Philips Blu-ray SoundStage home cinema HTB4150B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Blu-ray SoundStage home cinema HTB4150B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

AAH1 13-08-2014

Een alles in één apparaat met een goede geluidskwaliteit. Er worden geen aansluitkabels bij geleverd. En in ons geval ook geen FM antenne en geen handleiding. De tweede is op internet eenvoudig te vinden.
De FM antenne aansluiting is niet geschikt voor de in Nederland gebruikelijke coax kabel, de stekker kan ik ook nergens vinden en Philips heeft tot noch toe niet gereageerd.
Het automatisch instellen van Radiozenders is een blackbox gebeuren en wil je de zenders op een lochische volgorde hebben dan is dit best wel even werk.
Na de firmwareupdate werkte het automatisch instellen van radiozenders helemaal niet meer.

Volgens het instellingen menu kan een netwerkaansluiting gemaakt worden via WiFi, hier staat niets over in de handleiding. Echter bij de keuze WiFi zegt het apparaat geen USB adapter te kunnen vinden. Vervolgens een Cisco Adapter gekocht, aangesloten. Dan geeft het apparaat de melding Adapter niet herkend.
Ethernet aansluiting werkt overigens goed.

gerjan-verweij 28-06-2015

Hallo,
bij mijn zat er eerst ook geen FM stekker bij, terug naar de winkel (mediamarkt) en een stekker gekregen.
dit is een klein stekkertje met een draad van 0,5 mtr. deze heb ik afgeknipt en een klein stukje over gelaten deze heb ik aan de binnen draad van de coax kabel gesoldeerd en af geïsoleerd met krimpkous (kan ook met tape) het andere uiteinde met de stekker in de antenne aansluiting gedaan en ik heb prima radio ontvangst.
het is wel jammer dat er geen digitale radio in zit.
maar zoor is het ook goed.

J.d.z. 09-08-2014

Gekocht omdat ik zo min mogelijk apparaten wil in huis.
Alles in 1 is ideaal.
Geluid is erg goed. Aansluiting is makkelijk.
Alleen jammer dat er geen hdmi kabel of geluidskabels bij geleverd is.

Er zijn wel een paar minpuntjes.
Radio lastig in te stellen zeker niet gebruiksvriendelijk. Mijn autoradio uit 1990 had meer en betere opties!?

Handleiding: cd-rom met PDF erop kan je op je pc gaan lezen. Maar die is echt summier.
Als je zoek naar instellen radio. Of equalizer etc.
Het apparaat (software) is traag. Je klik. Maar duurt even voordat hij wat doet.
Het alle grootste min punt is dat de USB geen stroom geeft. Je kan dus wel een USB stick erin doen en films kijken. Maar een ext. Hd zonder stroom. werkt niet.
Dit vind ik zeer kwalijk van philips.

Aangezien er geen alternatieve zijn met smart tv, netflix, blu-ray en radio etc. Moet ik hier genoegen mee nemen. (Alleen de lg. Van 2x zo duur en zonder radio)
Al met al een goed apparaat. Je krijg waar je voor betaald. Niet meer en niet minder!
Maar had er 1 iets duurdere geweest zonder deze minpunten. Was het deze philips niet geworden.
Een gemiste kans! Vraag me serieus af: Was de bedoeling zo goedkoop mogelijk fabriceren of niet goed over nagedacht.
Philips heeft ook samenwerking met fox sport. Maar deze app. Is niet beschikbaar op dit apparaat.
Dus geen voetbal!

Aangezien het al een ouder apparaat is, verwacht ik geen software updates om die problemen te verbeteren. Maar hoop het wel!

hbaan 01-07-2014

Mooi product met een hele goede geluidskwaliteit en vele mogelijkheden. Ik ben er erg tevreden mee. Hieronder per onderwerp mijn bevindingen.

Design
Strak en modern ontwerp met mooie en stevige materialen. Moet ook wel aangezien er een TV bovenop kan staan. Afstandsbediening is prima maar wat eenvoudig qua ontwerp naar mijn idee, dit zou wat luxer kunnen.

