Nikon D600 + AF-S NIKKOR 24-85mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D600 + AF-S NIKKOR 24-85mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

62toon 22-03-2013

Eerst de Nikon D7000 gehad,ook zeer goed,maar toch overgegaan op fullframe i.v.m. betere beeldkwaliteit.Camera ligt lekker in de hand,maar dit is persoonlijk en voor een ieder anders.
Nikon 24-85 vr objectief vertekend wel in de groothoekstand,maar is te corrigeren in de camera of softwarematig.Fijn licht objectief,als je niet meer tele nodig hebt is dit een goede combinatie.

JozB 28-02-2013

De camera voelt net zo degelijk aan als mijn 6 jaar oudere D200, maar de foto's zijn een heel stuk beter. Full-frame en nieuwe technologie doen zich gelden. Met name bij hoge ISO / weinig licht is de kwaliteit verassend.
Verder heeft het (compacte) toestel alle mogelijkheden die ik maar kan bedenken. vooral de User settings U1/U2 en programmeerbare knoppen zijn erg handig. Alleen de kitlens valt een beetje tegen voor de kritische fotograaf: lichtgewicht, compact, en een handig bereik voor gemiddeld gebruik, dat wel, maar de scherpte blijft (bij fors uitvergroten) duidelijk achter bij andere Nikon lenzen. Met een betere lens krijgt de fotokwaliteit van mij een 10.

ggt1 20-09-2012

Vandaag voor het eerst met de nieuwe Nikon D600 gewerkt. Deze camera is ipv van de Nikon D7000. Wat bediening betreft lijkt het veel op de 7000, hoeft dus niet echt te wennen.
De eerste foto's zijn dan ook super van kwaliteit, wat mij opvalt tov de 7000 is dat de foto's scherper zijn, minder ruis, meer details.
enig min puntje vind ik dat de keuzeknop bovenop de camera een vergrendeld is, dit had naar mijn idee niet gehoeven.

Conclusie na 1 dag fotograferen: een camera die echt alles heeft en dat in deze prijsklasse !!!!

ggt1 09-12-2012

Beste dre, ik heb ook nog de de d7000 en herken je probleem niet. de D600 maakt super goede foto's met een perfecte belichting. Echter ik had veel stof problemen in mijn nikon d600 en heb mijn exemplaar omgeruild voor een D800. Maar moet zeggen dat de D600 mooiere foto's maakt en twijfel ondanks het stof probleem om weer terug te gaan naar de D600.

62toon 10-11-2012

Sinds kort in het bezit van de Nikon D600 met objectief
24-85 vr en ik moet zeggen daar zeer gelukkig mee te zijn.
Voorheen had ik de Nikon D7000,ook een zeer goede camera,maar
de overstap van aps naar fullframe is een wereld van verschil
m.b.t. grotere zoeker,schonere plaatjes en scherpere plaatjes.
Het kost wat,maar dan heb je ook echt het gevoel van, dan heb je ook wat.

Dre67 07-12-2012

Beste GGT1,

Ik heb ook een D7000 gehad, maar die heb ik verkocht omdat de foto's op de A stand (diafragma voorkeuze) vaak overbelicht waren. Ik moest elke keer de EV knop gebruiken om dit voorkomen. Heb jij het gevoel dat dit bij deze camera ook is???

fotolitho 25-09-2012

Beste ggt1,

Ik ben het volstrekt niet met je eens. Als professioneel fotograaf gebruik ik de D7000 als reserve body naast mijn D700 (die dus helemaal geen draaiknop heeft) en het is mij al meer dan eens gebeurd dat - in de snelheid van het pakken van de camera uit de tas - de draaiknop verdraaid was naar een andere stand. Een grote verbetering dus wat mij betreft, dat de draaiknop nu geblokkeerd kan worden!

ggt1 26-09-2012

Het is maar net wat je fijner vind denk ik. maar kan me je reactie wel voorstellen. nu na een week nog steeds voor de volle honderd procent tevreden.