Teufel Cinebar 51 THX zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Cinebar 51 THX zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

S. van Gorp 10-06-2014
Geschreven voor: Teufel Cinebar 51 THX zwart

Zoals vele al eerder schreven is het geluid in een woord fantastisch te noemen. Ook ben ik onder de indruk van de service van Teufel nadat ik de soundbar in ontvangst mocht nemen bleek dat de optische aansluiting niet goed functioneerde. Na contact met Teufel opgenomen te hebben werd er zonder strubbelingen meteen een nieuwe soundbar opgestuurd. Een pluim voor Teufel voor het geluid en de service.

peradus 17-02-2014

Super!

5.1 geluid met deze soundbar, ongelovelijk!

Zeer aan te bevelen, zoek niet verder, probeer 8 weken en in de eerste week was ik al verkocht.

Er lijkt echt 5.1 kanalen te zijn als je deze soundbar hoort, de bas is niet overdreven aanwezig en vult aan, je hoort em wanneer nodig.

Films maar ik vind zelf ook goed voor muziek.Kwalitatief hoogstaand merk! Kwaliteit afstandbediening kan iets beter, maar is niet heel belangrijk.

paul.schieveen 14-01-2014
Geschreven voor: Teufel Cinebar 51 THX zwart

Er zit een fantastisch geluid in deze installatie. Het komt vooral goed tot zijn recht bij spectaculaire actiefilms waarbij de surround sound goed wordt gebruikt.

Sjaak v dopperen 23-12-2013
Geschreven voor: Teufel Cinebar 51 THX zwart

Akoestische upgrade van je flatscreen
• Surround sound uit één speaker
• Sensationeel geluid
• Flexibel
• Gebruiksvriendelijk
• Een echte allrounder
ik durf dit te kopiëren voor de Cinebar 51 THX
dit had ik nooit verwacht ,wat een geluid
weg met al die losse elementen
dit is veel beter bij muziek en vooral bij films

DhrvG 17-07-2013
Geschreven voor: Teufel Cinebar 51 THX zwart

Na 12 jaar was mijn Pioneerset aan vervanging toe, nou ja wilde wat anders. Niet meer al die draden door de kamer en vond de betere 2.1 setjes ook erg goed klinken. Totdat ik eigenlijk per toeval op de Teufel website kwam. Na enig speurwerk en reviews te hebben bekeken, ontdekte ik dat dit toch wel hele mooie producten zijn met goede prijs/ kwaliteit verhoudingen. Ik had al de Sonos Playbar bekeken en beluisterd, maar was hier niet echt van onder de indruk, met name in het laag.
Toch maar besloten de Cinebar51 te bestellen, niet wetende dat dit apparaat behoorlijk groter is dan de Sonos (die had ik immers al gezien), en zeker niet wetende dat de sound en de vette subwoofer een prachtig geluid kunnen produceren.
De mogelijkheden zijn voor mij voldoende, omdat ik de 2.1 opzet goed vindt, en geloof me hij doet bijna niet onder voor een 5.1 opstelling, vooral in 'wide' modus bij films klinkt super. Wat tevens erg mooi klinkt zijn de praatprogramma's in modus 'Refer', spraak komt vreselijk helder over terwijl achtergrond geluiden en muziek klinken alsof je er bij bent. De 'stereo' modus is voor puur muziek het mooist, maar daarvoor heb ik dan weer gekozen voor de Speaker L van Teufel, die klinken even iets warmer en voller in een grote kamer. Tevens heb ik een Raumfeld Connector aangesloten op de Cinebar, zodat muziek via mijn NAS wel op alle apparaten afgespeeld kunnen worden. Nu dus geen draden en extra componenten nodig, superhandig en werkt uitstekend!
Ik heb de Cinebar51 netjes in een meubel onder mijn tv geplaatst, paste perfect en is een super aanvulling op onze tv beleving, aanrader!