Mogelijkheden
Er is heel veel mogelijk met dit apparaat: uiteraard cd, DVD en Blu-ray (ook 3D), maar ook USB aansluiting, audio in ( voor bv. MP3 speler), muziek via Bluetooth en SmartTV met allerlei apps als Nu.nl en Netflix. Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd, maar tot nu toe erg tevreden. Alle
gewenste aansluitingen zijn aanwezig, gelukkig zowel coaxiale als optische geluidsingangen. Wel vreemd dat er geen kabel radio (coax) aanwezig is, alleen een draad antenne.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit is heel erg goed: het geluid klinkt helder en duidelijk. Gelukkig kan je, naast enkele profielen, ook zelf hoog/midden/laag regelen. Als de TV uit staat, is dit wel heel lastig te zien doordat het display op het apparaat beperkt is qua tekst.

Ook heel fijn is dat het volume in hele kleine stapjes te regelen is qua hard/zacht. Bij een film was ik positief verrast door het brede surround effect. Uiteraard geen 5.1 ervaring, maar heel veel beter en "echter" dan via de TV.

Installatie
Ik had het apparaat direct verbonden met internet (vaste kabel). Na een paar instellingen van land en taal werd direct een firmware update opgehaald en het apparaat bijgewerkt. Erg netjes! Hierna kan je uiteraard naar eigen keuze nog allerlei instellingen wijzigen. Zelf bv. de HDMI-
CEC instellingen aangepast, bv. niet de TV opstarten als er een CD wordt afgespeeld. Het installatie menu is erg duidelijk en onderaan verschijnt een uitleg regel. Het opstarten van het apparaat duurt soms wel lang viel mij op.

Duurzaamheid
Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen na enkele weken. Wel is dit het 2e apparaat: bij het 1e apparaat bleef de CD hangen: bij Eject kwam er een error in het display en kwam de CD er niet meer uit. Philips gebeld en het apparaat is thuis opgehaald en er werd later keurig een nieuw exemplaar bezorgd. Hele goede service dus! Het 1e apparaat hou ik maar op een productiefoutje.

Marionderooij 04-06-2014

Heb de soundstage nu een aantal weken in huis. Ben erg tevreden over de extra toevoeging van de geluidsbeleving op onze tv. Ben echter nog niet in staat geweest om de soundstage goed aan te sluiten op onze wat oudere tv ( philips ambilight van ong. 5 jaar oud). Wel al dvd's gekeken en dit gaat prima en het geluid is indrukwekkend. Heeft wat mij betreft echt toegevoegd waarde bij het bekijken van dvd's.
Het aansluiten verliep niet zo eenvoudig als in de Quick start stond. Deze instructie was door onze combi van apparaten te kort. De uitgebreidere instructie was daarentegen veel te ingewikkeld en heb met moeite de info gevonden waar ik naar zocht. Uiteindelijk uitgevonden dat we door de combinatie met onze tv nog een extra kabel nodig hebben waarna het prima zou moeten werken.

Blue tooth functie is geweldig. Aangezien we veel apparaten hebben die hierop kunnen werken is dit een geweldige snoerloze uitkomst.

Het design van het apparaat vind ik stijlvol en prettig dat je de tv er op kunt plaatsen. De combi ziet er door deze opstellingsmogelijkheid prima en stijlvol uit. Let wel op dat er een maximum gewicht op het apparaat geplaatst mag worden.
En jammer dat we er weer een afstandsbediening bij hebben. Hier moet toch iets op te bedenken zijn.

Overall ben ik wat het geluid betreft zeer tevreden alleen jammer dat je met een oudere tv niet meteen kunt genieten en je extra kabels aan moet schaffen.

Koen Verschoor 28-05-2014

Ik heb sinds 10 dagen de SoundStage in gebruik en ben er zeer tevreden mee. Op alle vlakken scoort deze soundbar in mijn ogen goed tot uitstekend. Hieronder per onderdeel mijn motivatie voor de scores.

