Canon Eos 550D en EF-S 18-55 IS en 75-300 IS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Canon Eos 550D en EF-S 18-55 IS en 75-300 IS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pietje P. 16-02-2013

Goede camera die ik kocht samen met de 18-55 kitlens en een 75-300mm lens.
ik had nooit eerder een spiegelreflex gehad, maar wegens komst baby wilde ik beter kunnen fotograferen.

De eesrte paar manden gewerkt met de standaard lenzen, maar aangezien ik méér wilde ben ik wat meer gaan rondkijken op fotosites en heb me ingeschreven voor een fotocursus.

Door alle opgedane kennis kwam ik erachter dat als je meer wilt je toch andere lenzen nodig hebt.
Die heb ik dan ook maar aangeschaft. Een tamron 17-50 en een tamron 28-300mm.

het verschil met deze lenzen is erg groot t.o.v. de standaard lenzen.
Méér contrast en kleur. Scherptediepte is afhankelijk van het diafragma, dus uiteraard gezorgd voor een f/2.8 lens met beeldstabilissatie.
Met een dergelijke lens kan ik de prachtigste portretfoto's gaan maken van mijn op komst zijnde dochter.

Wel zijn de betere lenzen meestal iets zwaarder in gewicht. de standaard lenzen zijn héél licht in gewicht, dus da's ff wennen. Aan de andere kant zijn de standaard lenzen ook minder degelijk gebouwd.
Het ligt natuurlijk aan uw wensen en of financiele mogelijkheden of u deze camera inclusief lenzen koopt of niet.
Bedenk dan dat een losse body goedkoper is en u jaren plezier van deze camera zult hebben.
Als van uzelf vind dat u veeleisend bent dan is de 550D in combinatie met betere lenzen is een absolute aanrader!

gebruik vooral eens de Av en Tv stand!
Av: u bepaald scherptediepte (diafragma) en de camera past sluitertijd erop aan. Goed bij portretfotografie en natuur of stilstaande objecten.
Tv: U bepaald sluitertijd en camera past diafragma erop aan. perfecte stand voor aktiefoto's zoals sport, uw kind die van de glijbaan glijdt enz.

Deze standen zijn dus niet helemaal handmatig zoals de M stand, maar hiermee kunt u al wel héél fraaie portretfotografie doen waarbij de achtergrond mooi wazig wordt.
Krijgt u in deze standen toch een overbelichte of onderbelichte foto hoeft u alleen de ISO te verzetten (ISO is hetzelfde als de vroegere ASA van de fotorolletjes.)
U zult merken dat de flitser veel minder snel uitklapt in deze standen dan in de automatische stand. Hierdoor blijven kleuren veel mooier en kans op rode ogen is er helemaal niet.

Leest u vooral eens op de site www.digitalefotografietips.nl hoe u veel creatiever kunt zijn met uw camera zonder direct alles handmatig te moeten doen. Zeer duidelijke uitleg waarbij u ook nog vragen kunt stellen als het u toch niet helemaal duidelijk is.
Heb ik ook gedaan en ik zal deze site nog vaak gebruiken als naslagwerk.

degelijkheid heb ik redelijk laag ingeschat. ik heb de camera nu 6 maanden. hij lijkt me zeer degelijk, maar dat valt pas echt te beoordelen na een paar jaar vind ik.