Geer Kneel 23-01-2015

Ik ben ook aan vervanging van m'n Pioneer set met Infinity speakers toe. Ik geloof dat de Teufelset goed klinkt bij films, maar ik zou hem vooral voor muziek gebruiken. Ik lees dat jij dan toch liever aparte speakers gebruikt? Of begrijp ik dat verkeerd?

loodje53 14-07-2013
Geschreven voor: Teufel Cinebar 51 THX zwart

het systeem is geweldig,maar ik mis div aansluitingen.
verder ben ik prima tevreden over het systeem.
een hele goede bas en een aanwinst voor het tv geluid.
perfect/top

seriousabout 07-06-2013
Geschreven voor: Teufel Cinebar 51 THX zwart

Als je op zoek bent naar een compacte krachtpatser onder je HDTV. Dan is dit een mooie keuze. Mooie strakke soundbar. Mooi helder geluid, hard als het moet. THX uit zo'n lekker klein ding. En een subwoofer die echt indruk maakt. Ik kende Teufel niet, maar alles ziet er echt uit als "a million bucks" krijg vooral van veel vrouwen een compliment omdat het er zo stijlvol en slank uitziet. Maar schrikken dan als ik Transporter 2 blue ray op vol geluid laat zien. Pijn in je oren zonder noemenswaardige vervorming. Op verzoek van de buren toch maar een Auralex SubDude isolator er onder gekocht. Tot nu toe alleen maar lovende woorden over Teufel, want ik heb niks te zeiken, nou ja, bijna niks. Audio aansluitingen zijn 2 x cinch voor aux 1 en aux 2. 1 x coaxial en 1 x optical. Voldoende, al mis ik 1 minijack en had ik liever 1 extra optische ingang gehad ipv twee analoge. Ik kan alleen maar raden wat er op de designafdeling is gebeurt toen ze akkoord gaven op het ontwerp. Maar dat ze die dag stoned waren, staat als een paal boven water. GEEN HDMI. Je maakt in 2013 een zo'n prachtige soundbar en je kiest niet voor HDMI. Onbegrijpelijk. Nu heb ik dat opgelost met een Konig HDMI switch met een audio return channel. Deze heb ik digitaal via coaxiaal aangesloten. Weinig keus want mijn airport express zat al in de optical ingang en ik wil alles digitaal houden. Achteraf, had ik de switch toch nodig gehad omdat nu mijn HTPC, HD settopbox en de Apple TV 3 HDMI ingangen hadden vereist op de soundbar. Als ze dat ook hadden gedaan, dan had ik een 10 gegeven.

r.schuur 23-05-2013
Geschreven voor: Teufel Cinebar 51 THX zwart

Ik had in het verleden gekeken voor een soundbar van Samsung, maar vond het geluid niet optimaal. Toen der tijd gekozen een 2.1 set van Sony.

Een aantal weken geleden kreeg ik te horen dat ik een Teufel Cinebar had gewonnen, daarvoor had nog nooit van het merk Teufel gehoord.

Ik heb deze Teufel Cinebar nu 2 weken in bezit en mijn eerst e reactie was: wat een superieur geluid. De klank weergave is zeer helder dat merk je tijdens het luisteren van muziek.
Tijdens films kijken geeft de Teufel Cinebar 51 gewoon een extra dimensie, Ik kan alleen maar zeggen dit moet je ervaren!

Ik zal het merk Teufel en haar producten zeker aanraden bij vrienden en kennissen.

F Hermsen 24-05-2013

Ik heb hem nu precies een week maar het is inderdaad wat je zegt een nieuwe dimensie. Je voelt nu tenminste emotie in muziek en film.

F Hermsen 17-05-2013
Geschreven voor: Teufel Cinebar 51 THX zwart

Als je de dozen openmaakt en de apparaten uitneemt dan voel je de kwaliteit, alles is zwaar, geen plastic maar echte houten kast bij de subwoofer en metalen omhuizing bij de soundbar met mooi voetstuk. Erg handig zijn de haakse verlengstukjes voor de kabels die je aansluit zo kan je makkelijker in krappe ruimtes je kabels kwijt

De aansluitingen zijn voldoende, een HDMI is geen gemis omdat de soundbar een virtuele speaker heeft die het geluid echt geweldig tot zijn recht brengt.

afstellen van de subwoofer is ook eenvoudig zolang je de handleiding leest (sub op max en afregelen in menu van soundbar middels sub + of -).

ik heb bij deze soundbar een logitech harmony 700 universele afstandsbediening welke prima werkt met al mijn apparaten.

ik heb vooraf vele winkels bezocht en soundbars geluisterd, vele zijn echt spuuglelijk op de Sonos na maar deze is twee maal zo duur omdat je de sub apart moet kopen.

Teufel ik had dit niet verwacht maar dit slaat echt alles, over het geluid kan ik nog weinig zeggen want hij moet nog ingespeeld worden maar wat ik nu hoor is niet te beschrijven, een dikke 11+ voor Teufel!

