De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HT-A8000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Michel 22-07-2024

Een goede subwooferloze Soundbar van Sony!

Geschreven voor: Sony HT-A8000

Heb deze Soundbar HT A8000 mogen testen met de nieuwe Sony Bravia 8 Oled tv. En eerlijk gezegd met 2 fases. De eerste week dat ik deze soundbar mocht testen was ik echt teleurgesteld. Het geluid viel zwaar tegen. Hoe dit kwam? Door de instellingen en een sumiere gebruiksaanwijzing. Maar goed, begin even bij het uitpakken. Het is al gelijk een blijmaker als je de soundbar uitpakt. Wat een prachtige soundbar, een luxe uitstraling. En dan past het nog ook perfect bij de geteste Sony tv. Het wordt 1 geheel! Op zich was het aansluiten niet echt lastig. Maar het instellen van de soundbar was compleet fout gegaan. Ik hoorde amper surround, het geluid was zwak en eigenlijk was het voor mij al reden om te stoppen met testen. Daarom opnieuw ingesteld, maar weer niet wat ik verwachtte. Amper surround, bij Disney plus was het geluid gewoon slecht. Pas na een week, diverse malen instellen heb ik tv en soundbar terug gebracht op fabrieksinstellingen. Opnieuw instellen en ineens, voila, prachtig geluid! Maar dat je een week moet tobben vind ik echt slecht!

Nu alles goed staat werd het wel genieten. Het is echt een goede surround bar waar geen subwoofer voor nodig is. De bass is prima! En zeker als je geen plek hebt voor een subwoofer is het helemaal ideaal. De Spacial sound van deze soundbar maakt het nog mooier qua geluid. Echter ik heb niet gemerkt dat bv door deze mogelijkheid het geluid ook van achteren gereflecteerd werd.
Ook werkt nu de koppeling met de Sony tv prima. Het geluid inclusief tv wordt hierdoor nog mooier.
Vind het een nadeel dat je alleen via app echt kan zien wat je doet. Bv de bass knop op afstandsbediening zit niet op de app. Je weet dus niet hoe hoog de bass staat of hoe laag. Een echte gemis! Ook duurt het vrij lang voordat de app verbinding maakt met de soundbar. Vrij nadelig, maar wellicht met een update te verbeteren.
Vind het super dat bijna alle sound mogelijkheden op deze soundbar zit, bv DTS, Atmos etc. Dit is een echte voordeel aan deze soundbar.
De soundbar is best duur. Maar andere kant, je hoeft geen losse subwoofer te kopen en letterlijk alles zit erop.
Ik vind het ondanks de prijs een prima soundbar! Als de tv en soundbar voor een zeer goede prijs aangeboden wordt zou ik dit kopen!

Pluspunten

• Bass geluid
  • Compatible met Sony tv

Minpunten

• Instellen
  • App is niet echt fijn

Livello 17-07-2024

Fraaie en fijne soundbar

Geschreven voor: Sony HT-A8000

De BRAVIA Theatre Bar 8 ziet er echt mooi uit met zijn strakke en moderne ontwerp. Hij is slank en minimalistisch, wat betekent dat hij perfect past in de meeste woonkamers zonder te veel aandacht te trekken. De kwaliteit van het materiaal voelt echt premium aan, en de subtiele verlichting geeft een luxe uitstraling. Het compacte formaat betekent ook dat hij gemakkelijk voor je TV past zonder in de weg te staan.

Het opzetten van de BRAVIA Theatre Bar 8 is super eenvoudig, vooral als je een Sony TV hebt. Met HDMI ARC-ondersteuning en duidelijke instructies ben je in een mum van tijd klaar om van beter geluid te genieten. Als je een Sony TV hebt, is het helemaal een feestje. De Theatre Bar 8 werkt perfect samen met de BRAVIA Sync-functie, waardoor je alles met één afstandsbediening kunt bedienen. De draadloze subwoofer koppelt automatisch, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.

De geluidskwaliteit van de BRAVIA Theatre Bar 8 is echt top. Met Dolby Atmos en DTS
technologie krijg je een indrukwekkend ruimtelijk geluid. Dialogen zijn helder, de bassen zijn diep, en het geluid is goed gebalanceerd voor zowel films als muziek. Een van de unieke voordelen van dit model is de Vertical Surround Engine, die zorgt voor een extra dimensie in het geluid, zonder dat je extra luidsprekers nodig hebt. Hij is speciaal ontworpen om perfect samen te werken met Sony TV’s, wat zorgt voor een geweldige audiovisuele ervaring.

Pluspunten

• Strak design
  • Eenvoudig aan te sluiten

s***********@h********** 17-07-2024
Geschreven voor: Sony HT-A8000

Ik heb onlangs de Sony Bravia theatre bar 8 getest en het apparaat heeft mijn verwachtingen overtroffen. De installatie is zeer eenvoudig en met behulp van de bijbehorende app kun je de gewenste instellingen snel toepassen. Deze worden overigens specifiek op de eigen ruimte aangepast voor een optimale beleving. Het design is strak, modern en een beetje robuust en past hierdoor vrijwel in alle interieurs.
De surround sound creëert een indrukwekkend ruimtelijk effect en een meeslepende ervaring, of je nu naar een film kijkt of naar muziek luistert. Voor iedereen die zijn home theatre-ervaring naar een hoger niveau wil tillen is dit een aanrader! Zeker in combinatie met de Sony Bravia 8 televisie.