Philips HTS6100/12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HTS6100/12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

dsrboys 04-06-2012

Hallo allemaal,

Ik ben hier terecht gekomen om eens te kijken of er iets bekent was over de Philips HTS6100, nou dat is er dus. Ik heb het apparaat nu een 2 en een half jaar en ik heb vanaf het begin alleen maar ellende met dat ding. Hij is al 2 keer weg geweest voor reparatie dat viel nog binnen de garantie. Schuif wou niet open gaan en de laser kapot. Nu de garantie om is jaja begint het alweer. De schuif moeten we nu handmatig openen en hij speelt geen dvd's meer af. Cd dat doet ie nog wel. Verder het geluid vind ik ook niet heel erg goed. Wanneer je hem harder hebt staan is het wel oke maar dat is het dan ook.

danny9 22-11-2010

Wat een rot apparaat, had de philips hts6100
na 1jaar en 3 maanden gaat de soundbar niet meer van standby af. helaas geen garantie meer

toonis 02-04-2010

prima set
maar ik kan nergens de instelling vinden voor
smart suround double bass clearvoice en fullsound
dar moet zitten bij de instelling voor treble en bass
verder goed te vreden

Pipa31 15-11-2009
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

Ik heb `m nou al een tijdje,m`n ouders ook,maar de laatste tijd gaat de schuif niet uit zichzelf open als je op eject drukt.Je hoor dat ie wil openen,maar er gebeurt niks dus moet je `m iedere keer een tikkie geven.Ik had `m eerst hangen aan de STS8001 samen met m`n 42PFL7603D in m`n woonkamer,maar ben na verloop van tijd weer terug gegaan op de losse componenten.Geluid is vele malen beter.Het stereogeluid van de soundbar is gewoon pudding,AmbiSound is nog wel te doen.Hij staat nu in de slaapkamer onder m`n 42PFL9641,daar is tie wel goed genoeg voor.

leonblij 09-08-2009
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

Dit onding gekregen via werk relatie en een gegeven paard niet in de bek kijken............
Nou dit K... ding wel!
In geen mijlen komt het in de buurt van een stand alone reciver en stereo is om te janken.
Gelukkig verkocht via marktplaats.

Ok film kijken is redelijk maar die sub klinkt voor geen meter.
Ik ben verwend met mijn Linn nexus speakers maar geloof me die soundbar is echt niks een prul.
Voor een student op z'n etage ok maar dat is ook alles.

mike7416 28-02-2009
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

perfect ding!, ik ben er dik tevreden mee je moet alleen wel een goede film afspelen natuurlijk, en geen bud spencer dvd b.v (qua geluid dan), en hij is niet voor muziek gemaakt, puur voor films, de bass is echt goed bij dit apparaat ik geef hem een 9

mike74 27-02-2009
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

dit ding is echt geweldig!!,
hij is gemaakt voor films, perfect! geen gedoe met kabels enzo, je moet er gewoon goede films op afspelen.....superding, en een knaller van een woofer, ik dacht ook even dat het onweerde

Charle K 11-01-2009
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

Gekocht omdat ik de snoeren zat was. Gelijk aangesloten en de test DVD er ver laten lopen. Perfekt beeld in 1080p, geluid in stereo mooi warm (typisch philips) en goed gedefineerd, alleen in surround mis ik de achterkanalen die toch weergegeven zouden worden. De subwoofer is fntatisch, bij Harry Potter 4 dacht ik dat we oor een aardbeving getroffen werden, klasse Makkelijke menustruktuuren bediening. Al met al toch dik tevreden.

hans244 06-01-2009
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

Hoi, ik heb de 42pfl7603 lcd erbij maar als ik de soundbar aansluit met een hdmi kabel staat er niet-ondersteund videoformaat! sluit ik een scarterbij aan kan ik wel gebruik maken van de hdmi knop van de soundbar! is dit normaal hoort dit zo??

deltananie 01-12-2008
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

Ik ben al een tijdje opzoek naar een home cinema set. Aangezien ik een 9603 philips tv aan de muur heb hangen vielen mijn ogen direct op de hts 6100.
Na een demonstratie in de winkel was ik licht overtuigd. Ik heb de hts 6100 voor de prijs gekocht bij een grote elektronica keten in nederland voor de prijs wat ik zou betalen bij de goedkopere internetwinkels.
De medewerker van de winkel was in dienst van philips en vertelde mij tevens dat hts 6100 uit het assortiment van philips verdwijnt, volgens de beste man komt dat omdat philips zich gaat richten op de hts 8140 voor onder 42 inch televisies.
Hij kon mij niet vertellen of de hts 6100 vervangen zal worden door een andere soudbar wat onder een 37 inch tv past.

De HTS 6100 ziet er prachtig uit. De subwoofer wil je niet verstoppen maar juist mooi in het zicht laten. Het mooie zwarte uiterlijk met de combinatie van zilver geeft direct het gevoel van een luxe product.
De soudbar zelf ziet er gelikt uit met een mooi zwart paneel dat naar rechts schuift. Over het uiterlijk hoef je niet te klagen. De combinatie van de subwoofer en de soundbar ziet er prachtig uit.