Geluidskwaliteit:
De belangrijkste reden waarom je een SoundStage aanschaft uiteraard. De kwaliteit is uitstekend, goed gebalanceerde hoge en lage tonen (geluidskwaliteit is vergelijkbaar met mijn niet de minste Tamron speakers), effectieve surround sound effecten (ik waar mij in een bioscoop met dit geluid), haarscherp afgesteld en als je muziek luistert, vult de SoundStage je kamer met geluid. Ik gebruik de SoundStage met name voor het kijken van films en het apparaat maakt hier echt een andere ervaring van.

Mogelijkheden:
Deze zijn eindeloos en ik heb nog niet eens alles geïnstalleerd (het meeste wel). In mijn ogen zijn de belangrijkste:
- tv, computer, radio, blue tooth, hdmi, internet, usb, coax aansluitingen
- afspelen van tv, cd, dvd, blue ray
- smart tv optie: door eenvoudig de SoundStage aan te sluiten op internet, is mijn 6 jaar oude tv een smart tv (apps als Netflix en uitzendinggemist zijn reeds voorgeprogrammeerd)

Gebruiksgemak:
Dit is prima, maar nog niet optimaal. Dit komt enerzijds door de beperkingen van een tv-oplossing (bedienen via een afstandsbediening gaat gewoon lastiger dan via een computer, denk aan het opzoeken van films op Netflix, het invoeren van emailadressen en wachtwoorden, etc), maar ook omdat niet alles even logisch werkt. Zo lukt het me nog steeds niet om de SoundStage aan te sluiten op Wifi (wel vast internet), wat het moeilijk maakt om mijn computer aan te sluiten op de SoundStage en gedownloade films af te spelen.
Ook de handleiding vind ik wat beperkt hierin (en ik ben technisch niet de minste, maar zeker ook niet de beste).
Tot slot worden niet alle kabels bijgeleverd (alleen een hdmi kabel) om alle mogelijkheden van je SoundStage direct te benutten. Dat is het grootste minpunt wat mij betreft. Hier mag Philips de consument wel in tegemoet komen. Als je bijvoorbeeld de SoundStage op internet wilt aansluiten (voor mij het belangrijkst) dan moet je een apart kabeltje kopen.

Vormgeving:
De SoundStage ziet er strak uit en hoef je dus ook zeker niet weg te verbergen. Gezien de hoge kwaliteit van geluid en de prestaties van het apparaat, is het prachtige vormgegeven. Het feit dat je een tv er direct op kan zetten (tot 22kg) maakt het wel zo makkelijk. Wel is de SoundStage geen kleine jongen (70 cm breed), dus houd daar rekening mee. Bij mij past 'ie net aan op mijn TV meubel.
Een nadeel lijkt me als je een TV hebt opgehangen aan de muur, dan is de SS wel een erg groot apparaat dat behoorlijk in de weg kan zitten (je kan hem niet wegstoppen, hij moet recht onder de TV staan/recht voor waar je zit staan). Dan adviseer ik om de SS op een aparte plank onder je tv te monteren.

Duurzaamheid
Lastig in te schatten na 10 dagen, maar het geheel voelt heel stevig en solide. Het minimum aan knoppen (alleen touch) lijkt mij kansen op defect te beperken.

Conclusie
Een prachtige toevoeging op de beleving van audio. Voor mij vooral als home cinema systeem een absolute topper (al je apparaten kunnen er op aangesloten, dus je kijkt altijd met fantastisch geluid), maar ook als vervanging van geluidsinstallatie een perfecte optie.
Voor je het aanschaft moet je even nadenken over de grootte (en daarmee plaatsing) van het apparaat en bedenken dat je nog extra kabels moet aanschaffen om hem volledig te gebruiken. Als beide geen probleem zijn, koop je hiermee een prachtig product.