Nikon D5200 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm + AF-S DX NIKKOR 55-300mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nikon D5200 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm + AF-S DX NIKKOR 55-300mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

venomi 14-06-2013
Heerlijke camera vooral omdat ik nog niet zoveel ervaring had met de spiegel reflex. Ik had er wel 1 maar de automatische en P stand gebruikte ik alleen maar.
Deze camera visualiseert de iso/diafragma en sluiter door middel van afbeeldingen. Ook vele bedienings knoppen zitten op de juiste plaats en hij ligt lekker in de hand. Nou ben ik niet zon scherm kijkertje maar bij lage posities is het toch wel ideaal. Meestal gebruik ik de zoeker en ondanks de gelezen opmerkingen daarover vind ik hem prima werken.
De kit lens, meestal anders genoemd, voldoet prima om mee te starten.Hij is van betere kwaliteit dan meestal meegeleverd. De 55-300mm is ook niet lichtsterk maar een prima lens om er bij te hebben. Wel, als je echt wat wilt is het aan te raden een lichtsterke lens er bij te nemen zoals een 24-70 met 2.8 als licht sterkte.Ook een goede 10mm lens met een grote licht sterkte erbij is zeker aan te bevelen. Maar dan praat je al gauw over zo'n €1200 meer. Noodzakelijk is het niet want je kunt om te starten hier prima mee uit de voeten. De flitser is matig zoals meestal maar kan in geval van nood toch handig zijn.. Ik heb hem nu zo'n 2 maanden en vindt het een top camera voor zijn prijs.

venomi 02-10-2013

1 nadeel ontdekt, de selectie knoppen worden ook gebruikt voor het selecteren van het scherpstelpunt. Als je de camera vast hebt zit je heel gauw met de onderkant van de duim zonder dat je er erg in hebt het scherpstelpunt te verplaatsen. Op zich zit het op een gebruikelijk positie maar in dit geval toch net ietsje verkeerd. Maar er is mee te leven hoor, even meer opletten. Inmiddels heb ik andere lenzen erbij gekocht welke zwaarder en licht gevoeliger zijn.De foto's zijn nu nog beter. De body is gewoon goed en de 300mm lens is nog steeds in gebruik. de kit lens gebruik ik nu vrijwel niet meer aangezien ik deze vervangen heb door de sigma 17-70. Deze is lichtgevoeliger maar ook zwaarder en heeft wel een zonnekapje welke bij de nikon niet mee geleverd werd bij de 18-55.