Ik ben echter minder positief over het geluid van de soundbar. De soundbar heeft drie geluidsopties. Stereo, Stereo in combinatie met surroundsound en surroundsound (multichannel). De stereo optie klinkt zeer teleurstellend. Het geluid van mijn tv is nog beter dan de optie Stereo van de soundbar.
Ik heb de optie getest bij een tv uitzending, muziek cd's en dvd films met DTS en dolby digital.

Waar de soundbar het van moet hebben is de ambisound optie. Door het teleurstellende geluid van de Stereo optie staat de ambisound functie altijd aan. Volgens philips zorgt ambisound voor een 5.1 ervaring met 1 soundbar en 1 subwoofer. Helaas komt de hts 6100 niet eens in de buurt van een 5.1 systeem.
Toen ik de hts 6100 kocht wist ik van het feit dat je nooit geluid achter je zou krijgen als een echt 5.1 systeem. Maar had toch verwacht dat je een beetje het gevoel zou krijgen van surround sound.
Ik heb bij diverse films geen enkele keer het gevoel gehad van surround sound. Er is wel een geluidsverschil tussen een dolby digital film en een DTS film, DTS klinkt hierbij het beste.
Ambisound klinkt als een extensie van het geluid van de tv, simpel gezegd klinkt het als verruimd stereo geluid. Het geluid is wat voller als het geluid van mijn tv met natuurlijk meer bass door de subwoofer.

Het beeld van DVD's en divx/xvid bestanden zien er verbazingwekkend goed uit. De soundbar upscaled video's netjes naar 1080P. In vergelijking met mijn xbox 360 zien video's er nog beter uit op de hts 6100.
De menu stuctuur van de soundbar ziet er een beetje karig en ouderwets uit. Er is duidelijk te zien dat er geen gebruik gemaakt wordt van een menu voor HD tv's maar voor SD tv's.

De punten op een rijtje.

+ Mooi uiterlijk van de soundbar
+ Mooie en krachtige subwoofer
+ Dvd's en divx bestanden zien er indrukwekkend uit op 1080P
+ Mogelijkheid om geluid te vertragen

- Teleurstellend geluid, geen surround sound ervaring
- beperkte geluid presets
- geluid komt niet in de buurt van 5.1
- Geen optische ingang om een blueray of gameconsole direct op de hts 6100 aan te sluiten
- de menu op de tv is in sd (waarom niet in hd?)
- een te hoge prijs in verhouding wat je ervoor krijgt, de beweringen van philips worden niet waargemaakt met ambisound, fullsound, dubbelbass

Door het teleurstelende geluid gaat deze soundbar terug naar de winkel. De soundbar ziet er prachtig uit maar het geluid is zeer teleurstellend.
Voor de prijs dat je betaald voor de hts 6100 kan je beter een goedkoper 5.1 setje kopen of een receiver met een goed setje boxen voor echt surround sound.

pene1970 22-10-2008
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

Heb een paar dagen de HTS6100 in bezit. Ophangen, aansluiten en instellen is eenvoudig de gebruikershandleiding is duidelijk.De bekabeling van de soundbar naar de subwoofer en de HDMI kabel+audio heb ik weggewerkt in wit kabelgoot.De set ziet er geweldig uit, geluids en beeld kwaliteit is op alle fronten zeer goed.De soundbar is mooi en degelijk afgewerkt.
Een belangrijke tip gebruik een HDMI-kabel voor een perfecte weergave van je DVD's.

Mr. Benk 10-10-2008
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

Spijt dat ik hem heb gekocht en jammer dat hij niet retour kan. Wat een slecht geluid, het klinkt blikkerig. In de stand stereo is het geluid niet om aan te horen. Hij staat leuk aan de muur, maar als je hem op de geadivisserde hoogte van 120 cm hangt dan hangt je 37 tv bijna tegen het plafond aan en dat is geen kijken. Uiterlijk niets dan lof, geluid en daar gaat het toch om, is om te huilen. Hij staat inmiddels te koop op een verkoopsite.

J. Beijers 16-09-2008
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

Mooie geluidsinstallatie die aan mijn verwachtingen voldoet. Installatie is heel eenvoudig en duidelijk. Het geluid is een beleving. In de gehele woonkamer inclusief de open keuken is het geluid perfect. Mooie vormgeving in combinatie met de LCD tc 37van Philips

Ray68 23-07-2008
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

Heb een paar dagen de HTS6100 in bezit. Ophangen, aansluiten en instellen is simpel. Heb hem gekocht (gewoon in de winkel)op uiterlijk i.c.m. met 37pfl9603 tv. De set ziet er geweldig uit en de bediening is kinderlijk eenvoudig.
Geluids en beeld kwaliteit is op alle fronten zeer goed. Voor mij is deze set een lust voor het oor en oog.

Geerd 01-07-2008
Geschreven voor: Philips HTS6100/12 zwart

Vandaag de HTS 6100 gekocht. Prima aan te sluiten zolang je maar niet de waardeloze SCART kabel uit de verpakking gebruikt...die was namelijk al kapot.

Bnnenkort een grotere LCD TV nog aan te sluiten en dan via HDMI aan te sluiten, maar tot dusver dik tevreden over de kwaliteit van beeld en geluid.