkt erg soepel en zit (tot nu toe) stevig in elkaar. De toetsen liggen, erg prettig, ver van elkaar, waardoor het tikken op dit toetsenbord een zeer prettige ervaring is, mooi aan de vormgeving van dit toestel is dat er een "curve" in het achterklepje zit, met de dikke kanten aan de buitenkant, zodat de telefoon lekker in de hand ligt.

titatimco 07-05-2012

lekker klein en handzaam. (ik ben een HTC HD2 gewend) Erg goed toetsenbord en erg goede radio, mooi stereo en goede ruisonderdrukking. Heel mooi geluid ook uit de player. Ik gebruik wel een goede koptelefoon en geen oortjes. Beeldscherm is mooi scherp. Goede camera. Wat minder: voelt wat plastic aan, scherm is erg gevoelig waardoor apps snel gaan lopen. Verder leegt ie de cache van een deel van de sony launcher wanneer je bepaalde apps in gaat. Hierdoor is even wat tijd nodig om het scherm weer op te bouwen wanneer je de apps verlaat. Er worden wel veel apps bijgeleverd die ik niet gebruik en die wel geheugen in beslag nemen. Als je m root kan je die er wel uit gooien maar voorlopig doe ik dat nog maar even niet.

Jack87 24-02-2012

Afgelopen woensdag na weken twijfelen en zoeken uitgekomen op de Xperia Pro. Dit is mijn eerste smartphone, opvolger van mijn oude vertrouwde Nokia 6300.

Allereerst is het wennen. Wennen dat het "apparaat" veel meer kan als wat je gewend bent. Hierdoor schrok ik in het begin een beetje, maar dat duurde minder als een halve dag. Al gauw leer je vrij vlug door de menu's heen te bladeren en weet je waar je moet zijn. Toetsenbord had ik vrij vlug onder de knie, het komt al wel steeds vaker voor dat ik het touchscreen alsnog gebruik. Verder is het toestel goed, schuift en schuift degelijk open.
Heb qua toestel tot nu toe nog geen klagen, vind alleen de widget "timescape" vanuit Sony maar een irritant ding. Dacht in het begin zelfs dat ik het niet van de "homepage" afkreeg, maar dat is gelukkig gelukt.

Wordt vervolgd...

PatriciaSP 17-01-2012

Wat een heerlijke telefoon. Android, dus alle mogelijkheden die je zoekt in een smartphone. En, voor mij absolute must, een fysiek toetsenbord. Het schuift heel soepel, maar ook niet te soepel uit en in. De toetsen heerlijk ruim en met goede afstand van elkaar. Als je een Blackberry gewend bent, moet je zelfs even wennen aan die afstand.
Beeld, geluid en de Xperia features, ik kan niet anders zeggen: Top!

nabbab 13-01-2012

Super telefoon. Wist niet hoe hij er in het echt zou uitzien, was bang dat hij net zo plastic zou aanvoelen als de samsung galaxy s ,integendeel juist heel solide toestel. Toetsenbord werkt prima,foto's heel scherp, makkelijk menu, accuduur valt alles mee als je helderheid op 0% zet en apps uitschakelt die op de achtergrond stiekem enrgie slurpen. Kan iedereen die een mobiel met toetsenbord zoekt, deze aanbevelen!!

gietjen 14-12-2011

Gisteren gekocht en nu er al helemaal mee weg ! Fantastisch apparaat met enorm veel gebruiksgemak ! Zeer snel en handig ; ik ben blij dat ik voor dit toestel gekozen heb . Ook nog handig om te weten : voor België heeft men een azerty klavier standaard voorzien !

kurt_vv 20-11-2012

Gietjen,
Mag ik vragen waar jij die gekocht hebt aub? Ik vind NERGENS een melding van een azerty-keyboard... Ik heb al bij PDAshop gekeken & gemaild maar daar hebben ze ENKEL met qwerty-klavier.
Of kun je me zeggen waar je dit gezien hebt dat er standaard een azerty-klavier voorzien wordt voor België?
Alvast vanharte dank bij voorbaat voor je reaktie,
Kurt

vincentabee 08-12-2011

in februari aangekondigd voor juni maar door de natuurrampen nu pas uit gebracht maar daardoor is ie wel een beetje verouderd maar het is de enige qwerty smartphone die er is omdat de droid 3 niet uitkomt in de eu dus ik moest wel deze nemen maar da is niet zo erg!

de sony bravia scherm: me helderheid staat op 0% en is nog steeds scherper dan de galaxy s2 met 100 %.

het toetsenbord: de toetsen zitten lekker veel ruimte tussen dus niet alles op elkaar geplakt

het scherm: met 3,7 inch eindelijk een normale telefoon in de plaats van 4,2 wat nu standaard is.

dikte: hij is door het toetsenbord dikker maar niet zoveel als me vorige telefoon htc touch pro 2

update beleid: sony maakte bekend dat deze de grote android 4.0 zal gaan krijgen

accuduur: de scherm vreet energie ondanks ik het op 0% zet en zo klein is red maar net 1 dag

single core: daardoor loopt die soms wat sloom

Julius86 30-11-2011

Na lang wachten eindelijk in het bezit van de Xperia Pro. Voor dit toestel gekozen vanwege het fysieke toetsenbord, een groot voordeel t.o.v. een touchscreen toetsenbord. Andere slide Qwerty toestellen die op de markt zijn, zoals de HTC Desire Z zitten minder goed in elkaar. Toetsenbord van de Xperia Pro typt zeer prettig. De slide voelt stevig en degelijk. Toestel als geheel voelt wat goedkoop aan door het materiaalgebruik, maar wel stevig. Het gaat hier ook om een toestel van slechts 340 euro. Werking is snel en batterijduur lijkt tot nu toe mee te vallen.