F Hermsen 18-05-2013

Nog een aanvulling;

Ondertussen een film gekeken en muziek geluisterd.
Het is een nieuwe beleving kwa muziek, je merkt dat het geluid vele malen zuiverder is hoe zacht of hard je hem ook zet.

Mijn oude JVC home cinema controle center (RX-E111RSL/RX-E112RSL) is na 13 jaar niet stuk maar wel toen aan vervanging.

Was een beetje huiverig of de Cinebar mijn 5.1 set wel kon vervangen, nou dat kan die. Het geluid komt niet achter je vandaan maar gaat wel langs je.

Het vult de ruimte met geluiden die je normaal niet hoort het kleinste krakje of piepje hoor je al als het volume op 2 staat bij de Transformers Dark of the Moon en concert van Adele.

Veel meer emotie komt op je af met het geluid van films en muziek luisteren. Met 2 kinderen zaten we op de bank Lion King 1 te kijken en iedereen was stil en met licht tranerige ogen te kijken.

Dit is de tweede dag dat de Cinebar in gebruik is, ik vind het een aanrader voor de volle 100%.

..Einde review haha..

RuudRR 04-04-2013
Geschreven voor: Teufel Cinebar 51 THX zwart

Geen gedoe met kabels , daarom gekozen voor deze set .Een extra optical was wenselijk .Voor de rest zeer goed geluid en geweldige bas weergave , wel moeten spelen met de plaats van de bas maar dat is afhankelijk van huiskamer . Ben voor de rest tevreden aan kan deze set zeer aanbevelen .

ollie1974 25-07-2012
Geschreven voor: Teufel Cinebar 51 THX zwart

Recentelijk heb ik een nieuwe AV set aangeschaft. De set bestaat, naast mijn 55" ES8000 Samsung LED TV, uit de Cambridge Audio 751bd blue-ray multi-player en, de reden voor deze review, de Teufel Cinebar 51 THX.
Ik had hiervoor reeds een soundbar van Samsung, maar die viel kwa mogelijkheden en geluid (bluetooth sub) tegen. Waarom ik dan toch weer voor een Soundbar ben gegaan? Simpel: Ik heb geen zin in de kabel ellende (ookal kun je tegenwoordig prima draadloze speakers verkrijgen, heb ik gehoord) maar vooral in het plaatsen van 5 of 7 van die kleine boxjes in mijn huiskamer om 5.1 of 7.1 geluid te krijgen.
Maar goed, het is een afweging die je maakt: Wil je echt gebruikmaken van Dolby DTS, TrueHD etc dan moet je toch echt op zoek naar zo een setje………..dacht ik, want: Deze Teufel is duivels goed! De THX certificatie was al een teken aan de wand, maar in het echt klinkt het superieur!
Ik heb de soundbar via optische verbinding aangesloten op de Camebridge en het geluid van de DVD van het concert van Adele in de Royal Albert Hall opgezet en het geluid is zeer zuiver en gelijkmatig, krachtig en vol! Dolby Virtual Surround doet ook zijn werk goed, dat merk je bij deze dvd wel.
De ondersteunde codecs worden subliem weergegeven, het enige wat wellicht ontbreekt, is een HDMI aansluiting voor bijvoorbeeld Dolby TrueHD audio. Ik kan nu ook geen SACD afspelen op de Cambridge want hoewel deze dat wel ondersteund, moet dit geluid via een HDMI uitgang naar de AV receiver. Wellicht voegt Teufel deze toe aan een opvolger van deze set.
Ik heb ook nog ene iPod touch 4g aangesloten op de set middels de apart verkrijgbare idock v3. Ook dit geluid komt erg goed over, beter als mijn vorige iPod speaker op basis van Airplay….doe mij gewoon maar bedraad, dat werkt toch beter! Overigens had ik bij de aanschaf van de Cinebar ook de mogelijkheid om te gaan voor een combinatie met de Raumfeld draadloze mediaplayer, maar het ging mij vooral om de Cinebar. Voor het geld is dit een sublieme soundbar, die het veel beter doet als mijn vorige soundbar.

F Hermsen 10-03-2013

Beste ollie1974,

Ik zie dat je de cinebar al een paar maandjes gebruikt.
Mijn huis is opnieuw ingericht en moet mijn 5.1 laten varen vanwege ruimte gebrek en kabels naar de rear speakers.
Bevalt de Cinebar je nog goed?