Garmin Forerunner 410 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Forerunner 410 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Schenkelg 04-03-2012
Geschreven voor: Garmin Forerunner 410 zwart

Hiervoor een Polor gehad, nu een Garmin. Duurt wel even voor je bekend bent met alle mogelijkheden. GPS werkt erg goed. Satellieten worden redelijk snel gevonden en afstand nauwkeurig gemeten. Batterij moet wel redelijk snel weer opgeladen worden als je GPS gebruikt.

Diederik 03-10-2011
Geschreven voor: Garmin Forerunner 410 zwart

Helemaal te gek wat deze Garmin 410 allemaal kan.
Het slepen over de ring om door menu's te bladeren is even wennen. Heel mooi is dat je alles naar pc kunt uploaden en routes, hartfrequentie, tempo, enz. kunt uitlezen. Ook kun je routes downloaden naar de 410.
Ik moet nog wel veel uitproberen. Zo kun je ook tegen een virtuele tegenstander lopen.
GPS connectie lijkt mij oké.
HRM werkt prima, zakt niet af tijdens het lopen en hapert niet. Of de HRM nauwkeurig is kan ik niet beoordelen. Via het horloge of software kun je Hf-zones instellen en een alarm laten afgaan als je bijv. boven een bepaalde Hf komt. Handig zodat jezelf niet kapot loopt.
Ik loop vaak 's avonds en dan is de verlichting handig.
Ook kun je tijdens het lopen de belangrijkste gegevens zonder het klokje aan te raken langs zien komen via een automatische scrollfunctie.
De oplaadbatterij moet wel snel weer worden opgeladen.
In de HRM zit een knoopcelbatterij die je kunt vervangen.
Duurzaamheid kan ik niet beoordelen.

Frankvanher 22-04-2011
Geschreven voor: Garmin Forerunner 410 zwart

Na een klein jaar gelopen te hebben met een eenvoudige hartslagmeter van Polar, vond ik dat ik mezelf wel kon verwennen met deze gadget. Ik ben bepaald niet teleurgesteld. Je krijgt ineens zoveel meer feedback op hoe je loopt dan eerst. Hij pakt snel het signaal op, geeft een betrouwbare track. Je kunt bv hartslag, snelheid en afstand in een scherm tonen. Als je even moet wachten bij het stoplicht, pauzeert hij de meting automatisch. Je krijgt keurig alle tussentijden per km, en je kan je hele training in allerlei grafieken teruglezen.
Het enige dat me een beetje irriteert is dat het weer het zoveelste apparaat is dat qua ergonomie op rechtshandigen is ontworpen. Het zij zo. Een goede investering, die me nog meer zal stimuleren te blijven trainen!
Duurzaamheid moet nog blijken!

Jan-Paul 1961 05-02-2011
Geschreven voor: Garmin Forerunner 410 zwart

Heeee, ik heb sinds anderhalve week dit waanzinnige klokje in huis. Voorheen altijd getraind met Polar. Ik heb er lang op gewacht, maar ben volgens mij nu een van de eersten die 'm in bezit heeft. De Garmin 410 HRM maakt écht alle verwachtingen waar. Bediening is even wennen, maar daarna een fluitje van een cent. GPS werkt perfect en communicatie met Garmin-connect is helemaal TOP!
Ik zou eigenlijk alleen tienen moeten opgeven, maar dat is een beetje tegen mijn principes.
Ik heb in het verleden veel recensies gelezen over de 405 HRM, maar de enkele kritische kanttekening, naast vooral veel lof, die ik daar tegen ben gekomen herken ik niet bij deze opvolger.
Tja, als je continue gebruik maakt van de GPS dan moet je eerder opladen (max. 8 uur achtereen te gebruiken), maar ik heb nooit trainingssessies langer dan max. 3 à 3 1/2 uur...
Ik kan niet meer objectief zijn... Vergeet die andere merken. GARMIN that's it!!!